View Full Version : De Procar leeft weer..............in Duitsland
Behalve de Langstrecken Pokal op de Nürburgring is er in Duitsland niet echt een GT-kamioenschap. In een land waar zoveel automerken vandaan komen is het endurance racen niet echt ingeburgerd. In het STT en de Divinol Cup zie je wel wat GT wagens voorbij komen maar de races vallen onder de noemer Sprint.
In 2005 is het de bedoeling om van start te gaan met de ADAC-Procar-Serie , een klasse die zijn plaats zal vinden in de Beru Top 10 weekends. Het reglement is nog niet bekend maar het heeft veel weg Belcar en DSC qua toelating van de wagens.
Niet alleen GT of N-GT maar ook Cups, V8star en Specials uit de Langstrecken Pokal. Zeer benieuwd wat die Duitsers op de baan gaan brengen..........
Races zullen +/- 75 minuten gaan duren, per wagen zullen er twee piloten zijn. Meer info zal verschijnen tijdens de motorshow in Essen......
ik kan mij vergissen, maar is 75 minuten niet wat kort voor endurance?
DSC is meen ik maar 40 minuten.
Originally posted by FIRE
DSC is meen ik maar 40 minuten.
nope: 2X 60'
britisch GT: ook 2x 60'
Frans GT : ook 2x 60'
Ik zie een patroon hier. :D
Dus uitzonderlijk is het niet.
Originally posted by raceboy
Ik zie een patroon hier. :D
Ook jij ziet af en toe de foute patronen :D
Tijdschema Finale races Zandvoort
Zaterdag 16 Oktober
15:00-15:40 Race 1 Dutch Supercar Challenge (40 minuten)
Zondag 17 Oktober
14:00 Race 2 Dutch Supercar Challenge (40 minuten)
Maar idd, op Spa duurden de DSC races 60 minuten ;)
GT races die +/- een uurtje duren, daar zal dan wel behoefte aan zijn. Gevoelsmatig zeg ik dat een echte GT race minimaal 120 moet duren..........kan niet echt onder woorden brengen waarom, het is een gevoel.
Toch wel enigzins opmerkelijk dat pas na jaren er weer een Duits GT kampioenschap in de maak is.
Originally posted by Marshal
GT races die +/- een uurtje duren, daar zal dan wel behoefte aan zijn.
In GB hebben verscheidene teams gevraagd achter langere races. Toch meer waar voor je geld.
Originally posted by Marshal
GT races die +/- een uurtje duren, daar zal dan wel behoefte aan zijn. Gevoelsmatig zeg ik dat een echte GT race minimaal 120 moet duren..........kan niet echt onder woorden brengen waarom, het is een gevoel.
vind ik ook. minder is gewoon een wat lang uitgevallen sprint-race...
Hmmm, in Duitsland zijn de Ultima's sneller dan een C5-R ;)
http://www.grasser-racing.com/seite.JPG
http://www.grasser-racing.com/seite%201.JPG
foto's: http://www.grasser-racing.com
Volgens het pr-gereutel op www.gt-eins.de
„Das positivste war das überaus gute Handling des Wagens, sowie ein perfekt dosierbarer Motor, desssen Einstellung wir der Firma Grabert aus St.Stephan verdanken. Zusammenfassend war dies ein perfekter Rollout ohne Probleme. Das Beste war die Rundenzeit , denn diese lag schon in vergleichbarer Nähe der DTM-Rennwagen, die in Adria jedes Jahr hier ein Rennen fahren
Reeds na 15 rondjes roll-out op de tijden van de actuele DTM zitten :confused: Met 620 PK achterin sta je niet stil maar zo snel al dergelijke tijden? Die tijden zou ik dan weleens willen zien ;) Kan me niet herinneren dat deze ex-British GT wagen meereed voor de overwinningen aldaar.
De wagen in "Yokohama huisstijl" ziet er wel goed uit.
Ziet er idd goed uit. Een van de Vipers van Zwaans (#10, ex Roos) is trouwens verkocht aan Vonka Racing, die ermee wouden gaan rijden in een Duits kampioenschap. Zou me niks verbazen als dat het PROCAR was.
