PDA

View Full Version : Colin McRae naar Skoda?

Dirtdevil
27-10-2004, 11:28
Net gelezen op www.pitstoptv.be dat McRae aan een comeback in het WK-rally aan het werken is met Skoda.
Hij zou een gedeeld programma afwerken met zijn protegé Kris Meeke.

Vind ik toch een beetje raar voor de schot die 2 jaar geleden bij hoog en bij laag beweerde dat hij enkel met een topwagen zou rijden indien hij zou terugkomen ...

greetz

gwyllion
27-10-2004, 11:36
McRae heeft al eens gesproken met Skoda tijdens de rally van Duitsland, toen de Skodas verrassend snel waren.

Skoda voert wel gesprekken met meerder piloten. Armin Schwarz heeft nog een contract voor 2005, maar het contract met Toni Gardemeister loopt dit jaar af. Schwarz zou graag Loix als ploegmaat hebben.

Ik denk dat Skoda ook wel eens gepraat zal hebben met Duval, maar Francois zal wel naar Citroen gaan.

Dirtdevil
27-10-2004, 12:07
Originally posted by gwyllion
McRae heeft al eens gesproken met Skoda tijdens de rally van Duitsland, toen de Skodas verrassend snel waren.

Dat klopt, maar hier lijken mij de gesprekken toch al vergevorderd aangezien er al een test geweest is met McRae.

greetz

Peter Baert
28-10-2004, 15:14
De test moet iets genuanceerd worden.
Het was geen testdag, specifiek voor McRae. Skoda was aan het testen voor Cataluna en tijdens die test heeft McRae een paar runs gedaan met de auto, om een idee te krijgen over de Fabia.

gwyllion
04-11-2004, 15:00
Volgens wrc.com zijn de gesprekken tussen McRae en Skoda intensiever geworden.

McRae and Skoda talks intensify (http://www.wrc.com/News.aspx?PO_ID=5253&flash=True&lang=en_GB)

“The test was promising, but it was really a bit too short for us,” he said. “It was getting dark when Colin was in the car, but his comments were positive. He told us what we know - the car is not perfect, but it's a good base to work from. We would prefer to do a test with Kris before we decide what to do with him – that would be a good idea for him and us. But if we can agree with Colin, there could be room to find a solution for Kris.

"Colin has a very high profile. If he agrees to drive, it would make sense. Colin would do a handful of rallies, maximum. If we can make an agreement with Colin, then we will try to find a solution for Kris. Many drivers have made contact with us, but everything is open right now and we have to put the pieces of the puzzle together to get the final pictures.”

Schwarz heeft nog een contract voor volgend jaar, maar zal waarschijnlijk niet alle wedstrijden rijden.

Armin Schwarz is the only driver to currently hold a contract with Skoda for next year, but is thought likely to only do a limited programme of events. Current driver Toni Gardemeister is also in the frame for a drive, but team boss Martin Muehlmeier said that McRae was one of many drivers who had contacted the team about a drive for 2005.

FIRE
04-11-2004, 18:59
Ik zie in McRae niet de man die Skoda naar succes rijdt.

gwyllion
24-11-2004, 14:58
Skoda en McRae zijn niet tot een overeenkomst kunnen komen. Het salaris dat Skoda voorstelde voldeed niet aan de verwachtingen van McRae.

McRae rejects Skoda deal (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=4&nid=103064) (crash.net)

Guido
24-11-2004, 16:41
Originally posted by gwyllion
Skoda en McRae zijn niet tot een overeenkomst kunnen komen. Het salaris dat Skoda voorstelde voldeed niet aan de verwachtingen van McRae.

McRae rejects Skoda deal (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=4&nid=103064) (crash.net)

Oef, da's geen slecht nieuws. Colin had naar mijn gevoel niets bij Skoda te zoeken.

FIRE
24-11-2004, 18:03
Originally posted by Huudo
Oef, da's geen slecht nieuws. Colin had naar mijn gevoel niets bij Skoda te zoeken.
Idd

gwyllion
24-11-2004, 18:54
Originally posted by Huudo
En zo blijft een potentieel zitje voor Loix beschikbaar :D