PDA

View Full Version : Rondetijden met standaard wagens in Zolder


Porscheke
25-10-2004, 09:03
Wie kan mij vertellen welk de rondetijden ongeveer zijn als je met een gewone standaard wagen rijdt (in dit geval ne porsche 996 c4).
Heb vorige week woensdag mogen rijden en kwam niet verder dan 2min 18 sec. Het was wel een natte baan.
Kan iemand mij een idee geven???

Viper Power
25-10-2004, 09:41
Dan was ik degene die u toen getimed heb in opdracht van jaques, (die blauwe tiptronic als ik mij nie vergis), was met of zonder tractie controle gereden?

Porscheke
25-10-2004, 09:43
Inderdaad, was daar met gekke Jaak.
Toen was dat nog met tractiecontrole.
Later hebben ze me nog es geklokt zonder.

Viper Power
25-10-2004, 09:57
Hehe, gekke jaak! :p

Wa de tijden zijn van andere porsches of gewone straatauto's op zolder weet ik niet, wa ge het beste kunt vergelijken denk ik da een mini is maar die zitten onder de 2.18, gister in francorchamps moest een standaard turbo tiptronic bijna een 2minuten inleveren op een GT-MR turbo(race), bij een standaard GT3 en een GT3 RS(race) lag het verschil min of meer hetzelfde. Was op pistenclub, dus 1u baanauto's/1u race wagens, om het uur

Bart.Vandecavey
25-10-2004, 10:05
Je moet eens naar Fleet.tv kijken daar testen ze elke week een wagen op Zolder... Ik dacht dat ze met de Nissan 350Z 1.54 hadden...

Porscheke
25-10-2004, 10:17
merciekes mannen.

Als ik da van dien Nissan zie, dan moet ik nog serieus vlammen om aan dien tijd te geraken (en ik al zo happy da ik toch nog een pak sneller was dan ne doorgewinterde piloot als Jaak! Hoewel, zijne leeftijd begint m parten te spelen peins ik).

M545i
25-10-2004, 10:58
BMW M3 e46 standaard zal ongeveer 2:00 rijden op droog! (corrigeer me als ik ernaast zit M-power-mannen)
Maar het aantal standaard auto's dat je in Zolder te zien krijgt is zo klein, iedereen heeft wel iets angepast.

De cooper S deed 1.59 volgens Fleet tv als ik me niet vergis.

Mitsubishi Evo8 deed 1:55 geloof ik.


M545i

Porscheke
25-10-2004, 11:22
Maar dan praten we toch over rondetijden op een droge baan hé?

AlainH
25-10-2004, 11:37
Een van onze piloten heeft met zijn E46 M3 2'01" gereden op volledig droge piste... nat verlies je meestal toch gemakkelijk 15 seconden ( correct me if I'm wrong ) dus uw tijd is zeker ni slecht...

M545i
25-10-2004, 11:37
Ja al deze tijden zijn op droge baan, heb geen referenties voor natte baan.

rappe106
25-10-2004, 12:12
ik met de 106 rallye (1300cc) heb een tijd neergezet van 2.07 op het droge (het gemiddelde ligt vooral tussen 2.10 en 2.15). op het nat heb ik nooit geweten.
groeten
Yves

A.J.
25-10-2004, 12:31
Op natte baan is het steeds moeilijk om tijden te vergelijken want het is nooit "even" nat. Hiermee wil ik zeggen dat deze tijden gemakkelijk 5 seconden kunnen verschillen tussen nat en heel nat. als de baan nat is, dan is hij ook nooit twee ronden na elkaar identiek. Ofwel droogt hij langzaam op, ofwel wordt de piste natter. Daarom kan je nooit tijden van twee natte sessies vergelijken. Binnen één en dezelfde sessie kan je natuurlijk wel de verschillende deelnemers met elkaar vergelijken.

dit even ter informatie

gunther1
25-10-2004, 12:35
Ik heb met een impreza ooit eens 2.01 gedraaid ook weer op een droge baan natuurlijk
Met de golf rally zit dat rond 2.10

Porscheke
25-10-2004, 13:15
thx aan iedereen, nu heb ik toch al een goed beeld (kon de tijden anders enkel vergelijken met de tijden van de racewagen van Ham-car Porsche GT3 Cup en Porsche Biturbo).
Ik krijg wel de indruk dat ik eens op zo'n "Eran"-dag moet komen rijden als het droog is. Zal helaas niet meer voor dit jaar zijn (een ietske te drukke agenda).

Nogmaals bedankt voor de reacties - had niet gedacht dat ik op zo'n korte tijd zoveel reacties zou krijgen!
Misschien tot in Zolder!!

serge
25-10-2004, 13:17
Originally posted by M545i
De cooper S deed 1.59 volgens Fleet tv als ik me niet vergis.



M545i


Is volgens mij toch wel wat optimistisch. In de Cup wedstrijden van vorig seizoen reden de Mini's ongeveer deze tijden en bij mij weten hadden die aangepaste ophanging e.d.

IlPrincipal
25-10-2004, 15:00
Ik heb een standaard 911 3.2 van 1984. Ik heb alleen de remmen verbeterd. 't Is te zeggen, vooraan remklauwen van een C2 en ATE blauw remvloeistof. Mijn tijden zijn 2.06, 2.05 op het droog, maar het was wel zeer warm waardoor ik de indruk had dat de auto minder goed baan hield dan gewoonlijk.

