PDA

View Full Version : MAK Karting 2005


Giovanni
10-10-2004, 18:13
Het lijkt nog ver maar ik begin toch reeds aan een nieuw seizoen te denken.
Zoals ik reeds eerder heb aangegeven wil ik graag doorgaan met de organisatie van een kart kampioenschap naar de geest van hetgene wat we nu hebben.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat we niks kunnen/willen wijzigen ...
Daarvoor wil ik jullie medewerking.
Hierbij wil ik dan ook een constructief debat voeren over eventueel te wijzigen reglementsartikels.

Enkele punten waar ik reeds zelf aan heb gedacht zijn :
- Uitbreiding van 8 naar 10 wedstrijden. Nog steeds gespreid met +/- 1 maand tussen iedere wedstrijd.
- In hoofdzaak 1 uurs wedstrijden met een hoogtepunt waarbij we een langere wedstrijd inlassen ( 2, 4 of 8 uur !!! ).

Enkele punten die me reeds gemeld zijn :
- 1 schrapresultaat waarbij de slechtste prestatie niet zou meetellen. Zo worden teams die een wedstrijd missen niet te sterk afgestraft.
- ...

Aan jullie om verdere commentaar te leveren.

Pascal
11-10-2004, 01:12
Ondanks het feit dat door de jaren heen de verschillen tussen de teams kleiner is geworden, heb ik een ideetje opgedaan tijdens de DSC te Spa. Niets is vervelender voor een traag team om steeds te worden ingehaald. Aan de andere kant is het voor een snel team ook nogal saai om steeds alleen (aan de kop) te moeten rijden. Een voorstel uit het reglement van de DSC. (moet het echter nog eens in detail gaan bekijken).

De eerste drie in de uitslag van de race krijgen "straf"seconden voor de volgende race.
De eerste 15", de tweede 10" en de derde 5". Deze dienen zij "uit te zitten" tijdens hun normale pitstop. Indien ze in de volgende wedstrijd buiten de eerste 3 finishen gaat er 5" van hun "straftijd" af. De resterende "straf"seconden nemen ze mee naar de daarop volgende wedstrijd.
Indien ze echter opnieuw op het podium finishen krijgen zijn opnieuw respectievelijk 15, 10 of 5 strafseconden bij.

Misschien nogal wat onduidelijk maar op die manier krijg je meer strijd aan de kop en gaan niet altijd dezelfde teams met de bekers naar huis. Bovendien gaan de teams met strafseconden eens zo gemotiveerd van start om hun achterstand in te halen. Aan de andere kant gaan de iets tragere teams op hun beurt gemotiveerd van start omdat ze "eindelijk" hun kans krijgen.


Het is nogal drastisch en vergt heel wat organisatie. Alvorens het te kelderen, denk er eens een nachtje over na...

C U

Mark
11-10-2004, 12:38
Kleine opmerking, de pitstops in het DSC hebben wel een vastgestelde tijd. Iedere pitstop duurt 60 seconden........de winnaar van de vorige wedstrijd staat dan 60 + 15 seconden stil.

Cor Euser is een grote fan van dit systeem :D

Raceboy
11-10-2004, 12:58
probleem gaat dan wel weer zijn dat we maar 1 voor 1 binnen mogen komen. Hebben we vorig jaar ook een paar koersen gehad en dat is nogal redelijk lastig om zelf in het oog te houden. oplossing voor dit probleem is dat we het systeem gebruiken van de paddock karting in 2002. Als je wil pitten geef je je kartnummer af aan een verantwoordelijke die dan je nummer laat zien aan de person die op dat ogenblik rijdt. Kom je met twee valk na elkaar je nummer afgeven dan mag eerst de eerste binnen en een ronde later pas de andere. Zo heb je geen zorgen meer met alle andere teams in het oog te houden. Ik zou ook graag hebben ofwel mogen we op iedere karting maar één voor één pitten ofwel overal samen. De ene keer dit en de andere keer dat is veel te lastig.

Speesman
11-10-2004, 16:09
Meerdere wedstrijden is wel leuk (net zoals langere wedstrijden), maar dit jaagt dan ook wel de prijs de hoogte in. En misschien dat dit sommige piloten zou afschrikken??

snelle
11-10-2004, 16:43
Originally posted by speesman
Meerdere wedstrijden is wel leuk (net zoals langere wedstrijden), maar dit jaagt dan ook wel de prijs de hoogte in. En misschien dat dit sommige piloten zou afschrikken??

mij schrikt het in ieder geval af... 1 3 of 4 uurraceje zou nog wel meevallen, maar ik ben ook maar een arm, onbezoldigd :frusty: studentje dat ook nog een sociaal leventje heeft.

moesten er meerdere uithoudingsraces zijn op 1 seizoen dan vrees ik dat ik er voor een paar moet passen wegens de kosten

nog een jaartje en ik heb mijn diploma dus dan hoor je mij niemeer klagen :+ (hopelijk)

Giovanni
11-10-2004, 20:52
Het idee met de pitstops is alleszins intressant.
Het gaat een beetje tegen mijn phylosophie van een eenvoudig reglement ... maar kom, er zijn nog veel nachten om er over te slapen hé.
Wat de "endurance" wedstrijden betreft.
Ik heb dat kennelijk niet duidelijk gemaakt maar het is dan ook de bedoeling om met meerdere piloten per team te rijden.
Aangezien we voor langere tijd een circuit afhuren zal de prijs per uur ook lager liggen.
Bijgevolg hoeft dit niet duurder te zijn per persoon om aan een dergelijke wedstrijd deel te nemen.
Het is nog steeds mijn betrachting om het finacieel haalbaar te maken voor iedereen.
Iets waar jullie dan weer enkele nachten over mogen slapen ;) ...

vertigo
12-10-2004, 16:35
Een idee om het kampioenschap wat betreft de punten interessanter te maken is misschien niet zo slecht. Het idee van de pitstops is er een maar is misschien wat zwaar. 10 sec is toch tamelijk veel denk ik zo. Ook is er dan wellicht een probleem in de pitlane als er meerdere tegelijkertijd binnenkomen voor de pilotenwissel. Als de andere dan worden opgehouden omdat er iemand een "straftijd" moet uitzitten wordt dit ook meteen een straftijd voor de andere.

