View Full Version : Condroz Rally > 5-6-7 november 2004
Mr.Dallara
19-10-2004, 17:54
We zijn intussen genaderd op minder dan 3 weken van de mooiste rally die ons land bezit, nl. de EK Rally van de Condroz. (dit is uiteraard een persoonlijke mening, maar ik veronderstel dat de meeste dit ook zo zullen vinden)
hier (http://www.condrozrally.be/images/Acceuil2.jpg) de affice.
Voorlopig is de website: condrozrally.be (http://www.condrozrally.be) nog bijna volledig offline... :mad:
Hopelijk komt er snel een deelnemers lijst en word de timing vrijgegeven.
Vandaag is bekend geraakt via pitstop.tv (http://www.pitstop.tv) dat zowel Snijers en Gaban met een JDR Mitsubishi Evo7 zullen van de partij zijn in Huy!
Bij deze zijn er dus al vast twee top wagens aan de start :) .
Hopelijk komt er een mooi Europees Super 1600 veld naar Huy binnen drie weken. Want om het WRC geweld van vorig jaar proberen te evenaren zal het wel heeeeeeeeeeel moeilijk worden!
Simon Jean-Joseph is ondertussen al EK S1600 kampioen, weet er iemand dat we hem ook mogen verwachten in Huy? En Luca Pedersoli, komt hij met z'n Peugeot 306 Maxi? Hopelijk weten we het allemaal snel...
Don Kamiel
19-10-2004, 21:02
Ik had ook uit goede bron vernomen, dat Monnens (die in Bocholt hoog geëindigd was, en in Haspengouw de Historics gewonnen had) met een Lancer Groep N van Colsoul zou meerijden.
Viper Power
20-10-2004, 10:21
Dat beloofd weer, ik gaan net zoals als vorig jaar VIP bij het Reanult Clio team (Simon Jean-Joseph) mee!
Simon Jean-Joseph rijdt dat weekend wel een rally in Frankrijk hoor. Ook Pedersoli komt niet. De Condroz zal echt veel minder spectaculair zijn zonder de WRC's (vorig jaar stonden er nog 8 (!) aan de start).
kartmonster
21-10-2004, 17:15
Op de site van Kronos ook staat ook condroz voor de citroën.
Dus we kunne onze ogen al de kost geven.
Zeg, ik heb een vraag. Misschien een domme zene, ma de toyota van tsjoen das toch ook ne WRC, waarom zijn er dan geen andere wrc's meer terug te vinden in het deelnemersveld?
Al zei tsjoen vorige week op PITSTOP, dat hij op zoek was naar een wagen om de condroz te rijden.
De organisatie laat dit jaar geen WRC's toe omdat het enkel een manche uit het Europees kampioenschap betreft. Ik meen dat Tsjoen met een Mitsu zou aantreden?
Originally posted by Huudo
De organisatie laat dit jaar geen WRC's toe omdat het enkel een manche uit het Europees kampioenschap betreft. Ik meen dat Tsjoen met een Mitsu zou aantreden?
Ja eentje uit de Bijveldsstal
http://www.peterbijvelds.com
Dat van Monnens zal normaal in orde komen , ik ken Gunther redelijk goed . Normaal was dat ook voor de haspengouw met een mitsu , maar is afgesprongen door een sponsor .
Hopelijk nu wel alles ok !
kartmonster
22-10-2004, 16:25
Originally posted by Huudo
Merci, da weet ik dan ook weeral :D
Mr.Dallara
25-10-2004, 10:35
Op pitstop is telezen dat Vanhees met een Puma Kitcar in de Condroz van de partij zal zijn. Hij heeft nog nooit gereden in de Condroz en ook nog nooit tegen de crono met deze wagen, vooraan moeten we hem dus normaal niet verwachten. Maar de wagen (een ex fabrieks wagen!) zelf is alweer een mooie aanwinst om het WRC geweld van 2003 (proberen) te vervangen.
Komt DE Porsche van Future World trouwens ook naar de Condroz?
Ik dacht gelezen te hebben dat de Porsche enkele kwam rijden(=testen voor 2005) in de Omloop van Vlaanderen en in de Haspengouw en dus niet in de Condroz.
Is dit ook zo?? of komen ze toch naar de mooiste rally van't land??
Dirtdevil
25-10-2004, 16:09
Originally posted by Mr.Dallara
Op pitstop is telezen dat Vanhees met een Puma Kitcar in de Condroz van de partij zal zijn. Hij heeft nog nooit gereden in de Condroz en ook nog nooit tegen de crono met deze wagen, vooraan moeten we hem dus normaal niet verwachten. Maar de wagen (een ex fabrieks wagen!) zelf is alweer een mooie aanwinst om het WRC geweld van 2003 (proberen) te vervangen.
Komt DE Porsche van Future World trouwens ook naar de Condroz?
Ik dacht gelezen te hebben dat de Porsche enkele kwam rijden(=testen voor 2005) in de Omloop van Vlaanderen en in de Haspengouw en dus niet in de Condroz.
Is dit ook zo?? of komen ze toch naar de mooiste rally van't land??
Was er geen sprake van dat Tsjoen op die porsche ging rijden? Ik meen daar ergens iets van gelezen te hebben, maar ik kan mis zijn.
greetz
Dirtdevil
25-10-2004, 16:11
Originally posted by Dirtdevil
Was er geen sprake van dat Tsjoen op die porsche ging rijden? Ik meen daar ergens iets van gelezen te hebben, maar ik kan mis zijn.
greetz
Oeps, niet dus .. :(
Thomaske
25-10-2004, 19:12
Voor de stoute jongens onder ons die graag eens op verboden plaatsen gaan staan. Pitstop meldt dat er politie in burger ter plaatsen zal zijn.
Mvg
Originally posted by Dirtdevil
greetz
Tsjoen zou met de Porsche rijden in de Tour de Luxembourg...
C U
Mr.Dallara
26-10-2004, 10:07
Ondertussen weer een update van top wagens die in de Condroz zullen strijden tegen de crono:
S1600:
- Thiry C2
- Casier Punto
- Cols Clio
- Guigou Clio
- Princen Clio
- de Winkel Clio
- Duez Polo
- Verhees Polo
- Bruyneel Fiesta
:p man man, ik denk dat we nog nooit z'n groot en ook kwalitatief Super 1600 veld hebben gezien in ons klein landje! :)
Group N:
- Van Woensel
- Bob Colsoul
- Patrick Snijers
- Xavier Bouche
- Pascal Gaban
- Pieter Tsjoen
- Timothy Van Parijs
Bijde Corrola WRC piloten van Future World rijden dus met een Mitsu van Bijvelds, wat Future World dus zonder werk zet in Huy...
... zal de Porsche dan toch komen?? ... of komt er al meer dan één?? (dromen mag hé :p )
Maar volgens mij komt er geen enkele porsche, aangezien Duez met de Polo gaat rijden.
Peter Baert
26-10-2004, 15:35
Mr. Dallara,
ter verlossing uit uw lijden,
de Porsche komt niet naar de Condroz.
Mr.Dallara
27-10-2004, 11:38
Originally posted by Peter Baert
Mr. Dallara,
ter verlossing uit uw lijden,
de Porsche komt niet naar de Condroz.
:mad: Ik had het wel verwacht, maar bleef het uiteraard hopen... :mad:
Alvast bedankt voor deze bevestiging!
Wat is dan juist de reden:
- omdat de rally van de Condroz simpelweg niet in het testprogramma zit van Future World?
- of omdat N-GT wagens ook niet in het EK mogen rijden?
De Porsche mag inderdaad niet in een EK-rally van coëfficiënt 10 starten, dit is van toepassing op de Condroz. Toch triestig: vorig jaar stonden er nog 8 WRC's aan de start en dit jaar mogen ze niet eens meedoen :mad:
Mr.Dallara
28-10-2004, 10:44
Er is pas op bijvelds.com een foto verschenen van de look van de Vergokan wagens van Tsjoen en Van Parijs:
hier (http://www.peterbijvelds.com/images/Mitsu%20Evo7%20_vergo04_01.jpg) staat het design.
/* Gelieve de copyright regels te volgen voor het gebruik van foto's / tekeningen die door derden zijn gemaakt ;-) */
Ondanks dat de wagens van Bijvelds zijn staat op de wagen (voor het achterwiel) gewoon Future World.
Worden de wagens gerund door Bijvelds met assistentie van Future World monteurs?
ondertussen zijn de eerste resultaten hier (http://users.skynet.be/ris/rallye/condroz/index.htm) bij RIS online te vinden.
De Condroz is traditioneel toch een redelijk vettig parcours, maar tóch lopen de Mitsu's blijkbaar niet weg van de super 1600 auto's, in tegendeel... na 2 kp's staat Cols aan de leiding!
Voor mij persoonlijk géén supereditie van de Condroz: Gr. N én super 1600 vind ik niet écht spectaculair om ter plaatse te gaan bekijken. Vanop afstand is het echter wél spannend om volgen: +-10 potentiële winnaars!
Niet vergeten dat vorig jaar het er ook zeer vettig bij lag en het toen op zondag constant regende. Alleen Xavier Bouche kon toen de Super 1600's kloppen en die ligt nu al uit de wedstrijd. Ik verwacht een zege van Larry Cols zonder al te veel spanning.
Op KP3 zijn Van Woensel en Tsjoen toch sneller dan Cols ;)
Tjsoen en sponsor Vergokan zijn boos en stoppen met rally in Belgie, zie pitstoptv.be (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15930).
Mr.Dallara
07-11-2004, 21:08
Originally posted by laurent
Tjsoen en sponsor Vergokan zijn boos en stoppen met rally in Belgie, zie pitstoptv.be.
Dit is écht wel DE klap die het BK nu wel net niet nodig had! Maar als het zo is als er te lezen staat op pitstop.tv en zo veronderstel ik het dus ook. Dan vind ik het zeeeeeer triest dat de RACB zo tuners wilt viseren.
We hebben dit jaar al geen WRC's meer gehad in Ieper en de Condroz, nu geen Tsjoen en de vele miljoene van Vergocan ook niet meer...
Volgens mij zit de rally toekomst in zeer slechte papieren in ons land! :mad:
Deze editie vd Condroz is deze keer veilig verlopen, maar toch is me opgevallen dat er twee piloten (Tsjoen en Snijers) kloegen over toeschowers die plots de weg overstaken en zeer gevaarlijke momenten creërden.
Toch wel triest dat er nog steeds dergeljike dingen gebreuren, onbegrijpelijk voor mij!
@ LDWRX: mooie foto's! Maar is het normaal dat ik niet je fotos kan bekijken die op je image station staan?? is er een log in nodig ofzo??
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.