PDA

View Full Version : JJ Motorsport : Masters


joost
19-10-2004, 16:49
Ook in de afsluitende races van het seizoen kon JJ Motorsport zich in de kijker rijden. De jonge, beloftevolle Fin Markus Palttala reed de MINI Coopers S op zaterdag naar de pole in een tijd van 1.53.4. Meteen het tweede opeenvolgende kwalificatiesucces voor het jonge team uit Machelen.
Ondanks de uitstekende uitgangspositie verliep de eerste wedstrijd op zondag niet naar wens. Markus Palttala doet het relaas van de wedstrijd: “Ik raakte niet zo makkelijk weg en verloor twee plaatsen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, gedroeg de wagen zich beter en beter en kon ik mijn achterstand op Bouvy en Soulet verkleinen. Jammer genoeg maakte ik een domme fout in de Villeneuve chicane en raakte met mijn rechtervoorwiel een stapel banden. Hierdoor raakten de stuurinrichting en de ophanging behoorlijk beschadigd en diende ik de pitlane op te zoeken. Ik vind het rot voor de jongens van het team die de wagen werkelijk schitterend hadden voorbereid.”
Er restte de jonge mecaniciens van JJ Motorsport niets anders dan de handen uit de mouwen te steken en op enkele uren te trachten de MINI weer op het juiste spoor te krijgen. Zo kregen ze meteen ook de kans om het project ‘Racing for Jobs’ nog even in de praktijk om te zetten.
Vanaf een allerlaatste startplaats moest Markus dan op zoek naar eerherstel en dat deed hij magistraal. “We wisten niet goed wat verwachten,” vertelt Jan Horemans, teammanager van JJ Motorsport. “28ste op de grid, slechts een goede 20 minuten wedstrijd, het zou moeilijk worden.”
Markus maakte in de eerste ronde maar liefst 12 ronden goed maar zag zijn opmars gestuit door een safety car periode. Bovendien begon het ook nog stevig te regenen maar dat deerde de man uit het hoge Noorden totaal niet. In de 10 resterende minuten spurtte hij op een fantastische manier nog naar een 4de plaats, een zéér sterk resultaat.
“Dit is voor de jongens van het team die zich drie uren uit de naad hebben gewerkt om mijn fout goed te maken, ik was hen dit verschuldigd,” sloot een zichtbaar gelukkige Palttala het weekend af.
Twee poles in drie wedstrijden, één podiumplaats en een schier ereplaatsen; JJ Motorsport maakte een meer dan geslaagd debuut in de supermeetings. Het team werkt nu al volop aan 2005 en wil er opnieuw staan. Ook het project ‘Racing for Jobs’ met de technische en beroepsschool uit Keerbergen wordt verder gezet, ondermeer dankzij de tomeloze inzet van de leerling-mecaniciens.

JJ Motorsport Pers

Yvonne
19-10-2004, 20:14
Hi Joost,

Ik heb het team van een afstandje gevolgd. Ik mocht een handje toesteken bij BMW Beliën (Nr 13, Radio Donna wagentje).

Maar jullie beiden teams hebben me echt een vreselijk mooi weekend bezorgd. Ik heb dingen beleefd die ik nooit had durven dromen als supporter van de Mini Challenge.

Ik heb met bewondering staan kijken hoe jonge mensen er alles aandeden om het wagentje weer op z'n wielen te krijgen. En ik was ook erg opgelucht dat het wagentje rond het begin van de 2e race weer op z'n wielen stond.

Markus heeft inderdaad een pracht prestatie neergezet in de regen. Maar het schijnt dat Markus iets met regen en racen heeft.

Voor de rest wil ik jullie echt heel veel succes wensen voor het komende jaar. Hopelijk blijven dezelfde piloten racen in jullie team. Het team straalde plezier uit, ondanks het harde werken tussen de races in.

Ondanks jullie nog maar pas bestaan, hebben jullie tenminste 1 supporter.

Verder wil ik ook de mensen van Beliën BMW nogmaals bedanken voor de mogelijkheid om een race van zo dichtbij te kunnen meemaken. Het was echt top!

Allen heel veel succes in 2005.

Yvonne