Misschien kan je wat met de grid uitproberen? Maar dat is ook weer niet eenvoudig ....

redje
12-10-2004, 18:52
Gewichten zouden een oplossing zijn, maar dat zullen de kartings niet willen.
Strafseconden is ook goed, maar moeilijk werkbaar in smalle pitlane a la Aalst, Indoorkarting. In Bilzen is zoiets echter wel haalbaar. Bovendien moeten de seconden wel aangepast worden. 15 seconden is op vele circuits goed voor 1/3de van een ronde en dat is wel teveel.

Misschien kan men werken met een systeem dat de teams die in de vorige race x-aantal plaatsen (afhankelijk van de positie waarin men de vorige race eindigde) naar achteren geplaatst worden op de grid. Of zelfs een omgekeerde grid.

Pascal
13-10-2004, 01:14
Originally posted by redje
Gewichten zouden een oplossing zijn, maar dat zullen de kartings niet willen.
Strafseconden is ook goed, maar moeilijk werkbaar in smalle pitlane a la Aalst, Indoorkarting. In Bilzen is zoiets echter wel haalbaar. Bovendien moeten de seconden wel aangepast worden. 15 seconden is op vele circuits goed voor 1/3de van een ronde en dat is wel teveel.

Misschien kan men werken met een systeem dat de teams die in de vorige race x-aantal plaatsen (afhankelijk van de positie waarin men de vorige race eindigde) naar achteren geplaatst worden op de grid. Of zelfs een omgekeerde grid.

Ik zie het probleem van de straftijd niet. Of het nu op een lange of korte baan is, het blijft bvb 15 seconden op de wedstrijdduur, met name 1 uur. Wat de pitstops betreft is er een eenvoudige oplossing. Die gebruiken we al bij de Paddockkartings. Is een beetje moeilijk om hier uit te leggen maar ik ben bereid dit uit te leggen IRL.

Teams naar achter zetten of een omgekeerde grid lijkt mij veel te gevaarlijk. Bij de start zouden er meer incidenten kunnen gebeuren vermits tragere piloten vooraan rijden.

Nu ja, we zien wel...

C U

redje
13-10-2004, 12:19
15 seconden is nog veel, niet tegenover de trageren. Dat kan je zeker goedmaken, maar tegenover de toppers niet. Niet dat dit onoverkomelijk is. Ik wil gerust die 15 seconden proberen goedmaken, maar het is zo goed als onhaalbaar. Ik vind dat de winnaars van de vorige race wel iets benadeeld mogen worden, om het spannend te maken, maar je mag de straf niet zo groot maken dat ze dit in een race niet kunnen goedmaken.

Dat het iets gevaarlijker is om tussen lichtelijk tragere piloten te starten kan wel zijn. Maar toch mits wat extra aandacht van beide kanten, moet dit lukken. Ik heb sommige piloten al veel stoten zien uithalen, maar niet in de MAK. Er zijn wel piloten die misschien daar iets meer problemen mee hebben als anderen, maar over het algemeen letten de achterliggers goed op. En dan kan zo'n systeem wel werken. Enkel met een hoop brokkerijders kan dit wel grote gevolgen hebben.

kartmonster
13-10-2004, 20:09
En ik denk dat de MAK niet echt de brokkerijders bevat.

Als de wedstrijdkalender wordt uitgebreidt, kan er dan ook zekers één outdoor wedstrijd tussen zitten?

Is een meeruurskoers zie ik ook wel zitten.
Da geeft vaak een spannend en afwisselend gebeuren.

Groeten

maarten

Giovanni
13-10-2004, 21:08
Originally posted by kartmonster
Als de wedstrijdkalender wordt uitgebreidt, kan er dan ook zekers één outdoor wedstrijd tussen zitten?
Antwerpen hoop ik er volgend jaar zeker bij te hebben.
( al moet ik het daar opkopen :D )

Pascal
14-10-2004, 02:06
Originally posted by Giovanni
Enkele punten die me reeds gemeld zijn :
- 1 schrapresultaat waarbij de slechtste prestatie niet zou meetellen. Zo worden teams die een wedstrijd missen niet te sterk afgestraft.
- ...

Schrapresultaat is niet slecht. Ik zou de ander kant ook eens willen belichten. Eén joker per team en per seizoen die je moet inzetten voor aanvang van de kwalificaties. Zo kan je bvb op een circuit dat je beter ligt dubbele punten halen.

C U

kartmonster
14-10-2004, 16:22
Originally posted by Pascal
Schrapresultaat is niet slecht. Ik zou de ander kant ook eens willen belichten. Eén joker per team en per seizoen die je moet inzetten voor aanvang van de kwalificaties. Zo kan je bvb op een circuit dat je beter ligt dubbele punten halen.

C U

Dat zat er vroeger ook bij. Maar ik weet niet dat dat zo succesvol was. of vergis ik mij?

vertigo
14-10-2004, 16:33
Originally posted by Pascal
... De eerste drie in de uitslag van de race krijgen "straf"seconden voor de volgende race.
De eerste 15", de tweede 10" en de derde 5". Deze dienen zij "uit te zitten" tijdens hun normale pitstop. Indien ze in de volgende wedstrijd buiten de eerste 3 finishen gaat er 5" van hun "straftijd" af. De resterende "straf"seconden nemen ze mee naar de daarop volgende wedstrijd.
Indien ze echter opnieuw op het podium finishen krijgen zijn opnieuw respectievelijk 15, 10 of 5 strafseconden bij.


Misschien de "straf" (in eender welke vorm dan ook) NIET over meerdere races gaan laten uitzitten. Want anders moeten teams die de race van hun leven rijden, of op een bepaald circuit uitblinken en bv winnen, de volgende 3 races de straf meedragen.

Ik weet niet of het duidelijk is hoe ik het hier nu neer zet ma ik hoop van wel :p

kartmonster
06-01-2005, 18:40
Nog een ideeke

In de beginjaren zat er ook karting op ijs bij.
Is dat naar volgend jaar eens niet haalbaar?