FormulaV-JH495
25-10-2004, 15:31
met mijn 1300cc-tje flat4 :) .. gemiddeld 1:59 maar die tijd zal wat verbeteren naargelang ik hem terug gewoon ben ... mijn doel ligt toch rond de 1:53

Jemme
25-10-2004, 20:46
Mijn beste tijd met de MX is 2m 03s 66 volgens mijne laptimer, maar meestal zit ik rond de 2m 05s. Standaard motor, ophanging en al de rest een betteke aangepast :D

KoenC
25-10-2004, 21:36
Mijn beste tijd met de Corsa GSI ligt ergens rond de 2min09s (dit met standaard motor, maar aangepaste ophanging en remmen)

BMW Beliën
26-10-2004, 07:03
Ik was daar in verband met de sponsordag van Van Dijck en KBWB. Namiddag hebben Bert Longin, met een oude Porche, en Gunther Raus, met onze Donna Mini Cooper, gereden met gasten.
Veelal is dat met 100kg extra en met een geluidsbeperking van 85db.
Bert reed een tijd van 2' 00" min
Gunther met de Mini 2' 09" min.

De Mini Coopers rijden bij droog weer 1' 53"500 en bij natte baan rond de 2' 05". De donderdag voor de Belcar Masters hebben we bij ongeveer identieke omstandigheden als de woensdag 2" 01" gedraaaid.

Jaak is al lang niet meer de piloot die hij vroeger was. Hij rijdt dan wel nog samen met Paul Moonen in de Belcar, maar dan meer in de achterste gelederen met een Porsche GT3. Als preperateur is Jaak nog altijd een heel betrouwbare tuner. De Porsches van Pino Racing zijn door Jaak gemaakt en deze maken toch mee het mooie weer in de BTCS.

BMW Beliën
26-10-2004, 07:14
Originally posted by serge
Is volgens mij toch wel wat optimistisch. In de Cup wedstrijden van vorig seizoen reden de Mini's ongeveer deze tijden en bij mij weten hadden die aangepaste ophanging e.d.

De Mini Cooper van veleden jaar was een standaard wagen die gehomologeerd was voor op de openbare weg. Vele van deze Mini Coopers zijn dan ook ingeschreven op Cantersteen en hebben een nummerplaat.
Er waren alleen aanpassingen aan de ophanging, vering en schokdempers, en andere remblokken. Maar deze vering was zeker geen verbetering, daarom dat deze dit jaar opnieuw aangepast en verbeterd hebben.
Verleden jaar reden ze op droog ook al 1'56" 1' 57".Dus die tijd van 1'59" is zo gek nog niet .

B.V.S.
26-10-2004, 08:21
De Eranners die vrijdag komen, zouden hun rondetijden op een natte baan misschien kunnen meten. De kans is groot dat het gaat regenen.

Lemans
26-10-2004, 09:30
Aangepaste vering en remmen doen uw wagen niet noodzakelijk sneller gaan in de regen. Wat wal seconden scheelt is de keuze van uw banden, (ouderdom,staat,type) en het afstelwerk aan uw ophanging. Sporing vooraan is uw grootste vijand of uw grootste vriend en dit heeft totaal niets te maken met gegevens van de fabrikant.

Sporing goed "verkeerd" zetten zou wel eens kunnen leiden tot een veel hogere bandentemperatuur met veel meer grip tot gevolg. "verkeerd" toe stuur je goed in met gevaar voor uitbreken achteraan , "verkeerd"open levert zekerheid !

Porscheke
26-10-2004, 17:19
Bedankt voor bovenstaande uitleg, maar van de sporing blijf ik af aangezien het mijne auto is voor dagelijks gebruik!
Wat die bandenkeuze betreft moet ik toegeven dat ze vrij "kaal" zijn (allé, na de ritje over t circuit helemaal eigenlijk) dus dat was inderdaad niet echt bevorderlijk voor mijn rondetijden.
Wat mij betreft mag deze topic afgesloten worden. Zal komend jaar es gaan proberen op een droge baan!

Nog es bedankt aan iedereen voor de info!!

Eygmar
26-10-2004, 19:22
De Porsches van Pino Racing zijn door Jaak gemaakt
algoe dat pino geen nederlands kan lezen :fight:
van waar komt die informatie

Jo Smets
28-10-2004, 10:24
@BVS en de rest,

het gaat NIET regenen :D

Dit zegt het KMI :
"Bewolkt maar droog"
(www.kmi.be - verwachtingen, kempen)

en ze MOETEN gelijk hebben, allez hoop ik toch.
(alhoewel een natte baan ook plezant kan zijn ;) )

Race-groeten en tot vrijdag,
Jo Smets

B.V.S.
28-10-2004, 12:43
Originally posted by Jo Smets
@BVS en de rest,

het gaat NIET regenen :D

Dit zegt het KMI :
"Bewolkt maar droog"
(www.kmi.be - verwachtingen, kempen)

en ze MOETEN gelijk hebben, allez hoop ik toch.
(alhoewel een natte baan ook plezant kan zijn ;) )

Race-groeten en tot vrijdag,
Jo Smets

indeed... jiehaaa :gas: