View Full Version : Amerikaanse Verkiezingen
Het ziet er naar uit dat Bush op t randje wint.
Sad Sad planet.
De amerikanen kiezen voor het ergste van 2 Kwaden.
Thomaske
03-11-2004, 14:27
Op het randje? Hij staat met 3 500 000 stemmen voor dus dat is niet echt op het nippertje hé.
Mvg
Originally posted by Thomaske_GLPK
Op het randje? Hij staat met 3 500 000 stemmen voor dus dat is niet echt op het nippertje hé.
Mvg
aantal stemmen tellen niet. het zijn de verkozen kiesmannen.
Thomaske
03-11-2004, 15:46
Dan heeft Bush een voorsprong van 5 kiesmannen. Is dit op 't randje want dit durf ik niet te zeggen?
Mvg
Voorsprong van 2 kiesmanne wil je zeggen, en da is heel close.
Zolang het niet uitdraait op een debacle als vorige keer sit goe.
Da waren louche dingen.
Nu zal bush misschien is echt verkozen zijn, en das dan ook de enige positieve noot...
Jammer, ik had liever Kerry als winnaar gezien.
Naar verluid heef Kerry nog voor alle stemmen geteld waren naar Bush gebeld om zijn nederlaag toe te geven... :frusty:
bwa zo lomp is dat niet he
als je met 90% van de stemmen geteld in de beslissende
45% kerry
55% bush
ziet
Dan is er statistisch quasi geen kans meer dat ie het nog haalt ... Waarom dan nog langer moeilijk doen
puur uit persoonlijk standpunt ben ik tevreden dat Busch opnieuw verkozen werd. Met de republics aan de macht blijft de dollar meestal laag en is mijn jaarlijkse Amerika reis veel goedkoper.
Originally posted by A.J.
Met de republics aan de macht blijft de dollar meestal laag en is mijn jaarlijkse Amerika reis veel goedkoper.
Ik wist het ;), je hebt toch iets van Nederlands bloed in je lijf :D
Originally posted by Flitser
Naar verluid heef Kerry nog voor alle stemmen geteld waren naar Bush gebeld om zijn nederlaag toe te geven... :frusty:
bwa, Ohio zou het beslissen. Bush had daar +/- 140.000 stemmen meer dan Kerry, met alleen nog de voorlopige stemmen te tellen. daar waren er zo'n 200-300.000 van, die dan nog niet allemaal geldig zijn. de kans dat Kerry daar nog zou winnen, was dus miniem (zeker omdat de staat al zo verdeeld was). beter nu meteen uw nederlaag toegeven, dan nog 2 weken doen alsof ge zou kunnen gewonnen hebben, volgens mij...
@Marcel
Dat is dus wel de manier waarop Bush zijn overwinning vier jaar geleden vervalst heeft.
Originally posted by Luuk S
@Marcel
Dat is dus wel de manier waarop Bush zijn overwinning vier jaar geleden vervalst heeft.
Gelukkig maar, ze zijn blijkbaar toch tevreden met Bush.
Originally posted by pascual
Gelukkig maar, ze zijn blijkbaar toch tevreden met Bush.
iets meer dan de helft van de mensen die zijn gaan stemmen toch.
Originally posted by A.J.
puur uit persoonlijk standpunt ben ik tevreden dat Busch opnieuw verkozen werd. Met de republics aan de macht blijft de dollar meestal laag en is mijn jaarlijkse Amerika reis veel goedkoper.
Dat klopt helemaal, maar we moeten niet gaan verwachten dat de diesel snel weer goedkoper gaat worden dan 1 euro. Kost me maandelijks 50 euro extra in mijn persoonlijk budget. oftewel 600 euro per jaar. Da's al een knap deel van een america reis zou'k zeggen.
Enkel en alleen omdat de Bush-clan mede-eigenaar is van enkele olie-installaties bij de Saoudi's. Met Bush aan de macht zullen wij wel lekker betalen. :(
Moest ik nu nog voor 600euro aan modelbouw per jaar ginder kunnen bestellen, ok, maar dan nog gaat de plaatstelijke fiscus er hier met flink wat invoer geld vandoor.
And the next president of the USA = Busch pffff wat een kuddedieren die Amerikanen kunnen die nu echt niet beter kiezen
And the next country he will attack = nord korea, iran,.....???
and who will be there to do the job ????
proficiat aan het amerikaanse volk ze hebben dat goed gedaan nog eens 4 jaar, ..... als meneer spingt kan de hele wereld volgen en o wee als ge niet volgt .....
En als je nog twijfeld vraag het maar aan de ouders, family, echtgenotes en echtgenoten van de tot nu toe gesneuvelde Amerikaanse Militairen in IRAK, .....