En bv in machelen.... het laten natspuiten.
Ja, jullie weten het, ik ben daar een van de grote voorstanders van. Omdat ik da plezant vind, das anders dan anders....

Wanneer begint het seizoen terug?

Groeten en aan al de piloten een fijn nieuwjaar

Raceboy
06-01-2005, 18:48
lees ik daar Machelen en 'iets afspreken'? Dat gaat volgens mij niet goed samen :rolleyes:

kartmonster
06-01-2005, 18:54
Ja....
de wonderen zijn de wereld niet uit he

Giovanni
06-01-2005, 20:21
Het nieuwe seizoen staat inderdaad voor de deur.
Druppelsgewijs komen de kalenders binnen en kan ik dus ook datums beginnen plannen.
Hopelijk kan ik jullie eind volgende week meer laten weten.
Machelen en afspraken gaat moeilijk samen in 1 zin ;)
Het is zeker geen slecht idee waar ik best rekening mee wil houden.
De eerste wedstrijd van vorig jaar heeft zeker voor de nodige hillariteit gezorgt.
'k Zie niet in waarom we dat niet kunnen herhalen, dit keer bewust dan maar ...

kartmonster
06-01-2005, 20:24
Originally posted by Giovanni
Het nieuwe seizoen staat inderdaad voor de deur.
Druppelsgewijs komen de kalenders binnen en kan ik dus ook datums beginnen plannen.
Hopelijk kan ik jullie eind volgende week meer laten weten.
Machelen en afspraken gaat moeilijk samen in 1 zin ;)
Het is zeker geen slecht idee waar ik best rekening mee wil houden.
De eerste wedstrijd van vorig jaar heeft zeker voor de nodige hillariteit gezorgt.
'k Zie niet in waarom we dat niet kunnen herhalen, dit keer bewust dan maar ...

DOEN! Dan doen ze het misschien gelijk het oorspronkelijk de bedoeling was. :D

Giovanni
06-01-2005, 20:26
Originally posted by kartmonster
DOEN! Dan doen ze het misschien gelijk het oorspronkelijk de bedoeling was. :D
Het is zeker geen slecht idee om daar omgekeerde afspraken te maken.
Lijkt me best komisch :
"We gaan 60 min. trainen om 10 min. wedstrijd te rijden" :fight:

snelle
06-01-2005, 20:28
Originally posted by Giovanni
Het is zeker geen slecht idee om daar omgekeerde afspraken te maken.
Lijkt me best komisch :
"We gaan 60 min. trainen om 10 min. wedstrijd te rijden" :fight:

dan zou ik ook al maar de afspraak maken met machelen dat we enkel indoor gaan rijden ;)

Benklak
07-01-2005, 00:13
Originally posted by Pascal
Ondanks het feit dat door de jaren heen de verschillen tussen de teams kleiner is geworden, heb ik een ideetje opgedaan tijdens de DSC te Spa. Niets is vervelender voor een traag team om steeds te worden ingehaald. Aan de andere kant is het voor een snel team ook nogal saai om steeds alleen (aan de kop) te moeten rijden. Een voorstel uit het reglement van de DSC. (moet het echter nog eens in detail gaan bekijken).

De eerste drie in de uitslag van de race krijgen "straf"seconden voor de volgende race.
De eerste 15", de tweede 10" en de derde 5". Deze dienen zij "uit te zitten" tijdens hun normale pitstop. Indien ze in de volgende wedstrijd buiten de eerste 3 finishen gaat er 5" van hun "straftijd" af. De resterende "straf"seconden nemen ze mee naar de daarop volgende wedstrijd.
Indien ze echter opnieuw op het podium finishen krijgen zijn opnieuw respectievelijk 15, 10 of 5 strafseconden bij.

Misschien nogal wat onduidelijk maar op die manier krijg je meer strijd aan de kop en gaan niet altijd dezelfde teams met de bekers naar huis. Bovendien gaan de teams met strafseconden eens zo gemotiveerd van start om hun achterstand in te halen. Aan de andere kant gaan de iets tragere teams op hun beurt gemotiveerd van start omdat ze "eindelijk" hun kans krijgen.


Het is nogal drastisch en vergt heel wat organisatie. Alvorens het te kelderen, denk er eens een nachtje over na...

C U Iemand STRAFFEN omdat hij wint??? en wat doe je met de laatste races dan?

Greetzzz

Giovanni
07-01-2005, 00:22
Originally posted by Benklak
Iemand STRAFFEN omdat hij wint??? en wat doe je met de laatste races dan?
Lijfstraffen is niet haalbaar zeker ? :+ :+ :+

Maarten
07-01-2005, 19:30
voorstel pascal:

er zit toch ietsje fout in
Als je twee keer wint, krijg je 30 seconden tijdens je pitstop en als je dan vierde eindigt gaan er 5 seconden af? Lijkt me beter om dit per race te doen en het niet te gaan optellen, het éne circuit ligt nl de éne karter beter dan de andere.
Twee keer winnen betekent dat je die seconden bijna niet meer naar beneden krijgt, niet? ook niet echt motiverend om dan het seizoen af te maken, als je weet dat je de race kan winnen, maar uiteindelijk maar 5de eindigt als nobody terwijl je schitterende tijden draait en eigenlijk door goed te rijden bestraft wordt, allesbehalve motiveredn. En wetende dat je de volgende race door dit systeem hoogstens vierde kan zijn, als de verschillen klein zijn, kan je zelfs nog slechter eindigen met een straf van 25 seconden, snappie?

