PDA

View Full Version : dtm 2005


Pages : [1] 2

smiley
27-10-2004, 13:29
ja is e plekske gemaakt voor het volgende seizoen..
roddels , contracte , de wagens...

smiley
27-10-2004, 13:30
k zal ook al maar meteen beginne met dit nieuws van op racing1.de

Häkkinen vor Comeback in der DTM

Die Testfahrten auf dem EuroSpeedway (racing1.de berichtete) haben ihn offenbar überzeugt: Der zweimalige Formel 1-Weltmeister Mika Häkkinen soll ab 2005 für Mercedes in der DTM fahren, berichtet die Zeitung „Bild" am Mittwoch.

meer op
http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=7634&sid=

FIRE
27-10-2004, 17:28
Wie zal er plaats moeten maken bij Mercedes? Alesi, Paffet, Schneider of Albers?

Vraag me wel af of Hakkinen de juiste man is om de titel naar Mercedes te brengen.

Mark
27-10-2004, 17:35
Originally posted by FIRE
Wie zal er plaats moeten maken bij Mercedes? Alesi, Paffet, Schneider of Albers?


Wie van de vier is dit jaar stout geweest? :D Schneider is een ikoon voor Mercedes, Alesi de lieveling van het publiek en Paffet the next big thing.

Blijft er nog eentje over ;)

FIRE
27-10-2004, 20:06
Ben ik ook bang voor. Als ik moest kiezen zou Alesi afvallen., die is naar mijn mening te wisselvallig.

gwyllion
27-10-2004, 20:31
Originally posted by FIRE
Ben ik ook bang voor. Als ik moest kiezen zou Alesi afvallen., die is naar mijn mening te wisselvallig.
Alesi heeft vorig jaar inderdaad zo goed als niks laten zien; zelfde geldt voor Schneider (buiten overwinning laatste wedstrijd), maar hij is inderdaad een DTM legende.

Baron
28-10-2004, 22:28
Ik volg dezelfde redenering. Alesi is te wisselvallig, maar blijft publicitair van goudwaarde (zeker voor de Franse markt), Schneider is als DTM-legende "untouchable" en Paffet is een wissel op de toekomst.
Blijft dus alleen nog maar Albers over. Voeg daarbij nog het feit dat hij in de slotraces van 2004 de woede van Norbert Haug over zich heen kreeg. Als Hakkinen naar Mercedes gaat, is het wel duidelijk wie er daar mag opstappen.

gwyllion
28-10-2004, 22:37
Originally posted by Baron
Ik volg dezelfde redenering. Alesi is te wisselvallig, maar blijft publicitair van goudwaarde (zeker voor de Franse markt), Schneider is als DTM-legende "untouchable" en Paffet is een wissel op de toekomst.
Vergeet ook niet dat DTM volgt naar jaar naar Avignon afzakt. Alesi heeft hiervoor geijverd. Ze kunnen hem moeilijk volgend jaar de laan uit sturen.

Zeer spijtig voor Alberts, vice-kampioen van vorig jaar en dit jaar ook bijna vice-kampioen geworden.

gwyllion
29-10-2004, 10:44
Norbert Haug ontkent dan weer dat Mika Häkkinen voor Mercedes gaat rijden in DTM.

FIRE
06-11-2004, 15:30
Originally posted by gwyllion
Norbert Haug ontkent dan weer dat Mika Häkkinen voor Mercedes gaat rijden in DTM.
Leugenaar ;), zie deze link (http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=116).

Autofan
06-11-2004, 17:57
Fantastisch nieuws :)

Baron
06-11-2004, 23:48
Originally posted by Autofan
Fantastisch nieuws :)

Ik denk dat Christijan Albers dit nieuws niet zo fantastisch vindt. ;)

Mark
07-11-2004, 00:08
Originally posted by Baron
Ik denk dat Christijan Albers dit nieuws niet zo fantastisch vindt. ;)

Tja, Albers weet meer of het is niet de slimste ;) time will tell.

Albers ziet in de komst van Häkkinen echter geen bedreiging. "Ik sta gewoon onder contract, voorzover ik nu weet rijd ik gewoon in 2005 voor Mercedes in de DTM", verklaarde de Larenaar in Stuttgart tegenover AUTOSPORT.NL. "Hoe dat met die nieuwe auto's wordt opgelost, weet ik niet, maar dat zien we vanzelf wel." www.autosport.nl

John Winter
07-11-2004, 00:47
Hij heeft een contract t/m 2006. Het is goed mogelijk dat er 6 auto's ingezet gaan worden.

Raceboy
07-11-2004, 01:08
Originally posted by John Winter
Hij heeft een contract t/m 2006. Het is goed mogelijk dat er 6 auto's ingezet gaan worden.

er is afgesproken tussen de teams om vanaf volgend jaar nog maar 4 nieuwe wagens per seizoen in te zetten.

John Winter
07-11-2004, 11:55
Nee, er is afgesproken om minstens vier nieuwe auto's en drie oude auto's in te zetten, maar Opel heeft al aangegeven dat ze daar nu het geld niet meer voor hebben en zeer waarschijnlijk niet zeven auto's gaan inzetten (waarschijnlijk 3 nieuwe, misschien 4 nieuwe). Daarom denkt Mercedes er over om een extra team met nieuwe auto's uit te rusten, zodat het pijl van deelnemers op niveau blijft.

Mark
07-11-2004, 13:04
Het bericht kan ik even niet meer terugvinden maar vanaf 2005 is er een mogelijkheid voorzien om echte privateer-teams toe te laten tot het DTM. Bitte, zweimal Jahreswagen und Albers :D

John Winter
07-11-2004, 16:00
Dat is nog niet helemaal zeker, maar die mogelijkheid is er zeker. Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat iedereen er nu meteen vanuit gaat dat Albers terug moet, enkel omdat dat één keer in de Engelse media is geroepen.

FIRE
07-11-2004, 17:43
Als Mercedes succes wil hebben op sportief gebied dan zou men naar mijn mening Paffet en Albers moeten behouden en niet met Alesi en Hakkinen de strijd in gaan.

FIRE
10-11-2004, 21:28
DTM gaat het misschien weer verder weg zoeken, zie deze link (http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=118)

gwyllion
25-11-2004, 15:51
Audi gaat 100% voor DTM volgend jaar. Lees het perbericht hier (http://news.kak.net/modules.php?op=modload&name=news&file=article&sid=1707&mode=thread&order=0&thold=0)

Audi zal 4 nieuwe A4 inzetten (met de nieuwe look van de facelift) en 4 oude A4:
* 2005 A4: Mattias Ekström, Tom Kristensen, Martin Tomczyk en Allan McNish
* 2004 A4: Christian Abt, Rinaldo Capello, Pierre Kaffer en Frank Stippler

Een zeer imposante line up als je het mij vraagt. Spijtig dat Kaffer en Capello ook niet in een nieuwe A4 mogen rijden.

Biela en Pirro worden samen met Werner uitgeleend aan teams die de R8 voor de laatste keer zullen inzetten. De R8 zal volgend jaar de laatste keer te zien zijn in Le Mans, ALMS (ingezet door Champion Racing) en LMES (ingezet door Audi France). In 2006 zal de opvolger van de R8 debuteren.

Raceboy
25-11-2004, 16:20
DIe LMES audi nog helemaal niet zeker hoor.

gwyllion
25-11-2004, 16:25
Originally posted by raceboy
DIe LMES audi nog helemaal niet zeker hoor.
In het persbericht staat:
Works supported importer teams assume responsibility for the race logistic of the Audi R8 during the 2005 season. Audi USA and Audi France plan campaigns in the American Le Mans Series, at the Le Mans 24 Hours and in the Le Mans Endurance Series. "The importers will announce their programmes over the course of the next few weeks as soon as all the details are fixed.”

Afhankelijk van het budget zullen we waarschijnlijk 1 of 2 R8s in ALMS zien en 1 R8 in LMES.

gwyllion
25-11-2004, 16:36
Bij Opel is het allemaal niets minder overweldigend. Ze zullen in 2005 deelnemen met 4 nieuwe Vectras, maar voorlopig is er geen sprake van het inzetten van oude Vectras (dit zal van sponsoring afhangen). En voorlopig zijn er nog maar 3 namen bevestigd: Frentzen, Fässler en Aiello (gaat dus definitief niet naar Chevrolet WTCC). Dumbreck, Reuter en Scheider zullen dus moeten vechten voor het 4de zitje.

smiley
25-11-2004, 17:00
opel maar met 4 nieuwe wagens ...
audi met 8wagens op de dtm grid van 2005

Nach dem erfolgreichen DTM-Comeback geht Audi mit einem verstärktem Engagement in die Saison 2005. Mit Allan McNish, Rinaldo Capello, Pierre Kaffer und Frank Stippler rücken vier neue Piloten ins auf acht Autos ausgebaute DTM-Aufgebot.
(racing1.de)

en bij audi zoude ze ook nog met de a4 facelift gaan rijde ook !!

smiley
25-11-2004, 17:04
en nog meer over audi..

Audi zal volgend jaar nog sterker in de DTM vertegenwoordigt zijn. Het merk zal acht auto's in gaan zetten, terwijl er dit jaar nog maar zes audi's mee reden. Dat heeft sportchef Dr. Wolfgang Ullrich vandaag verteld tijdens een persconferentie op de jaarlijkse Motorshow in Essen. Audi zal vier nieuwe A4's gaan inzetten tegen vier oude A4's.

Er zullen volgend jaar een aantal verrassende namen voor Audi aan de start komen. Natuurlijk is kampioen Mattias Ekström weer van de partij, net als Martin Tomczyk en Tom Kristensen. Ondanks geruchten dat hij er uit gezet zou worden, zal Christian Abt ook volgend jaar weer in actie komen voor Audi in de DTM, al zal hij zich tevreden moeten stellen met een één jaar oude auto.

De Italiaan Emanuele Pirro en de Duitser Frank Biela, die in 2004 voor het team van Joest Racing in de DTM uitkwamen, zullen volgend jaar niet in de toerwagen-klasse terug te vinden zijn. Zij zullen volgend jaar met de Audi R8 weer terug-keren naar de endurance-racerij. Team Joest zal echter wel actief blijven voor Audi in de DTM.

De plaatsen van Pirro en Biela worden ingenomen door de Duitsers Frank Stippler, Pierre Kaffer, de Italiaan Rinaldo Cappelo en de Schot Alan McNish. Kaffer, Cappelo en McNish kwamen vorig jaar ook voor Audi uit in de Europese en Amerikaanse Le Mans Series. Frank Stippler won in 2003 de Porsche Super Cup en de Porsche Carrera Cup. In 2004 kwam hij voor Audi uit tijdens de 24 uur van de Nürburgring, aan de zijde van de Nederlander Patrick Huisman. Alan McNish zal de vierde en laatste nieuwe Audi A4 gaan besturen, geheel in de stijl van de nieuwe Audi A4 met één grote gril op de neus.

"Het succesvol verdedigen van de DTM-titel met de nieuwe A4 is onze prioriteit",aldus Dr. Wolfgang Ullrich. "Daarom zetten we veel druk aan de technische kant en hebben we een sterk internationaal team van coureurs geformeerd. Tegelijkertijd willen we echter ook met de R8 een succesvol afscheidsseizoen beleven."

http://www.dtmnews.net/news/04-11/25-01.html

gwyllion
25-11-2004, 17:17
@smiley: al die info staat in het persbericht waarnaar ik een link geplaatst heeft ;)

smiley
25-11-2004, 17:33
ach sorry zo ver was ik nie na boven gescrolled :(
kzal in het vorvolg wa meer uit men doppe kijke :rolleyes:

Guido
25-11-2004, 18:25
Originally posted by smiley
ach sorry zo ver was ik nie na boven gescrolled :(
kzal in het vorvolg wa meer uit men doppe kijke :rolleyes:

lol, dat was idd dubbel op. Ik dacht: :eek: uhh. Maar goed, missen is menselijk. ;)

gwyllion
25-11-2004, 18:27
Originally posted by Huudo
lol, dat was idd dubbel op. Ik dacht: :eek: uhh. Maar goed, missen is menselijk. ;)
Het is natuurlijk belangrijk nieuws ook. Zo'n grote hoeveelheid toppiloten in een Audi volgend jaar :D

Guido
25-11-2004, 19:22
Originally posted by gwyllion
Het is natuurlijk belangrijk nieuws ook. Zo'n grote hoeveelheid toppiloten in een Audi volgend jaar :D

ja idd :D zo kunnen we er niet naast kijken.

