PDA

View Full Version : Memorial Gilbert Staepelaere


Pascal
20-10-2004, 15:01
Een dagrit van 200 à 250 kilometer. Start bij JPR te Sint Niklaas en aankomst bij Morres Wonen in Hulst. Zowel voor oude als jonge voertuigen.

Meer info : www.atm-organisatie.be

De Altena cup is een cup voor teams. Dus als we met minimum 3 teams inschrijven kunnen we meedingen voor deze cup.

Kostprijs :
- 40 € per team (lunchpakket inbegrepen)
- 60 € per team (lunchpakket en avondmaal inbegrepen)

De Paddockdeelnemers

1. Pascal - Werner
2.

Wie volgt ???

C U

Boetzie
20-10-2004, 18:06
Prachtige Orientatie Rally, prachtige wegen, puike organisatie
met andere woorden : zeker aan te bevelen!!!! :D :D


Ben zelf aanwezig met een Franstalige Copiloot
(hopelijk wordt dit geen synoniem voor :den boer opgaan :rolleyes: )

Ook Swa zal aanwezig zijn samen met een Touring Cup piloot.

Aan alle paddock deelnemers:
Ik weet niet welke klasse jullie zouden rijden maar ik kan jullie
in ieder geval de Toerklasse aanbevelen.
De reden hiervoor is dat de recreatieklasse vooral bol/pijl is en geen RT bevat. Ik bedoel hier zeker niet mee dat de recreatieklasse saai of niet spannend zou zijn. Een gedeelde leiding van maar liefst 13 deelnemers vlak voor het laatste deel was daar vorig jaar het bewijs voor. Elk foutje wordt afgestraft in de rangschikking. De toerklasse bevat daarentegen alles (bol/pijl, RT, visgraat, pijl - puntenrit en vooral: de op 1 na korste route :frusty: ). Je gaat dan wel eens op de boer maar wij hebben er vorig jaar enorm uit geleerd

Groetjes en tot in St-Niklaas!

Pascal
20-10-2004, 22:27
We waren er nog niet uit maar hadden inderdaad het idee om de Toerklasse te rijden. Misschien haal je ons met dit pleidooi wel over de brug.

We zien wel...

C U

Werner333
22-10-2004, 19:10
Pascal, er is nog een reden om Toerklasse te rijden: Roger rijdt ook in die klasse. :D

Pascal
28-10-2004, 00:24
Originally posted by Werner333
Pascal, er is nog een reden om Toerklasse te rijden: Roger rijdt ook in die klasse. :D

Acceptatiemail binnengekregen. We kunnen dus van start gaan onder het nummer T188.

We gaan er eens een lap opgeven. Nog al mensen ingeschreven ???

C U

Boetzie
28-10-2004, 11:10
Wij starten voorlopig onder T191 :rolleyes: om 10.31


Dus na 2 TK's komen we ulle wel tegen zekers :D :D


Tot dan!


PS: vergeet jullie slalom ervaring niet mee te brengen!

Pat
28-10-2004, 21:39
We denken er aan om de Porsche 914 nog eens van stal te halen voor hij aan zijn winterslaap begint, en de Memorial zou een mooie gelegenheid zijn.
Toch nog een paar vraagjes.

Als je nog geen rittensport gedaan hebt, is het dan de moeite om in Toerisme in te schrijven, of toch beter Recreatie ?

Aangezien dat er sprake is van een worp naar de Altena Cup, vermoed ik dat jullie bij "Lid van:..." gewoon De Paddock hebben ingevuld ?

Hopelijk tot in Sint-Niklaas !!

Pascal
29-10-2004, 00:18
1. Recreatieklasse : specifiek uitgezet voor de gelegenheidsrijder met geen of weinig ervaring. Het parcours van maximaal 200 km, wordt uitgezet op basis van voornamelijk gemeterde en ongemeterde bol-pijl schetsjes en een beperkt gedeelte kaartlezen. Het kaartlezen zelf is zeer eenvoudig.