Benklak
07-01-2005, 22:20
Originally posted by Maarten
voorstel pascal:

er zit toch ietsje fout in
Als je twee keer wint, krijg je 30 seconden tijdens je pitstop en als je dan vierde eindigt gaan er 5 seconden af? Lijkt me beter om dit per race te doen en het niet te gaan optellen, het éne circuit ligt nl de éne karter beter dan de andere.
Twee keer winnen betekent dat je die seconden bijna niet meer naar beneden krijgt, niet? ook niet echt motiverend om dan het seizoen af te maken, als je weet dat je de race kan winnen, maar uiteindelijk maar 5de eindigt als nobody terwijl je schitterende tijden draait en eigenlijk door goed te rijden bestraft wordt, allesbehalve motiveredn. En wetende dat je de volgende race door dit systeem hoogstens vierde kan zijn, als de verschillen klein zijn, kan je zelfs nog slechter eindigen met een straf van 25 seconden, snappie?
Als er een deftig reglement van komt, dan wil ik nog wel eens een seizoen meerijden. Ik ben afgehaakt toen de racepartner geloot werd. Ik vraag me af of dit nog zo is. Zoniet, goesting Maarten? Mighty M Racing :cool:

Speesman
08-01-2005, 03:16
Loting was vorig jaar ook al niet meer, dus vermoed dat het dit jaar ook wel zonder loting zal zijn (met vaste teams dus).

Dominique
08-01-2005, 12:10
Ik volg deze discussie hier nu al een tijdje, en ik vraag mij af: wat kost een seizoen MAK eigenlijk ongeveer? Waar kan ik de reglementen vinden, en hoe het met inschrijvingen?
Wordt er altijd met huurkarts gereden, of met eigen materiaal?

Heeft iemand misschien een link? Ik zou willen overwegen of het iets voor mij zou kunnen zijn ...

Giovanni
08-01-2005, 12:44
Hallo Dominique,

Info over de MAK karting kan je hier (http://users.skynet.be/makkarting2004) teugvinden.
De prijs is vrij simpel, 65 Euro per wedstrijd / per team.
In 2004 hebben we 8 wedstrijden gereden maar dit jaar willen we er 10 van maken.
Reken daar nog 20 Euro éénmalig lidgeld per persoon bij en de rekening is snel gemaakt ...
Reglement e.d. is terug te vinden op de site.
Als je wat commentaar op de wedstrijden wil moet je dekarting sectie hier op de paddock maar eens doorzoeken.
Van iedere wedstrijd zijn er deelnemers die een verslag hebben gepost, je zal aangenaam verrast kunnen zijn.
Als je meer info wil kan je steeds rechtstreeks contact met me opnemen.

Maarten
08-01-2005, 15:02
Originally posted by Benklak
Als er een deftig reglement van komt, dan wil ik nog wel eens een seizoen meerijden. Ik ben afgehaakt toen de racepartner geloot werd. Ik vraag me af of dit nog zo is. Zoniet, goesting Maarten? Mighty M Racing :cool:

goesting altijd hé
maar de data moeten goedvallen, en ik ga toch eens een sponsorke zoeken want zolang we studeren is dat niet simpel te financieren, die kartingpraktijken ... ;)
zeker toch nog eens proberen om een raceke mee te rijden komend seizoen, we zijn al té lang weggeweest hé Ben

Pascal
08-01-2005, 15:57
Originally posted by Giovanni
Hallo Dominique,

Info over de MAK karting kan je hier (http://users.skynet.be/makkarting2004) teugvinden.
De prijs is vrij simpel, 65 Euro per wedstrijd / per team.
In 2004 hebben we 8 wedstrijden gereden maar dit jaar willen we er 10 van maken.
Reken daar nog 20 Euro éénmalig lidgeld per persoon bij en de rekening is snel gemaakt ...
Reglement e.d. is terug te vinden op de site.
Als je wat commentaar op de wedstrijden wil moet je dekarting sectie hier op de paddock maar eens doorzoeken.
Van iedere wedstrijd zijn er deelnemers die een verslag hebben gepost, je zal aangenaam verrast kunnen zijn.
Als je meer info wil kan je steeds rechtstreeks contact met me opnemen.

Daarenboven kregen we afgelopen seizoen een gratis T-shirt en een gratis consumptie per deelnemer per wedstrijd (dus 2 per team). (Om volledig te zijn)

Hopelijk blijft deze laatste regel ook het komende seizoen van toepassing...

En idd lees de verslagjes er maar eens op na... Steeds mooie races en vooral een zeer aangename sfeer voor en na de wedstrijd...

C U

kartmonster
08-01-2005, 17:11
Originally posted by Maarten
goesting altijd hé
maar de data moeten goedvallen, en ik ga toch eens een sponsorke zoeken want zolang we studeren is dat niet simpel te financieren, die kartingpraktijken ... ;)
zeker toch nog eens proberen om een raceke mee te rijden komend seizoen, we zijn al té lang weggeweest hé Ben

Daar zegde al zoiet.

Das nu het enige nadeel aan karting.
Da het zoveel geld kost.... ma tes plezant, dus geve we het er maar aan he :D

Weet niemand van de al meer ervaren (oudere)piloten, waar ge zo gemakkelijk als student geld kunt loskrijgen. :D

Of is er ni zo'n mogelijkheid om een junior kampioenschap aan halve prijs te organiseren giovanni :+ (grapje he)

Raceboy
08-01-2005, 17:56
Originally posted by Maarten
zolang we studeren is dat niet simpel te financieren, die kartingpraktijken ... ;)

Als ge nu eel de week voor een koers ni in de salamander binnengaat dan komde toch al een heel stuk volgens mij :p

Maarten
08-01-2005, 23:25
Originally posted by raceboy
Als ge nu eel de week voor een koers ni in de salamander binnengaat dan komde toch al een heel stuk volgens mij :p

de kunst bestaat erin om dat allemaal te combineren, uiteraard sneller gezegd dan gedaan! Gene stress, volgend jaar beginnen werken ... laat ons hopen!

Dominique
09-01-2005, 00:59
OK mannen (en madammen), ik zal het eens allemaal doornemen.
Thanks.

Guido
09-01-2005, 01:18
Wat betreft het idee met de straftijden, niet dat ik me onmiddellijk geroepen voel om te gaan karten, maar goed :D

Iedereen doet een beetje aan navelstaarderij hier. Je hebt idd 15 sec. aan de broek in race 2, maar... stel je eindigt 4des in die race 2 en diegene die in race 1 5des eindigde wint in race 2. Dus... In race 3 heb je zelf nog 10 sec. uit te zitten en de "nobody" van race 1, mag in race 3 15 sec. uitzitten.