Oneliner
09-11-2004, 01:07
Nuja, bij de komsopolische steden (new york etc) stond kerry er veel beter voor dan bush. Tis in die kleine katholieke dorpkes waar bush bijna al zijn kiesmannen heeft gehaald ten koste van kerry.
De vrees die men heeft dat hij deze ambtstermijn nog radicaler zal optreden lijkt me niet ongegrond. Herverkozen kan ie toch niet worden...
Als ik deze thread lees moet ik altijd denken aan het nummer "America" van Rammstein...
Schitterend nummer, je moet maar eens goed naar de tekst luisteren... die ironie is geweldig.
Originally posted by dulu
And the next president of the USA = Busch pffff wat een kuddedieren die Amerikanen kunnen die nu echt niet beter kiezen
And the next country he will attack = nord korea, iran,.....???
and who will be there to do the job ????
proficiat aan het amerikaanse volk ze hebben dat goed gedaan nog eens 4 jaar, ..... als meneer spingt kan de hele wereld volgen en o wee als ge niet volgt .....
En als je nog twijfeld vraag het maar aan de ouders, family, echtgenotes en echtgenoten van de tot nu toe gesneuvelde Amerikaanse Militairen in IRAK, .....
En denk je dat het bij Kerry beter zou gaan misschien? Ook Kerry zou verder vechten voor onze vrijheid!
Vergeet niet dat wij maar een stukje tezien krijgen van de koek, en geloof mij er staan nog veel Amerikanen achter Busch. Natuurlijk onze regering staat niet achter Busch ze zien liever hun buurlanden (Frankrijk en Duitsland).
Heb je die reportage niet gezien op de VRT, ze gingen bij de ouders van een gesneuvelde soldaat, en ook die stonden nog duidelijk achter Busch, hun zoon had immers voor de vrijheid van ONS gestreden! Elke oorlog maakt spijtig genoeg veel slachtoffers en ook ik sta daar niet achter, maar als ze je komen aanvallen laat jij je dan doen?
Kijk maar naar Nederland wat ze nu voor hebben; ONZE VRIJHEID KOMT IN GEVAAR, TREK JULLIE OGEN EENS OPEN!
Oneliner
09-11-2004, 12:26
Mja, maar nu ga jij al uit va nde veronderstelling dat die oorlog allemaal maar goed is. Anderzijds kan je zeggen dat die oorlog er mss niet moest komen, en dan was die amerikaanse sodlaat er ook nog geweest...
Want zoals onzen ex big chief in iraq lopen er nog veel rond. In principe zouden ze dan alle dictatorkes moeten gaan aanvallen op deze aardbol...
Elke oorlog maakt spijtig genoeg veel slachtoffers en ook ik sta daar niet achter, maar als ze je komen aanvallen laat jij je dan doen?
Wanneer is Irak amerika dan binnengevallen? Dat heb ik gemist :confused:
je hebt wel gelijk dat onder kerry de oorlog ook zou verdergaan. Maar Bush vind ik nog erger. eigenlijk niet zozeer Bush want die is gewoon te lomp om voor zichzelf te zorgen (stikken in een pretzel, van zijn fiets vallen :D) maar die cheney dat is gewoon een crimineel eerste klas.
...Kijk maar naar Nederland wat ze nu voor hebben; ONZE VRIJHEID KOMT IN GEVAAR, TREK JULLIE OGEN EENS OPEN!
En hoe komt dat denk je? Wat is de beste voedingsbodem hiervoor denk je?
Dat we ons nu eens voor ééns en altijd uit dat midden oosten wegtrekken, onze economie versneld omschakelen van fossiele brandstoffen, naar brandstofcellen en daarmee ginder de geldkraan dichtdraaien.
Maar vriend Bush verdient ginder wel zware cash met de verkoop van ruwe olie en heeft er alle belang bij dat de olieprijs hoog blijft. Wat kan hem dat schelen dat er duizenden slachtoffers vallen.
En als onze vrijheid in gevaar komt, dan is dat omdat we er zelf schuld aan hebben. Door steevast de andere kant op te kijken als de moslims in hun eigen streek nog maar eens klappen voor de kop krijgen, door onze amerikaanse vrienden.
En wat ze in Nederland aan de hand hebben. Tja, het had net zo goed in BE of in eender welk ander land kunnen zijn hoor.
11 september was vanuit het terroristen standpunt een succes. Madrid was een flop want het had veel erger moeten zijn. (opnieuw vanuit hun standpunt gezien) Bovendien zijn 5000 slachtoffers, meer een getal en de mensen zijn daar redelijk snel overheen. Als die mensen nu een bekend gezicht krijgen, lijkt het plots allemaal veel erger. Het is de nieuwe taktiek van de terroristen en er gaan er nog volgen. 't is bovendien allemaal veel eenvoudiger te organiseren en de impact is maximaal. Bange tijden in het verschiet als je het mij vraagt.