'k vraag me trouwens af wanneer de volledige kalender gaat bekend gemaakt worden. Hopelijk niet te lang meer, anders passen de data misschien niet in mijn kalendertje.

Mark
25-11-2004, 20:02
Bij Audi een plus voor 2005, 8 stuks. Opel een minnetje, maar 4 auto's voor 2005.

Vandaag bleek dat het schrappen van kosten ook op korte termijn gevolgen heeft voor de DTM-deelname. In haar laatste seizoen gaat Opel haar inspanningen namelijk noodgedwongen terugschroeven tot een lager pitje. Daardoor bestaat het Opel-team komend jaar vooralsnog uit vier nieuwe bolides. www.autosport.nl

gwyllion
26-11-2004, 16:43
Originally posted by raceboy
DIe LMES audi nog helemaal niet zeker hoor.
Audi France heeft blijkbaar toch bevestigd voor 1 R8 in LMES en Le Mans.

gwyllion
02-12-2004, 14:48
Jamie Green, F3 Euroseries kampioen, gaat volgend jaar voor Mercedes in DTM rijden (ik veronderstel in een oude C-klasse).
bron: www.crash.net (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=13&nid=103298)

De Mercedes line up is nog niet officieel, maar we kunnen ons verwachten aan:
* Mika Häkkinen
* Bernd Schneider
* Jean Alesi
* Gary Paffett
* Christijan Albers
* Jamie Green

FIRE
02-12-2004, 14:49
Jamie Green gaat voor AMG-Mercedes rijden in 2005.

Zie artikel op dtm.de (http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2342)

Rosberg volgend seizoen niet in DTM, zie racesport.net (http://www.racesport.net/news/2004/12-01-a.html) . (Denk overigens dat die 75.000 Euro een typefout is)

gwyllion
02-12-2004, 14:56
Originally posted by FIRE

Rosberg volgend seizoen niet in DTM, zie racesport.net (http://www.racesport.net/news/2004/12-01-a.html) . (Denk overigens dat die 75.000 Euro een typefout is)
Dus geen Jarek Janis en Bernd Mayländer volgend jaar?

Die 75000 is zeker wat aan de lage kant? Ontbreekt er een 0?

FIRE
02-12-2004, 14:59
Volgens mij ontbreekt er inderdaad een 0.

Overigens heb je in je lijst ook nog Albers staan, maar volgens mij kun je die verwijderen.

gwyllion
02-12-2004, 15:02
Originally posted by FIRE

Overigens heb je in je lijst ook nog Albers staan, maar volgens mij kun je die verwijderen.
Inderdaad, misschien iets te optimistisch, maar ik lees dat hij nog een contract heeft met Mercedes tot 2006. De relatie met Norbert Haug is inderdaad niet zo goed door zijn Formule 1 droom.

FIRE
02-12-2004, 15:06
Klopt, maar ik las op het forum van zijn website dat in het Algemeen Dagblad stond dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Je kan dit ook interpreteren als dat hij op straat is gezet bij Mercedes. Al hoop ik nog steeds dat hij volgend seizoen wel in DTM rijdt.

Raceboy
02-12-2004, 15:06
Ik vind het wel raar dat nog niemand vermeld heeft dat er misschien een Belg gaat meerijden. Loïc Deman is gaan testen op Hockenheim en dat is positief verlopen en hij heeft de steun van Mercedes België. Ok het zal dan wel met een jahreswagen zijn maar toch.

Integra
02-12-2004, 18:15
Originally posted by raceboy
Ik vind het wel raar dat nog niemand vermeld heeft dat er misschien een Belg gaat meerijden. Loïc Deman is gaan testen op Hockenheim en dat is positief verlopen en hij heeft de steun van Mercedes België. Ok het zal dan wel met een jahreswagen zijn maar toch.
De prestatie om in het DTM kampioenschap te rijden, vind ik toch wel al indrukwekkend. :)

Guido
02-12-2004, 18:44
Originally posted by Integra
De prestatie om in het DTM kampioenschap te rijden, vind ik toch wel al indrukwekkend. :)

Zo ver zijn we nog niet he. Er staat voorlopig bij "misschien". ;)

smiley
02-12-2004, 18:48
op dtm.de staat er dat Jamie Green ook mee zal rijden in de dtm ..met een mercedes het zal waarscheinlijk ook om een jahreswagen gaan

FIRE
02-12-2004, 19:31
Originally posted by smiley
op dtm.de staat er dat Jamie Green ook mee zal rijden in de dtm ..met een mercedes het zal waarscheinlijk ook om een jahreswagen gaan
Ik ging er vanuit dat Green in het fabrieksteam (HWA) zou gaan rijden, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij in een 2004 wagen gaat rijden en dat Albers nog steeds kans maakt op een fabrieksauto.

Gaat Green nu voor HWA of een "prive" team rijden?

Mark
02-12-2004, 19:51
Originally posted by raceboy
Ik vind het wel raar dat nog niemand vermeld heeft dat er misschien een Belg gaat meerijden.

Waar heb je dat gelezen? Leuk voor Deman dat hij een Mercedes heeft getest maar eerlijk gezegd denk ik toch dat DTM 2005 een nivo of twee te hoog is voor Deman. Mercedes steun? Die Deman is toch een Mercedes dealer in Brussel.

Brecht
02-12-2004, 19:56
Dat van Deman staat in de laatste Turbo-Magazine.

Greetzz.. Corvetteboy

Pascal
02-12-2004, 19:57
Originally posted by Mark
Waar heb je dat gelezen? Leuk voor Deman dat hij een Mercedes heeft getest maar eerlijk gezegd denk ik toch dat DTM 2005 een nivo of twee te hoog is voor Deman. Mercedes steun? Die Deman is toch een Mercedes dealer in Brussel.

Turbo Magazine !!!

Is inderdaad een Mercedes dealer en verwacht vanuit die hoek steun...

C U

FIRE
02-12-2004, 20:07
Moet zeggen dat ik over die test van Deman ook niks heb gelezen.

Ik begrijp dat hij dus een Mercedes dealer is, hoe oud is hij?

gwyllion
03-12-2004, 00:22
Originally posted by smiley
op dtm.de staat er dat Jamie Green ook mee zal rijden in de dtm ..met een mercedes het zal waarscheinlijk ook om een jahreswagen gaan
Dat staat hier al 2 keer vermeld door FIRE en ik bijna gelijktijdig :rolleyes:

Mark
07-12-2004, 19:45
Een Opel team minder, het Italiaanse Euroteam stopt er mee...........minder Opels, dus ook minder koek te verdelen. De eigenaar, Gabriele Seresina, heeft genoeg van de autosport en gaat een hotel runnen aan het Garda meer. Kan ook leuk zijn, al die mekkerende en uitgelebberde toeristen :D

Overigens staakts het Italiaanse Vergani team ook haar activiteiten (laatste jaren actief in de World Series V6 by Nissan). Tis pruimentijd ;)

FIRE
07-12-2004, 20:10
Originally posted by Mark
Een Opel team minder, het Italiaanse Euroteam stopt er mee...........minder Opels, dus ook minder koek te verdelen. De eigenaar, Gabriele Seresina, heeft genoeg van de autosport en gaat een hotel runnen aan het Garda meer. Kan ook leuk zijn, al die mekkerende en uitgelebberde toeristen :D
Jammer, zo'n team past goed in het WTCC.

smiley
07-12-2004, 21:02
opel zou volgende week al gaan testen met de nieuwe vectra..
de test zal door gaan op het circuit van Vallelunga , de rijder wordt Opel testrijder Marcel Tiemann....
http://www.racesport.net/

Mark
12-12-2004, 01:35
Joest heeft een ferme tik op de vingers gekregen, de Abt-squad heeft anderszijds een ferme pluim in hun achterste gekregen ;)

In 2005 mag Abt de 2005 wagens inzetten, Joest heeft de zorg voor de 2004 wagens. Toch een beetje 1ste divisie en 2de divisie. Sappig detail is dat Joest als het huisteam van Audi wordt gezien............ze waren afgelopen jaren verantwoordelijk voor de successen van Audi op Le Mans.

2005 wagens ABT: Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Tom Kristensen en Allan McNish
2004 wagens Joest: Rinaldo Capello, Christian Abt, Frank Stippler en Pierre Kaffer

Broertje en crash-festijn Christian Abt is "verbannen" uit de familie :D

gwyllion
12-12-2004, 13:00
Dat zal er wel wat aan te komen. Het is blijkbaar niet triviaal om het onderste uit de kan (in dit geval de afstelling :D) te halen. In DTM tellen echt de laatste hondersten en daar deed Joest vorig jaar zwaar onder t.o.v. Abt.

FIRE
12-12-2004, 16:00
Dus een overbruggingsjaar voor Joest? Dit jaar het personeel bezig houden met DTM en volgend seizoen weer racen met de R10?

Pure speculatie: Opel teams Holzer of Phoenix volgend seizoen met Audi's?

John Winter
12-12-2004, 17:03
Dat is wel erg ver vooruit lopen. :)

FIRE
12-12-2004, 17:46
Ik zeg toch ook pure speculatie. ;)

smiley
12-12-2004, 18:07
Originally posted by FIRE
Pure speculatie: Opel teams Holzer of Phoenix volgend seizoen met Audi's?
nu het toch over holzer en phoenix hebben

Volker Strycek laat niets meer aan het toeval over volgend seizoen. Alle nieuwe wagens zullen onder de vlag van het Opel Performance Center opereren, en niet meer vanuit de werkteams Holzer, Phoenix en het Euroteam. Zo zorgt Opel ervoor dat ze alles in eigen hand hebben. De manschappen zullen echter nog wel bestaan uit mensen van de teams Holzer en Phoenix.

(racesport.net)

volgend seizoen is het dus niet meer phoenix en holzer...
en jah euroteam stopt er heelemaal mee

FIRE
12-12-2004, 18:16
Originally posted by smiley
nu het toch over holzer en phoenix hebben

Volker Strycek laat niets meer aan het toeval over volgend seizoen. Alle nieuwe wagens zullen onder de vlag van het Opel Performance Center opereren, en niet meer vanuit de werkteams Holzer, Phoenix en het Euroteam. Zo zorgt Opel ervoor dat ze alles in eigen hand hebben. De manschappen zullen echter nog wel bestaan uit mensen van de teams Holzer en Phoenix.

(racesport.net)

volgend seizoen is het dus niet meer phoenix en holzer...
en jah euroteam stopt er heelemaal mee
Dat Opel alles in eigen hand ging nemen dat wist ik. Daarbij ging ik er vanuit dat ze dit gaan doen met mensen van Phoenix en Holzer. Daarom opperde ik de mening dat Holzer en/of Phoenix volgend seizoen met Audi's deelneemt. Tevens omdat ik verwacht dat Joest zich met de nieuwe R10 weer op sportscar raceb gaat richten.

