View Full Version : DTM op Francorchamps 2005
Weet hier iemand meer van?
Ik zie de DTM toch niet op zo een lang circuit rijden. Moet wel mooi zijn om een heel DTM veld de Radillon zien opstuiven.
Greetzz.. Corvetteboy
thrust ssc
02-10-2004, 06:06
tegen 2005 is het korte circuit van francorchamps misschien al af ?
heb deze week mijn ERAN dagen gereserveerd voor 2005 en kreeg de melding dat dit toekomstplannen zijn maar dat die werken nog geen startdatum hebben gekregen. Zal dus zeker nog niet voor volgend jaar zijn die 2 circuits volgens de mensen van het circuit.
Francorchamps is maar twee ronden korter dan het langste circuit waar de DTM op dit moment rijdt.
The Interceptor
02-10-2004, 14:25
Dat heb ik ook al zitten denken ja. Brno dit jaar is al een redelijk lang circuit, en tot twee jaar terug reden ze nog op de lange Hockemheimring. Dan lijkt Spa mij toch vast een interessantere track dan deze twee eigenlijk.
Mij lijkt dit onmogelijk. DTM's moeten het absoluut niet hebben van hun topspeed, wel van hun wendbaarheid, dit zou dus betekenen dat ze bijna onmiddellijk na de Raidillon al ergens naar rechts zouden moeten afslaan. Dit zou betekenen dat ze al die prachtige bossen zouden moeten rooien en het zou echter ook nog de infrastructuur (die al op niet veel trekt) verpesten. Ik denk dat voor DTM Zolder de betere keus zou zijn. (kort maar krachtig circuitje)
Originally posted by Integra
Mij lijkt dit onmogelijk. DTM's moeten het absoluut niet hebben van hun topspeed, wel van hun wendbaarheid, dit zou dus betekenen dat ze bijna onmiddellijk na de Raidillon al ergens naar rechts zouden moeten afslaan. Dit zou betekenen dat ze al die prachtige bossen zouden moeten rooien en het zou echter ook nog de infrastructuur (die al op niet veel trekt) verpesten. Ik denk dat voor DTM Zolder de betere keus zou zijn. (kort maar krachtig circuitje)
Al een tijdje niet meer daar geweest zeker... De bomen, rechts van Kemmel, dus na de Raidillion zijn al weg. Dus niets houdt ze nog tegen...
C U
Volgende info staat te lezen op www.racesport.net
datum 22/08/2004
Nadat het seizoen tot over de helft gevorderd is, barsten meerdere geruchten rond de kalender van 2005 los. Na het teleurstellende optreden van de DTM in Italië en Portugal wordt druk gekeken of het DTM daar aankomend seizoen zijn kampen nog wel zal opslaan. Voor Adria geldt dat ze een drie jarig contract hadden met de DTM, met een clausule voor een minimaal aantal bezoekers per raceweekend. Deze criteria’s hebben ze niet gehaald en nieuwe circuits staan aan de deur te kloppen.
Zo gaan al langere tijd de geruchten over een terugkeer van de DTM naar de Sachsenring, die daar voor het laatst in 2002 een race verreed. Verdere geruchten hebben vooral betrekking tot België. Het land dat na het fiasco in 2002 op Zolder alweer twee jaar ‘DTM-vrij’ is, lijkt voor volgend jaar grote kans te maken op een race in Spa. Het legendarische circuit in de Ardennen weet wat het organiseren van grote evenementen met zich meeneemt, dit in tegenstelling tot Zolder, waar op een zeer onprofessionele wijze aangepakt werd in 2002.
Navraag bij de ITR leert ons echter dat er nog niets vast staat. Wel geven ze aan in onderhandeling te zijn de Sachsenring en Adria voor volgend jaar. Ze willen nog niet ingaan op een mogelijke race op Spa.
