PDA

View Full Version : VDB - Segers : TC race 5 - raceverslag


bart VDB
04-10-2004, 08:52
Zoals gewoonlijk begin oktober maken we de stap naar Spa - Francorchamps voor de 5 de race.
Vol goede moed na onze uitstekend verlopen training in Zolder namen we post voor de vrije training op het Ardense circuit.
Tom mocht als eerste de baan verkennen , maar dit heeft niet lang geduurd: na 1 ronde komt hij binnen met een kapotte keerring aan de boite.Gevolg: een grote plas olie onder de wagen en veel kopzorgen. Geen keerring bij en dus op zoek bij onze collega's voor dit cruciaal onderdeel. Na heel wat heen en weer geloop en enkele telefoontjes werd het onderdeel gevonden bij MI (Willy Plas) motorsport. Mede dankzij de steun van Borremans. Ondertussen was er ook nog iemand vanuit onze thuisbasis vertrokken met deze onderdelen , welke hij eerst ook nog ergens moest gaan afhalen. De onderdelen van bij MI waren er eerst en dus begonnen de mecaniekers aan de klus. Juist tien minuten voor het einde van de officiele trainingen waren we klaar.
Dus nog het circuit op voor een test en alles bleek in orde. Een tijd zat er voor ons niet in en omdat er slechts 1 piloot aan de officiele training had deelgenomen waren we verplicht uit de pitlane te starten.
Maar we zaten allemaal met de vraag of dit alles wel ging standhouden gedurende de 4 uren. De oorzaak van de kapotte keerring was het loskomen van de grote moer welke de assen bij elkaar houdt. Deze as was ook licht geraakt , gelukkig niet uit elkaar gevallen. Maar dit konden we onmogelijk ter plaatsen vervangen. De enige oplossing was geweest een andere boite , maar dan moet je er één hebben natuurlijk.
Toen was het moment van de start aangebroken. Ik (Bart) nam de start en kwam na enkele ronden toch goed in het ritme. Heb mij tijdens mijn eerste stint goed geamuseerd door haasje over te spelen met de Alfa van Bens. Het was een mooie en vooral faire strijd.
Na juist één uur wedstrijd kregen we echter terug problemen met de keerring, terug een olielek en opnieuw de keerring vervangen. Dit deed ons 22 minuten verliezen. Blijkbaar was er toch nog één en ander mis, maar ja wat gedaan? Tom vertrok dan voor zijn eerste stint en er werd op veilig gespeeld. Er werd beslist om hem na 2 toeren binnen te roepen ter kontrole, om verder onheil te vermijden. Omdat juist op dat moment de safety-car uitreed deed ons dit weinig tijd verliezen.
Alles bleek bij de kontrole in orde en Tom werkte zijn stint verder af zonder problemen. Bij de volgende tankbeurt nam ik het stuur terug over, na terug een kontrole te hebben gedaan. Alles bleef naar wens verlopen tot 20 min voor het einde we de melding kregen uit de wagen dat de boite geblokkeerd was in derde versnelling. Dit betekende de definitieve opgave van de Megane n° 62.
Het deed ons pijn door de vele problemen juist voor het einde van de wedstrijd de strijd te moeten staken. Stilaan is het pechbeest bij ons terechtgekomen.
Maar we geven niet op ... .
Met dank aan de collega's, MI , Borremans en alle mensen welke ons geholpen hebben om toch te kunnen deelnemen. Dit siert de Touring - Cup.

Megane
04-10-2004, 11:43
Héy Bart

Hebt gij 20 min. voor het einde moeten opgeven, shit. :frusty: :frusty:
Maar had ge niet beter 20 min. blijven staan en dan in 3de over de finish gereden, of was dit niet meer mogelijk. ;)

Allé op naar de 10h, misschien met nog een meganeke aan de start.

Groeten Megane

bart VDB
04-10-2004, 13:24
Met het stilstaan in de pits voor de vervanging en het vroegtijdig beindigen hadden we 5 ronden te kort om 70 % van de race gereden te hebben.
Dus deze rondes nog proberen had weinig zin. We zouden de 5 rondes niet halen in 20 min denk ik met enkel de 3 de versnelling.
Bovendien is dit levensgevaarlijk voor de andere deelnemers, zo een lange tijd traag over het circuit rijden. Stel je voor dat één of andere Porsche het niet tijdig merkt: wat dan???
Eerlijk gezegd was ik ook de tel een beetje kwijt door al deze problemen.
Ik heb achteraf ook nog eens zitten rekenen en we zouden het toch juist niet gehaald hebben. Spijtig en juist geen punten voor de tweede maal achter elkaar. :fight: :frusty:

GM RACING
04-10-2004, 18:21
Hey Bart,
De pechduiveltjes zijn ons ook niet onbekent geweest 3 jaar aan 1 stuk, als ik jou een raad mag geven voor je versnellingsbak... breng deze naar R-TEC te Charleroi, misschien iets duurder maar werken achteraf als "boter" heb zelf het verschil aan de lijve ondervonden.
Volgende maal beter !
Doei
Luc
GM RACING :)