2. Toerismeklasse: wordt uitgezet op basis van ongeveer 50 % bol-pijl en visgraatopdrachten afgewisseld met 50 % kaartleesopdrachten (ingetekende lijn, punten- en pijlenrit). De regelmatigheid in de gemiddelde snelheid is in deze klasse ook bepalend, zodat het soms pittig rijden zal worden. Daartoe werd een specifieke omgeving uitgekozen. Het traject bedraagt ongeveer 250 km.

3. Sportklasse: Kan alleen beoefend worden door experten in het kaartlezen (de zogenaamde rittensporters). De hele rit bestaat uit kaartleesopdrachten van allerlei slag (grens- en pijlenbenadering, ingetekende lijn met blokkeringen, op-en af systeem, cross the lines, T-systeem, enz). Wie geen ervaring heeft kan niet in deze klasse deelnemen. De afstand voor deze klasse is ruim 250 km.

Dit is een citaat uit de brochure van de ATM. Je kan duidelijk zien wat de juiste navigatietechnieken zijn die in de respectievelijke klasses gebruikt worden. Het is natuurlijk aan uzelf om te oordelen of je deze voldoende onder de knie hebt. Op dezelfde website vind je ook nog eens de theoretische uitleg van enkele navigatietechnieken. Misschien deze toch een eerst goed doornemen alvorens een beslissing te nemen.

C U

Pascal
29-10-2004, 00:31
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=7757&highlight=navigatie

Of je kan op deze link ook eens gaan kijken...

C U

Pat
04-11-2004, 01:17
De kogel is door de kerk ...

Zopas ingeschreven in Toerisme !

Pat & Tony, mijn neef.

Pat
11-11-2004, 18:23
Acceptatiemail is binnen !

T207 - Start 10.47

Ik heb zo'n vermoeden dat wij niemand zullen tegenkomen :D :D :D

Patrick - Tony

Werner333
11-11-2004, 20:22
Waaaw. Je denkt dat wij goed zijn. :D :D :D :gas:

Boetzie
11-11-2004, 21:35
Ofwel bedoelt hij ermee dat jullie een zeer strak tempo zullen rijden :D :D :D

Leuk om te lezen dat er enkele paddock teams aanwezig zullen zijn!

Goed om weten is dat we bij de nummers 177, 188, 191 en 207
geen vals blokske rond moeten rijden aan een controle.

(of tewel Werner: Den Truc van sluwe Roger :D :p dus niet toepassen ;) )

Succes aan allen en tot dan!

Groetjes

Pat
12-11-2004, 02:46
Wij hopen dat er SAR diensten zullen aanwezig zijn :p

Pascal
28-11-2004, 05:22
Na nog een nachtelijke escapade zijn we terug van een dagje rittensport.

Vanmorgen omstreeks 08.30 uur arriveerden we aan JPR te Sint Niklaas voor de administratieve verplichtingen. Op dat moment waren de eersten reeds bezig aan hun rit. Er waren naar verluidt ongeveer 230 deelnemers en ja dan moet je er vroeg aan beginnen.

Zeer vlot konden wij onze aanwezigheid melden en werden wij in het bezit gesteld van onze startnummers en rallyplaten. Wij begaven ons dan ook onmiddellijk naar de auto om deze in orde te maken. Dat was niet zo moeilijk vermits we van één van de sponsors een pakketje kregen met allerlei materiaal, waaronder "ducktape" om alles tot een goed einde te brengen. Zeer attent !!!

Nadat onze bolide klaar was begaven we ons naar de kantine. Hier ontmoetten we vervolgens de andere Paddockers : Boetzie en zijn co en Pat en zijn co. Na enkele tassen koffie was het de beurt aan ons. Ons startnummer werd afgeroepen en we konden het roadbook van het eerste deel afhalen. Een verbindingsrit van enkele kilometers bracht ons naar een plaatselijke Forddealer. Hier moesten we opnieuw even aanschuiven voor de technische controle, onmiddellijk gevolgd door de start.

Alles was netjes geregeld en nergens was het dringen. Meer dan 230 teams aan de start zonder enige vorm van chaos. Een tendens die zich de rest van de dag verder zette, zowel op de proeven als op de regroups. Puik werk van de mannen van ATM.

