View Full Version : Gm Racing: beknopt raceverslag RACE PROMOTION
GM RACING
14-11-2004, 15:12
Helaas moet ik selespeed corrigeren..... om deze reden zou ik dan ook liever in het vervolg na de race zelf het eerste verslag als teamlei(ij?)der voeren.
Er waren startproblemen met warme motor reeds vanaf de trainingen....waarschijnlijk slechte programmatie.
Dus Kenneth neemt de start maar bij de opwarmronde stond hij nog stil en werd in gang geduwt door de baanposten, Kenneth reed dus aan het staartje van het peleton welke hij niet meer kon inhalen wegens zeker 25 seconden achterstand.
Dan pas zijn de mirakels gebeurd .... na ongeveer 1 u 20 reed hij niet in 8 ste positie maar wel in 7 de algemeen op een 1 ste plaats in de klasse.... met rondetijden van 1'48 "
Wat Selespeed ook niet vertelde is dat Kenneth na het tanken ook de wagen niet wegkreeg en gans de pitlane moest geduwt worden tot box 40 (!!)
Dus terug tijdverlies....
Anders Tangen nam het stuur over en de rest van het verhaal klopt.... behalve dat de zwarte vlag voor een db overtreding was wegens knallen van de motor bij het verleggen van versnelling..... natuurlijk juist aan zo'n db metertje.
De oorzaak van de opgave zal waarschijnlijk te wijten zijn aan een defecte koppeling of versnellingsbak.... het ergste is dat de wagen niet werd teruggebracht naar de stand zodat wij verder geen kans meer gekregen hebben om dit te herstellen.
Het enige wat goed draaide die dag was onze afgehuurde mezzanine .....
nokvol en lekker eten !!!!
Allé .... op naar volgend jaar en we vergeten dit jaar vol van frustraties en tegenslagen, maar.... het zit erin, de motor is super en klimt vrolijk in toerental, nu nog een dosis geluk, zou "Lourdes" kunnen helpen ...of misschien "Scherpenheuvel" ? .....het vervolg op jullie scherm "that's all Folks"
Doei
Luc
GM RACING
bart VDB
14-11-2004, 15:20
Originally posted by GM RACING
Dan pas zijn de mirakels gebeurd .... na ongeveer 1 u 20 reed hij niet in 8 ste positie maar wel in 7 de algemeen op een 1 ste plaats in de klasse.... met rondetijden van 1'48 "
Inderdaad Luc , je wagen ging hard , zelfs loeihard.
bart VDB
14-11-2004, 15:40
Originally posted by GM RACING
het ergste is dat de wagen niet werd teruggebracht naar de stand zodat wij verder geen kans meer gekregen hebben om dit te herstellen.
Is hier al eens over gediscussieed in een andere tread maar eventjes mijn reaktie hierop.
Dit vroeg ik mij ook af voor de race. Wat als je uitvalt langs de baan met iets 'stom' of iets dat vlug (of zelfs niet vlug) te repareren is.
Jij hebt het dus meegemaakt. Ze slepen je niet binnen omdat dit te gevaarlijk is of zou zijn . Hier spreek ik mij niet over uit maar het is erg uit te vallen en de kans niet krijgen voor reparatie.
Het is 10 uren , je nodigt mensen uit , je rijdt VAS (hobby) , het vergt al een aardig budget en vooral: je wil rijden.
Dus mijn mening: voor mijn part mochten ze jou (en ook eventueel alle anderen ) binnenslepen. Er bestaat toch zo iets als een witte vlag en er zijn nog andere oplossingen. 'Gevaarlijk' weet ik niet , het vergt een beetje respekt.
Groetjes
GM RACING
14-11-2004, 16:07
Hey Bart,
Vanuit mijn Mezzanine heb ik jou en uiteraard anderen gadegeslagen en was blij met je behaalde eindstreep, héél tof en proficiat.
betreft binnenslepen: ja inderdaad, het is een financiele aderlating zo'n 10 uur race en vooral wij hadden een 2 de boite en koppeling bij dus dit kon gefikst worden door ons technisch bedreven team in "no time".