De regel is toch op iedereen van toepassing en niet alleen over gans het seizoen op de beste 3 à 4 teams. Die zullen het vanaf race 2 tem 4 of 5 of langer al naargelang hoe goed ze zijn, wat lastiger krijgen. So what? Of willen we niet dat de iets mindere karters ook eens mogen proeven van de champagne?

Om de gemoedelijke sfeer erin te houden en iedereen eens wat te gunnen in een competitieve atmosfeer, lijkt me dat de meest uitgelezen manier om alles mooi uit te balanceren.

Ik zie het zo. In de grote competities waar deze regel niet van toepassing is, draait het enkel om "de beste MOET winnen". In het DCS - waar ik ook bij was, en redelijk van kortbij zelfs - ging het daar niet om, maar ging het om een dagje amusement op het circuit. Die lui hadden reuzelol en een amicale sfeer tot en met. En deze regel met straftijd bewerkstelligt dat, want iedereen komt al eens aan de bak. Maar op het einde van het kampioenschap komen de besten toch wel weer bovendrijven, want niet alleen snel, ook het koppie moet gebruikt worden om de titel te kunnen pakken, vermits rekenwerk nodig is.

just my 2 cents. ;)

Driesco
09-01-2005, 05:45
Gewoon 2 sprints van een half uur waarbij de uitslag van de eerste race de omgekeerde startline is van de 2de race. Punten van 1 en 2 samen als eindtotaal voor het team. Simpel houden en iedereen de kans geven om eens op de pole te staan. Snelle jongens zal je nooit kunnen tegenhouden om te winnen.

Raceboy
09-01-2005, 17:23
ik zou niet gaan foefelen met de startgrids. 1) meer gervaar 2) in machelen zullen ze dat al wel voor ons doen. Het is veiliger om tijdens de pitstops de koers wat meer door elkaar te schudden. Het veld hangt dan al wat meer uiteen en tragere en snellere piloten hebben dan ook minder last van elkaar.

Speesman
09-01-2005, 17:48
Originally posted by Driesco
Gewoon 2 sprints van een half uur waarbij de uitslag van de eerste race de omgekeerde startline is van de 2de race. Punten van 1 en 2 samen als eindtotaal voor het team. Simpel houden en iedereen de kans geven om eens op de pole te staan. Snelle jongens zal je nooit kunnen tegenhouden om te winnen.

Op zich vind ik dit eigenlijk een heel goed idee. Enkel vraag ik me dan af hoe je het gaat oplossen met teammaats (de ene moet dan race 1 rijden en de andere race 2)?

X-Treme Racer
09-01-2005, 18:49
Originally posted by Driesco
Gewoon 2 sprints van een half uur waarbij de uitslag van de eerste race de omgekeerde startline is van de 2de race. Punten van 1 en 2 samen als eindtotaal voor het team. Simpel houden en iedereen de kans geven om eens op de pole te staan. Snelle jongens zal je nooit kunnen tegenhouden om te winnen.

Dan kan je misschien wel wat gevaarlijke situaties hebben...

Als er redelijk wat verschil is tussen de piloten kan de start van de 2de race waarschijnlijk niet zonder duw- en trekwerk verlopen. :fight:

Pascal
09-01-2005, 18:53
Originally posted by Huudo
Om de gemoedelijke sfeer erin te houden en iedereen eens wat te gunnen in een competitieve atmosfeer, lijkt me dat de meest uitgelezen manier om alles mooi uit te balanceren.


Dat is voor mezelf en gelukkig ook voor heel wat anderen reeds jaren het motto. Bij den hoop zijn en me eens goed amuseren. Eénmaal als ik in de kart zit wil ik absoluut mijn best doen en ga ik om te winnen.

Als ik dan uit de kart stap, en ik heb niet gewonnen (is meestal het geval) zal ik niet ontgoocheld zijn zolang ik me maar geamuseerd heb en nadien kan nakaarten met een Duvelke (of twee)

Helaas dagen er soms figuren op met een heel ander motto. Je weet wel, die mannen die iedereen en alles naar de filistijnen rijden om toch maar één plaatsje te kunnen winnen. Spijtig maar toch...

Gelukkig gaat het bij de MAK-karting steeds beter en beter wat dit laatste betreft...

C U

kartboyke
10-01-2005, 11:51
Originally posted by X-Treme Racer
Dan kan je misschien wel wat gevaarlijke situaties hebben...

Als er redelijk wat verschil is tussen de piloten kan de start van de 2de race waarschijnlijk niet zonder duw- en trekwerk verlopen. :fight:

Volgens mijn inzien ga je dit altijd hebben, of het nu bij de start is of tijdens de wedstrijd.
Zet op de eerste 5 plaatsen 5 toprijders en gegarandeerd dat er ook getikt en gedaan wordt, ben zelf marshall geweest dus heb het wel al gezien.
En als een toppiloot ineens van vanachter moet terugkomen kan hij het zich niet permiteren om iedere persoon te gaan tikken want dan zal hij nooit meer vooraan geraken door het tijdverlies.

kartmonster
10-01-2005, 16:48
Ik ben 1 van de piloten dat zuiver voor ambiance rijdt.
En zoals je hier kan lezen in voorgaande replyken draait het daar toch vooral om. en wat ik vooral tof vind is dat die voorstellen om de iets mindere piloten eens de kans te geve om pole te starten komt van de toch wel snellere piloten. Merci he mannen.

Ik vind het MAK concept een fijne bedoening, maar al is driesco zijn voorstel ook eens plezant (wel is waar niet voor alle races), maar toch fijn.

Trek en duw werk hoort een beetje bij karting (ook al is dat niet echt de bedoeling) en op diene moment kan dat niet de bedoeling zijn, want achteraf zal er altijd op een gemoedelijke sfeer worden nagepraat... (de typische autosportwereld mentaliteit).