;) dulu
De, organisatie in Zolder onprofessioneel? De DTM in Zolder was het best georganiseerde evenement in jaren. Dat het weer slecht was kunnen ze bij het circuit ook niets aan doen he. Maar ja laat ze maar naar Spa gaan. Dan hebben we tenminste gratis paddock. :D
Originally posted by raceboy
Dan hebben we tenminste gratis paddock. :D
En gratis toegang! Of zou het bos dan vol zitten met Duitse herders? :D
Van autosport.nl:
DTM-baas Hans-Werner Aufrecht heeft bevestigd dat de ITR (DTM-organisatie) onderhandelt met Avignon (Fra), Spa (Bel) en Istanboel (Tur) om in 2005 een DTM-race te organiseren. Met het circuit van Spa zou volgens onbevestigde berichten al een overeenkomst getekend zijn. Samen met Zandvoort en Brno zouden er vijf ‘buitenlandse’ races georganiseerd worden in het kampioenschap.
Door Ralf Dennissen
Omdat de kaartverkoop voor de Lausitzring, Hockenheimring, Norisring, Nürburgring en Motopark Oschersleben reeds begonnen is, zou de DTM-kalender volgend jaar daarom wel eens uit elf races kunnen bestaan. In Hockenheim wordt traditioneel het seizoen afgetrapt en uitgewuifd.
Voor de circuits van Adria en Estoril valt het doek in 2005 bij deze stand van zaken. Deze races hadden dit seizoen te maken met zeer teleurstellende toeschouwersaantallen; zelfs de grasmaaierrace op het circuit van Hockenheim trok meer kijkers.
In Avignon zouden de DTM-coureurs een race door het stadscentrum moeten gaan rijden. Nabij Istanboel wordt binnenkort de allerlaatste creatie van circuitontwerper Hermann Tilke opgeleverd.
Is die Tilke nu nog net dood? OF kunnen we die mens tenminste autosportief ontoerekeningsvatbaar laten verklaren?
Spa zou wel leuk zijn. OF die race in Avignon er komt? Volgens autosport zijn ze pas met de onderhandelingen gestart of er wel een race komt in de binnenstad. als je dan nog een circuit moet ontwerpen. Ze hebben natuurlijk wel locale held Jean die waarschijnlijk de dingen wat kan bespoedigen.
Het DTM-kampioenschap 2005 zal verreden worden over elf races, waarvan zes in Duitsland en vijf daar buiten. Dat heeft Hans-Werner Aufrecht, voorzitter van de ITR, bevestigd tijdens de laatste race van dit seizoen op de Hockenheimring. De nieuwe races zullen plaats vinden op de circuits van Spa-Francorchamps, Istanbul en Avignon.
meer op
http://www.dtmnews.net/news/04-10/03-03.html
RX-7 freakske
04-10-2004, 19:00
laat maar komen die DTM bolides!
gwyllion
04-10-2004, 23:48
De merken hebben afgesproken om volgend jaar 21 wagens in te zetten: 4 nieuwe wagen en 3 oude wagens per team.
Ik vraag me wel af hoe ze dat bij Audi gaan doen. Abt 4 nieuwe wagens geven en Joest geen of elk team 2 nieuwe wagens, wat kans op overwinning voor Audi zou kunnen reduceren.
Originally posted by gwyllion
De merken hebben afgesproken om volgend jaar 21 wagens in te zetten: 4 nieuwe wagen en 3 oude wagens per team.
Volgens onbevestigde geluiden zal er een voorziening komen dat de echte privateers tot de DTM toegelaten worden. Dus niet ondersteunde wagens zoals Maylander en Mucke en Janis. Maar de echte privateers zoals uit vroeger dagen..............
Misschien nog niet helemaal actueel voor 2005 maar voor 2006 des te meer. Een van de drie fabrikanten begint te zeuren ;)
Originally posted by Pascal
Al een tijdje niet meer daar geweest zeker... De bomen, rechts van Kemmel, dus na de Raidillion zijn al weg. Dus niets houdt ze nog tegen...
