PDA

View Full Version : Volvo S40 vanaf 2005 te bewonderen in Dubai

Driesco
15-11-2004, 15:55
Het kan verkeren wist een zekere Bredero ooit eens te vertellen.
Na een mooie Race Promotion Night kwam ik thuis en zat er een mailtje in de box met volgende vermelding.

Dear Sir,

Please contact me for all the details of the Volvo S40.
Can you send me your account so I can pay you today. Just make the arrangement for shipping and assurance.

Hassan Al Omar
The Royal Courts
Deira, Dubai - UAE

Ik belde dus deze morgen rond 10.00 om nader kennis te maken omdat ik het nogal een rare mail vond. Na 7 maal doorgeschakeld kwam ik uiteindelijk bij Hassan uit. Een zeer vriendelijke man die zonder pardon vroeg waar mijn bankgegevens bleven wat dat zijn broer de wagen voor eind december MOEST hebben.
Technische gegevens moesten ze niet weten, enkel hoe ze konden betalen. Om eerlijk te zijn kreeg ik een beetje argwaan en vertrouwde ik de boel niet 100%. Ben dan maar wat gaan opzoeken, een beetje heen en weer gemailt met deze mensen daar en wat blijkt. Hassan AL Omar is geen kleine jongen. Tot overmaat van ramp weet ik nu wat ze met de wagen gaan doen. Jullie weten misschien dat er in Dubai zo een luxe hotel nieuw geplaatst is enkele maanden terug. Wel, op de bovenste verdieping is zijn broer zijn bureau en hij moet hem daar hebben.
De wagen boven, alle onderdelen mogen beneden in de kelder. Op mijn vraag of ze dan niet enkel de wagen wilden en niet de onderdelen antwoorde hij kortweg: wij moeten alles hebben, van de eerste tot de laatste vijs, ook de kapotte stukken, tel alles er maar bij, er mag geen stuk verloren gaan.
Zo gezegd zo gedaan en mijn rekening verzonden naar ginder. Container geboekt, verzekering in orde gemaakt, Chris en ik naar Dubai één van de komende weken ( ik weet niet waarom maar allé ) en wij gerust zodat we voor 2005 meer dan op tijd naar iets nieuw kunnen beginnen zoeken. Eigenlijk weten we het al maar DE voorwaarde was dat de Volvo verkocht moest worden. In België en de buurlanden was dit enkel nog maar mogelijk als museumstuk, ginder zijn ze iets minder kritisch en hebben ze blijkbaar veel centen maar weinig geduld.

Wij gaan daar dus een stapken zetten en een sponsorken zoeken voor 2005. Dus niet verschieten als ge volgend jaar een wagen ziet rijden met bv $$$ Sjeik El Omar Petrol $$$ :)

Voor BRI is dit leuk nieuws zo op een kille maandag, ginder is het nu 32 graden.

Hij komt dus hier te staan ( uitsteeksel aan de toren is zijn bureau )
http://users.pandora.be/driesco/Dubai1.jpg

Foto 2 is een redelijk mooi zichtje op de toren :)
http://users.pandora.be/driesco/Dibai2.jpg

Speesman
15-11-2004, 17:08
Die kerel gaat de Volvo dus in zijn bureau zetten ????
Rare kerels, die sjeiks :)

Zorg wel maar dat ge uw geld ontvangt, want op dat gebied hebben nogal veel sjeiks een slechte reputatie ....

RX-7 freakske
15-11-2004, 17:11
Amai, speciaal gebouw'ke.
Dus hij gaat hem gewoon IN zen kantoor zetten? Er wordt neit meer mee geraced ofzo?

S. Claeys
15-11-2004, 17:24
Transport en plaatsing zal wel meer dan de wagen kosten zeker. LOL

Hij heeft er precies plaats zat in zijnen bureau, misschien staat het wel vol.

Veel succes Driesco and geld is geld en tof voor z'n afloop zeg. Beter kan niet, geen gezeur, wagen hier en betalen. :-)

:p

Driesco
15-11-2004, 17:26
Originally posted by speesman
Die kerel gaat de Volvo dus in zijn bureau zetten ????
Rare kerels, die sjeiks :)

Zorg wel maar dat ge uw geld ontvangt, want op dat gebied hebben nogal veel sjeiks een slechte reputatie ....