John Winter
12-12-2004, 20:26
Dit wordt weer veel te veel overdreven. De auto's zullen nog gewoon door Holzer en Phoenix ingezet worden, alleen zullen ze niet meer in de werkplaatsen van de beide teams in Augsburg en Nürburg, maar in het OPC in Böbingen. Qua mensen die aan de auto's werken verandert er niks, het is puur de lokatie waar ze het doen.

gwyllion
13-12-2004, 18:26
Originally posted by gwyllion
Bij Opel is het allemaal niets minder overweldigend. Ze zullen in 2005 deelnemen met 4 nieuwe Vectras, maar voorlopig is er geen sprake van het inzetten van oude Vectras (dit zal van sponsoring afhangen). En voorlopig zijn er nog maar 3 namen bevestigd: Frentzen, Fässler en Aiello (gaat dus definitief niet naar Chevrolet WTCC). Dumbreck, Reuter en Scheider zullen dus moeten vechten voor het 4de zitje.
Volgens dtm.de krijgt Manuel Reuter het laatste Opel zitje. Jeroen Bleekemolen, Peter Dumbreck en Timo Scheider krijgen dus geen contract voor volgend jaar.

Line up is dus:

Mercedes:
* Mika Häkkinen
* Bernd Schneider
* Jean Alesi
* Gary Paffett
* Jamie Green (eventueel 2004 versie)
(* Christijan Albers)

Audi:
* Mattias Ekström
* Martin Tomczyk
* Tom Kristensen
* Allan McNish
* Rinaldo Capello (2004)
* Christian Abt (2004)
* Frank Stippler (2004)
* Pierre Kaffer (2004)

Opel:
* Heinz-Harald Frentzen
* Marcel Fässler
* Laurent Aiello
* Manuel Reuter

gwyllion
13-12-2004, 18:35
Nog groter nieuws!! :eek:

Er komt een vierde fabrikant volgend jaar al, dus 2005.
bron: www.dtm.de (http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2355)

En het zou wel eens Rover kunnen zijn met de Rover 75 V8.
http://www.racing1.de/web/_img//dtm/2004/diverse/rover_75_o.jpg
bron: www.racing1.de (http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=7777&sid=)

FIRE
13-12-2004, 18:43
Kan me niet voorstellen dat Rover het geld heeft voor deelname aan het DTM. Overigens is zustermerk MG wel in verband gebracht met deelname het het Duitse toerwagenkampioenschap (DPM). In de laatste race van dit seizoen hebben 2 MG's een gastrace gereden en een practige 1 - 2 behaald.

Mark
13-12-2004, 18:53
Originally posted by gwyllion

Er komt een vierde fabrikant volgend jaar al, dus 2005.


Gokje Toyota? Daar heb ik weleens iets van gehoord........

Maar in 2006 hebben zitten we weer op drie constructeurs ;)

smiley
13-12-2004, 21:28
Opel bestätigt Manuel Reuter als vierten Fahrer
Der gebürtige Mainzer Manuel Reuter (43) startet 2005 gemeinsam mit Opel in seine 14. Motorsport-Saison. Reuter wird als einer von vier Fahrern im kommenden Jahr einen Opel Vectra GTS V8 in der DTM pilotieren. Als Team-Kollegen des Wahl-Österreichers Reuter stehen der Franzose Laurent Aiello, der Schweizer Marcel Fässler und der Mönchengladbacher Heinz-Harald Frentzen bereits fest.



scheider of dumbreck ???? nee we neme reuter.. hahahah maak da mee

FIRE
13-12-2004, 21:33
Reuter is natuurlijk al jaren Opel man en is meen ik ook de laatste coureur die de titel naar Opel heeft gebracht.

smiley
13-12-2004, 21:45
yep in 1996 in het itc en hij was in 2000 vice dtm kampioen
alzen had ook nog bijna in 1999 de stw cup gewonne maar ene c.abt was hem nog voor...

smiley
13-12-2004, 21:48
reuter: "For those team-mates who will be no longer be with the team, I keep my fingers crossed." (crash.net)
tja wie weet volgend jaar bij dat 4de merk scheider dumbreck en bleekemolen :p

gwyllion
14-12-2004, 15:53
Originally posted by gwyllion
Nog groter nieuws!! :eek:

Er komt een vierde fabrikant volgend jaar al, dus 2005.
bron: www.dtm.de (http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2355)

En het zou wel eens Rover kunnen zijn met de Rover 75 V8.
bron: www.racing1.de (http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=7777&sid=)
Op autosport.nl hebben ze wat meer uitleg en het zou toch wel eens waar kunnen zijn. Rover als vierde fabrikant in de DTM? (http://www.autosport.nl/2004/hotnews.php?categorie=4&id=5016)

Zytek blijkt sinds september te werken aan een toerwagenproject. En Zytek beschikt trouwens over een geschikte motor: de ZB 408 (http://www.zytekgroup.co.uk/perform/zb408zg3.htm) is een V8 van 4 liter (net wat je nodig hebt voor een DTM machine).

Rover wordt ook binnenkort overgenomen door het Chinese Shanghai Automotive Industry (SAIC). De DTM is vorig jaar naar Shanghai in China geweest, dus daar kennen ze DTM nu ook; de DTM website is trouwens ook beschikbaar in het Chinees (http://www.dtm.net.cn/).

gwyllion
14-12-2004, 16:03
Originally posted by Mark
Gokje Toyota? Daar heb ik weleens iets van gehoord........

Maar in 2006 hebben zitten we weer op drie constructeurs ;)
Dat lijkt mij ook perfect mogelijk. Ofwel met de Toyota Avensis ofwel met een Lexus.

De zogezegde Alfa deelname aan DTM (met Schumi) lijkt nu een stuk minder waarschijnlijk met de WTCC.

Raikkie
14-12-2004, 21:41
Ik vind het geweldig dat er een 4e merk bijkomt :applaus: , maar dat ze Reuter én Frentzen verkiezen boven Scheider, Dumbreck of Bleekemolen snap ik echt niet :(

gwyllion
14-12-2004, 23:15
Originally posted by Raikkie
Ik vind het geweldig dat er een 4e merk bijkomt :applaus: , maar dat ze Reuter én Frentzen verkiezen boven Scheider, Dumbreck of Bleekemolen snap ik echt niet :(
Tamelijk logisch: Reuter en Frentzen hadden al een contract voor 2005 voor Opel dus wist dat ze volgend jaar slechts 4 wagens kunnen inzetten.

Raceboy
14-12-2004, 23:36
waarom kunnen ze er maar 4 inzetten? als ze er meer bouwen kunenn ze toch alle 6 inzetten?

gwyllion
15-12-2004, 01:16
Originally posted by raceboy
waarom kunnen ze er maar 4 inzetten? als ze er meer bouwen kunenn ze toch alle 6 inzetten?
Daar is geen geld voor :frusty:

smiley
15-12-2004, 08:53
als ze genoeg sponsoring hebben kunne ze meschien nog aan 2004 vectra mee laten doen

gwyllion
15-12-2004, 15:23
Autosport.com bevestigt dat MG volgend jaar 4 wagens wil inzetten in DTM.

We kunnen beginnen raden/gokken naar de piloten: Dumbreck in elk geval zou ik zeggen, misschien ook Scheider.

gwyllion
15-12-2004, 15:52
Als ze onder de naam MG gaat racen, zullen ze waarschijnlijk de MG ZT 260 V8 gebruiken (ongeveer dezelfde wagen als de Rover 75 V8).

http://www.autoweek.nl/images/480/6071.jpg

Ze zouden wel eens beroep kunnen doen op de piloten die in BTCC voor MG rijden, zoals Anthony Reid.

FIRE
15-12-2004, 19:10
En Dumbreck maakt denk ik een grote kans. Hij is Brit en heeft tevens veel ervaring in DTM.

John Winter
15-12-2004, 21:02
Volgens Touringcartimes maken Scheider, Dumbreck, Bleek en Reid veel kans

Mark
16-12-2004, 02:36
Volgens de gedrukte versie van Autosport 16-12-04:

MG Rover ZT 260 met een Zytek V8 als krachtbron. Deze krachtbron kennen is ook terug te vinden in de Panoz LMP-07. Het chassis is volledig ontworpen door Zytek. Inzet zou plaatsvinden door middel van Duitste teams..........

De enige naam die enigzins logisch is op dit moment is Anthony Reid. Die kerel schijnt overigens supertijden te hebben neergezet tijdens de afgelopen Donderdagtraining. Belcarista's eat your heart out ;)

smiley
16-12-2004, 08:59
De kalender voor 2005:

Van Tot Circuit
15-4 17-4 Hockenheimring
29-4 01-5 Lausitzring
13-5 15-5 Spa
03-6 05-6 Oscherleben
24-6 26-6 Moskou
15-7 17-7 Norisring
05-8 07-8 Nürburgring
26-8 28-8 Zandvoort
16-9 18-9 Avignon
31-8 02-10 Istanbul
21-10 23-10 Hockenheimring

(racesport.net)

Thomaske
16-12-2004, 14:01
Is het niet dat MG er maar 2inzet ipv 4?

Mvg

FIRE
16-12-2004, 14:07
Originally posted by Mark
Inzet zou plaatsvinden door middel van Duitste teams..........


Zakspeed, Rosberg, Holzer, Phoeni.... Iemand enig idee welke team kans maakt? Als ik Rover was zou ik in ieder geval een team kiezen met recente DTM ervaring.

gwyllion
16-12-2004, 14:25
Originally posted by Thomaske_GLPK
Is het niet dat MG er maar 2inzet ipv 4?

Volgens de online versie van Autosport weldegelijk 4.

After championship organiser ITR confirmed earlier this week that a fourth manufacturer will join Mercedes, Audi and Opel, Autosport can reveal that MG plans to run four cars in next year's series.

FIRE
16-12-2004, 19:29
Volgens mij moeten constructeurs minimaal 3 of 4 wagens inzetten.


Zytek gaat het overigens nog druk krijgen. Naast het DTM project heeft de A1 GP organisatie een order voor 58 3,4L V8 motoren geplaatst.

Mark
16-12-2004, 22:32
Vanina erbij in 2005? Volgens www.autosport.be zou Ickx een test krijgen bij HWA. VTM en RTBF die de DTM live gaan uitzenden........... ach, er is ook nog af en toe goed nieuws te noteren.

Raikkie
16-12-2004, 22:49
Originally posted by Mark
Vanina erbij in 2005? Volgens www.autosport.be zou Ickx een test krijgen bij HWA. VTM en RTBF die de DTM live gaan uitzenden........... ach, er is ook nog af en toe goed nieuws te noteren. Met een A-klasse ? :confused:

Scapa
16-12-2004, 23:08
Originally posted by FIRE
Zakspeed, Rosberg, Holzer, Phoeni.... Iemand enig idee welke team kans maakt? Als ik Rover was zou ik in ieder geval een team kiezen met recente DTM ervaring.

Ik gok op WSR of... Manthey ;)

gwyllion
16-12-2004, 23:08
Originally posted by Raikkie
Met een A-klasse ? :confused:
Dat zal wel een typfout zijn: C-klasse wellicht.

Baron
16-12-2004, 23:56
Originally posted by Mark
Vanina erbij in 2005? Volgens www.autosport.be zou Ickx een test krijgen bij HWA. VTM en RTBF die de DTM live gaan uitzenden........... ach, er is ook nog af en toe goed nieuws te noteren.

Dat bericht meldt inderdaad dat VTM en RTBF het "kampioenschap" live zouden uitzenden. Als we even realistisch zijn, denk ik dat we eerder moeten denken in de richting van een live-uitzending voor enkel de race in Francorchamps. Misschien dat Peter Baert hieromtrent duidelijkheid kan scheppen.
Ook wat de DTM-deelname van Vanina Ickx betreft, denk ik dat het de bedoeling is om Vanina enkel in Francorchamps van start te laten gaan.
Vorig jaar werd in DTM-kringen al met de idee gespeeld om bij de buitenlandse races plaatselijke guest-drivers een zitje te bezorgen.

gwyllion
17-12-2004, 00:36
Guest drivers moet wel lukken als ITR zelf een wagen laat ontwikkelen (en er dan een MG badge op hangt).

Scapa
17-12-2004, 01:08
Originally posted by gwyllion
Guest drivers moet wel lukken als ITR zelf een wagen laat ontwikkelen (en er dan een MG badge op hangt).

Heb het van de week ook ergens gelezen... Triestig dat je als organisator, ITR=Mercedes in dit geval, zelf moet bijspringen om de toekomst van uw kampioenschap veilig te stellen. Het zou mij niet verbazen indien de Vectra in 2005 ineens wedstrijden zou beginnen winnen en GM zo zijn activiteiten in DTM toch zou verderzetten want ze zijn toch oh zo dicht bij de titel (zeker indien de resultaten van de groep zich herstellen).

Sorry DTM is finished, WTCC is the future! Kostenbewaking is wel van essentieel belang. DTM is prachtig, spectaculair,... maar toch zo verschrikkelijk duur. Bovendien is de concurrentie zo beperkt dat er amper eer te vallen valt voor een merk. Ik zou zeggen Mercedes, Audi en Opel: laat DTM voor wat het is en heb de moed om de strijd aan te gaan met BMW, Alfa, Seat, Ford, Honda, Brilliance,... in een internationaal kampioenschap. Jammer genoeg hebben we te maken met koppige Duitsers....

smiley
17-12-2004, 18:27
opel heeft eerste test met 2005 auto gedaan
ik kan geen verschillen zien met die van vorig jaar...
http://www.racesport.net/news/2004/12-17-a.html

Brecht
17-12-2004, 19:21
Bij het bericht ''Belgische rijders in de DTM?'' op Autosport.be staat een erg interessante zin te lezen namelijk de volgende : '' Naar we vernamen zou er een akkoord zijn met VTM en RTBF om het kampioenschap live op de buis te brengen.'' :eek: Dit is gewoon te mooi.

SORRY ZIE NU JUIST DAT DIT AL GEPOST IS :o

Greetzz.. Corvetteboy

Raikkie
18-12-2004, 13:42
Ik geloof er eigenlijk niet echt in dat VTM DTM zou uitzenden, zeker niet live :rolleyes: Als je ziet wat ze met Pitstop en de Dakar-afleveringen doen denk ik dat ze enkel DTM zouden uitzenden als Koen Wauters, Jean-Marie Pfaff of Paul Jambers (om maar iemand te noemen) in de DTM zou rijden :mad:

gwyllion
18-12-2004, 15:38
Originally posted by Scapa

Sorry DTM is finished, WTCC is the future! Kostenbewaking is wel van essentieel belang. DTM is prachtig, spectaculair,... maar toch zo verschrikkelijk duur. Bovendien is de concurrentie zo beperkt dat er amper eer te vallen valt voor een merk. Ik zou zeggen Mercedes, Audi en Opel: laat DTM voor wat het is en heb de moed om de strijd aan te gaan met BMW, Alfa, Seat, Ford, Honda, Brilliance,... in een internationaal kampioenschap. Jammer genoeg hebben we te maken met koppige Duitsers....
Audi gaat nooit naar WTCC gaan zolang Seat eraan deelneemt.

Zijn er niet te veel fabrikanten in WTCC? Bepaalde merken gaan uiteindelijk toch afhaken als ze de beoogde resultaten niet kunnen halen?

marcel
20-12-2004, 02:48
Originally posted by Raikkie
Ik geloof er eigenlijk niet echt in dat VTM DTM zou uitzenden, zeker niet live :rolleyes: Als je ziet wat ze met Pitstop en de Dakar-afleveringen doen denk ik dat ze enkel DTM zouden uitzenden als Koen Wauters, Jean-Marie Pfaff of Paul Jambers (om maar iemand te noemen) in de DTM zou rijden :mad:

op het nieuwe pitstop-forum heeft Peter Baert dit gerucht trouwens al afgedaan als totaal uit de lucht gegrepen...

JPMontoya
20-12-2004, 14:30
Ik denk wel dat de DTM wedstrijd in Franco live op RTBF is.

Raceboy
20-12-2004, 15:18
ja dat klopt. Vingeron heeft et zelf zo gezegd tijdens de uitzending van de ROC.

FIRE
01-02-2005, 19:38
Mucke Motorsport in DTM: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=208

smiley
01-02-2005, 20:34
Originally posted by FIRE
Mucke Motorsport in DTM: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=208 te hopen volgen er nog privé teams ... en zover ik weet heeft opel nog 6 vectras staan :+
of weet er iemand of er daarvan in de 24h gaan ingezet worden ?

FIRE
01-02-2005, 20:43
Volgens mij gaat Opel geen DTM wagens inzetten tijden de 24h. Ik meen dat ze wel een Tigra aan het ontwikkelen zijn samen met een prive team.

smiley
01-02-2005, 22:44
Originally posted by FIRE
Volgens mij gaat Opel geen DTM wagens inzetten tijden de 24h. Ik meen dat ze wel een Tigra aan het ontwikkelen zijn samen met een prive team. met kissling dacht ik ma da gaat toch nie zo een dtm bolide vervangen :(

FIRE
01-02-2005, 23:18
Inderdaad Kissling: http://www.racing1.de/web/vln/artikel.php?newsID=7796&sid=

MAAR, volgens dit artikel zet Kissling ook een DTM wagen in.

Mark
01-02-2005, 23:25
Of we de Kissling DTM Astra in het VLN gaan terugzien is nog maar de vraag. Ze geven wel aan met deze wagen van start te gaan met deze wagen in de nieuwe Procar serie.

Van Audi hoeven we waarschijnlijk geen deelname te verwachten in het VLN. Als de ene fabrikant afhaakt dan volgt de ander al vlug.......Opel heeft geen zin om tegen zichzelf te rijden. Als Audi en Opel afhaken dan zal BMW het ook wel voor bekeken houden.

Mr.Dallara
09-02-2005, 22:03
Originally posted by Raikkie
(wat is nu de nieuwe officiële benaming voor die Renault dingen?)


De enige juiste en dus de officiële benaming is als volgt:
De race weekends zelf: World Series by Renault
De race klassen die in dit weekend rijden: Formula Renault 3.5, Mégane Trophy en de Eurocup Formula Renault 2000 . Verder vullen er nog in ieder land nationale Renault competieties het weekend.

Tot zover de "officiële" namen, want bijna iedereen zegt nog tegen de Formula Renault 3.5 gewoon World Series.

vortex
11-02-2005, 16:14
Iemand nog wel es wat gehoord over de dtm ontwikkelingen bij Rover? Daarover is het nu toch wel verdacht stil.

John Winter
11-02-2005, 17:03
Originally posted by vortex
Iemand nog wel es wat gehoord over de dtm ontwikkelingen bij Rover? Daarover is het nu toch wel verdacht stil.

Eerst moet er een persco komen over de overname (70%) van MG Rover. Totdat dat niet rond is liggen de DTM plannen op ijs en zit er niks anders op dan wachten :(

Thomaske
12-02-2005, 10:47
Pitstop brengt een mooi filmpje over Mathias Ekstrom.

Mvg

smiley
15-02-2005, 13:34
paar fotos van de test op jerez van opel op
http://www.racesport.net/news/2005/02-14-a.html

gwyllion
17-02-2005, 14:56
Toch geen DTM race in Moskou. Er wordt volop naar een vervanger gezocht: Brno en Sachsenring zijn kanshebbers.
bron: Toch geen DTM-race voor Moskou in 2005 (http://www.dtmmagazine.com/news/2005/02-16-b.html) (DTMmagazine.com)

gwyllion
17-02-2005, 17:07
Een paar foto's van Mercedes test in Estoril: http://members.lycos.co.uk/erphotos2005/DTM_tests_01.htm
De nieuwe aerodynamische elementen zijn goed gecamoufleerd door in het zwart geschilderd te zijn.

Audi zou deze week voor het eerst testen. De locatie blijft een geheim.

smiley
19-02-2005, 11:50
ook audi heeft nu zijn nieuwe wagen getest..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2424

gwyllion
19-02-2005, 13:06
Originally posted by smiley
ook audi heeft nu zijn nieuwe wagen getest..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2424
Hetzelfde persbericht in het Engels: New Audi A4 DTM has hit the track (http://news.kak.net/modules.php?op=modload&name=news&file=article&sid=1787)

Hij ziet er zeer aggressief uit met die single-frame grill.

Raikkie
19-02-2005, 15:30
De DTM-tests in Spa zouden plaatsvinden in de 13de kalenderweek (week van maandag 28 maart). Dit stond op het Officiële DTM-forum.

gwyllion
22-02-2005, 15:06
Originally posted by gwyllion
Toch geen DTM race in Moskou. Er wordt volop naar een vervanger gezocht: Brno en Sachsenring zijn kanshebbers.
De straatrace in Moskou komt er pas in 2006 en wordt dit jaar vervangen door een race in Brno.
bron: dtm.de (http://www.dtm.de)

8-11 maart is een gezamelijk test voor Audi, Mercedes en Opel in Mugello.

The Interceptor
23-02-2005, 15:10
Op www.motorsport2000.de staat te lezen dat da race in Moskou wordt vervangen door een race in Brno. Deze zal wel al 6 juni verreden worden, Oschersleben wordt verplaatst naar 26 juni en hiermee zou de kalender voor dit jaar dan moeten vaststaan.

5 april zou er een DTM-presentatie zijn in Hamburg, over de testdagen in Spa heb ik nog altijd niets gelezen.

gwyllion
23-02-2005, 15:15
@The Interceptor: dat staat hierboven toch al ;)

Raceboy
23-02-2005, 15:47
de datumwijziging stond hier nog niet.

gwyllion
23-02-2005, 16:03
Originally posted by raceboy
de datumwijziging stond hier nog niet.
Dan had je maar op die "dtm.de" moeten klikken :D

Mark
23-02-2005, 20:39
MG ROVER has given the green light to a full works-supported DTM campaign and will field at least two ZT260s in this year’s series, according to Autosport sources.

Autosport blad 24-02-05


Verderop in het stukje worden enkele namen genoemd die in aanmerking komen voor de twee MG's. Een Brit en een Duitser om het eerlijk te verdelen ;) Voor de UK: Herbert of Blundell, voor groot Oost-Nederland ;) :D Timo Scheider of Marcel Tiemann. Een derde wagen behoord tot de mogelijkheden. Er zijn drie Engelse en drie Duitse teams in de running om de wagens in beheer te krijgen maar een inzet door Zytek zelf is ook mogelijk.

"The green light" voor dit project zou niet meer beinvloed kunnen worden door de eventuele Chinese overname en/of investering in MG.

Wat nu komt is internet tamtam, volgens "insiders" zou de basis van de MG bestaan uit "oude" DTM Mercedes wagens van 2003/2004.

Scapa
23-02-2005, 20:49
Als het drie auto's worden gok ik op Reid-Scheider-Bleekemolen ;)

smiley
23-02-2005, 20:54
ook dumbreck zal wel een kans maken volgens mij..

gwyllion
24-02-2005, 11:59
De driedaagse test van Joest op Hockenheim kan niet doorgaan wegens de sneeuw.

gwyllion
24-02-2005, 12:18
Opel test trouwens momenteel in Estoril. De voorspoiler lijkt mij gewijzigd:
http://members.lycos.co.uk/erphotos2005/2005/DTM_tests/DTM_tests_04/05-0052_ERP.jpg
Meer foto's: http://members.lycos.co.uk/erphotos2005/DTM_tests_03.htm

gwyllion
24-02-2005, 16:39
Originally posted by smiley
ook dumbreck zal wel een kans maken volgens mij..
Die probeert de 3de BTCC Astra te besturen volgend jaar.

bron: Dumbreck for BTCC? (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=10&nid=105715) (crash.net)

gwyllion
25-02-2005, 18:00
Originally posted by gwyllion
De driedaagse test van Joest op Hockenheim kan niet doorgaan wegens de sneeuw.
De geplande test is dan maar vervangen door een koffieklets van alle piloten en Joest personeel :D
http://www.racing1.de/web/_img//dtm/2005/diverse/joest_fahrer_o.jpg

smiley
25-02-2005, 18:17
MG startet mit zwei ZT bei der DTM 2005

http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2435

gwyllion
25-02-2005, 18:23
Originally posted by smiley
MG startet mit zwei ZT bei der DTM 2005
De Autosport bronnen hadden dus gelijk.