Originally posted by Mark
Hmmm, in Duitsland zijn de Ultima's sneller dan een C5-R ;)
Ludieke opmerking maar zou het dan echt waar zijn?
A complete Race ready like ours for the Pro Car Championship costs around 85000 Pounds. 6-9 seks quicke than a Porsche Gt3 RS, but half price and running Costs !
Advertentie (http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=18779&cat=0)
Voor 120.000 Euro een C5-R killer in huis, wie gaat dat aan Nonkel Tonnie vertellen? :D :D
"Nonkel Tonnie" moet geen schrik hebben, de Ultima's mogen niet in FIA GT rijden... Tenzij dat ook plots is veranderd ?
De Procar leeft weer..............in Duitsland
Voor het laatste nieuws over Duits racen moet je vandaag de dag in Italie zijn. Door het wegvallen van een aantal sponsors komen de Procar en de DMSB-serie (Duitse versie van het ETCC/WTCC) in het gevaar.
Zeer benieuwd hoe dit verder gaat, als zelfs in Duitsland de crisis keihard toeslaat dan mogen we zeer blij zijn met de volle velden bij het BTCS en Belcar ;)
End of story. Diverse Duitstalige sites maken melding dat het kampioenschap in 2005 niet van start gaat. Wellicht hier en daar een demo-race.................
End of story. Diverse Duitstalige sites maken melding dat het kampioenschap in 2005 niet van start gaat. Wellicht hier en daar een demo-race.................
Dat het DMSB aan een zijden draadje hing wist ik, maar dat Procar zo onzeker was wist ik niet.
Voor 120.000 Euro een C5-R killer in huis, wie gaat dat aan Nonkel Tonnie vertellen? :D :D
Inmiddels is de Grasser Ultima te koop vanaf 50.000 Euro...........
http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=25011&cat=0
yannick88
29-09-2005, 01:11
Inmiddels is de Grasser Ultima te koop vanaf 50.000 Euro...........
http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=25011&cat=0
Is de prijs niet 50.000 GBP in plaats euro
Mvg
Is de prijs niet 50.000 GBP in plaats euro
Mvg
Oops, daar maken we idd een foutje van een kleine 23.000 Euro ;) :D
Inmiddels is de Grasser Ultima te koop vanaf 50.000 Euro...........
http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=25011&cat=0
...Doch für die nächste Saison gibt sich der junge ambitionierte Rennfahrer aus Österreich nicht mit dem Erreichten zufrieden. "Hier in Hockenheim sind wir mit modifizierten Aufhängungen angetreten. Für den Wagen sind wir allerdings schon in Verhandlungen mit potentiellen Käufern, denn für das nächste Jahr planen wir einen eigenen GT1 zu bauen."
Basiieren wird der Wagen erneut auf einem Ultima-Rohrrahmen, der Rest wird jedoch eine Eigenkonstruktion werden. "Würden wir einen eigenen Rohrrahmen bauen dann müssten wir den von der FIA einem Crashtest unterziehen lassen. Dies entfällt wenn wir den Ultima-Rahmen nehmen. Der Rest - Bodywork aus 100% Karbon, Achsschenkel, Aufhängungen, bis hin zum sequentiellen Getriebe mit Lenkradschaltungen - wird von uns bewerkstelligt werden. Deswegen wird der Wagen auch nicht mehr als Ultima laufen. Ein Name steht noch nicht fest aber ein Windkanalmodell im Massstab 1:5 existiert schon.
Gebaut werden soll das Auto für die Langstreckenklassiker. Die 24h oder 12h von Spa, die 6h von Vallelunga. Wir werden allerdings nicht die FIA-GT fahren. Dann bräuchten wir eine Serienproduktion und ca. 600-700.000Euro Homologationskosten. Der Wagen wird aber auf das FIA-GT-Reglement ausgelegt werden und nun von 1,9M auf 2m Breite verbreitet. Im März soll der Rollout erfolgen und erste Renneinsätze sind dann für das Ende kommenden
Bron: http://www.gt-eins.de/CMS/index.php?option=com_content&task=view&id=839&Itemid=2
Geen FIA GT, wel gebouwd volgens FIA GT normen........ideaal voor dat clubkampioenschap ;) op 60 km van mijn voordeur :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.