C U
Ik ben met de 1000 km nog gaan kijken. Dat een groot deel van de bomen naast Kemmel weg was, wist ik, maar op de Raidillon heb ik niets speciaals gemerkt. (ik geloof natuurlijk je uitleg wel) :)
Het korte circuit zal er komen, maar zal pas klaar zijn over 2 tot 3 seizoenen.
Later hier meer over.
Tof! DTM terug naar België!
Wild Goose
07-10-2004, 14:18
Misshien een domme vraag maar hoe komt het dat ze destijds uit Zolder weggebleven zijn? Ik mis die tijd. :mad:
Originally posted by Wild Goose
Misshien een domme vraag maar hoe komt het dat ze destijds uit Zolder weggebleven zijn? Ik mis die tijd. :mad: k dacht dat het iets met de organisatie was ofzo..dat het te moeilijk was ofzo
ik weet wel dat het toen echt (tijdens de race dag) de heele dag had geregent.. maja regen of nie t was toen de moeite waar ... in de eerste ronde 2 audi's gespined :p
2 feiten moeten me hier even van het hart...
-Francorchamps weet wat organiseren is???? Mijn voeten! Tijdens de F1 ergerden wij ons mateloos aan allerlei amateuristisch gedoe rond en op het circuit...
-
Als bezoeker kon ik tijdens de DTM op Zolder niet echt iets op de organisatie opmerken...
:confused:
Ik weet niet hoe het op Zolder is met organizeren, maar op Francorchamps worden evenementen door verschillende organisaties georganiseerd.
Dus gaarne niet alle evenementen over de zelfde kam scheren.
F1 wordt door iemand anders georganiseerd dan de DTM komend jaar.
En voor de organisator van de F1 was het zijn eerste jaar, zullen we maar hopen dat het volgend jaar beter komt, en als er hier mensen zijn die de walen....... ach laat maar zitten zal daar als Nederlander te dom voor zijn!!??
gwyllion
12-10-2004, 17:32
Misschien zien we Hakinnen wel in Francorchamp ;)
Hakkinen test DTM (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15516) (pitstop.tv)
gwyllion
13-10-2004, 02:30
Misschien zien we Hakinnen wel in Francorchamp ;)
Hakkinen test DTM (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15516) (pitstop.tv)
De supergeheime lokatie blijkt niet zo geheim :D Lauzistring :cool:
John Winter
13-10-2004, 12:59
De DTM is uit Zolder vertrokken omdat de baan niet geheel reclame-vrij gemaakt was, terwijl dat één van de eisen is van de ITR.
gwyllion
14-10-2004, 00:10
De supergeheime lokatie blijkt niet zo geheim :D Lauzistring :cool:
Het is allemaal een stuk minder geheim vandaag.
Mercedes test met meerdere coureurs op EuroSpeedway. (http://www.dtmnews.net/news/04-10/13-01.html)
Naast Häkkinen testen vandaag ook Jamie Green, Robbie Kerr en Richard Göransson de DTM Mercedes.
TommySoprano
18-10-2004, 18:18
Volgens La Dernière Heure van vandaag zou de DTM op 3-4-5 juni 2005 Francorchamps aandoen. De Spa Euro races worden een week vervroegd. Ik heb zo'n vermoeden dat het een flinke klapper zal worden.
Klopt als een bus: 5 juni 2005 is DTM op SPA. definitely!!!
zet maar in jullie agenda. deze info is zeer betrouwbaar.
t zal inderdaad immens druk worden op zondag met al die Duitschers. Ik ga alleen op zaterdag. is ook een leukere dag.
Lekker veel aktie op de baan en je kan normaal zitten/staan.
Originally posted by vortex
Klopt als een bus: 5 juni 2005 is DTM op SPA. Het begin van de examens :rolleyes: dan maar naar de Nurburgring ofzo in de vakantie :)
Heb vandaag de volgende mail ontvangen van Roger Peters.
