PDA

View Full Version : Sjoemel kart experience!


Mark
28-10-2001, 14:33
Doet het niet al te slecht, 7 in de warmup.

Gisteren bij de training maar 22ste, maar dat had te maken met een opdrogende baan. Wie WDR kan ontvangen, volgens mij tussen 15.00 en 16.00 uur

Voor degene die ABMotuers kan ontvangen, a.s. zaterdag om 12.00 uur een verslag van van de Super Car Rally 2001. Volgens mij was dat een thread van Werner, kan hem effe niet meer vinden

http://www.kart-data.com/Kart-WM-Live/index.htm :D

airco
28-10-2001, 15:54
mja is wel knap!! keer het of draai het zoals je wil!! Karten is voor Schumi al jaren niks meer dan een hobby he!! terwijl dat de anderen die daar rijden toch allemaal kart-pros zijn!!

airco

airco
28-10-2001, 15:54
is btw over 10 minuutjes om 15h00 dat et begint op WDR!!

airco

Savi
28-10-2001, 19:24
Ik heb het 2de deel alleen gezien en Schumi werd 3de, nie slecht.

Mark
28-10-2001, 22:58
Als ik een pro-karter was, dan zou ik me een beetje schamen. Der Sjoemel haalt in de eerste reeks 10 man in binnen 500 mtr.....

Ben geen Sjoemel fan, maar hij heeft wel lef. In principe kon ie eigenlijk alleen maar verliezen..............maar heeft zich toch goed geweerd.

Alleen klote dat de WDR alleen maar Sjoemel volgde........

Maaruh klopt het dat die jonge gasten bedragen verdienen van 6 cijfers voor de komma? O ja wel in DM........althans dat vertelde Andre Lotterer (Jaquar F3) en de medecommentator

airco
29-10-2001, 01:36
mja,

als ge zo als hobby-karter kunt meespelen in WK karting, dan stel ikke me toch vragen bij het niveau van de kartsport!!! of bij het uitzonderlijke talent van schumi natuurlijk :D :D :D .

airco

Lambo
29-10-2001, 01:46
Schumi kan toch een aardig stukje karten hoor. Hij heeft toch ook enkele keren de Masters in Bercy gewonnen.

airco
29-10-2001, 02:04
mja, ...

mor da in bercy ieder jaar is mor een soort benefiet-wedstrijdje he!! ten voordele van 1 of ander goed doel!! aan dat wedstrijdje nemen bekende mensen deel (niet-karters)!!

dit is echter van een ander kaliber he!! dit is het WK karting!!

airco

Alain
29-10-2001, 12:16
Airco, hier slaat ge de bal toch wel grondig mis. Toen Schumacher in bercy reed moest hij het oa. opnemen tegen Fisichella en trulli, twee ex - wereldkampioenen Karting, maar er werd ook een finale gereden met F1 - piloten en karters.Ook daar wist hij aan het langste eind te trekken.
Aan het niveau van de kartsport moet je absoluut niet twijfelen. Hier worden toekomstige sterren geboren.
Waar denk je dat häkkinen, MS, RS, Fisichella, Trulli, Button, Barrichello, Montoya en co begonnen zijn ?

airco
29-10-2001, 13:08
ja ok, ex-karters

maar ik vind het bedenkelijk dat piloten die al enkele jaren uit de kart zijn, op een wereldkampioenschap kart kunnen meedoen voor de podiumplaatsen!! Ik durf ten zeerste betwijfelen dat ne prof-voetballer die 3 jaar gestopt is, op het WK met de vedetten gaat meekunnen zene!!!

En keer het of draai het gelijk ge wilt, mor da in bercy is en blijft een plezant fun-raceke dat geld moet opbrengen voor het goede doel!! De deelnemers zijn allemaal F1 of oud-F1 piloten!! Mor het zijn geen prof-karters he!!! prof-karters zitten minstens 300 dagen/jaar op een kart, verdienen een bedrag van 6 cijferkes (in dm)!! Ik denk dat ge van prof-karters wel meer dan dat moogt verwachten zene!! zoals iemand al zei, als ik profkarter zou zijn, en een hobbyist (want da is karting voor schumacher) zou me zo voorbijvliegen, ik zou beschaamd zijn!!

airco

Savi
29-10-2001, 13:29
Schumi staat zelfs als 2de in de einduitslag na een diskwalificatie !

Alain
29-10-2001, 13:32
Een hobbyist die de helft van het jaar in een F1 rijdt, een kwart niets doet en een kwart gaat karten voor zijn plezier. Hij is in topconditie en een talent dat één keer in de tien jaar verschijnt.
Ik denk dat je je niet hoeft te schamen dat je als karter door Michael Schumacher verslagen wordt. Was dit Senna geweest, dan was het resultaat gelijkaardig geweest maar laat dit Verstappen of Bernoldi doen en je zal zien dat ze kant noch wal raken.