Misschien met z'n allen eens toetsen om dit reglement wat te versoepelen in de richting van de 10 uur race.
Inderdaad waren de sponsors en klanten ook ontgoochelt maar hebben toch de euforie van de "mirakel" opmars mogen beleven waar ze nog lange tijd over zullen spreken ! stel je voor een 2 litertje welke (sommige) Porchkes "opvrat voor breakfast !"
Het positieve is dus dat alle eten en drinken praktisch op waren wegens dat mijn gasten in de mezzanine bleven terwijl we verleden jaar schandalig veel overschot hadden en de containers er enkel blij met waren...
Doei
Luc
GM RACING
:)
Originally posted by bart VDB
. Er bestaat toch zo iets als een witte vlag en er zijn nog andere oplossingen. 'Gevaarlijk' weet ik niet , het vergt een beetje respekt.
Bij BTCS en andere PRC wedstrijden is dit gebruikelijk, of dat veilig is? Tijdens de twee BTCS wedstrijden die ik dit jaar heb mogen aanschouwen heb ik toch enkele "bijna klappers" gezien. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Bij racen op amateur-, hobby- of gentlemennivo moet het binnenhalen van gestrande wagens wel kunnen. Er zijn inderdaad, verdomd simpele, oplossingen te bedenken om zoiets te bewerkstelligen. Zeer duidelijke afspraken en iedereen is weer tevreden. In deze moeilijke tijden is samenwerking gewenst......
Wat ik gisteren veel lulliger vond was dat twee deelnemers gisteren niet mochten deelnemen omdat hun tank niet conform reglement was. Volgens de letter van het reglement zal desbetreffende stoethaspel van de Technische Controle wel gelijk hebben...................echter die twee desbetreffende wagens hebben dit jaar al heel wat wedstrijden gereden in TC / Belcar met dezelfde tank. Ooit gehoord van precedent werking? Dit is in mijn ogen niet meer dan klantje c.q. deelnemer pesten!
yannick88
14-11-2004, 19:00
[QUOTE]Originally posted by Mark
Bij BTCS en andere PRC wedstrijden is dit gebruikelijk, of dat veilig is? Tijdens de twee BTCS wedstrijden die ik dit jaar heb mogen aanschouwen heb ik toch enkele "bijna klappers" gezien. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Bij racen op amateur-, hobby- of gentlemennivo moet het binnenhalen van gestrande wagens wel kunnen. Er zijn inderdaad, verdomd simpele, oplossingen te bedenken om zoiets te bewerkstelligen. Zeer duidelijke afspraken en iedereen is weer tevreden. In deze moeilijke tijden is samenwerking gewenst......
Wat ik gisteren veel lulliger vond was dat twee deelnemers gisteren niet mochten deelnemen omdat hun tank niet conform reglement was. Volgens de letter van het reglement zal desbetreffende stoethaspel van de Technische Controle wel gelijk hebben...................echter die twee desbetreffende wagens hebben dit jaar al heel wat wedstrijden gereden in TC / Belcar met dezelfde tank. Ooit gehoord van [B]precedent werking? Dit is in mijn ogen niet meer dan klantje c.q. deelnemer pesten!
Correctie bij een van de geweigerde dellnemers was de benzinetank wel degelijk niet comform .
Er was ook duidelijk te zien dat men dit heeft proberen te verdoezelen en de verantwoordelijke van de technische commissie VAS wilden geen risico nemen .
Wij hebben ook ooit een tank in de loop van het raceseizoen moeten vervangen wegens verjaart en dit werd ons ook duidelijk gemaakt in het begin tijdens de éérste technische keuring .
Trouwens de eerstvolgende wedstrijd werden wij ook opgeroepen voor deze keuring van onze nieuwe tank .
Met sportieve groeten
Luc, in ieder geval een prachtige race !
Nogmaals bedankt voor de ontvangst en de warme koffie, en zeker en vast tot volgend jaar !!
Originally posted by GM RACING
Helaas moet ik selespeed corrigeren..... om deze reden zou ik dan ook liever in het vervolg na de race zelf het eerste verslag als teamlei(ij?)der voeren.