Er wordt ook bevestigd dat de MG aangedreven zal worden door een Zytek 4.0 V8. De schetsen zijn er mooi uit.
http://www.dtm.de/images/news/2435_1.jpg
http://www.dtm.de/images/news/2435_2.jpg

Stefan
25-02-2005, 23:30
Ik kreeg vanavond bericht dat de Francorchamps testdag op dinsdag 29 maart is.

Raikkie
26-02-2005, 00:52
Originally posted by Stefan
Ik kreeg vanavond bericht dat de Francorchamps testdag op dinsdag 29 maart is. Maandag 29 maart of dinsdag 30 maart ? :o

Stefan
26-02-2005, 10:13
In Nederland valt 29 maart op een Dinsdag, misschien dat het in Belgie anders is? ;)

Raikkie
26-02-2005, 20:06
OK, sorry :o Ik heb niks gezegd ;) Ik was ervan overtuigd dat het dinsdag de 30ste was, maar dit komt heel goed uit voor mij :D Nogmaals sorry :o

gwyllion
28-02-2005, 12:06
Het MG persbericht spreekt over 500 pk. Dat lijkt mij wel heel straf want de andere constructeurs halen maar iets van 470 pk uit hun V8.
This time out, powered by V8 4.0 litre engines developing 500 bhp, the MG-Zytek team will race two MG ZTs.

More details concerning sponsors and driver line-up will be announced over the coming weeks.

Mark
28-02-2005, 13:36
Ze zullen die verkapte 2003 Mercedessen wel wat meer PK's geven :D

Scapa
28-02-2005, 15:02
Ze zullen er wel voor zorgen dat die niet achteraan bengelen maar ook niet helemaal vooraan ;)

Scapa
02-03-2005, 19:57
Nu reeds 35.000 tickets verkocht voor de seizoensopener in Hockenheim :eek:

smiley
02-03-2005, 19:59
hmmm kvraag mij wel iets af over die mg's
zijn deze al gebouwd ???
binnen ongeveer 1 week is de eerste gezammelijke test ... zal mg daar aanwezig zijn ???
wie weet hier meer over ?

Mark
02-03-2005, 20:14
Car builder Zytek has confirmed it will target the second group test at Spa-Francorchamps at the end of March to go head-to-head with its rivals from Audi, Opel and Mercedes, as its prototype chassis, powered by its own engine, is not yet ready to run. That would leave just two more weeks to prepare for the Hockenheim seasonopener on April 17.

Autosport magazine, 03-03-05

Mark
08-03-2005, 14:02
Alexandros Margaritis gaat met het tweede zitje bij Mucke Motorsport lopen. Toch wel een verrassende naam...........afkomstig uit de Euro F3.

bron: www.italiaracing.net

FIRE
08-03-2005, 14:11
Die zou toch LMES/FIA GT gaan doen met Konrad of Bartels?

gwyllion
08-03-2005, 14:45
DTM testdagen in Mugello beginnen vandaag. Ik ben benieuwd...

gwyllion
08-03-2005, 16:40
Enkele foto's van de nieuwe Audi liveries: Audi presents new partners for the DTM (http://news.kak.net/modules.php?op=modload&name=news&file=article&sid=1809)

Tamelijk toepasselijk rijden 2 jahreswagens met sponsoring van Audi Gebrauchtwagen: plus :D

gwyllion
08-03-2005, 17:39
Originally posted by gwyllion
DTM testdagen in Mugello beginnen vandaag. Ik ben benieuwd...
Live timing op dtm.de website: http://www.dtm.de/livetiming_index.htm

Voorlopig is Frentzen een stuk sneller dan de rest.

Alex Margaritis is inderdaad momenteel een Mercedes aan het testen.

gwyllion
08-03-2005, 19:11
Tijden van vandaag.

Pl. St. Name Rn Abstand Differenz FastLap
1 38 Frentzen, Heinz-Harald 41 1:43.667
2 30 Green, Jamie 32 + 0.990 + 0.990 1:44.657
3 40 Margaritis, Alex 44 + 0.091 + 1.081 1:44.748
4 24 Kaffer, Pierre 31 + 0.017 + 1.098 1:44.765
5 27 Stippler, Frank 30 + 0.087 + 1.185 1:44.852
6 21 Abt, Christian 35 + 0.297 + 1.482 1:45.149
7 22 Capello, Rinaldo 39 + 0.176 + 1.658 1:45.325
8 37 Fässler, Marcel 35 + 0.041 + 1.699 1:45.366
9 3 Paffett, Gary 20 + 0.356 + 2.055 1:45.722
10 8 Häkkinen, Mika 19 + 0.132 + 2.187 1:45.854

smiley
08-03-2005, 19:22
die nummerkes wat voor hun naam staan staat da voor hun startnummer van dit seizoen ??

gwyllion
08-03-2005, 19:29
Originally posted by smiley
die nummerkes wat voor hun naam staan staat da voor hun startnummer van dit seizoen ??
Geen idee.

Ter verduidelijking: eerste tijdsverschil is t.o.v. vorige en tweede tijdsverschil t.o.v. snelste tijd (Frentzen dus).

gwyllion
08-03-2005, 19:31
Weet iemand wie met wat soort wagen (2005 of 2004 versie) reed?

De Audis zijn allemaal van Joest en dus van vorig jaar. Ik veronderstel dat Frentzen wel een nieuwe Opel is want hij ging echt wel snel vandaag.

smiley
08-03-2005, 20:04
hm bij mercedes ook precies nieuwe sponsor.. tv spielfilm denk ik (op de overals)
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-03-08/2005-03-08-002.jpg&id=116

gwyllion
08-03-2005, 20:17
Originally posted by smiley
hm bij mercedes ook precies nieuwe sponsor.. tv spielfilm denk ik
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-03-08/2005-03-08-002.jpg&id=116
En Schüco: http://www.dtm.de/fotos/2005-03-08/2005-03-08-004.jpg

FIRE
08-03-2005, 20:28
Originally posted by smiley
hm bij mercedes ook precies nieuwe sponsor.. tv spielfilm denk ik (op de overals)
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-03-08/2005-03-08-002.jpg&id=116
Doet terug verlangen naar de TV Spiefilm Alfa's....


Originally posted by gwyllion
En Schüco: http://www.dtm.de/fotos/2005-03-08/2005-03-08-004.jpg
Ziet er niet mooi uit.

smiley
08-03-2005, 20:34
Originally posted by gwyllion
Weet iemand wie met wat soort wagen (2005 of 2004 versie) reed?

De Audis zijn allemaal van Joest en dus van vorig jaar. Ik veronderstel dat Frentzen wel een nieuwe Opel is want hij ging echt wel snel vandaag. op duits dtm forum..

''wir dürfen nicht vergessen das Frentzen mit dem Alten Wagen fährt und Fässler mit dem neuen und der hat ne sekunde rückstand'' als hij echt met een ouwde wagen reed ging hij wel

echt echt snel... :eek:

maar... deze foto.. zie je een 2005 vectra
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-03-08/2005-03-08-018.jpg&id=116
hier nog 1
http://www.dtm.de/bild.de.php?bild=fotos/2005-03-08/2005-03-08-019.jpg&id=116
de gmac is van Fässler
dus de zwarte zal wel van frentzen zijn.. en dat is een 2005 wagen volgens mij..

en voor de mercedessen . ik denk dat paffet en Häkkinen met een nieuwe wagen reden..
die griek reed met die zilvere met rood .. een oudere c-klasse..
en green reed met die mercedes in albers kleure zeg maar.. je kan hem aan zijn gele helm herkenne...

en das het zover ik heb opgezocht... alé onderzocht :p

gwyllion
08-03-2005, 22:32
Frentzen rijdt weldegelijk met de nieuwe wagen, volgens dit artikel op dtm.de (http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2453).

Ik denk dat de 2 Opelrijders met een nieuwe wagen reden. De Audis zijn zoals reeds gezegd van 2004. Pafett reed zeker met een 2005 Mercedes en de rookies Jamie Green en Alexandros Margaritis reden met een oude wagen. Ik gok dat Häkkinen ook wel een nieuwe wagen gehad zal hebben.

gwyllion
09-03-2005, 11:17
Vandaag testen Bern Schneider en Stefan Mücke voor Mercedes in plaats van Jamie Green en Alexandros Margaritis.

http://www.dtm.de/livetiming_index.htm is opnieuw the place to be. Vandaag worden de tijden zelfs om de 5 minuten upgedate.

Frentzen is weeral een pak sneller dan de rest.

gwyllion
09-03-2005, 11:48
Op het DTM forum staat een mooie analyse van de aerodynamische wijzigingen bij Opel.

Vectra 2004:
http://www.oxp.de/view/pic/6070/med_50233.jpg

Vectra 2005:
http://www.oxp.de/view/pic/6070/50234.jpg
http://www.oxp.de/view/pic/6070/50235.jpg

The Interceptor
09-03-2005, 13:59
Dan hebben ze bij Opel toch nog hard werk verricht deze winter, ze willen misschien afsluiten in stijl :)

Die DTM testdag(en) in Spa, is dat nu enkel dinsdag de 29e, of is't daar ook een 4-daagse test, tem vrijdag 1 april dan? Ben echt wel van plan om eens te gaan kijken, eerste echte tests voor de MG's, en aangezien DTM nog nooit op Spa reed, zullen alle teams wel aanwezig zijn om de nodige data bijeen te sprokkelen

gwyllion
09-03-2005, 14:38
Originally posted by The Interceptor
Dan hebben ze bij Opel toch nog hard werk verricht deze winter, ze willen misschien afsluiten in stijl :)
Opel had dit jaar als eerste zijn nieuwe wagen klaar en heeft dus waarschijnlijk al wat meer testkilometers gemaald.

Vorig jaar was Opel ook snel tijdens de testdagen, maar uiteindelijk toch niet zo competitief tijdens het seizoen.

Ik denk dat we meer zullen weten tijdens de testdagen in Spa. Audi zal de nieuwe wagens dan klaar hebben en dan komen de ervaren DTM piloten van Audi in actie.

Die DTM testdag(en) in Spa, is dat nu enkel dinsdag de 29e, of is't daar ook een 4-daagse test, tem vrijdag 1 april dan?
Inderdaad 29 maart tot 1 april.

Het zal zeker de moeite lonen om te gaan kijken.

gwyllion
09-03-2005, 15:12
Originally posted by gwyllion
Weet iemand wie met wat soort wagen (2005 of 2004 versie) reed?

De Audis zijn allemaal van Joest en dus van vorig jaar. Ik veronderstel dat Frentzen wel een nieuwe Opel is want hij ging echt wel snel vandaag.
Okay, dit artikel (http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=8051) op racing.de geeft wat meer uitleg.

Audi verkiest momenteel om de 2005 wagen in het geheim te testen en is daarom niet aanwezig in Mugello.

De enige 2 "echte" 2005 wagens zijn die van Paffett en Fässler.

De nieuwe Mercedes is goed gecamoufleerd: ramen zijn verduisterd zodat de binnenkant niet gezien wordt (misschien is de positie van de piloot gewijzigd; ook extreem ver achteruit zoals bij Audi) en de belangrijkste aerodynamische elementen zijn zwart zodat je de vorm niet kan zien op foto's.
http://www.dtm.de/fotos/2005-03-08/2005-03-08-040.jpg

Schneider en Frentzen rijden met interim wagens die nieuwe onderdelen testen ("2005er-Testträger" in het Duits). Echt wel straf dus dat Frentzen zo snel gaat.

