PDA

View Full Version : Raceverslag MSE zolder Tourincup SPA Race 5


mse
02-10-2004, 17:02
Zolder TouringCup 1-2 Oktober 2004 SPA
De vijfde manche van de Zolder Tourincup wordt naar analogie van vorig jaar in SPA afgewerkt.
Beide MSE wagens waren paraat en de traingen werden afgesloten op een 7de (Marcos)en 12de plaats (BMW).

Zaterdagmorgen om 9h25 werden de 42 wagens na de opwarmronde voor een 4 uur durende race het circuit opgestuurd. 4 wagen starte vanuit de pitlane.
Jef Van Samang en Peter Beckers namen de start voor hun rekening. Jef kon vrij vlot het tempo aanhouden en de startplaats behouden was het doel. Ervan uitgaand dat sommige porsches met een drie piloten waren ingeschreven een goede stand van zaken.
De mooie uitgangpositie kwam echter in het gedrang na 1h50 wedstrijd. Via de radio geeft Jef door dat de stuurinrichting een mankement heeft. Een pistop met pilotenwissel en het vervangen van de kapotte unibal doen de Marcos terugvallen naar de 21ste plaats. Zoon Bart begint aan een remonte naar plaast 11 en zet regelmatig rondetijden van 2.46 neer. de opgelopen achterstand is echter niet meer goed te maken en de race wordt geëindigd op een 11 plaats algemeen en 5de in de klasse.

Bart & Jef "er had weer meer ingezeten , eerst de unibal en dan is Bart plots een stuk van de schakelstang kwijt waardoor schakelen moeilijker werd. Die 2 extra stops houden ons van het podium. Toch zijn we tevreden, Voor Bart was het zijn eerste race met de Marcos in Spa vertelt vader Jef .Met de sequentiele versnellingsbak is er niet getest geweest waardoor ik in het begin wat onwennig was. Naarmate de race vorderde vlotte alles goed en als ik vrije baan had kwamen de tijden vanzelf vult bart aan.

Serge Cassiers kwam voor de gelegenheid het duo Peter en Marc aanvullen. Normaliter was er geopteerd voor 2 stops. Maar na een goed uur koers moet Peter binnenkomen met een losgekomen stoel. Alle kansen op een goed konden we toen al vergeten. Toch brengen Peter, Marc en Serge de BMW naar de 25ste plaats en 8ste in de klasse.

Peter..." we moeten zorgen dat het onderstuur kan weggewerkt worden zo hebben we een te hoge slijtage van de banden. gezien we geen centraal wielnmoeren hebben verliezen we steeds veel tijd.
Marc.. dit is mijn eerste race ooit in SPA. We zijn al komen trainen in het begin van het jaar maar het is toch even iets anders in een racesituatie.
Serge... " ik ben tevreden van mijn relay, het was plezant en heb enkele plaatsen kunnen goedmaken."

MSE Pers