PDA

View Full Version : Clio V6 smelt weg ondanks sterke prestatie


Driesco
15-11-2004, 10:39
Na het eerste wedstrijduur was voor ons de wedstrijd al gereden. Na een aanrijding met Broodcoren - De Coster kwam Philippe Robben te snel de pits in waardoor we 3 min. Stop & go kregen. Tijdens de volgende ronde mist hij de chicane waardoor hij weer de pits induikt en weer te snel gaat met een 2de stop & go als gevolg van maar liefst 10min !!!. Tekst en uitleg zijn we niet gaan vragen, de ene spreekt over 94km/h de andere over 64, besluit: het was te snel want er is maar 60 toegelaten. Op dat moment hingen we 2de in de klasse en 12de algemeen. We zakken door de stops weg naar de 45ste plaats maar de wagen liep goed. Chris Van Hoyland neemt over na ongeveer 2H en zet aanvaardbare tijden neer, maar maakt een fout en gaat er hard af. Hierbij is er schade aan het koetwerk en de ophanging links voor. Kostbare minuten gaan hierbij verloren maar we kunnen onze race verderzetten. Rond 17.00 kruip ik in de wagen en begin ik aan een crazy cross van ongeveer 80 minuten. De wagen liep voortreffelijk en rondetijden van 1.51 in het donker liegen er niet om. Voor de eerste keer voelde ik aan hoe het was om met een veel snellere wagen tussen de andere wagens te rijden en ik moet zeggen, het is een heel andere beleving. Toch wil ik enkele mensen de mond snoeren over het gedrag van zo een Clio V6. De wagen gedraagt zich helemaal niet nerveus, loopt perfect in de remzones, heeft een goede wegligging en moet qua topsnelheid zeker onderdoen voor de Porsches. Op sommige momenten moest ik van het gas op het rechte stuk als ik achter de porsches reed. Indien je houdt van karting, snelheid en sensatie dan is de V6 een echte aanrader.
Na 7uur wedstrijd hadden we 5 ronden goedgemaakt op de koplopers in klasse 6 en waren we van P8 opgeklommen naar P4.
Op dat moment waren we zo een 15sec per ronde sneller dan P3 maar we lagen nog 2 ronden achter. Na 2H rijden kwam ik meer dan voldaan uit de wagen en was dit voor mij de mooiste race ooit. De 24H was leuk maar zeker niet zo spannend als deze. In de TC kan je met zo een wagen nog vechten voor een plaats en dat doet altijd deugd als piloot te weten dat je mag gaan voor een plaats.
Rond het 9de wedstrijduur was het dan voor ons afgelopen. We hadden een explosie in de uitlaatpot waardoor er een plaatje was losgekomen en zo de DB te hoog opliepen. Tot overmaat van ramp zorgde de warmte voor en complete chaos rond de pot. Alles is zowat weggesmolten, inclusief bumper, achterlichten, roulementen, enz.. Dit was niet meer te herstellen dus een spijtige opave. Het voorval doet niets af aan de inzet van de jongens van het team daar wij dinsdag maar beslist hadden om mee te rijden en de wagen verre van klaar was om de 10H te rijden. Als je elk uur naar de pomp moet kan je niet spreken van klaar staan. Spijtig voor mzelf daar dit de 4de opgave is in evenveel deelnames maar zulke zaken kan je moeilijk voorzien.

Over 1 ding ben ik wel vrij zeker: De TC is wat mij betreft een prachtig kampioenschap dat niet verloren mag gaan en waar we met zijn allen moeten blijven aan werken om het leuk en spannend te houden. Als ik de mogelijkheid van de sponsors krijg zien jullie mij zeker en vast opnieuw in de TC van 2005.

Voor BRI was het een zwaar en zeer moeilijk jaar maar deze afsluiter maakt dan weer veel goed. Ik bedank iedereen rond BRI ( mecano's - pers - Kurt Vaes - Els - Leen - de sponsors en alle andere die ik vergeten ben) om onze moelijke opstart het ganse jaar mee te helpen dragen. Aan allen onder jullie, een welgemeende verdiende rust en tot in 2005.

Mvg

Dries Heyman

Selespeed
15-11-2004, 14:35
De Clio was alleszins een mooie verschijning om naar te kijken. Het blijft een prachtige wagen! (Ik heb hem natuurlijk niet gezien met weggesmolten achterzijde :) )

Scalle
15-11-2004, 14:51
Sjieke dinges gezien Dries als jij met de Clio onderweg was in 't donker ... ook de tijden zeggen genoeg ... Mijn felicitaties dus voor je stint ! Vooral in de Villeneuve ging je bijzonder vlot erdoor , en met veel vertrouwen precies ...
Greetz en veel succes in de voorbereidingen voor 2005 !

Driesco
16-11-2004, 21:34
Thanks

Wou ook nog eens alle supporters bedanken die ons het afgelopen jaar een hart onder de riem gestoken hebben. Merci

Dries

Speedgirl
16-11-2004, 22:01
Is met veel plezier gedaan. Veel leuke momenten gehad en heel wat mensen leren kennen. Hopelijk weer van de partij in 2005 ;)

phil
19-11-2004, 18:41
HEEFT IEMAND FOTO S VAN DE CLIO V6 NUMMER 77 VAN SNACHTS

Driesco
19-11-2004, 19:35
Originally posted by phil
HEEFT IEMAND FOTO S VAN DE CLIO V6 NUMMER 77 VAN SNACHTS

Phil welkom ;) ik heb er enkel van de dag, en dan nog met jou aan het stuur. Effe bellen en ik mail ze wel door.

Roverke 114
20-11-2004, 17:14
dries ,ge hebt wel snel geraden wie phil is !

Driesco
20-11-2004, 17:16
Originally posted by roverke 114
dries ,ge hebt wel snel geraden wie phil is !
Ja, Phil, 1 post, afkomstig uit Hasselt die zoekt naar foto's van de 10H. Eigenlijk kon het niet eenvoudiger hé :)

Roverke 114
20-11-2004, 20:01
Dan weet ge misschien ook wie ik ben?