In het eerste deel kregen we bol-pijl, puntenrit en visgraat voorgeschoteld. Al bij al vonden we snel onze draai. Letterlijk was het ook een gedraai van jewelste. Op een zeer kleine oppervlak werd het eerste deel gereden maar zelden of nooit veroorzaakte dit filerijden. Het was meer dan eens opletten geblazen want de wegen lagen er "vettig" bij. Dat is logisch als je in deze periode van het jaar op kleine wegeltjes rijdt tussen de velden. Maar niet getreurd. Alle deelnemers zagen er op korte termijn "besmeurd" uit. Nuja, hun auto's toch... Omdat het de eerste keer was dat we in de klasse Toerisme reden, wisten we niet goed wat we er moesten verwachten. Het voelde allemaal goed aan, maar toch... Ik zou het nog bijna vergeten. We moesten ook nog een RT rijden. Omdat we echter niet beschikken over gesofisticeerd materiaal in het onmogelijk om tot op de seconde juist te rijden. Op het gevoel dan maar, tot we plots een elektrisch oog zagen, te laat uiteraard. En inderdaad de bemande controle stond achter de bocht. Veel te vroeg binnen natuurlijk.

Uiteindelijk arriveerden we iets na het middaguur in de seniorenclub "Top Hat" op Linkeroever. Hier konden we ons lunchpakket verorberen. Opnieuw in alle rust. Geen drukte, geen heisa. Boetzie arriveerde iets na ons, logisch want hij was na ons gestart. Pat hebben we daar niet gezien want we moesten weer van start.

Start van deel twee, na een pauze van ongeveer 30 minuten. En ja hoor, nota 2 en 3 stonden niet op hun plaats. Ook bij ATM gebruiken ze deze truc. Weliswaar op een manier dat je, zelfs indien je fout reed, opnieuw op de juiste weg kwam. Zonder veel erg dus. We hebben de situatie toch een grondig moeten bestuderen maar vonden de juiste oplossing. Het bol-pijl gedeelte was goed te doen maar bij de pijlenrit zijn we hier en daar de boer opgegaan. Dit vergt toch enige ervaring en die missen we nog. Er is echter al een afspraak gemaakt bij een notoir rittensporter om ons dit allemaal eens goed uit te leggen. Na deel twee, waar we opnieuw een RT dienden te rijden met ongeveer dezelfde consequenties als in deel 1, arriveerden we bij de firma Real, waar de tweede regroup plaatsvond.

Opnieuw een half uurtje pauze. Tijd genoeg om een versnapering tot ons te nemen en uiteraard naar de uitslag van deel 1 te gaan kijken. 3 zelfcontroles fout en 4.74 punten voor tijdsoverschrijding. 94.74 punten, wat goed was voor plaats 60. Ook hier zagen we Boetzie, maar van Pat geen spoor.

Hup, en opnieuw van start voor deel drie dat zich voor een groot deel in het donker afspeelde. Nog iets attenter zijn dus. Uit het verleden weten we dat we dan meestal de zelfcontroles goed vinden maar dat we iets meer tijd nodig hebben om het einde te halen. Het bolleke pijl was ook nu goed te doen. De pijlenrit leek eenvoudiger dan in deel 2 dus met volle moed er tegenaan. Omdat er dikwijls zeer lange stukken bijzaten zonder nota's, twijfelden we (te) dikwijls of we wel juist zaten. Daarom zijn we dan ook te dikwijls teruggedraaid om een controle uit te voeren. Voor de RT maakt dat niet zo veel uit maar kampten we toch met hetzelfde probleem als in deel 1 en 2. Voor de eindtijd maakte dat wel wat uit. Bovendien had de auto dan ook meer brandstof nodig dan voorzien. Stoppen om bij te tanken, en nog wat meer tijd te verliezen, was echter noodzakelijk. Iets te laat aangekomen bij Morres Wonen te Hulst leverde dus opnieuw wat punten op.

Na een vlugge blik op de uitslag van deel 2 bracht aan het licht wat we al vermoedden. 7 zelfcontroles gemist. 210 punten en 5.09 punten voor de tijd bracht ons op 215.09 punten en een plaats in de buurt van de 70.

Samen met Boetzie en zijn co genoten we van de heerlijke maaltijd en konden de straffe verhalen beginnen. Van Pat nog steeds geen spoor.

