PDA

View Full Version : Vamo racing - BMW Romein Mini 23


pascual
21-10-2004, 00:54
Vamo racing - BMW Romein Mini 23

1ste Kwalificatie zaterdag 25min Jürgen Van Hover:

Met 20 pk minder door motorslijtage wisten we dat we er niet te veel moesten van verwachten. Ik reed achter de snelle Gunther Raus de pits uit. Hij liet echter iets te weinig ruimte tussen een aantal tragere deelnemers voor hem en daarmee viel mijn eerste poging in het water. In de tweede snelle ronde sprong plots de zijruit! Torsie van de carrosserie zou een oorzaak kunnen geweest zijn. Tijdens de derde poging was er een gele vlag-situatie waardoor ik van het gas af moest. Het beste was van de banden en ik zocht de pits op om een nieuw setje te monteren. Uiteindelijk kon ik toch nog een redelijke tijd neerzetten maar kwam niet verder dan de 14de plaats.

2de Kwalificatie zaterdag 25min Peter Van Helsuwé:

De piste was kouder in de namiddag en dus verloren we nog 4 plaatsen want haast iedereen verbeterde zijn tijd. Dat het met twee piloten op één Mini onmogelijk is om goed te presteren, dat weten we inmiddels al.

Race 1 zondag 11u25: Jürgen Van Hover:

Vanuit 18de positie nam ik een goede start. Wel had ik een beetje wielspin toen ik naar 2de versnelling ging; de piste lag immers nog op veel plaatsen nat. Iedereen remde vroeg in de eerste linkse omdat het daar nog heel vochtig lag. Ik profiteerde daarvan en wriemelde mij tussen het peloton. Ik wist dat ik iets te snel de bocht zou inkomen dus ik stuurde tijdig tegen en kwam met de neus in de juiste richting en als 15de de bocht uit. In de volgende ronden pakte ik nog een paar plaatsen en lag 12de. Voor mij was er een gevecht aan de gang tussen twee konkurrenten. Ik keek een rondje de kat uit de boom en -bang!- ik lag 11de.
De twee kemphanen hadden elkaar geraakt. Het volgende slachtoffer diende zich aan en ik remde hem uit in de snelle Binachi-bocht. Een redelijk gewaagd manoeuvre maar ik ging toch netjes langs de Duitser Robin Haschke die dit seizoen al een totaalschade op zijn naam heeft staan en dus niet al te gek ging doen. Zodoende kwam ik als 10de over de meet.

Race 2 zondag 16u: Peter Van Helsuwé:

Peter rijdt liever niet in de regen en ik stond dan ook onder een dreigende hemel klaar om alsnog het stuur over te nemen. Toen het echter begon te druppelen was de startprocedure al te ver gevorderd om zelf nog in de Mini te springen.
Peter startte dus vanuit 10de positie en kwam heel goed weg, hij lag zelfs eventjes negende. Toen kreeg hij een tik en lag prompt 6de laatste.
Op de koop toe werden de hemelssluizen opengedraaid. Peter eindigde laatste.

Tot onze verwondering stonden we derde in het kampioenschap van de acht deelnemers die met twee piloten op één auto reden. Zo kwamen we toch nog eens op het podium te staan dit jaar.

Mijn hart was niettemin met vreugde gevuld toen ik eindelijk een punt kon zetten achter een zeer moeilijk seizoen.

Met sportieve groeten,

Jürgen Van Hover

foto: Hans van Onsem

Vanop: autosport.be

rallytje
23-10-2004, 01:00
Ik vind wel dat pascual de beker mocht hebben ze en niet peter
Groetjes

pascual
23-10-2004, 18:28
Originally posted by rallytje
Ik vind wel dat pascual de beker mocht hebben ze en niet peter
Groetjes

Bedankt, maar de beker is met Peter mee naar BMW Romein gegaan, dus niet naar Peter zelf. Volgend jaar beter hé!