Scapa
09-03-2005, 15:16
Geen luchthappers meer voor de achterwielen...

gwyllion
09-03-2005, 15:28
Originally posted by Scapa
Geen luchthappers meer voor de achterwielen...
Zou dat niet allemaal zwart geschilderd kunnen zijn?

AlainH
09-03-2005, 15:28
Gewoon fotootje verbleken en je ziet wel vanalles in dat zwart :)

http://www.alainh.easynet.be/DTM-Merc-verbleekt.jpg

Scapa
09-03-2005, 15:46
Originally posted by gwyllion
Zou dat niet allemaal zwart geschilderd kunnen zijn?

De luchthapper onder de klink van de achterdeur is weg.

Mark
09-03-2005, 18:27
Originally posted by Mark
Er zijn drie Engelse en drie Duitse teams in de running om de wagens in beheer te krijgen maar een inzet door Zytek zelf is ook mogelijk.


Mogelijkheden:
zitje 1: Herbert (meeste kans) gevolgd door A. Reid en Kevin McGarrtiy. Blundell is uit zicht.........
zitje 2: Timo Scheider / Marcel Tiemann / Thomas Jager / Jeroen Bleekemolen

Teams: Arena International, een afspliting van Apex Motorsport en een nog obekende 3de Britse renstal.

Phoenix zal de 4 wagens runnen voor Opel, Holzer mag op zoek gaan naar iets anders.

Nieuwtjes uit de autosport, 10-03-05

gwyllion
09-03-2005, 19:12
Tijden van deze namiddag; die van voormiddag vind ik niet meer, maar daarin deed Frentzen een rondje 1:43.23 als ik mij niet vergis.


1 Frentzen Opel 36 1:43.890
2 Abt Audi 43 1:44.058 + 0.168
3 Mücke Mercedes 34 1:44.072 + 0.182
4 Stippler Audi 21 1:44.391 + 0.501
5 Häkkinen Mercedes 41 1:44.459 + 0.569
6 Schneider Mercedes 40 1:44.487 + 0.597
7 Fässler Opel 44 1:44.562 + 0.672
8 Capello Audi 38 1:44.669 + 0.779
9 Paffett Mercedes 23 1:44.916 + 1.026
10 Kaffer Audi 21 1:46.197 + 2.307

fish88
09-03-2005, 20:28
omg ik hoop niet dat schuco volgend jaar de mercedes modellen gaat maken :(

FIRE
09-03-2005, 20:51
Originally posted by fish88
omg ik hoop niet dat schuco volgend jaar de mercedes modellen gaat maken :(
www.schuco.de (modellen) en www.schueco.de (sponsor van Hakkinen's wagen) zijn niet hetzelfde.

gwyllion
09-03-2005, 20:57
Originally posted by gwyllion
Tijden van deze namiddag; die van voormiddag vind ik niet meer, maar daarin deed Frentzen een rondje 1:43.23 als ik mij niet vergis.
Tijden van heel de 2de dag:

1. Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8, 1:43.242 Min., 68 Rd.
2. Christian Abt, Audi A4 DTM, 1:44.058 Min., 53 Rd.
3. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:44.072 Min., 77 Rd.
4. Frank Stippler, Audi A4 DTM, 1:44.391 Min., 63 Rd.
5. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:44.459 Min., 45 Rd.
6. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:44.487 Min., 96 Rd.
7. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8, 1:44.562 Min., 74 Rd.
8. Rinaldo Capello, Audi A4 DTM, 1:44.669 Min., 65 Rd.
9. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM, 1:44.769 Min., 47 Rd.
10. Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse, 1:44.915 Min., 57 Rd.

The Interceptor
09-03-2005, 21:54
Amai Frentzen weeral zo snel vandaag :eek: wel knap gedaan hoor :applaus:
En de Mika begint ook wat in't ritme te komen, Paffet daarentegen waant zich nog wat in de verlofperiode precies, zowel gisteren als vandaag nogal achteraan.

fish88
09-03-2005, 22:26
Originally posted by FIRE
www.schuco.de (modellen) en www.schueco.de (sponsor van Hakkinen's wagen) zijn niet hetzelfde.

oh dom foutje van mij :(

smiley
10-03-2005, 09:09
vandaag de 3de dag..
voor opel gaan nu aiello en reuter rijden dacht ik...
eens kijken of een van deze twee (of iemand van mercedes of audi) de 1:43.242 van HHF kan verbreken..

hmm kdenk dat die nummers wat telkens voor hun naam staan toch hun start nummer is.. te hope worden die nog geweizigd..
HHF nr 38.. Fässler nr 37 :rolleyes: ... maja zolang ze maar prestere

gwyllion
10-03-2005, 11:43
Originally posted by smiley
vandaag de 3de dag..
voor opel gaan nu aiello en reuter rijden dacht ik...
Ze zijn rondjes aan het rijden momenteel.
* Voor Opel rijden Reuter en Frentzen (misschien is dit een foutje en gaat het om inderdaad Aiello).
* Voor Joest rijden nog steeds dezelfde piloten.
* Voor Mercedes rijden Margaritis, Green, Alesi en Spengler; dat Margaritis vandaag opnieuw rijdt, lijkt er mij toch op te wijzen dat hij volgend jaar DTM zal rijden.

Scapa
10-03-2005, 12:18
Ik zou uit die rondetijden toch niet teveel afleiden. De nieuwe A4 gaat zeker een verbetering worden, de C zeker en vast ook.

gwyllion
10-03-2005, 14:18
Originally posted by Scapa
Ik zou uit die rondetijden toch niet teveel afleiden. De nieuwe A4 gaat zeker een verbetering worden, de C zeker en vast ook.
Het rare is dat de nieuwe Mercedes ginder rondjes draait en toch niet in het oog springt en dat de snelle tijden van Frentzen gerealiseerd door een interimwagen, terwijl de 2005 Opel voorlopig ook niet extreem is.

gwyllion
10-03-2005, 14:24
10.3. vormittag - Inoffizielles Ergebnis

1 Kaffer Audi 1:44.364 30 Rd.
2 Margaritis Mercedes 1:44.586 + 0.222 40 Rd.
3 Frentzen Opel 1:45.174 + 0.810 27 Rd.
4 Green Mercedes 1:45.318 + 0.954 37 37 Rd.
5 Abt Audi 1:45.402 + 1.038 22 Rd.
6 Reuter Opel 1:45.527 + 1.163 34 Rd.
7 Alesi Mercedes 1:45.596 + 1.232 39 Rd.
8 Stippler Audi 1:45.849 + 1.485 28 Rd.
9 Capello Audi 1:46.172 + 1.808 27 Rd.
10 Spengler Mercedes 1:46.370 + 2.006 43 Rd.

FIRE
10-03-2005, 15:04
Originally posted by fish88
oh dom foutje van mij :(
Tot eergisteren dacht ik ook dat dit de modellen fabrikant was.

gwyllion
10-03-2005, 19:18
Op het einde van de namiddag hebben een aantal piloten er nog een snelle ronde uitgeperst, maar de tijd van Frentzen is niet verbeterd.

gesamt 10.3. - Inoffizielles Ergebnis
1 Margaritis Mercedes 1:43.809 75 Rd.
2 Green Mercedes 1:44.104 + 0.295 78 Rd.
3 Stippler Audi 1:44.283 + 0.474 62 Rd.
4 Kaffer Audi 1:44.364 + 0.555 62 Rd.
5 Frentzen Opel 1:44.702 + 0.893 59 Rd.
6 Abt Audi 1:44.727 + 0.918 40 Rd.
7 Capello Audi 1:44.777 + 0.968 49 Rd.
8 Alesi Mercedes 1:44.962 + 1.153 70 Rd.
9 Reuter Opel 1:45.527 + 1.718 81 Rd.
10 Spengler Mercedes 1:45.956 + 2.147 93 Rd.

smiley
10-03-2005, 23:14
racesport.net

Voor Opel zouden vandaag eigenlijk Laurent Aiello en Manuel Reuter in actie komen, zijnde het niet dat de Fransman Aiello vandaag ziek was. Zijn plek werd vervangen door Heinz-Harald Frentzen.

gwyllion
11-03-2005, 12:17
Originally posted by smiley
Voor Opel zouden vandaag eigenlijk Laurent Aiello en Manuel Reuter in actie komen, zijnde het niet dat de Fransman Aiello vandaag ziek was. Zijn plek werd vervangen door Heinz-Harald Frentzen.
Vandaag wordt Aiello vervangen door Fässler.

Het lijkt erop dat de tijd van Frentzen vandaag wel eens gebroken zal worden. Er zijn al een 5 tal piloten (Reuter, Stippler, Abt, Fässler en Capello) die ook rondje onder 1:44 gereden hebben. Misschien werken Opel en Audi dus aan een kwalificatie setup (afstelling die veel grip en dus meer bandenslijtage produceert).

Voor Mercedes rijden Alesi, Spengler, Mücke en Schneider. Het is dus mooi geregeld dat iedere piloot 2 dagen kan testen.

gwyllion
11-03-2005, 14:10
De besttijd van HHF staat nog overeind ;)

11.3. vormittag - Inoffizielles Ergebnis
1 Reuter Opel 1:43.512 43 Rd.
2 Mücke Mercedes 1:43.548 + 0.036 48 Rd.
3 Stippler Audi 1:43.609 + 0.097 46 Rd.
4 Abt Audi 1:43.699 + 0.187 15 Rd.
5 Fässler Opel 1:43.741 + 0.229 38 Rd.
6 Capello Audi 1:43.994 + 0.482 46 Rd.
7 Alesi Mercedes 1:44.152 + 0.640 42 Rd.
8 Spengler Mercedes 1:44.161 + 0.649 53 Rd.
9 Schneider Mercedes 1:44.590 + 1.078 19 Rd.
10 Kaffer Audi 1:44.65 + 1.141 30 Rd.

gwyllion
11-03-2005, 18:27
Joest heeft het deze namiddag voor bekeken gehouden.

smiley
11-03-2005, 19:02
Gesamt nach vier Testtagen - Inoffizielles Ergebnis

Pl. St. Name Fahrzeug Rn Abstand Differenz FastLap in Lap
1 38 Frentzen, Heinz-Harald Opel Vectra GTS V8 185 1:43.242 32
2 39 Reuter, Manuel Opel Vectra GTS V8 173 + 0.270 + 0.270 1:43.512 17
3 32 Mücke, Stefan AMG-Mercedes C-Klasse 147 + 0.036 + 0.306 1:43.548 39
4 27 Stippler, Frank Audi A4 DTM 228 + 0.061 + 0.367 1:43.609 16
5 21 Abt, Christian Audi A4 DTM 167 + 0.090 + 0.457 1:43.699 12
6 37 Fässler, Marcel Opel Vectra GTS V8 197 + 0.042 + 0.499 1:43.741 17
7 40 Margaritis, Alex AMG-Mercedes C-Klasse 159 + 0.068 + 0.567 1:43.809 34
8 22 Capello, Rinaldo Audi A4 DTM 219 + 0.185 + 0.752 1:43.994 17
9 29 Alesi, Jean AMG-Mercedes C-Klasse 142 + 0.005 + 0.757 1:43.999 30
10 30 Green, Jamie AMG-Mercedes C-Klasse 151 + 0.105 + 0.862 1:44.104 39
11 35 Spengler, Bruno AMG-Mercedes C-Klasse 184 + 0.057 + 0.919 1:44.161 26
12 24 Kaffer, Pierre Audi A4 DTM 191 + 0.203 + 1.122 1:44.364 11
13 34 Schneider, Bernd AMG-Mercedes C-Klasse 163 + 0.048 + 1.170 1:44.412 37
14 8 Häkkinen, Mika AMG-Mercedes C-Klasse 78 + 0.047 + 1.217 1:44.459 38
15 3 Paffett, Gary AMG-Mercedes C-Klasse 101 + 0.456 + 1.673 1:44.915 12

smiley
12-03-2005, 09:19
in de dtm gaan ze dit jaar ook met een "Handicap-System" werken om het allemaal NOG spannender te make...