In het derde deel misten we opnieuw 7 zelfcontroles en liepen we op de RT 5.73 punten op. 215.73 punten bracht ons opnieuw rond plaats 70.

Alles opgeteld behaalden we 525.56 punten en dit resulteerde in een 69° plaats op 131 deelnemers in de Toerismeklasse. Opmerkelijk is dat de winnaar in deze klasse slechts 7.86 punten behaalden. Ik heb zo de indruk dat we nog heel wat te leren hebben.... Het belangrijkste is echter dat we ons kostelijk hebben geamuseerd en vooral dat het eten nog warm was bij aankomst...

Vervolgens de prijsuitreiking in de verschillende klasses. Mooie bekers en een mooi diorama in de verschillende cups. Alles zeer duidelijk gebracht.

Een dikke proficiat aan de (ongeveer) 80 medewerkers van Altena om alles op een ordentelijke manier te laten verlopen. Als alles goed zit, ben ik volgend jaar opnieuw van de partij.

Van Pat nog steeds geen spoor toen wij de plaats verlieten. We hadden zo een beetje de indruk dat er "iets" was fout gelopen. Maar ik ben er zeker van dat hij dit zelf uit de doeken zal komen doen.

C U

Pat
28-11-2004, 19:14
Inderdaad Pascal, hier zijn we ermee ...

Het is voor ons een dag geworden van vallen en weer opstaan. Ontdekken dat je beter het reglement nog eens gelezen had, en dat je ook afhankelijk bent van een auto.

Deel 1
Onze start was goed, heel snel ontdekten we het truukje met de pleintjes. We zagen er rond ons een heel pak die gewoon de pleintjes voorbij reden terwijl dat wij toch wat lettertjes opraapten. Hadden we het reglement gelezen, we hadden ook geweten wat de bedoeling was van de RT. :D :D :D Klein eerste probleem, de dagteller die 's morgens nog perfect werkte, bleek de geest gegeven te hebben. Niet de eerste keer ... op gevoel dan maar. Iets voor het einde van de eerste RT, bleek het gepiep van remmen , niet van de Landrover achter ons te komen, maar van een vastgelopen rechter achterrem. Laten afkoelen, door de tijdscontrole, weer een fout, we hadden er eerst moeten doorrijden. Achter de hoek bleek een Renault garage, waar enkele gasten zo vriendelijk waren de 914 op de put te zetten, en na wat prutswerk verbeterde de situatie, maar was ze niet gedaan. Op de visgraat gingen wij dan nog eens volledig de mist in. Wij blijkbaar niet alleen, rond ons draaiden nog verschillende wagens rondjes.
In de Top Hat bleek ons probleem reeds bekend. Koffietje en wat eten brachten ons natuurlijk te laat op weg voor deel twee.

Deel 2
Goed kunnen doorrijden, nog altijd zonder dagteller. Wel moeten rondrijden op de pijlenrit omdat een boer zijn bieten aan het binnenhalen was. Op alle stempelcontroles bleek onze situatie ondertussen bekend. Mijn co kreeg in het donker meer en meer problemen met het lezen van de kaarten en de 914 besloot ook geen groot licht meer ter beschikking te stellen. Toch bij Real geraakt en vlot op weg voor deel drie ...

Deel 3
Het heeft enkele minuten geduurd, maar we ontdekten toch dat onze bladen aan elkaar plakten, rijden maar. Op het eerste kaartdeel stuurde mijn co ons volledig de bossen in. Stukje overgeslagen tot pijltje-bolletje. Tweede kaartdeel, in de buurt van Domein Puyenbroeck, weer volledig de mist in. Mijn co slaagde er niet meer in, de kaart op een deftige manier te lezen.
Maar de grote klapper moest nog komen ...
Met de kaart op het stuur heb ik ons terug op het begin van pijltje-bolleke gezet ... we moesten Hulst halen ...
En dan ... straat links op 500 meter ... vlak voor een onbewaakte spoorwegovergang lag inderdaad een wegje, genomen, altijd rechtdoor, en pikkedonker, grote bocht naar links ... en geen weg meer ... enkel velden en ... de 914 vast op zijn bodemplaat.
We hebben geduwd en getrokken, stokken onder de wielen gestoken, tot ik na veel vooruit en achteruit en 45' later, de 914 terug op vaste bodem kon zetten. Ik was er van overtuigd dat mijn garagist reeds een nieuwe aansluiting gestoken had voor mijn achteruitrijlichten, deze lag dus nog steeds in de deur. Ik moest dus keren op een wegje van amper 2 meter breed. Gelukkig vonden we een poortje met een kleine oprit en na veel vooruit en achteruit geraakte we er uit. Wij waren dus wel besmeurd, en met nog een aantal bladen te gaan en een gigantische achterstand, hebben we dan maar opgegeven.