Er waren startproblemen met warme motor reeds vanaf de trainingen....waarschijnlijk slechte programmatie.
Dus Kenneth neemt de start maar bij de opwarmronde stond hij nog stil en werd in gang geduwt door de baanposten, Kenneth reed dus aan het staartje van het peleton welke hij niet meer kon inhalen wegens zeker 25 seconden achterstand.
Dan pas zijn de mirakels gebeurd .... na ongeveer 1 u 20 reed hij niet in 8 ste positie maar wel in 7 de algemeen op een 1 ste plaats in de klasse.... met rondetijden van 1'48 "
Wat Selespeed ook niet vertelde is dat Kenneth na het tanken ook de wagen niet wegkreeg en gans de pitlane moest geduwt worden tot box 40 (!!)
Dus terug tijdverlies....
Anders Tangen nam het stuur over en de rest van het verhaal klopt.... behalve dat de zwarte vlag voor een db overtreding was wegens knallen van de motor bij het verleggen van versnelling..... natuurlijk juist aan zo'n db metertje.
De oorzaak van de opgave zal waarschijnlijk te wijten zijn aan een defecte koppeling of versnellingsbak.... het ergste is dat de wagen niet werd teruggebracht naar de stand zodat wij verder geen kans meer gekregen hebben om dit te herstellen.
Het enige wat goed draaide die dag was onze afgehuurde mezzanine .....
nokvol en lekker eten !!!!
Allé .... op naar volgend jaar en we vergeten dit jaar vol van frustraties en tegenslagen, maar.... het zit erin, de motor is super en klimt vrolijk in toerental, nu nog een dosis geluk, zou "Lourdes" kunnen helpen ...of misschien "Scherpenheuvel" ? .....het vervolg op jullie scherm "that's all Folks"
Doei
Luc
GM RACING
Ik heb dit ook gepost bij selespeed.
Die gearbox problemen was wel te verwachten, aan de chicane voor den berg stond ik te kijken in het begin van de koers.
Die remt meer op zijn boite en motor dan op zijn remmen.
Dit kan de boite geen 10h houden, en waarschijnlijk de motor ook niet, telkens zo hoog in de toeren terugschakelen.
Allé Luc op naar volgend seizoen en hopelijk meer geluk met de megane.
Wij hebben ook enkele probleempjes gehad maar toch uitgereden, en vooral plezier aan beleeft.
Groeten Megane
Selespeed
15-11-2004, 10:01
Mégane, alleszins proficiat met jullie uitrijden.
Originally posted by Mark
Wat ik gisteren veel lulliger vond was dat twee deelnemers gisteren niet mochten deelnemen omdat hun tank niet conform reglement was. Volgens de letter van het reglement zal desbetreffende stoethaspel van de Technische Controle wel gelijk hebben...................echter die twee desbetreffende wagens hebben dit jaar al heel wat wedstrijden gereden in TC / Belcar met dezelfde tank. Ooit gehoord van precedent werking? Dit is in mijn ogen niet meer dan klantje c.q. deelnemer pesten! [/B]
Idd en voor zover ik de details juist weet, de tank conformiteit was verlengd, de stempel/vignet met aangepaste conformiteitsdatum was te vinden op de tank.
Echter de papieren die je krijgt bij die herkeuring waren zoek.
Een maat van mij zag hierdoor zijn droom in laatste instantie niet doorgaan, ge wilt het zelf nie meemaken ...
Jochen
GM RACING
15-11-2004, 15:39
Ja, dit is nog slechter dan pech, niet mogen deelnemen !
Wat gebeurt er in dat geval met inschrijvingsgeld ??????
Luc
GM RACING
pudding1
15-11-2004, 17:25
Originally posted by GM RACING
Ja, dit is nog slechter dan pech, niet mogen deelnemen !
Wat gebeurt er in dat geval met inschrijvingsgeld ??????
Luc
GM RACING
hmm, goede vraag, aangezien er nog niet gereden is maak je kans dat je er iets van terug krijgt denk ik, min een bedrag van administratiekosten.
yannick88
16-11-2004, 01:17
Originally posted by GM RACING
Ja, dit is nog slechter dan pech, niet mogen deelnemen !