FIRE
12-03-2005, 14:45
Originally posted by smiley
in de dtm gaan ze dit jaar ook met een "Handicap-System" werken om het allemaal NOG spannender te make...
Als dit de mindere wagens (2004 wagens en waarschijnlijk de Opels en MG's) meer kans geeft dan juich ik dit toe.

gwyllion
12-03-2005, 23:21
Een Italiaan op het 10/10 forum ("zizzo") was aanwezig in Mugello en schreef het volgende.
I've been in Mugello, following the tests for www.racingworld.it.
You can find the articles here (in italian only, sorry) http://www.racingworld.it/dtm/

And some photographs here
http://www.racingworld.it/dtm/photo05-test03_mugello.asp

All i can say it's that the 05 Mercedes, driven by Paffett and Alesi, sounds incredible, and 'm pretty sure it isn't only a matter of exhausts, there must be something new in the engine.
Trust me, no one is pushing, maybe only Frentzen is, the teams were using new tires only in the last 30 minutes of each session.
Anyway the Vectra seems to behave really better comparing to last year, Mugello is a difficult circuit for a car, you have climbs and dives, and Opel showed a really good balance. I hope for them that they'll manage to compete for the title...
But as you can see, no one beated Frentzen's 1.43.2, time that he made on the second day. It's a goord time, Dindo Capello told me that if he was going to put on new tires and run for a qualifying lap i could have done, with his Audi 2004, a 1.42.8-9, so you can see that Opel is running good.
They are working a lot, I hope they will have a pay-back
The new Audi should be a great improvement, but they are really late with the building of the cars, and dunno if they'll be in Spa with all four A4.
In any case they won't be at 100% in Hockenheim, i'm pretty sure about this.
For the race pace all i can say is that when Frentzen tried a run on 10 laps, he lapped constantly on 1.46.xxx, a time that seemed in line with the potential of other cars.
Anyway I'm expecting great things from Mercedes, you really can't imagine the potential that their test car seem to have...

Mark
14-03-2005, 18:35
Aankomend seizoen zullen niet zeven, maar acht Mercedessen het asfalt kiezen in de DTM. Mercedes heeft vandaag bekend gemaakt dat de Griek Alexandros Margaritis aankomend seizoen een C-klasse ter beschikking krijgt bij Mücke Motorsport.

meer op www.autosport.nl


En verderop in dat artikel dat er getest gaat worden op Spa van 29 maart t/m 1 april.

smiley
14-03-2005, 22:09
Originally posted by gwyllion
Die probeert de 3de BTCC Astra te besturen volgend jaar.

bron: Dumbreck for BTCC? (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=10&nid=105715) (crash.net)
dumbreck schijnt het nu toch moeilijk te hebben met zijn btcc zitje..
Dumbreck: It's all about the money.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=10&nid=106639

zou wel mooi zijn moest hij met valvoline nu btcc gaan rijden .. zo een astra gtc in de valvoline kleuren...

FIRE
14-03-2005, 22:21
Er zijn ook geruchten dat Dumbreck met de Holden Monaro van Emotional Engineering deel gaat nemen aan het Britse GT kampioenschap. Deze geruchten zijn denk ik vooral de wereld ingebracht vanwege de Valvoline sponsoring.
http://www.britishgt.com/teambio.php?countkey=4

smiley
14-03-2005, 22:26
Originally posted by FIRE
Er zijn ook geruchten dat Dumbreck met de Holden Monaro van Emotional Engineering deel gaat nemen aan het Britse GT kampioenschap. Deze geruchten zijn denk ik vooral de wereld ingebracht vanwege de Valvoline sponsoring.
http://www.britishgt.com/teambio.php?countkey=4 dan liever dat hij btcc rijdt.. daar zie je hem nog winne denk ik... met die monaro daarentegen.. kweet nie ma vorig jaar was et ook nie hoe het moest zijn.. ik had meer verwacht van die holden
maarja dit seizoen zoude ze wa meer hulp krijge van australië had i erges geleze..

Mark
16-03-2005, 22:08
De Audi 2005 gaat tijdens de testen op Spa voor de eerste keer de concurrentie aan met de andere 2 merken die een 2005 wagen hebben, Merc en Opel. Uit de Autsport van 17-03-05


Of die MG een fullblood 2005 is? Er zijn zo van die geruchten...............

FIRE
16-03-2005, 22:10
Originally posted by Mark
Of die MG een fullblood 2005 is? Er zijn zo van die geruchten...............
Mercedes 2004?


MG mist misschien de eerste 2 races:
http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=278

smiley
16-03-2005, 22:35
op dtm forum te lezen...

Schade für die DTM - Scheider fährt Maserati

http://www.dtm.de/forum/viewtopic.php?t=1597

als scheider voor Maserati zou gaan rijden wie zal er dan zijn mogelijke plaats bij mg gaan in nemen.. bleekemolen ???? :p

asf.nl
16-03-2005, 22:54
Ik hoop het natuurlijk, maar goed dan moet je ff bij m`n site kijken waarom. :D Nu lees ik hier dat mensen denken dat Opel echt gaat stoppen met de DTM. Kijk niet raar op dat Opel volgend jaar gewoon met een priveteam staat. Volker Strycek heeft duidelijk gezegd dat Opel gewoon doorgat met de autosport en volker strycek is geen man van de rally ;) Daar komt nog bij dat Opel echt niet 1 van de mindere merken is hoor. Goed ze hebben een paar jaar beroerde tijden gehad, maar vergeet niet dat juist de Opels de meeste pk`s op de wielen hebben

gwyllion
17-03-2005, 00:03
Originally posted by asf.nl
Goed ze hebben een paar jaar beroerde tijden gehad, maar vergeet niet dat juist de Opels de meeste pk`s op de wielen hebben
Ben je daar zeker van?

- Mercedes sprak voor de C van 2004 over "meer dan 470 pk"; de CLK van 2002 had al "rond 470 pk".
- Opel sprak voor de Vectra van 2004 over 476 pk; de Astra van 2002 had ter vergelijking 462 pk.

De Audi heeft gegarandeerd het minste vermogen, maar of Opel het meeste vermogen heeft, betwijfel ik.

asf.nl
17-03-2005, 00:22
Weet bijna zeker dat de clk geen 470 pk heeft. Heb het toen die tijd eens helemaal na gepluist. Dorie ze hebben bij OPC alle gegevens weggedaan. Voor de update naar de auto van reuter :mad:

gwyllion
17-03-2005, 01:36
Ik wil alleen maar zeggen dat als Opel tussen 2002 en 2004 van 462 pk naar 476 pk is kunnen gaan, dat dan Mercedes ook van iets minder dan 470 pk naar een pak meer dan 470 pk kan gaan.

Meer dan 470 pk kan best wel meer dan 476 pk zijn :D

Trouwens Audi kiest (bewust) voor iets minder vermogen en meer koppel (en belangrijker natuurlijk meer downforce) en dit heeft vorig jaar duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

smiley
22-03-2005, 19:07
http://www.racesport.net/news/2005/03-22-a.html

scheider gaat dus fia gt rijden..

asf.nl
24-03-2005, 18:56
Jep en zo is Jeroen weer een stapje dichter bij een contract :cool:

asf.nl
24-03-2005, 19:00
Originally posted by gwyllion
Ik wil alleen maar zeggen dat als Opel tussen 2002 en 2004 van 462 pk naar 476 pk is kunnen gaan, dat dan Mercedes ook van iets minder dan 470 pk naar een pak meer dan 470 pk kan gaan.

Meer dan 470 pk kan best wel meer dan 476 pk zijn :D

Trouwens Audi kiest (bewust) voor iets minder vermogen en meer koppel (en belangrijker natuurlijk meer downforce) en dit heeft vorig jaar duidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Kijk maar es ff op http://www.opel-performance.com/ naar de vectra. Toch 476pk :D

gwyllion
25-03-2005, 00:36
Originally posted by asf.nl
Kijk maar es ff op http://www.opel-performance.com/ naar de vectra. Toch 476pk :D
Ja? In mijn origineel bericht stond toch dat de Opel Vectra vorig jaar 476 pk leverde. Ik suggereerde enkel dat de Mercedes best wel eens meer vermogen zou kunnen leveren. Trouwens koppel is ook belangrijk (bij uitaccelereren van bochten).

smiley
27-03-2005, 20:06
de nieuwe start nummers voor 2005 staan op dtm.de

http://www.dtm.de/fahrer-liste.de.php

gwyllion
29-03-2005, 16:04
Livery voor Reuter:
http://www.adrivo.com/bilder/480/0008847.jpg

Livery van Mucke:
http://www.adrivo.com/bilder/480/0008852.jpg

bron: http://www.adrivo.com

smiley
29-03-2005, 16:19
jammer dat er geen foto's tussen staan van de nieuwe audi's

gwyllion
29-03-2005, 16:28
Originally posted by smiley
jammer dat er geen foto's tussen staan van de nieuwe audi's
Inderdaad en de nieuwe Mercedes heeft nog altijd reflecterende ruiten.

smiley
29-03-2005, 16:33
bij opel staat bij de hoofd sponsors
gmac
stern
playboy
woman

dus denk ik dat reuter niet met de opc Livery zal blijven rijden
ik vermoed dat woman zijn sponsor gaat worden.. maar hopen dat het al te rood gaat worden dan want rood en fluo geel is zo schneider achtig :p

Scapa
29-03-2005, 17:13
Originally posted by smiley
jammer dat er geen foto's tussen staan van de nieuwe audi's

Toch wel (http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?ID=163)

gwyllion
29-03-2005, 17:28
Originally posted by Scapa
Toch wel (http://www.adrivo.com/dtm/bildergalerie/bildergalerie.php?ID=163)
Dat hadden we ondertussen ook al door. Zie andere thread over DTM :cool:

Scapa
29-03-2005, 17:36
Originally posted by gwyllion
Dat hadden we ondertussen ook al door. Zie andere thread over DTM :cool:

I know maar had eerst deze thread gelezen dusja...

FIRE
29-03-2005, 18:55
Originally posted by smiley
bij opel staat bij de hoofd sponsors
gmac
stern
playboy
woman

dus denk ik dat reuter niet met de opc Livery zal blijven rijden
ik vermoed dat woman zijn sponsor gaat worden.. maar hopen dat het al te rood gaat worden dan want rood en fluo geel is zo schneider achtig :p
Zijn dit geen oude sponsors? Ik meen ergens gelezen te hebben dat Woman in ieder geval weg is als sponsor.

De OPC Opel van Reuter ziet er mooi uit. Die van Mucke is saaaaaai.

smiley
29-03-2005, 19:47
als je bij de opc site bij het onderdeel dtm bij Partner kijkt
Hauptsponsoren
GMAC (Financial Services)
Playboy (Männermagazin)
Stern (Magazintitel)
Woman (Frauen- und Lifestyle-Magazin)

valvoline staat er niet meer tussen dus verwacht ik het onderdeel partner vernieuwt is dus...

edit : ik hoop natuurlijk dat reuter weer zo een vette livery krijgt als vorig jaar in plaats van 'woman'

FIRE
31-03-2005, 18:48
Tom Chilton een van de MG coureurs? Volgens Auto Motor und Sport wel:
Der junge Engländer Tom Chilton ist der erste Pilot, der für MG als DTM-Pilot feststeht.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/79841
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/03-31-a.html

Scapa
01-04-2005, 11:26
Heeft nog niet het DTM-niveau maar wel de centjes... Blijkbaar is het budget niet wat het moet zijn, ik verwacht er dus ook niet veel van.