Terrorisme is maar te ontmantelen, door hun beweegredenen weg te nemen, of op te rollen. Oprollen kan, daar ben ik van overtuigd, want de netwerken zijn gekend. Alleen vrees ik dat er nog enkele slachtoffers zullen moeten vallen, vooraleer onze politiek de moed zal hebben om hardhandig op te treden.
En onze vriend Bush? Hij zal oogsten wat ie gezaaid heeft he.
En denk je dat het bij Kerry beter zou gaan misschien? Ook Kerry zou verder vechten voor onze vrijheid!
Vergeet niet dat wij maar een stukje tezien krijgen van de koek, en geloof mij er staan nog veel Amerikanen achter Busch. Natuurlijk onze regering staat niet achter Busch ze zien liever hun buurlanden (Frankrijk en Duitsland).
Heb je die reportage niet gezien op de VRT, ze gingen bij de ouders van een gesneuvelde soldaat, en ook die stonden nog duidelijk achter Busch, hun zoon had immers voor de vrijheid van ONS gestreden! Elke oorlog maakt spijtig genoeg veel slachtoffers en ook ik sta daar niet achter, maar als ze je komen aanvallen laat jij je dan doen?
Kijk maar naar Nederland wat ze nu voor hebben; ONZE VRIJHEID KOMT IN GEVAAR, TREK JULLIE OGEN EENS OPEN!
Vechten voor ONZE vrijheid? Voor zover ik weet vechten de amerikanen nog steeds uit wraak voor 11 september, tegen een natie die niks te maken had met 11 september, maar wel bovenop een massa olie zitten. En voor dat ene gezin met een gesneuvelde zoon die nog achter bush staan, zijn er zeker 10 die er niet achter staan, die hun zoon zijn kwijtgeraakt omwille van een bijna persoonlijke vete. Wat Pa Bush niet heeft verzwezenlijkt gaat zoontje nu oplossen.
Sadam is weg, en is het nu beter in Irak? Ik dacht t niet nee....
Onze vrijheid komt in gevaar, en dat komt grotendeels door de westerse bemoeienissen in het Midden Oosten. En door het feit dat het politiek incorrect is om de vinger op de wonde te leggen. We hebben problemen met buitenlanders, net als in Holland, maar niemand durft het zeggen, behalve het blok, en tja... dan ben je rascist en fascist en nazi etc.
Neen, rassen hebben er niets mee te maken, wel de godsdienst, voor de Moslims is het een nieuwe kruistocht.
En ja onze vrijheid komt in gevaar! Ik vrees ook voor de zaak, en er komen zeker slecht tijden aan.
Madrid; Ja hierdoor zijn de sossen aan de macht gekomen, zogezecht door de leugens vd andere partij (PP), spijtig genoeg bleek later dat zij misschien zou hebben gelogen, door dat er nog steeds een onderzoek bezig is naar de daders is dat nog allemaal niet zeker.
De olieprijzen hangen ook van andere factoren af, vraag en aanbod daar al iemand eens aan gedacht? China is de grootste oorzaak van de hoge prijs, zij hebben nl. veel olie nodig en het is steeds duurder om olie boven te halen. Sluit nog wat meer kerncentrales, dan hebben we nog meer olie nodig, om die milieu vriendelijk energie (elektriek), aja een elektrische auto is toch milieu vriendelijk!? Zo zie je maar hoe iedereen door de media is beïnvloed. Kijk eens naar andere zenders dan die stomme belgische zenders, zenders met meer inhoud.
Voor de 'fundamentalistische' moslims, toch een belangrijke nuance denk ik, niet iedere moslims is op kruistocht, verre van zelfs, is het idd een kruistocht. Maar was het niet Bush die een "crusade" aankondigde enige jaren geleden? En die dan ook nog uitvoerde, met foutieve en verzonnen redenen...
En het kan misschien wel zo zijn dat de Chinezen veel olie nodig hebben, dat weet ik niet, maar ik sprak niet over elektrische auto's, maar over brandstofcellen - een heel andere technologie. Als de regeringen slim zijn, promoten ze die hele handel. Niet enkel auto's kunnen daar gebruik van maken, ook huizen kunnen ermee verwarmd en verlicht worden. Natuurlijk is er nog een groot probleem kwa distributie, maar de wetenschappers kunnen volgens mij daar toch wel een antwoord op vinden. Alleen ontbreekt het aan politiek doorzicht en wil om die omschakeling te forceren - mede door het zware lobbywerk van de olie-industrie en eigenbelang natuurlijk.
Maar goed, dat laatste heeft rechtstreeks weinig met de verkiezingen te maken. ;)
Ja met brandstofcellen kunnen ze veel, en met windmolens ook, spijtig genoeg denken ze alleen maar aan hun eigenbelangen, het milieu wordt steeds misbruikt.
Maar nu terug naar Busch versus Kerry. :fight: :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.