Maar we komen terug, met herstelde remmen, verstralers en een tripmeter. En natuurlijk, proper schoenen ! We hebben ons heel goed geamuseerd. In het tweede deel samen met een Frogeye-team dat niet wou dat we achter hen reden. Zij hebben ons ook geholpen om onze voorruit terug proper te krijgen. Waarvoor nogmaals onze dank !

Pascal
29-11-2004, 00:32
We hadden al een vermoeden dat er iets niet juist zat. Maar aan defect aan de auto hadden we niet gedacht. Maar idd dat kan ook. Het belangrijkste is dat je in de slechte momenten blijft doorzetten. Je hebt er nadien een "straf" verhaal bij en het blijft plezierig, alhoewel ik me levendig kan inbeelden dat je meerdere malen hebt gevloekt...

De laatste alinea van jou reply doet me deugd. Het feit dat je gaat terugkomen...

Tot binnenkort dan maar ...

C U

Pat
29-11-2004, 01:04
10.31 op de eerste RT en 4.58 op de tweede.
Hadden we even doorgereden aan de eerste, dan had onze tijd heel goed geweest en hadden we ook vroeger de garage gezien.
Beoordelingsfout van mij.
Op zich vind ik dit niet zo slecht, aangezien wij dit volledig op gevoel gedaan hebben.
Er staat wel nog wat werk te wachten aan de auto. De hendel aan het stuur voor grootlicht nakijken, de remmen reviseren, dagteller proberen te herstellen, de brug op om te zien of er schade is.
Toen we de auto probeerden z'n twee verder te duwen en hij geen millimeter bewoog, hebben we niet gevloekt. Er was enkel een ijzige stilte in een verlaten, donker veld. In het licht van onze hoofdlampjes konden we enkel elkaars blik onderscheiden, en die zei veel, heel veel ...
We moeten ook nog aan wat uitleg zien te geraken.

Pat
29-11-2004, 20:40
@Pascal en Werner

Ik lees dat jullie de hulp hebben ingeroepen van een ervaren rittensporter. Zien jullie geen mogelijkheid om dit iets uitgebreider te maken ?
Ik denk hier in de richting van een workshopje, beetje uitleg over hoe je sommige zaken interpreteert, werken met een tripmaster en doe zo verder.
Wat denken jullie hier over ?

Boetzie
29-11-2004, 23:08
@ PAT: Zou jij het zien zitten om die ervaring die je net hebt neergeschreven over de Stapelaere, naar de wedstrijdleiding te sturen. Zo staat er een verhaal van een Alfa Team vorig jaar op de site, maar dit slaat echt alles! En nooit opgegeven! Respect!
www.altena-vzw.be

@Allen. ons verhaal in t kort: Voor de eerste maal met een Franstalige copiloot en nota bene met copiloot die in feite pas sinds vorige week zondag weet wat alle vormen van kaartlezen zijn en visgraat betekent. Maar alles liep vlot, we hebben ons kostelijk geamuseerd en (en dat is altijd het belangrijkste) WE HEBBEN WEERAL BIJ GELEERD.

NIettegenstaande een 51e plaats er dik in zat, brachten 2 domme beginnersfouten (waar hij totaal niets kon aan doen) en 1 verkeerde vertaling van mezelf ons tot een 76e plaats, wat zeker geen plaats is om zich voor te schamen in de Stapelaere. Maar u kent gezegd en dat geldt voor iedere deelnemer: ALS ONS KAT EEN KOE WAS................... :D

Ons uitgebreid verhaal zal te lezen zijn In OLDTIMER PLUS editie Januari!

