PDA

View Full Version : Werken op een feestdag :(


Jochie
13-11-2004, 02:24
Dit verslag moet wel kunnen denk ik, voor mij was het alleszins een droom die uitkwam, ik hoop dat het plezant leest ...

11 november, vroeg wakker zonder problemen, de spaghetti lag niet op mijn maag.
Buiten het hotel is het nog altijd even regenachtig als gisteren.
Onderweg naar de fabriek lijkt het zelfs alsof er sneeuwvlokken tussen de regendruppels dwarrelen.
Tijdens het zoeken naar een parkeerplaats duiken er steeds meer besneeuwde autos op.
De gelukzakken in Belgie zijn nu aan het genieten van een feestdag.

Ik ben wat te vroeg dus nog even wachten, niet makkelijk om mijn aandacht te verdelen tussen de videopresentatie en "Stephanie from the reception"
Het is tijd, ik stap weer op Stephanie af en ze meldt mij aan.
Jaja ik weet waar het is.
Het is gestopt met regenen, de ijzeren poort van de afgesloten afdeling rolt perfect getimed voor mij open.
Onverstoord stap ik verder, de ruimte is hier beperkt, onmogelijk te schatten hoeveel Euros jongensdroom ik passeer per stap.

De afspraak wordt bevestigd, de piloot van R&D zal er binnen een paar minuten zijn en dan gaan we op het circuit ... ok!
Even later komt er een jonge gast binnen, ik vermoed dat hij mij naar de piloot zal brengen maar wanneer hij het papierwerk begint in te vullen snap ik dat het anders zit.
Ik volg hem terug naar de ijzeren poort, het is opnieuw beginnen regenen.
Daar staat onze wagen te draaien, ik mag er al in terwijl de piloot wat onenigheid heeft met de poort.
Vreemd genoeg de eerste x in mijn leven dat ik in een wagen van dit merk zit.
Maar die ervaring wordt wat ontkracht door het rauwe karakter van dit rijdende lab.
Wat je voor je ziet is "niet echt verkoopbaar" en de passagierszetel staat ver naar voor om plaats te maken voor alle rapid prototyping rommel.
Komen mijn raceschoentjes toch nog van pas om mij beter te kunnen afduwen, zelf rijden met dit monster zit er niet in bij deze condities.

Ik benijd de piloot niet terwijl hij voorzichtig moet manoeuvreren met deze rauwe wagen.
We nemen nog even door wat de bedoeling is onderweg naar het circuit.
De auto rijdt heel rauw, hij is enkel getuned voor max performance maar dat stemt overeen met wat mij interesseert :-)
Even gaat het over de openbare weg, het is redelijk druk maar toch lijkt het alsof we ogenblikkelijk aan de ingang zijn.
We kunnen onmiddelijk het circuit op, het is te zeggen, als Guiseppe met zijn bezemmachine even opzij wil gaan.
Guiseppe luistert en na een andere testwagen voorbij te laten vliegen gaan we ook de baan op.

De eerste bocht door en dan even constant gas alvorens het feest begint.
De acht cilinders vuren uit volle kracht in mijn rug, de wapenstilstand kan mij gestolen worden.
De prestaties van de experimentele afregeling zijn ronduit verbluffend!
Weer even wat kalm aan en het uitlopen van het volgende sprintje brengt ons al langs onze voorganger.
Het ligt nat maar nooit ervaar ik tractie problemen, de bochten worden dan ook aan een rustig tempo genomen.
Maar de >400pk acceleraties lijken vreemd stabiel te verlopen op dit soort wegdek.
ESP? De piloot lacht:"No safety on this car", straks toch maar even kijken welke banden eronder liggen, 3 seconden later was ik het al vergeten.

Na een paar rondjes sprinten zit het er al op, de wagen is drukbesproken,
We praten wat na, het was heel leerrijk en de afspraak voor een volgende test is snel gemaakt.
De piloot zet mij af en de 2e nabespreking volgt, iedereen is tevreden met het resultaat en herhaling wordt bevestigd.

Op naar de volgende vergadering, het regent dus neem ik maar weer de overdekte route door de productie.

Jochen

Werner333
14-11-2004, 16:40
Welke fabirek? Welke wagen? Welk circuit? Zijn er foto's van "Stephanie from the reception"? :D