Ach ja, doet gij zaken met die mannen misschien? :)

Driesco
15-11-2004, 17:32
Originally posted by S. Claeys
Transport en plaatsing zal wel meer dan de wagen kosten zeker. LOL

Awel, dat valt zeer goed mee. Een 20 voet container van Antwerpen naar ginder, alles incluis is 1680 euro. Voor dat geld kunt ge niet naar ginder rijden hé. :)
Wat betreft dat meer kosten dan de wagen, Driesco rook Sterling Pounds dus hij was net iets duurder vandaag dan gisteren. We moeten hem ook nog vanonder het stof halen hé en onze ingenieurs :):) kosten pakken geld per uur. Ook de emotionele waarde is niet betaalbaar, we hebben ze er dus maar gewoon bijgeteld. ;)

S. Claeys
15-11-2004, 17:36
Hij zal het vershil niet zien en ZEKER niet merken in zijn portefeuille.

Die mannen zijn gewoon geschift. Zelf al win je hier 10 keer de EURO MILLION loterij, dan ben je daar nog een klein visje.

Go go Driesco. Breng wa cash mee voor 2005 ook he.
Trouwens, werkt Joep Peters nog met je mee in het team in 2005? Alée, op een goed seizoen en ik spring wel eens binnen in de box via Joepie. ;)

Speesman
15-11-2004, 17:36
Originally posted by Driesco
Ach ja, doet gij zaken met die mannen misschien? :)

Nee, maar mijn vader (en kennissen) wel :p

Integra
15-11-2004, 18:03
Awel, dat valt zeer goed mee. Een 20 voet container van Antwerpen naar ginder, alles incluis is 1680 euro. Voor dat geld kunt ge niet naar ginder rijden hé. :)
Wat betreft dat meer kosten dan de wagen, Driesco rook Sterling Pounds dus hij was net iets duurder vandaag dan gisteren. We moeten hem ook nog vanonder het stof halen hé en onze ingenieurs :):) kosten pakken geld per uur. Ook de emotionele waarde is niet betaalbaar, we hebben ze er dus maar gewoon bijgeteld. ;) Hopelijk heet het schip dat de Volvo gaat vervoeren niet iets rijmend op tricolor of zo. ;)

FIRE
15-11-2004, 18:11
Dat noem ik nog eens zaken doen. :D Proficiat!

Driesco
15-11-2004, 18:16
Originally posted by Integra
Hopelijk heet het schip dat de Volvo gaat vervoeren niet iets rijmend op tricolor of zo. ;)

Lees: verzekering in orde maken ;)

gwyllion
15-11-2004, 18:17
Originally posted by speesman
Nee, maar mijn vader (en kennissen) wel :p
Ik kan mij inbeelden dat roomijs in trek is in het midden van de woestijn :D

Driesco
15-11-2004, 18:18
Originally posted by S. Claeys
Trouwens, werkt Joep Peters nog met je mee in het team in 2005? Alée, op een goed seizoen en ik spring wel eens binnen in de box via Joepie. ;)

Als het van mij afhangt zal Joep mijn vaste timingman worden. Hij doet dat uitstekend. Van dat binnenwippen zullen wij wel bepalen wie wel en wie niet ;)

Thomaske
15-11-2004, 19:04
Spijtig dat deze Hassan er geen race mee gaat rijden maar wel mooi dat hij deze wagen in zijn bureau wil plaatsen.

Misschien een simulatie gamestation in maken in die wagen :D

Mvg

Stefan
15-11-2004, 19:15
Mooi om te horen dat hij weg is, Komt er nu die wagen waar je het pas geleden over had? ;) Zou gaaf zijn.

Thomaske
15-11-2004, 20:23
@ Stefan: over welke wagen spreken we dan?

Mvg

Stefan
15-11-2004, 20:38
Ik weet niet of ik dat aan de grote klok mag hangen, eerst even antwoord van Dries afwachten voordat ik dingen zeg die ik misschien niet mag zeggen :)

Driesco
15-11-2004, 20:38
Even ingrijpen voor alle speculaties weer beginnen.

"Ik zou graag" - "we gaan" en "ik wil" zijn 3 verschillende zaken:

Ik ga: 24H Ring, 24H Francorchamps en 24H Zolder rijden.
Met wat: als gast bij één of ander team (door de sponsors verplicht een Porsche Super Cup)

Ik wil TC rijden samen met Chris en eventueel Philippe Robben
Met wat: Alfa 147 cup of Clio (maar dan om TC algemeen te winnen)

We gaan: zeker een Porsche en een Alfa (of Clio) kopen maar zelf geen onderhoud meer doen. De wagens zullen uitbesteed worden aan een team of tuner die alles klaar zet.

We gaan zeker niet: Belcar rijden. (geen verdere uitleg hierover)

Ik zou graag: de TC mee helpen organiseren om de communicatie en de marketing van de TC te verbeteren.