Daar kondigde hij gisteravond aan dat het roemrijke circuit volgend jaar op zondag 15 mei voor het eerst in de geschiedenis gastheer zal zijn van een DTM-race. Dat Francorchamps, dat vooral bekend is van de Formule 1 en de 24 Uursrace, het meest prestigieuze toerwagenkampioenschap van Europa in huis heeft gehaald, is voor een groot deel de verdienste van de Nederlander Roger Peters. ,,Hij begrijpt hoe we de DTM willen presenteren: als een voor de fans toegankelijke wedstrijd.
Daarom laten we de organisatie met een gerust hart aan hem over'', zei Aufrecht, die tevens bekendmaakte dat Francorchamps in elk geval de komende drie jaar een DTM-race mag organiseren. ,,En als dat goed bevalt wordt het contract verlengd.'' Peters (35) kwam drie jaar geleden in contact met de DTM als organisator van de autosportbeurs Race & Rally in Nederlandse in Maastricht. ,Daarna is het contact met de DTM intensief gebleven.
Toen ik vernam dat de DTM interesse had op Spa een DTM-race te organiseren, heb ik voorgesteld een concept te schrijven.
Daaruit is voortgevloeid dat ik nu organisator ben. Het is eigenlijk een droom voor mij, ofschoon ik besef dat het echte werk nu pas op me afkomt.''
Met vriendelijke groet,
Roger Peters
https://www.dtm.de/ticket/spa.gif
eau rouge (oben -links Gold) als dat die is dat er met de 24 uren stond. Unten Links zie je niet op de raddillon. tribune staat wel recht op de start finish gericht.
Die site geeft niet de tribunes weer die er bestaan. Oben links bestaat niet.
Originally posted by S-F
Dit is dus een voorvoorverkoop voor de duitse fans, hoop dat er daarna nog kaarten zijn voor de tribunes voor de Belgen en Nederlanders!
Sinds wanneer heb je kaarten nodig voor Spa? ;) :D
Serieus, prijzen vallen goed mee.
Originally posted by Mark
Ik heb er zeker geen nodig, maar ik doe het toch allemaal voor de mede-mens, je weet toch hoe ik ben? :D
sinds er met de Deutsche grundlichkeit gecontroleert word ;)
Originally posted by raceboy
sinds er met de Deutsche grundlichkeit gecontroleert word ;)
Hard terugblaffen :D
Wellicht dat de vrijdag weer gratis is? Er wordt niet gesproken over vrijdag tickets.
The Interceptor
04-01-2005, 23:40
Ik vind de prijzen ook wel meevallen. Nog ff twjifelen welke tickets ik bestel, gold of gewoon staanplaats. Voor de race op Nurburgring is het zelfs 'maar' 45 € voor tribune gold, toch eens over nadenken om daar ook naartoe te gaan :D
Vrijdag is inderdaad gratis!
Dat vind ik al eens een goed idee, zo kan iedereen toch even gaan kijken naar dit super evenement en als men dan de smaak te pakken heeft, toch nog kaarten kopen voor de zaterdag of de zondag.
Zullen er nog frieten verkocht worden, of alleen maar "bier en worst"?
k hoop frieten, dast enige eetbare op spa :p
DTM testdag is van 28 maart tot en met 1 april volgens AJ, neen ?
Ben vandaag bij Roger Peters geweest voor flyers en posters voor Race & Rally 2005 Den Bosch.
We hebben het ook over de test dag gehad, maar mag daar niks over zeggen en wil me daar dan ook aan houden.
Ben ook even bij Pierre Delettre geweest, VOOR De Paddock, Mark weet daar meer van, volgens mij kunnen we rekenen op een goed resultaat!
Originally posted by S-F
Ben ook even bij Pierre Delettre geweest, VOOR De Paddock, Mark weet daar meer van, volgens mij kunnen we rekenen op een goed resultaat!
:worship: ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.