We zullen wel zien wat giovanni beslist,

Greets,

Maarten

Driesco
10-01-2005, 19:42
Originally posted by kartmonster


Inderdaad, we leggen ons volledig neer bij Gio zijn beslissingen ;)

vertigo
10-01-2005, 22:03
Ikzelf zie nog een jaartje volgens de formule van vorig jaar zitten. Veel deelnemers, leuke races, teamgevoel tijdens de races door met 2 samen op een kart elkaar af te lossen, enz. ... .

Enkele wijzigingen kunne altijd wel interressant zijn. Zit overal wel wat leuks tussen in al die iedeeen. Maar elk ding heeft zo zen pluspunten en minpunten. Tis aan Giovanni om te kijken of hij onder het motto "never change a winning ..." verder zal gaan of wat lichte of drastische wijzigingen zal invoegen.

Hopelijk wordt het wat goeds zodat er weer veeeeeel deelnemers zullen zijn. :p

Frederik
24-01-2005, 18:10
Hallo, als trouwe MAK-piloot wilde ik tussen de examens door ook eens wat reactie geven op wat er de voorbije 3 pagina's is gezegd geweest hehe. Zoals gezegd vind ik het systeem van het voorbije jaar dik in orde. Wat spanning in het kampioenschap betreft hadden we zeker niet te klagen, immers het ene circuit ligt het ene team beter dan het andere en is er dus actie genoeg op de baan. Zoals Machelen nu op het begin van het seizoen Omdat de gewichten in onze klasse geen rol spelen en alle karts hetzelfde zijn vind ik het vrij 'onredelijk' straffen op te leggen voor zij die eens op de 1e plek staan, zoals de uit de cyclus van het leven blijkt; er zijn altijd straffere mensen als uzelf :) En daarom is het wat spijtig voor hen die eens , na lang trainen en zwoegen voor die uiteindelijke 1e plek te bemachtigen, ineens voor hun inspanning zouden 'bestraft' worden!
Daarmee vind ik het onlogisch op deze manier het kampioenschap spannender te maken!
Verandering is ok,maar te drastisch mag het niet zijn, wel vind ik het goed dat er 10 ipv 8 circuits zouden zijn, en prijsgericht zou dit wel vragen kunnen met zich teweegbrengen, maar... je houdt van karting of niet :d
Opt moment komt me voor de rest niks binnen, alleen dat ik graag zou weten hoe de kalender er van het seizoen 2005 zal uitzien, greetz kartingfanaten

jurgen L.
24-01-2005, 18:44
Hey Giovanni, is er al nieuws omtrent de kalender van de MaK 2005. Het begint al wa te kriebelen om er in te vliegen :D :D

Giovanni
24-01-2005, 23:43
Ik beschik sinds vorige week over de kalenders waar ik rekening mee moet houden.
Aangezien deze nogal verschillen van degene die ik reeds uit verschillende bronnen had vernomen moet ik mijn huiswerk opnieuw gaan maken ...
Ten laatste overmorgen begin ik er aan, van zodra ik 10 datums heb krijgen jullie die als eersten te horen !!!

Giovanni
26-01-2005, 00:58
Na veel gepuzzel en geschuif ben ik er eindelijk uitgeraakt.
Ik heb 10 datums gevonden.
Eerst en vooral wil ik toch even vermelden met welke kalenders ik rekening heb gehouden :
Belcar, Touring Cup, circuit Zolder en circuit Francorchamps.
Als er datums overlappen met andere wedstrijden die door jullie als belangrijk worden beschouwd laat het me dan asap weten. Er staat nog niks vast.
Uiteraard ga ik nu zo snel mogelijk beginnen kartings te contacteren om ook een locatie naast die datums te kleven.

MAK Karting 2005 :

1.) 26 februari
2.) 2 april
3.) 7 mei
4.) 11 juni
5.) 16 juli
6.) 20 augustus
7.) 24 september
8.) 29 oktober
9.) 26 november
10.) 17 december

1 wedstrijd valt op een vooravond van een Touring cup wedstrijd en 1 wedstrijd valt op de vooravond van een MCZ Rallysprint.
Aangezien dit beide geen 2-daagse wedstrijden zijn hoop ik dat dit geen probleem vormt.

Ik heb geprobeert om de kalender iets langer te maken, zoals door enkelen was gevraagd om zo ook tijdens het tussenseizoen nog eens de laatste weetjes "face-to-face" te kunnen uitwissellen.

20 augustus zou ik een speciale wedstrijd van willen maken.
Mijn eerste opzet was een 8-uur maar ik heb ondertussen moeten vaststellen dat dit te ambitieus zou zijn.
Daarom hoop ik om een 2- of zelfs 4 uurs wedstrijd te kunnen organiseren op een buitencircuit.
Bij deze wedstrijd zou ik minstens met dubbele punten willen werken, verdeeld zoals bij de meeste lange afstands wedstrijden - 50% na een kwart wedstrijd, 50% na de eerste helft en 100% aan de finish.

Wat het reglement betreft wil ik weinig wijzigen.
Wederom op vraag van enkelen voeren we een schrapresultaat én een joker in !!!
De joker moet voor de wedstrijd kenbaar gemaakt worden, het schrapresultaat voor de volgende wedstrijd.
Ik laat dus niet de mogelijkheid om te wachten met het schrappen tot het einde van het seizoen.
Teams die alle wedstrijden willen rijden zullen wel weten wat het circuit is dat hun het minste ligt én waar ze het beste presteren.
Ik ga proberen om het seizoen in 2 ronden op te delen zodat we bijna op alle circuits 2 maal rijden.
Zo kan men de eerste seizoenshelft nog afwachten.

Dit is het voorlopig, laat jullie opmerkingen maar komen :D

Vragen, opmerkingen, suggesties, ... zijn steeds welkom op Giovanni@GiovanniHerbots.com

Maarten
26-01-2005, 01:43
kan je het schrapresultaat laten tellen wanneer je een race niet kan rijden?
Lijkt me wel interessant ....
Voorlopig lukken die datums mij wel precies, al weet ik mijn kalender voor komend jaar nog niet volledig hé, thesis enzo van die dingen moeten ook ingecalculeerd worden, extra races met fun cup, congé, examens, tweede zit, ... Maar soit, ik denk dat Mighty M na een afwezigheid van 2jaar wel eens terug regelmatig kan meedoen, als mijn collega dat ziet zitten hé ;)

Pascal
26-01-2005, 03:02
7 mei 2005 : 24 uur van de Ring !!!!