Over die workshop: Ik wil gerust meehelpen. Ik zeg niet dat wij pro's zijn, verre van zelfs maar zowel het kaartlezen op zich als de visgraat en bol/pijl lopen steeds vlot. Vaak is de classering eerder aan het niet zien van de controles (dus mijn fout) te wijten dan aan het rijden van de verkeerde weg. Bovendien zitten we bij de RT's toch meestal rond de ideale tijd. Ook het werken met de tripmaster (en chronometer!!!) kan ik je gerust uitleggen pat.

MAAR: het is niet omdat je alle theorie kent, perfect voorbereidt bent en je wagen tip top in orde is dat je meteen een topclassering kunt rijden. ALs je zo even hoort bij de oude rotten in het vak blijkt al gauw dat een regelmatigheidsrally zijn naam niet gestolen heeft en dat regelmatig deelnemen de boodschap is om goede prestaties en een snelle leercurve te bereiken.

Bovendien is elke inrichter altijd op iets anders gericht. Zo is het stokpaardje van de 6uren van de noorderkempen onder anderen het plaatsen van de controles in de beekjes rond pleinen! :D

Ik kan je in ieder geval de iniciatie cursus van Coast CLassics (ergens in maart dacht ik?) aanbevelen. http://www.geocities.com/coastclassics/

Voorts staat voor volgend jaar voor mezelf (momenteel nog zonder copiloot) de 1000km op het programma. Deze "rally" vindt plaats tijdens het 1e weekend van juli en gaat van Diksmuide, door Normandië tot in Amiens en terug.

Groetjes en hopelijk tot de volgende!

Pascal
30-11-2004, 01:36
Originally posted by Pat
@Pascal en Werner

Ik lees dat jullie de hulp hebben ingeroepen van een ervaren rittensporter. Zien jullie geen mogelijkheid om dit iets uitgebreider te maken ?
Ik denk hier in de richting van een workshopje, beetje uitleg over hoe je sommige zaken interpreteert, werken met een tripmaster en doe zo verder.
Wat denken jullie hier over ?

Begin 2004, gecombineerd met onze algemene vergadering, hebben we een cursus rittensport georganiseerd. Deze bestond uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. Niet dat we zelf zodanig veel ervaring hebben maar we waren (en zijn) in staat de basisprincipes van de rittensport uit te leggen.

Begin 2005 zal er opnieuw een algemene vergadering plaatshebben. Ook deze koppelen we aan een activiteit. Wat dit gaat worden, is, denk ik, nog niet geweten. Als een overgrote meerderheid behoefte heeft aan (opnieuw) een initiatie rittensport, denk ik dat het bestuur hier wel open voor staat. Maar autosport heeft zoveel facetten en de VZW tracht telkens wat vernieuwing te brengen in het aanbod. Ik denk echter dat hieer een voorzet kan gegeven worden naar het bestuur... Een andere optie is inderdaad een workshop. Momenteel bestaan er al enkele werkgroepen. Ik denk maar aan de modelbouwmeetingen die een 3 à 4 maal per jaar plaatsvinden, de kwis van begin volgend jaar die momenteel ernstige voorbereiding vraagt... Ook een rittensportwerkgroep behoort tot de mogelijkheden.

Eén ding is echter duidelijk. Om dit alles te verwezenlijken zijn er een aantal mensen die daar enorm veel tijd insteken. Bvb om de rittensport van begin dit jaar op poten te zetten hebben we hem zelf ongeveer een tiental keer gereden (zelfs in de sneeuw en op ijs met alle gevaar vandien). Daarenboven moest het roadbook gemaakt worden, dat notabene een half uur voor de start nog moest worden aangepast. 's morgens vroeg moesten de zelfcontroles worden geplaatst, de controleposten moesten bemand worden enz enz...

Dit alles wordt met veel plezier en geduld gedaan. Ik wil eigenlijk maar zeggen dat het op poten zetten van eender welk evenement dikwijls onderschat wordt.

Maar als er voldoende vraag is, kunnen de nodige contacten gelegd worden en de nodige initiatieven genomen worden. Wie weet...

@ het bestuur : misschien in een poll de members laten stemmen wat betreft het evenement gekoppeld aan de algemene vergadering van 2005 ??????