Dat je zijn prestatie vergelijkt met een profvoetballer die drie jaar stilligt is toch een beetje voorbarig, niet ? Als ik op jouw vergelijking moet afgaan, was de overwinning van Museeuw vorig jaar In Parijs Roubaix een schande voor het peloton. Iemand die zo lang heeft stilgelegen de rest zo in de vernieling rijden, maar ja het is dan wel de beste klassieke renner van de voorbije tien jaar!

Pascal
29-10-2001, 15:33
Zonder afbreuk te willen doen aan de prestatie van Schumi, wens ik nog iets op te merken. Werd de wedstrijd niet gereden op Schumi's thuiscircuit? Een circuit waar hij reeds 100.000-en rondjes gereden heeft.

En ja hoor Karting is echt top-sport en van hoog niveau. Dit is te merken aan de sterren die er reeds kampioen werden. Een aanrader is trouwens een bezoek aan de paddock tijdens de Europese en WK-proeven. Ikzelf bezocht enkele malen de paddock op de HORENSBERGDAM te GENK tijdens de manches van het EK. Zelden of nooit zag ik een zulke proffessionele paddock, gedrevenheid en vakmensen aan het werk.

Trouwens de afstelling van Karts is millimeterwerk. Dit doe je niet met een voorhamer.

Wat uitzending van de wedstrijd van afgelopen weekend betreft wens ik er nog aan toe te voegen dat ik na enkele minuten weer ben overgeschakeld naar een andere zender. Enkel en alleen Schumi werd in beeld gebracht. Dit had echt niets met karting te maken. Het was enkel publiciteit voor Schumi.

Zonder een hetze te willen beginnen eindig ik mijn reply zoals ik hem begon.

Ik wens geen afbreuk te doen aan de kunde en het resultaat van Schumi.

C U

Joosen
29-10-2001, 17:18
Jullie mogen er gerust van zijn de der Sjoemel de afgelopen weken meer in een kart gezeten heeft dan eender welke andere deelnemer aan het WK. Voor zo'n super-competitieve gasten bestaat geen fun-raceke, het kan wel zo beginnen maar op de duur pakken zij dat even serieus als een GP. Schumi was zelfs 2 kilo afgevallen om aan het minimum gewicht kart-piloot te komen.

Ik vind het dus zeker geen schande voor degenen die achter hem geëindigd zijn.

't Is wel raar dat Schumi Lewis Hamilton tipt als "star of the future" terwijl die het hele jaar in de top 10 zit maar niet aan een overwinning geraakt. Misschien betekent dat dat der Schum weet dat je enkel met zo'n steun (Hamilton is nu reeds McLaren Mercedes gesponsord) er kunt geraken.

Mario
29-10-2001, 19:06
Ach ja, der Schumel heeft ook zijn broer als revelatie van het seizoen aangewezen i.p.v. Montoya.

Die man heeft geen oog voor talent :D.

airco
29-10-2001, 20:11
bwa,

em heeft niks te verliezen he!! Door met de massa mee te gaan roepen dat Montoya het talent is voor de toekomst toont hij evenmin oog voor talent zene!! Dat is meelopen met de massa!! Als daarentegen Ralf het toch beter blijkt te doen dan Montoya, dan laat hij zijn oog voor talent wel zien, door zich niet te laten misleiden door de mening van anderen, en enkel op eigen waarneming af te gaan!!

verder geen afbreuk aan het talent van Montoya!! Voor mij part heeft hij hele goeie, zoniet de beste kansen om de volgende heerser in de F1 te worden, na het Schumi-tijdperk!! Was gewoon ff aangeven dat iemand slechts een genie is, als hij iets voor elkaar krijgt tegen de stroom van anderen in!!

airco

Mario
29-10-2001, 21:00
Bof, ik vind Montoya ook niet dè revelatie van het seizoen, maar vond hem wel indrukwekkender dan zijn teammaat. Die laatste heeft enkele jaren meer ervaring en kon hem in de tweede seizoenshelft eigenlijk nog maar weinig maken.

Dan moet ge ook durven toegeven dat Montoya het alles bij elkaar genomen toch beter deed.

Werner333
29-10-2001, 21:19
Al bij al toch een prachtige prestatie.
En een verademing dat F1 piloten ook eens iets anders dan F1 mogen rijden. Het begin van trend?
Laat ons hopen. En dat ze i.p.v. karting dan maar Le Mans en Francorchamps doen.:D

Oneliner
29-10-2001, 22:35
Mjah zou wel show zijn om de coureurs eens wat anders te zien dan alleen die f1.
Op die manier zijn ze ook wa toegankelijker voor et publiek