PDA

View Full Version : JJ Motorsport: Pole en podium


joost
28-09-2004, 21:16
Persbericht:
JJ Motorsport: Pole en podium

Het tweede raceweekend was meteen een schot in de roos voor het jonge team uit Machelen. Een pole-positie op zaterdag en twee mooie ereplaatsen op zondag maakten van het Spa Racing Festival een geslaagd weekend.

Het weekend begon uitstekend voor het team uit Machelen. Kurt Mollekens zette de MINI Cooper S op de pole en schonk JJ Motorsport meteen een eerste succes. Jan Horemans doet het verhaal: “ We hadden tijdens de tweede sessie vanaf de eerste ronde de pole maar Kurt diende onmiddellijk daarop de pits op te zoeken met een bandenprobleem. We gokten door niet meer uit te rijden en te wachten op een eventuele tijdsverbetering maar die kwam er niet meer. Hierdoor stonden we eigenlijk tot onze eigen verrassing op de pole. Het spreekt voor zich dat dit een enorm succes is.”

Op zondag stuurde Kurt na twee felbevochten races de MINI naar een tweede en een vierde plaats. Met dit podium kon het weekend voor JJ Motorsport helemaal niet meer stuk.
“ De eerste manche was de piste nog niet volledig droog en kwam de afstelling van de wagen perfect tot zijn recht. Ik lag halverwege de wedstrijd even op kop maar Sébastien Ugeux was op de rechte stukken iets te snel. Voor het overige was het gevecht tussen Fred, Sébastien en mij heel spannend om volgen maar ook heel fair. Ik eindige uiteindelijk tweede, een mooi resultaat.
De tweede sessie raakte ik bij de start wat ingesloten en verloor wat tijd. Ik ben uiteindelijk na een hevige strijd gestrand op 4 honderdsten van de derde plaats, twee podia hadden er dus echt wel ingezeten. Maar dit weekend is voor dit jonge team zeker een prima ervaring,” aldus Kurt Mollekens.

“Ik ben méér dan tevreden,” blikt Jan Horemans terug. “ Kurt heeft fantastisch gepresteerd, de sponsors steunen ons 100%, de studenten van de school in Keerbergen doen werkelijk meer dan hun job en het hele team is een hechte groep. Hierop kunnen we zeker verder bouwen naar volgend jaar want deze MINI Challenge smaakt naar meer.”

JJ Motorsport Pers


Voor meer info over de MINI Challenge: www.minichallenge2004.be
Voor info over het team: www.racingforjobs.be of info@racingforjobs.be

BMW Beliën
01-10-2004, 06:13
Ik vind het toch vreemd dat we met onze Donna Mini Cooper in de kwalificaties weer zo ver achter lagen, 3 seconden en een 9de plaats nvdr, op de koplopers terwijl we in de tweede wedstrijd zelfs een betere tijd draaien dan de polesitter. En dat het verschil met de beste rondetijd, gereden in de wedstrijd, nog geen 3 tienden bedroeg met dezelfde afstelling.
In de kwalificaties reden we toch ook met 2 nieuwe en 2 zo goed als nieuwe banden reden. In de 2de wedstrijd met 4 gebruikte banden.
In Zolder stonden we ook voor dezelfde vraagtekens, 8ste plaats op de grid maar toen bedroeg het verschil maar 1 seconde op de pole. In de wedstrijden reden we de beste rondetijd van het hele weekend, wonnen we de tweede wedstrijd en reden van start tot finish aan de leiding.