C U

Pascal
30-11-2004, 01:38
Originally posted by Boetzie
Voorts staat voor volgend jaar voor mezelf (momenteel nog zonder copiloot) de 1000km op het programma. Deze "rally" vindt plaats tijdens het 1e weekend van juli en gaat van Diksmuide, door Normandië tot in Amiens en terug.

Je had hierover een flyer met een URL. Wat is deze URL en is hij reeds actief ???

C U

Werner333
30-11-2004, 22:05
Originally posted by Pat
@Pascal en Werner

Ik lees dat jullie de hulp hebben ingeroepen van een ervaren rittensporter. Zien jullie geen mogelijkheid om dit iets uitgebreider te maken ?
Ik denk hier in de richting van een workshopje, beetje uitleg over hoe je sommige zaken interpreteert, werken met een tripmaster en doe zo verder.
Wat denken jullie hier over ?

Pat,

Wij evalueren onze rit donderdag avond in taverne Normandie te Zemst. Onder begeleiding van die "ervaren" man :D .
Ik ben er van ongeveer 21.00 uur. Steeds welkom.
Ik heb ook nog wel wat cursussen en boeken liggen.
Laat maar iets weten.

Wat die URL betreft: ik dacht www.1000km.tk maar die werkt blijkbaar niet.

Raceboy
30-11-2004, 22:14
Originally posted by Werner333
Pat,

Wij evalueren onze rit donderdag avond in taverne Normandie te Zemst.

lees: wij gaan een paar Duvels drinken. :D

Werner333
30-11-2004, 22:38
CLAESSENS: :Offtopic: :D :D :D

Guido
30-11-2004, 22:52
Originally posted by Werner333
CLAESSENS: :Offtopic: :D :D :D

Schitterend! :D

Pat
01-12-2004, 01:04
@Werner

Dat is genoteerd. Normaal train ik op donderdagavond met mijn co, we kunnen dat wel eens vervangen.

Kun je even aanwijzen waar we moeten zijn ? Ik kom langs Mechelen-Zuid richting GB.

:no: Geen pijlke-bolleke, visgraat of kaart aub, wij moeten vrijdag werken ... :D :D

Pat
01-12-2004, 01:12
@Boetzi

Mail zal vermoedelijk morgen vertrekken !

We zullen in het voorjaar eens afspreken om die uitleg over de tripmeter te organiseren.
Ik zit vooral in de knoei met het feit dat je drie afstanden hebt, het deel dat je rijdt, de RT, en de afstanden op de nota's ... en twee afstanden op de tripmeter ....

Werner333
01-12-2004, 22:05
@Pat, zie mail voor route beschrijving. Tot donderdag.

Boetzie
01-12-2004, 22:54
@Pat, het geknoei met de tripmasters heb ik in het begin ook gehad.

Tot plots mijn frank viel dat:

1. De onderste meter (die je dus snel op nul kunt zetten)
gebruik je voor de afstanden tussen de opeenvolgende bol
pijlen of om het kaartlezen gemakkelijker te maken voor je
copiloot

2. De bovenste gebruik je voor een algemene TK of voor een RT
Heb je ze nu alle 2 tergelijker tijd, dan kan je voor die TK (staat altijd in het roadboek) de kilometer teller van je eigen wagen op nul zetten. 100% correct is het niet maar ik zou anders niet weten hoe je t zou moeten doen

Bovendien heb je die algemen meestal niet nodig. In de 6h der noorderkempen bijvoorbeeld en ook in de stapelaere kreeg je ofwel de maximale tijd voor de Tk, of de maximale tijd + aantal km.

Het enigste voorwat dat in feite wel handig is (voor zover wij met onze beperkte ervaring hierover kunnen oordelen), is dat bijvoorbeeld bij de stapelaere Geheime TijdsControles stonden en je zo snel je ideale tijd daar kan berekenen. Maar aangezien die controles in feite hier enkel dienden voor ex-aequo's.....

Groetjes

Pat
01-12-2004, 23:54
Ik had ook reeds in die richting zitten denken, maar zat te veel met die geblokkeerde dagteller in mijn gedachten.
En zoals je zegt, staan de ideale passeertijden van het volledige deel, in het roadbook.