PDA

View Full Version : Belkart 2005


Speesman
06-10-2004, 12:08
Het is een beetje reclame voor een kartkampioenschap (waar ik dan nog niets mee te maken heb ook, buiten dat ik er aan ga deelnemen):
Zijn er hier nog piloten van de paddock die gaan deelnemen aan dit kartingkampioenschap?

Heel kort uitgelegd wat het is: het is een Belgisch (!!) Kampioenschap Indoorkarting. Het vindt plaats op 6 indoorcircuits en 3 outdoorcircuits en de winnaar mag zich de snelste (indoor)kartpiloot van België noemen. Het niveau zal wel vrij hoog liggen, maar dat had je wel al kunnen denken zeker ;)
De piloten zullen in gewichtsklasses ingedeeld worden zodat vooral het rijderstalent van de piloot doorslaggevend zal zijn.
Meer info is te vinden op:
www.belkart.be


Ik ga er zeker aan deelnemen omdat ik het zo tegen mede-zwaargewichten :+ kan opnemen (het is namelijk bijzonder frusterend om iemand van 60kg van u te zien wegrijden terwijl die de ene fout na de andere maakt). Het kampioenschap zal ik wel niet winnen (al weet je natuurlijk nooit :D ), maar mijn ambitie is om me toch niet te belachelijk te maken en mee te kunnen met de snelsten van mijn gewichtsklasse.

Wat ik me nu afvraag: zijn er nog paddockers die hier aan gaan deelnemen? Hoe meer volk, hoe meer vreugde hé :D (misschien dat ik de vraag nog een beetje snel stel, want de concrete info over de prijs en dergelijke moet nog verschijnen op de officiële site)

Driesco
06-10-2004, 13:24
Alvast bedankt voor de Gratis reclame: Belkart - Belkarting ligt wel heel kort tegen elkaar. Don't worry, bij ons is het ook maar 1 weekend op een jaar hé :)
Wel een mooi programma wat betreft binnen en buiten. Maar 1 ding blijf ik me bij al die kampioenschappen afvragen ( en ik kan het weten). Hoe haal je het als organisator is het hoofd om zo een kampioenschap in te richten met huurkarts. Als je wil elke week ambras over de snelheid van die karts.
Wat mij betreft: heb geen goesting meer om daar als een halve gare te gaan staan vlaggen en later te horen krijgen dat ze snelste niet gewonnen heeft omdat zijn of haar kart nu net 1 tiende trager was.

Wat mij ook opvalt is dat de vaste waarden van de indoorkarting niet meer meedoen

Speesman
06-10-2004, 15:03
Normaal ga ik ook aan de belkart deelnemen hoor :)

Wat betreft dat kampioenschap met huurkarts. Vorig jaar waren er 2 kampioenschappen (een Vlaams en een Waals, nu zijn deze tesamen gevoegd) en beiden hadden hiervoor een oplossing. Het Vlaamse kampioenschap had 3 heats waarbij de kart geloot werd (moest telkens een andere kart zijn). Het Waalse kampioenschap gebruikte soms eigen karts en soms ook karts van de karting zelf indien deze goed in orde stonden (ook hier werd de kart geloot).

Hoe ze het nu dit jaar gaan doen, weet ik nog niet. Ben ik eigenlijk zelf ook benieuwd naar.

Wat wil je bedoelen met dat de vaste waarden van de indoorkarting niet meer meedoen. Bedoel je de piloten of de kartings zelf?

Driesco
06-10-2004, 18:34
De kartings

redje
06-10-2004, 22:51
Ik heb in de belkart nog nooit echt zwaar horen klagen over die tienden. Speesman heeft meermaals pech gehad met de loting en ja, dat kan gebeuren. En dat klagen zie je overal wel hoor. Enkel probeerden ze het door de loting, 1 heat die niet meetelt (dacht ik toch) en dergelijke meer op te lossen. Tenzij je constant slechte karts had werden de mindere resultaten er toch voor een deel uitgefilterd. En al bij al, was dat een goed systeem.
Ze zorgden tevens voor een een eigen marshall-team dat hielp, naast de vaste marshalls van de karting, zodat er daar ook niet over kon geklaagd worden.(Het is trouwens in ieders voordeel om de snelleren in dit systeem snel te laten passeren)

Ik vraag me wel af wat het dit jaar wordt. De algemene houding van BIK (Belkart) en BKC piloten wel anders is. David Villaneuva, BKC-kampioen, is nu al berucht. Die mannen kijken niet naar een tikje meer of minder en halen soms wel eens trucks uit.

Mickey
07-10-2004, 19:08
En wie zijn dan die vaste waarden (kartings) die niet meer mee doen? :confused: