PDA

View Full Version : Daikin Racing Team: Frustrerend seizoen voor Alexandra & Vanina

P De Sonville
24-10-2004, 00:08
Belcar Masters

Frustrerend seizoen voor Daikin-girls

« We willen het seizoen in schoonheid afsluiten met een derde podiumplaats”, had Alexandra Van de Velde ons op het hart gedrukt. En daarvoor werden voor de laatste wedstrijd kosten noch moeite gespaard.
“We hadden een nieuwe motor laten bouwen met andere klepstoters om een hoger toerental aan te kunnen en die voorzien werd van een toerentalbegrenzer. Een kwestie om het materiaal te sparen. Vanina reed terug een zéér behoorlijke trainingstijd en ik nam de start van de race. Ik voelde de wagen perfect aan en ondervond meteen dat de nieuwe krachtbron véél vinniger was dan de oude. Zonder forceren draaide ik snelle rondjes en een podiumplaats was in zicht. Telkens we erin slaagden om een race uit te rijden stonden we op het podium. Dus had ik het gevoel dat er een derde podium van het seizoen inzat. Op die manier konden we het seizoen positief afsluiten en zodoende de sponsors en de ganse crew bedanken voor de gedane inspanningen. Maar het heeft weer niet mogen zijn. Ik bevond me in een uitstekende uitgangspositie om de wagen door te geven aan Vanina Ickx toen opeens de water- en olietemperatuur in de hoogte gingen en witte rook de cockpit vulde. Achteraf gezien had de cilinder-koppakking het begeven en moesten voor de vijfde maal dit seizoen de handdoek in de ring werpen. Een frustrerend seizoen met weinig positieve hoogtepunten”, aldus een ontgoochelde Alexandra Van de Velde.
In ieder geval is het volgens Christian Van de Velde de bedoeling om de ingeslagen weg verder te zetten en de MINI S3 nog verder te ontwikkelen en bedrijfszekerder te maken. Zowat alles werd gedurende het seizoen aan de wagen vernieuwd en vervangen. Vanina en Alexandra boekten grote vooruit-gang en kregen het kleine, moeilijke monster onder de knie. Positief is wel dat ondanks er maar tweemaal werd uitgereden op zeven wedstrijden het amazone-duo ook daadwerkelijk twee podiumplaatsen versierde. En een analyse van het seizoen maakt duidelijk dat ze iedere wedstrijd in de top3 van hun Klasse toefden. Dus op gebied van zuivere snelheid moeten ze niet onderdoen in het Daikin-kamp. Alleen besliste de mecaniek er in de meeste gevallen anders over.
Volgend seizoen beter!!!!!