PDA

View Full Version : King Carlos met pensioen

Guido
21-10-2004, 18:09
Zoals reeds in enkele threads aangehaald, en op diverse sites verschenen, heeft Carlos Sainz vandaag aangekondigd dat ie er mee ophoudt om zo wat meer tijd te besteden aan zijn familie.

Na Makkinen vorig jaar, is Carlos de laatste der grootten uit de periode eind jaren '80, jaren '90 die nu definitief zijn helm aan de haak hangt. Hij kan een zeer indrukwekkend palmares voorleggen. 2x wereldkampioen (het hadden er eigenlijk meer moeten zijn) en een record aantal overwinningen, 26 om precies te zijn. Hij reed voor een groot aantal fabrikanten, waaronder Seat, Renault, Ford, Toyota, Lancia, Subaru en Citroën. Ook meerdere co's hebben de wagen met hem gedeeld, zijnde Juanjo Lacalle, Antonio Boto, Luis Moya en Marc Martí.

De zeer kleurrijke carrière van de Spanjaard kenden vele hoogtes maar ook talrijke laagtes, zoals die keer dat ie de titel aan Makinnen moest laten op 200m van het einde van de laatste kp in de laatste rally van het jaar (RAC '98?).

Ik heb hem nooit live aan het werk gezien, maar de vele spannende momenten achter de buis, zullen er voor zorgen dat ik King Carlos niet te gauw zal vergeten. Deze meneer is een te groot sportman die afscheid neemt, om niet in een aparte thread te zitten.

Op het eind van dit seizoen is het "Adios Carlos!" :)

thrust ssc
21-10-2004, 19:12
de stem van Moya als co piloot zal me altijd bijblijven. ook memorabel zijn de sorties tijdens de rally van australie tijdens zijn toyota periode.
En hij is niet alleen snel in een rally auto : wie kan zich nog herinneren dat hij een Le Mans Toyota mocht testen en direct toptijden reed.
en tijdens zijn eerste wk rally reed hij op de eerste kp in zijn sierra cosworth 2WD de scratch !

Rallyloverke
21-10-2004, 21:49
Ik denk altijd aan de RAC waarin zijn co de helm door de achterruit van de Corolla wierp omwille van het missen van de Wereldtitel op 500 meter van de eindmeet ...

student
21-10-2004, 22:32
respect

Bart.Vandecavey
22-10-2004, 11:14
Originally posted by thrust ssc
de stem van Moya als co piloot zal me altijd bijblijven

Vooral die Raaaass vond ik schitterend :)

TommySoprano
23-10-2004, 02:29
Originally posted by Johan
Ik denk altijd aan de RAC waarin zijn co de helm door de achterruit van de Corolla wierp omwille van het missen van de Wereldtitel op 500 meter van de eindmeet ...

Ik herinner me nog dat "Sport Auto" toen uitpakte met "Sainz le maudit" als koptekst.

FIRE
23-10-2004, 12:51
Originally posted by thrust ssc
de stem van Moya als co piloot zal me altijd bijblijven.
Prachtig was dat! :worship:

vanni
23-10-2004, 17:35
Luis zijn "Sierra Maas" wat zoveel betekent als "Diep snijden" zal me altijd bijblijven.

De laatst overgebleven gr.B'er is er niet meer bij volgend jaar.

Jammer :(

Dirtdevil
24-10-2004, 16:09
De groten verlaten het WK. Sainz, Burns, McRae

Maar toch ...
Kdenk niet dat het de laatste keer gaat zijn dat we Sainz in actie gaan zien. In een interview met hem een tijdje geleden liet ie doorschijnen dat dakar hem wel is iets zou zeggen.
Sainz naast McRae? Zou wel leuk zijn .... :)

Werner333
24-10-2004, 16:27
Of die twee samen in Le Mans. Kan ook wat worden.

Guido
26-10-2004, 00:33
Originally posted by vanni
Luis zijn "Sierra Maas" wat zoveel betekent als "Diep snijden" zal me altijd bijblijven.

De laatst overgebleven gr.B'er is er niet meer bij volgend jaar.

Jammer :(

Gr.B'er? Ik dacht dat Carlos pas in '88 met een Sierra Cosworth op het toneel verschenen is. Vergis ik mee, of is het eerder "bij wijze van." bedoeld?

vanni
26-10-2004, 17:53
OK Huudo, hij reed wel geen full-WK met de gr.B maar hij heeft (in het Spaans kampioenschap weliswaar) van 1982 tem 1986 een R5 bestuurd.
In 1984 reed hij een Manta 400 in de Catalunya.

Fotootje uit 1986 (http://es.geocities.com/zagatoes/Archivoscarlos/5ultimorallyedesainz.jpg)

/* Gelieve de regels te volgen voor het gebruik van foto's / tekeningen die door derden zijn gemaakt ;-) */

Guido
02-11-2004, 11:47
Nog een leuke pagina gevonden waar je een overzicht krijgt van Carlos' carriére van 1990 t.e.m. 2004

Klik hier (http://www.pf-rallyfoto.cz/view.php?cisloclanku=2004102301)

;)