C U

kartmonster
26-01-2005, 13:39
da ziet er goe uit.
zolang we ma kunnen karten he

Driesco
26-01-2005, 13:48
7 mei zal voor mij dan het schrapresultaat worden.

snelle
26-01-2005, 15:19
ziet er goed uit!
reglement wordt niet te drastisch gewijzigd, integendeel...

'the countdown' kan beginnen :+

ps: nice work gio!

Speesman
26-01-2005, 15:24
Het ziet er idd niet slecht uit!!!
Ik ga het komende seizoen wel niet meer alle races rijden :( , omdat dit bijna onmogelijk te combineren is met BIK, kartgridcup, eigen kart, .... (daarom ook dat Calamitas Racing 1 normaal gezien zal bestaan uit Karel en Joris). Maar dit wil uiteraard niet zeggen dat ik geen enkele races zal meerijden. Ik ga er toch een paar proberen mee te doen (schat max ongeveer 50%). Dus als er ooit iemand eens een vervanger nodig heeft voor een bepaalde race, mag die het altijd laten weten :)

Heb ook een paar praktische opmerkingen/suggesties, maar die zal ik wel doormailen.

redje
26-01-2005, 15:53
Dat ziet er goed uit. Misschien dat er een van mijn vakanties tijdens een race valt, maar dat zal dan een schrapresultaat worden. :p
Verandert het uurschema van de wedstrijden eigenlijk? Als het zo blijft, moet ik eigenlijk met geen andere evenementen rekening houden.

jurgen L.
26-01-2005, 18:28
Ziet er goed uit :D . Keep up the good work

vertigo
26-01-2005, 19:41
Ziet er super uit ! :p
Lange kalender en progressieve wijzigingen. Knap !

Als het schrapresultaat ook telt als je een wedstrijd niet kan meedoen is het ook een zeer goeie weiziging in mijn ogen.

Wat houdt de joker exact in ? Kan me wel iets inbeelden maar weet niet hoe het hier juist werkt. :+

De puntentelling blijft deze hetzelfde, wijzigt deze of ben je er nog niet uit?

Giovanni
26-01-2005, 21:12
OK, even tijd om enkele dingen duidelijk te maken :

Originally posted by Maarten
kan je het schrapresultaat laten tellen wanneer je een race niet kan rijden?

Het schrapresultaat telt uiteraard als je een race niet kan/wil/mag meerijden.
Zolang je dit maar laat weten VOOR de volgende wedstrijd.
Dit doe ik omdat het volgens mij niet kan dat je een joker vooraf moet bekend maken en anders je met het schrapresultaat zou kunnen wachten op je slechtste resultaat.
Voor teams die alle wedstrijden willen rijden geldt dus ook dat ze beide opties MOETEN gebruiken.

Originally posted by Pascal
7 mei 2005 : 24 uur van de Ring !!!!

Daar had ik niet aan gedacht, ik zal eens bekijken of we die nog kunnen verleggen.

Originally posted by speesman
Dus als er ooit iemand eens een vervanger nodig heeft voor een bepaalde race, mag die het altijd laten weten :)

Als er iemand een overwinning nodig heeft zeker ;)

Originally posted by redje
Verandert het uurschema van de wedstrijden eigenlijk?

Indien mogelijk wil ik het uurschema hetzelfde houden, op uitzondering van de langere wedstrijd ( als ze er komt ).
Die past dan niet meer in dat schema.

Originally posted by vertigo
Wat houdt de joker exact in ?
De puntentelling blijft deze hetzelfde, wijzigt deze of ben je er nog niet uit?

Bij het schrapresultaat laat je een wedstrijd vallen.
Bij de joker krijg je dubbele punten !!!
Spring er dus voorzichtig mee om ...

Speesman
27-01-2005, 02:00
Originally posted by Giovanni

Als er iemand een overwinning nodig heeft zeker ;)


Vorig jaar heb ik geen enkele race gewonnen he ;)

Giovanni
27-01-2005, 20:25
Originally posted by speesman
Vorig jaar heb ik geen enkele race gewonnen he ;)
Dan zal dat er dit jaar wel inzitten zeker :p

Driesco
27-01-2005, 20:29
Bah :);)

Giovanni
27-01-2005, 20:41
Originally posted by Driesco
Bah :);)
Je bent waarschijnlijk niet de enige die dat wil vermijden ...
Aan Dave om hun ongelijk te tonen :D

Frederik
01-02-2005, 19:00
Hey, ik heb nog even vraag wanneer de wedstrijden beginnen. Ik zou het moeten weten omdat ik op tijd moet mijn uren kiezen voor weekend werk. Zijn het dezelfde uren als vorig jaar, en welke waren dat weer :d :| 21.00 begin wedstrijd zeker? Greetz Frederik

kartboyke
01-02-2005, 20:02
misschien kom ik ook nog wel eens een wedstrijdje meerijden.
Kan niets beloven, hangt een beetje van de financiële kant af en ook van het schoolwerk. :(

Giovanni
01-02-2005, 23:08
Originally posted by Frederik
Hey, ik heb nog even vraag wanneer de wedstrijden beginnen.
Zoals ik al eerder aangaf wil ik inderdaad de timing dezelfde houden als afgelopen jaar.
Ik denk wel dat die voor de meesten onder ons goed uitkomt.