Raikkie
01-04-2005, 11:46
http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=21778 -> wat een 1 april grap !!!!

smiley
04-04-2005, 10:24
nog een sponsor voor audi .. siemens

http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2497

edit : hier meer
http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=8201&sid=

gwyllion
04-04-2005, 11:11
Alle Audi sponsors zijn nu bekend:
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-04-a1-l.jpg
McNish (team Abt) en Capello (team Joest) -> Siemens
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-04-a3-l.jpg
Kristensen (team Abt) en Stippler (team Joest) -> Sonax en S Line
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-04-a2-l.jpg
Ekström en Tomczyk (team Abt) -> Red Bull
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-04-a4-l.jpg
Abt en Kaffer (team Joest) -> Audi Bank en Audi Gebrauchtwagen

gwyllion
04-04-2005, 21:01
Grotere foto's van liveries op http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4119&mode=thread&order=0&thold=0

FIRE
04-04-2005, 21:05
Alle Audi sponsors zijn nu bekend:
...
McNish (team Abt) en Capello (team Joest) -> Siemens
Jammer dat de wagen niet in Siemens groen is.


...
Kristensen (team Abt) en Stippler (team Joest) -> Sonax en S Line
Lijkt teveel op de Vodafone Mercedes.


...
Ekström en Tomczyk (team Abt) -> Red Bull
Mooi, behalve dan dat grijze gedeelte.


...
Abt en Kaffer (team Joest) -> Audi Bank en Audi Gebrauchtwagen
Saaaaaai.

gwyllion
05-04-2005, 17:26
05/04 - DTM-presentatie Hamburg: 20.000 toeschouwers genieten (http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-05-b.html) op dtmmagazine.com (inclusief foto's)

Uitleg over het ballast systeem dat dit jaar geintroduceerd wordt: http://www.lmsr.net/dtmrules.html

gwyllion
06-04-2005, 16:54
Tom Chilton een van de MG coureurs? Volgens Auto Motor und Sport wel:

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/79841
http://www.dtmmagazine.com/news/2005/03-31-a.html
Het lijkt officieel: http://www.lmsr.net/herb2005.html Johnny Herbert heeft het zeteltje verloren aan Tom Chilton. De topfavoriet voor het 2de zit is blijkbaar Jarek Janis.

FIRE
06-04-2005, 17:11
Het lijkt officieel: http://www.lmsr.net/herb2005.html Johnny Herbert heeft het zeteltje verloren aan Tom Chilton. De topfavoriet voor het 2de zit is blijkbaar Jarek Janis.

Maar Chilton heeft nog niet getekend, maar lijkt dus wel de grootste kandidaat.

En Arena gaat dus de 2 wagens runnen.

Stranger
06-04-2005, 20:15
De topfavoriet voor het 2de zit is blijkbaar Jarek Janis.Die zal toch zijn zitje in de Formula Nippon gaan opgeven voor een 'avontuur' met MG?

The Interceptor
06-04-2005, 20:32
De nieuwe Audi's zien er wel netjes uit, de Siemens Audi ziet er lekker agressief uit, en de Red Bulls blijven natuurlijk heel mooi, zelfs dat 'randje' grijs staat hem wel vind ik.

Maar 3 vd 4 wagens op de foto zijn nieuwe Audi's, rijden er dan 6 nieuwe wagens rond dit jaar?

FIRE
06-04-2005, 21:14
Maar 3 vd 4 wagens op de foto zijn nieuwe Audi's, rijden er dan 6 nieuwe wagens rond dit jaar?
Ze kunnen het niet maken om met een splinternieuwe Audi rond te gaan rijden met "Audi Gebrauchtwagen" erop. :D

gwyllion
06-04-2005, 22:46
Maar 3 vd 4 wagens op de foto zijn nieuwe Audi's, rijden er dan 6 nieuwe wagens rond dit jaar?
Nee, nee, 4 nieuwe en 4 oude. Er zijn gewoon oude en nieuwe wagens met dezelfde livery (Sonax/S Line en Siemens).

gwyllion
07-04-2005, 13:22
Het lijkt officieel: http://www.lmsr.net/herb2005.html Johnny Herbert heeft het zeteltje verloren aan Tom Chilton. De topfavoriet voor het 2de zit is blijkbaar Jarek Janis.
Op racing1.de (http://www.racing1.de/web/dtm/artikel.php?newsID=8217&sid=) wordt Uwe Alzen dan weer genoemd als kanshebber voor het 2de zitje.

JPMontoya
08-04-2005, 08:45
Vergeet dat hele Rover-MG verhaal maar volgens mij

LONDEN - De Britse autoconstructeur MG Rover laat zich failliet verklaren. Dat meldt de Britse minister van Handel en Industrie Patricia Hewitt. Volgens minister Hewitt heeft de Britse regering 'al het mogelijke' gedaan om de firma te redden, maar zijn de onderhandelingsgesprekken met het Chinese overheidsbedrijf Shanghai Automotive Industrial Corporation (SAIC) op niets uitgelopen.

De Britse regering had Rover een overbruggingskrediet van zo'n 100 miljoen pond (140 miljoen euro) in het vooruitzicht gesteld als de samenwerking met het Chinese bedrijf van de grond zou zijn gekomen. Bronnen bij SAIC, geciteerd door het Britse persagentschap Press Association, hebben verklaard dat de publieke fondsen voor Rover op zich lieten wachten en dat er daardoor 'geen akkoord heeft kunnen zijn'.

De Standaard

Autofan
09-04-2005, 11:52
Weet er iemand waar ik tickets kan bestellen voor de race half mei in Spa-Francorchamps? Alvast bedankt.

Raceboy
09-04-2005, 11:55
op www.dtm.de

zie ook http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9965&highlight=tickets

JPMontoya
09-04-2005, 17:30
http://francorchamps.skynetblogs.be/

die filmpjes hierop - echt waar ongeloofelijk !!!
wees snel want ze gaan er niet lang opstaan.

The Interceptor
09-04-2005, 19:58
omg, de videotjes die er nog opstaan zijn echt wet vet :eek:
heb ze ook maar gesaved, want er blijken er al enkele offline te zijn, thx for the tip!!

gwyllion
13-04-2005, 21:28
Misschien geen straatrace in Avignon :( http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-13-a.html

Raikkie
13-04-2005, 21:47
Misschien geen straatrace in Avignon :( http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-13-a.htmlZolderrrrr :D

gwyllion
16-04-2005, 20:14
MG definitief niet in de DTM (http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-16-c.html) (dtmmagazine.com)

Raceboy
18-04-2005, 14:26
MG definitief niet in de DTM (http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-16-c.html) (dtmmagazine.com)

daar sta je dan met al je tickets waar je het MG logo al op hebt gedrukt :D

gwyllion
21-04-2005, 09:39
Misschien geen straatrace in Avignon :( http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-13-a.html
Kansen voor Avignon slinken, Shanghai toont interesse (http://www.dtmmagazine.com/news/2005/04-19-a.html)

Naast Shanghai wordt Silverstone ook genoemd als vervanging.

vortex
28-04-2005, 12:54
Weet iemand of er voor DTM weekend op Spa al een tijdschema bekend is????

Raikkie
28-04-2005, 16:55
Meestal verschilt dat niet veel met de andere weekends hoor...

Raceboy
06-05-2005, 20:42
Avignon nu definitief out:

The race is now likely to be switched to the Ledenon circuit, near Nimes. The F3 Euroseries round which would have supported DTM will also race at the French circuit.

bron: autosport

Mark
06-05-2005, 22:46
Ledenon? :eek: Pfffffffffff, niet om die Fransen nou af te vallen maar dat is niet meer dan een klein lokaal circuitje. Zo'n groot circus op zo'n mierenhoop..........

Prachtige luchtfoto's op www.ledenon.com, welke lay-out zouden ze gaan gebruiken? Op die luchtfoto's zie ik geen grote toegangswegen.......

Raikkie
07-05-2005, 13:23
Een nieuwe DTM-soap na MG :eek: Volgens mij komt er gewoon geen race in dat weekend. Misschien dat ze na het seizoen eens naar Shanghai gaan...

Breezz
08-05-2005, 12:53
Weet iemand of er in het DTM-weekend zelf in Spa nog kaarten verkijgbaar zullen zijn?

Raikkie
08-05-2005, 14:59
Weet iemand of er in het DTM-weekend zelf in Spa nog kaarten verkijgbaar zullen zijn?
Normaal gezien wel, maar veel keuze zal je dan niet hebben denk ik.

Breezz
08-05-2005, 19:13
Normaal gezien wel, maar veel keuze zal je dan niet hebben denk ik.

Ah, oké thanks..

Waar halen diegene die ook gaan hun tickets? Want de enige manier die ik weet is die ticketservice via dtm.de, maar ik vrees dat het al laat is indien we het nog op die manier moeten doen.. :confused:

Raceboy
08-05-2005, 19:20
Ah, oké thanks..

Waar halen diegene die ook gaan hun tickets? Want de enige manier die ik weet is die ticketservice via dtm.de, maar ik vrees dat het al laat is indien we het nog op die manier moeten doen.. :confused:

verkooppunt voor België is l' office du tourisme gelegen aant circuit.

The Interceptor
08-05-2005, 22:08
Ik hoop ook dat er ter plaatse nog gewoon zone bronze te verkrijgen is, maar dat zal wel he, ik verwacht er nu wel veel volk dit weekend,maar nu geen 120.000 man :)
Ik weet alleen nog niet wanneer ik ga: zaterdag en/of zondag :)

vortex
09-05-2005, 11:36
Wij willen wellicht op zaterdag heen. Weten jullie of je dan ook aan het hek op Eau Rouge kan staan, gelijk als bij de andere races op Spa. Of is dat gebied slechts voorbehouden aan tribune klanten en wordt je achterlangs door het bos er omheen geleid net als bij GP. Wel ff belangrijk want ik wil alleen daar staan en ga echt geen 50 euri voor een trib.kaartje betalen op zaterdag.

Raceboy
09-05-2005, 11:57
Wij willen wellicht op zaterdag heen. Weten jullie of je dan ook aan het hek op Eau Rouge kan staan, gelijk als bij de andere races op Spa. Of is dat gebied slechts voorbehouden aan tribune klanten en wordt je achterlangs door het bos er omheen geleid net als bij GP. Wel ff belangrijk want ik wil alleen daar staan en ga echt geen 50 euri voor een trib.kaartje betalen op zaterdag.

als je de kaartjes op dtm.de bekijkt dan is het bronze gebied aan combes enzo. Maar of zoiets klopt.

TOM
09-05-2005, 19:09
Weet iemand of er voor DTM weekend op Spa al een tijdschema bekend is????

Op www.motorsporttickets.de kan je de tijdstabel voor dit weekend vinden.

The Interceptor
10-05-2005, 00:54
Die stond ook al ff op www.dtm.de ;)

Trouwens, op die planning op dtm.de staat zaterdag net na de kwalificatie, en zondag rond de middag, een PitWalk op. Is deze eigenlijk toegankelijk voor iedereen? Uit een artikeltje eerder deze week op racingworld.be kon ik precies afleiden van wel?

Raceboy
10-05-2005, 01:04
Die stond ook al ff op www.dtm.de ;)

Trouwens, op die planning op dtm.de staat zaterdag net na de kwalificatie, en zondag rond de middag, een PitWalk op. Is deze eigenlijk toegankelijk voor iedereen? Uit een artikeltje eerder deze week op racingworld.be kon ik precies afleiden van wel?

Volgens mij niet. bronzekaarten hebebn geen paddocktoegang. Hoe gaan ze dan in de pit geraken.

TOM
10-05-2005, 14:04
Volgens mij niet. bronzekaarten hebebn geen paddocktoegang. Hoe gaan ze dan in de pit geraken.

Er zit een gat in de draad vlakbij waar die caravans altijd staan en er is ook nog een gat in het hek als je van de chicane komt en dan die tunnel onder en dan recht voor u.
Allé, zo geraak ik de paddock toch altijd binnen.