Wat gebeurt er in dat geval met inschrijvingsgeld ??????
Luc
GM RACING
Er wordt in geen geval een inschrijvingsgeld terugbetaald aangezien de administratieve verplichtingen reeds voltooid waren en het reglement dat voorziet in geval van weigering door de techniche commissie er geen inschrijvingsgeld kan worden teruggevorderd .
Dit zou onlogisch zijn ook voor de wagens met een uitsluiting van twee wedstrijden achter mekaar voor het geluid , het reglement zegt dan automatisch startweigering voor de éérstvolgende wedstrijd en dan gaat iedereen zijn inschrijvingskosten terugvorderen .
Per slot van rekening zijn de inkomkaarten ook aal verdeeld en ontvangen voor de geweigerde auto's.
Met sportieve groeten
GM RACING
16-11-2004, 10:15
Ja, dit is duidelijk wat betreft inschrijvingsgeld.... toch erg voor die mannen, maar toch een beetje gezocht ook.
Ik weet nu al dat mijn helm een laatste jaar geldigheid heeft, zodoende als ik mij volgend seizoen aanbied met die helm is het "njet" natuurlijk.....
Correctie van m'n beknopt raceverslag:
We hebben steeds videobeelden vanuit de wagen zodoende na deze gisteren bekeken te hebben is duidelijk te zien dat onze gastpiloot Kenneth toch kunnen starten heeft op z'n oorspronkelijke plaats, hij heeft dus kunnen aansluiten tijdens zijn opwarmronde na eerst toelating gevraagt te hebben aan de volgwagen (met gebaren uiteraard...)
Aan Megane: Het remmen op de motor viel best mee vond ik( te horen op de videotape), bij gebruik van de remmen alleen zou het wel een fiasco geweest zijn op de natte baan met slicks.
Juist is juist, hé ?
Groeten
Luc
GM RACING
SpèédfreaK
16-11-2004, 10:33
Originally posted by yannick88
Er wordt in geen geval een inschrijvingsgeld terugbetaald aangezien de administratieve verplichtingen reeds voltooid waren en het reglement dat voorziet in geval van weigering door de techniche commissie er geen inschrijvingsgeld kan worden teruggevorderd .
Dit zou onlogisch zijn ook voor de wagens met een uitsluiting van twee wedstrijden achter mekaar voor het geluid , het reglement zegt dan automatisch startweigering voor de éérstvolgende wedstrijd en dan gaat iedereen zijn inschrijvingskosten terugvorderen .
Per slot van rekening zijn de inkomkaarten ook aal verdeeld en ontvangen voor de geweigerde auto's.
Met sportieve groeten
In de rally is het nochtans gebruikelijk dat het startgeld geheel of gedeeltelijk wordt teruggegeven bij niet-starten of uitvallen in de eerste proef. En dan spreek ik ook over VAS-wedstrijden. Maar ja, daar zitten de geldwolven van Circuit Zolder niet tussen hé.
GM RACING
16-11-2004, 16:45
Langs deze weg enige sluikreclame op deze threath (hopelijk verhuis ik niet naar te koop/te huur enz...), waarom langs deze weg ? omdat het toch nauw verbonden is met ons raceteam....... indien er overschot is van financien gaat dit naar ons raceteam....maar het ziet er niet naar uit wegens verschillende onverwachte bijkomende duurdere kosten dan verwacht. (Sabam, extra huren van P.A materiaal en lichtinstallatie, discobar enz.......)
Op zaterdag 20 November in zaal NOVA te ASPER organiseert ons team een ROCK & BLUES optreden met de legendarische Nederlandse band "BINTANGS", het heeft me bloed, zweet en tranen gekost om deze beste live band uit Nederland hier te kunnen boeken, ben er al 3 maand aan bezig !!!!
Het zou me enorm verheugen enige Tc'ers en Paddockers te mogen zien, zodat we er een verlengd afsluitfeestje van kunnen maken op het afgelopen raceseizoen.
Raadpleeg popup menu met muziekfragmenten van BINTANGS, zo heeft u een voorsmaakje wat u mag verwachten ! (uiteraard niet voor housers en andere electronische junk...) www.garden-machinery.com - zie ook: www.bintangs.nl
Bij uw boeking bieden we uitzonderlijk 2 extra drankbonnen aan.
Groeten
Luc
GM RACING
Ps: Boeken maar ! 600 man zaalcapaciteit.
GM RACING
21-11-2004, 13:39
Hey Pat,
Bedankt dat je er was op dit concert !
Doei
Luc
GM RACING :)
Graag gedaan, Luc.
Spijtig dat je niet nog enkele Paddockers/TC'ers meer mocht begroeten op dit toch prachtige optreden !
Groetjes en tot in Zolder !
GM RACING
26-11-2004, 19:03
Uiteindelijk staan het raceverslag en een hoop foto's en videobeelden op onze site.
Een massa beeldmateriaal (vanuit de wagen) van ons kort en krachtig optreden in de promotion night.
Zij die zich herkennen op het (deur toe) beeldmateriaal mogen de kerstman verzoeken om een dosis sportiviteit te bekomen voor 2005 als geschenk...
Ons meganneke is nu een "rap beestje" geworden en daar hebben (sommige) deelnemers (uit de zwaardere klasse) het moeilijk mee zo te zien.
Zie: www.garden-machinery.com
Groeten
Luc
GM RACING
GM RACING
29-11-2004, 10:40
Zaterdag 27/11 uitbouw van motor en versnellingskas.
Eindelijk zouden wij de reden kennen van onze uitval tijdens de RPN.
Wat bleek? de koppelingschijf was in het center losgeraakt (AP RACING) dus een slechte las.
Een klein defect met grote gevolgen.... in elk geval véél goedkoper dan de gevreesde versnellingsbak breuk!
Het is zaterdag besloten met het team, de wagen wordt volledig uit elkaar gehaald en tot op het blank metaal afgeschuurd, binnenin gezandstraald en gecontroleert op scheuren om in '05 met een pico-bello wagen te verschijnen.
De decoratie blijft in grote trekken gelijk.
Voor de rest wordt onze 2 de motor identiek opgebouwd met dezelfde componenten zoals de nieuwe.
Dus werk voor de boeg !
Doei
Luc
GM RACING
GM RACING
30-11-2004, 11:29
Gewoonlijk vragen wij elke race een dossiertje op van uitslagen training, race enz..., voor de 10 u. (RPN) race hebben we dit kompleet vergeten.
Kan iemand me dit doorfaxen?
Zodoende kan ik m'n site kompleet maken met de uitslagen.
Of kent iemand de juiste puntentelling van de 10 u. race, dit zou ook al helpen.
Fax nr. 09/384.66.47
Bedankt
Luc
GM RACING
SpèédfreaK
30-11-2004, 12:39
Luc,
Wij hebben de volldige lijst thuis. Puntentelling en eindklassement vind je op onderstaande link:
http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4409
Indien je de lijst dan nog nodig hebt dan laat je het maar weten.
GM RACING
30-11-2004, 12:46
Speedfreak,
Bedankt hé!, ik ga proberen m'n plan te trekken, als het niet gaat of het mij niet duidelijk is laat ik het weten.
Doei
Luc
GM RACING
Als alles goed is,moeten ze nu aan (of op?) je fax hangen...
Nog eens nen dikke proficiat met jullie (helaas te vroeg afgebroken) prestatie,knap werk!
GM RACING
01-12-2004, 10:31
Hey Primo,
Bedankt voor alles, die faxjes zijn goed aangekomen, om niet lastig te doen... ik mankeer nog de trainingspapieren.... heb je die ook toevallig ??
Zo is mijn dossiertje dan kompleet.
Nogmaals bedankt hé !
Doei
Luc
GM RACING
GM RACING
02-12-2004, 11:05
Hey Primo,
Ik ontving de rest van de bladen met trainingstijden en startplaatsen waarvoor dank, nu is m'n dossierke kompleet.
Als ik je ooit eens kan helpen....vraag maar,hé.
Groeten
Luc
GM RACING
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.