Timing :
Inschrijvingen : 19h00 tot 20h00
Briefing : 20h15
Qualificatie : 20h30
Wedstrijd : 20h45 tot 21h45
Podium : 22h00

Frederik
05-02-2005, 17:32
Hey Giovanni, We hebben wel de data, maar weet ge ook al wanneer wel circuit er is? :) Laat het me zo snel mogelijk weten, greetz Frederik

Raceboy
05-02-2005, 20:12
eem ik zie juist dat het 26 feb karting is. Het wordt misschien is tijd dat ik iemand vind om mee samen te rijden :D

snelle
05-02-2005, 20:17
Originally posted by raceboy
eem ik zie juist dat het 26 feb karting is. Het wordt misschien is tijd dat ik iemand vind om mee samen te rijden :D

Had mij beter betaald :+

kartmonster
08-02-2005, 14:43
Originally posted by raceboy
eem ik zie juist dat het 26 feb karting is. Het wordt misschien is tijd dat ik iemand vind om mee samen te rijden :D

Ik ken wel iemand die graag mee de MAK zou bollen. Is wel redelijk goe, ma geen topniveau he.
Ik zal is vragen da hij interesse heeft.

Raceboy
08-02-2005, 15:36
mja topniveau ben ik ook ni he, gewoon amuseren en sportiviteit he. :)

Frederik
08-02-2005, 15:55
Hey, raceboy :), gij komt dus mee met MAK doen, gij zijt dus nieuw ertussen? :) Kan ik alleen maar toejuichen, hoe meer zielen, oe meer fun en competitie. Succes, en tot de 26e e, greetz Frederik, Calamitas racing

Raceboy
08-02-2005, 16:26
nee ik be niet nieuw nee, ik heb vorig jaar al heel het seizoen meegereden.

Frederik
13-02-2005, 11:15
Yo Giovanni, weet ge al iets ivm de plaatse waar de mak zich zal afspelen. 26 februari komt in zicht :D en ik zou graag me al mentaal wille voorbereide :p Greetz

snelle
14-02-2005, 17:38
hoi gio!

al enig idee waar 26 februari de eerste race gaat plaatshebben?
ik vertrek vrijdag naar italië en kom de 26ste 's middags terug
en ik zou graag weten waar ik die avond moet staan :+
en ik vrees dat ik in Italië niet op de hoogte ga kunnen blijven van wat er zich op het forum afspeelt :mad:

tot de 26ste :gas:
als ik geen been gebroken heb met skien tenminste ;)

greeeeeeeeeeeetz

Giovanni
17-02-2005, 02:14
Sorry Snelle dat ik pas zo laat kan laten weten waar de wedstrijd doorgaat.
Ik hoop nog op tijd te zijn.
Door net iets te drukke beroepsbezigheden komt het er op neer dat ik me voornamelijk 's avonds met de MAK Karting kan bezighouden.
Er is echter een lichtpunt :D
De eerste wedstrijd zou in Machelen doorgaan.
De rest van de kalender is nog niet defenitief maar kan ik waarschijnlijk binnen enkele dagen bevestigen.
Door het verschuiven van de Spa Euro Races heb ook ik wat moeten ingrijpen en de wedstrijd van 11 juni naar 4 juni gebracht.
7 mei is 30 april geworden zodat de liefhebbers van de Ring naar hun geliefde 24 uur kunnen gaan.
Voorlopig ziet de kalender er dus zo uit :

1.) 26 februari - First Kart'inn - Machelen
2.) 2 april - JPR Karting - St.-Niklaas
3.) 30 april - Aalst Indoorkarting - Aalst
4.) 4 juni - Bilzer Karting - Bilzen
5.) 16 juli - Indoorracing - Antwerpen
6.) 20 augustus - Extreme Kart - Herselt
7.) 24 september - Antwerp Karting - Wilrijk
8.) 29 oktober - Indoorracing - Antwerpen
9.) 26 november - First Kart'inn - Machelen
10.) 17 december - JPR Karting - St.-Niklaas

Info, commentaar en inschrijvingen zijn welkom op MAKKarting@GiovanniHerbots.com

Ondertussen is ook de site weer up-to-date.
Te bereiken op http://users.skynet.be/makkarting
Ook de aangepaste versie van het reglement is daar te vinden.
Eigenlijk is er niks gewijzigd, enkel toegevoegd.
Let op punten 13 en 14.
Deze definiëren de reeds eerder besproken schrapresultaten en jokers.

Frederik
17-02-2005, 10:41
Dank u Giovanni, met machelen in't vooruitzicht zal et waarschijnlijk weer vonken geven. Hopelijk wordt het een fijn seizoen, groeten frederik

snelle
17-02-2005, 10:58
thanks gio

nice job
Nu kan ik me in Italië rustig voorbereiden op Machelen!

nog 9 dagen en dan...alle remmen los :cool:

Giovanni
17-02-2005, 19:46
Originally posted by snelle
Nu kan ik me in Italië rustig voorbereiden op Machelen!
Hou jezelf een beetje heel daar in Italië hé of je kan Machelen op je buik schrijven ( en in dat geval ook op 1 of meerdere ledematen :D :D :D ) ...

snelle
17-02-2005, 20:20
beste kandidaat Mak'kertjes

wie nog graag een seizoen Mak karting wil rijden, maar geen teammaat vindt...

Raceboy heeft vorig jaar ook al een heel seizoen gereden(met mij als teammaat) en zou dat dit jaar ook willen doen door de goede sfeer, sportiviteit, uitdaging, spanning, enz...van een seizoen Makkarting

1 probleem! Door allerlei hoge geldbedragen, een wagen van het team, verbeelding overstijgende amities... :D en nog van dat fraais dat mij werd aangeboden ben ik van team geswitcht.

voor dit seizoen Mak is Raceboy dus voorlopig nog maar alleen. wegens de financiele kant van de zaak zoekt hij nog een teammaat om de kosten wat te delen...
dus al diegene die twijfelen om mee te doen, of die geen teammaat vinden. aarzal niet langer en schrijf je in... post maar op dit forum en raceboy zal dan hopelijk aan de start kunnen staan in machelen. :applaus:

Raceboy
18-02-2005, 23:51
Die mensen in Sint Niklaas weten zeker ni da ze de ring in ANtwerpen gana openleggen zekers? :D 3 keer moeten we tijdens die periode in Antwerpen zijn.

Giovanni
19-02-2005, 00:05
Originally posted by raceboy
Die mensen in Sint Niklaas weten zeker ni da ze de ring in ANtwerpen gana openleggen zekers?
Eeuh, ik dacht dat jij reeds in antwerpen was.
Dan moet je de ring net niet passeren ;)