Alle andere gedachten zijn opzij gezet wegens te duur of niet realistisch.

rally4ever
15-11-2004, 20:58
Geweldig verhaal,

en knap geregeld van u Dries. Plus je mag dan nog naar daar gaan ook ! Zet het reisverslag ook maar op de site, want wie weet wat ge daar nog allemaal gaat beleven. Awel sé zoiets lees ik graag op ne maandag morgen....

rally4ever
15-11-2004, 20:59
euh ik bedoel op ne maandag "avond"

Driesco
15-11-2004, 21:04
Originally posted by rally4ever
Awel sé zoiets lees ik graag op ne maandag morgen....

Ik was dezelfde mening toegedaan als ik de mail kreeg:)

Toch zal het met spijt in het hart zijn als ik hem daar moet achterlaten. De enkele keren dat ik er mee kon rijden zijn niet te beschrijven. Dit was echt een racemachien !!! Persoonlijk denk ik dat ik nooit meer de kans ga krijgen om in zo een dergelijk afgewerkte wagen te kunnen plaatsnemen. Het is ondenkbaar dat een stuksken piloot van mijn kaliber ooit nog in een 100% fabriekwagen geraakt, ook al was het een 1997 model. Kan je je voorstellen wat het moet zijn om vandaag de dag een ex DTM van bv 2004 in je garage te hebben staan?

marcel
15-11-2004, 23:01
goed nieuws dat die volvo toch nog verkocht raakt :)
minder goed nieuws dat BRI geen belcar gaat rijden volgend jaar :(

S. Claeys
16-11-2004, 00:19
Als het van mij afhangt zal Joep mijn vaste timingman worden. Hij doet dat uitstekend. Van dat binnenwippen zullen wij wel bepalen wie wel en wie niet ;)

Sire, YES sire. :D
Tuurlijk Driesco, jij bent de baas he. Ik zou het best verstaan indien het niet gaat. Pottenkijkers lopen maar in de weg he.

Wordt tof om eens TC te zien IPV Belcar.
Alle succes met de plannen.

Steve
16-11-2004, 01:31
En zeggen dat ik al blij zou zijn met een Volvo S40 op schaal 1/18 (als die al zou bestaan) op mijnen bureau...
En juist omdat deze niet bestaat op 1/18 willen ze waarschijnlijk de echte... ;)

Proficiat Dries met de verkoop en de groeten aan den Hassan hè!

marcel
16-11-2004, 01:45
ze willen hem misschien verkleinen tot 1/18 ;) :+

speedkicks
16-11-2004, 14:08
Driesco,

Ik dacht dat dat uitsteeksel het restaurant van het "Burj Al Arab" hotel was? Niet dat het er veel toe doet hoor, maar ik denk dat ik de plannen van dat gebouw nog ergens in ons archief heb liggen. De ramen zijn namelijk met onze materialen geplaatst, vandaar.

Trouwens als je een goed en betaalbaar hotel wil kan ik je met PM wel wat laten weten. Luxueus zijn ze daar allemaal, maar betaalbaar ....
Bijvoorbeeld voor een nachtje in het Burj Al Arab betaal je snel € 1.000 per nacht.

Ben normaal gezien volgende maand ook daar. Laat eens iets weten, misschien kunnen we samen iets gaan drinken.
Een visum heb je niet nodig dat krijg je bij aankomst. Een reispas wel natuurlijk.

MECANO
16-11-2004, 19:36
dat is goed nieuws, goed gedaan Driesco...
ik moet erbij zeggen, ik heb altijd met hart en ziel aan uw wagen gewerkt..... en ik denk dat ik nooit meer in mijn leven aan zo een super fabriekswagen zal werken, ben u dankbaar dat je mij de kans hebt gegeven om aan de Volvo S40 ex-BTCC te mogen werken......
Dank u Driesco

Driesco
16-11-2004, 20:12
Promotioneel zitten we alvast goed. Via volgende link kunnen jullie onze sponsors bewonderen op een beurs in Utrecht. Momenteel kleven onze sponsors nog op de NR56 van Jes Competition van de 24H van Zolder. Of het ook deze wagen zal worden in 2005 hangt niet van mij af maar van Jes.

Honderden foto's te vinden via www.amdtour.com

Driesco
16-11-2004, 20:13
Originally posted by MECANO
dat is goed nieuws, goed gedaan Driesco...
ik moet erbij zeggen, ik heb altijd met hart en ziel aan uw wagen gewerkt..... en ik denk dat ik nooit meer in mijn leven aan zo een super fabriekswagen zal werken, ben u dankbaar dat je mij de kans hebt gegeven om aan de Volvo S40 ex-BTCC te mogen werken......
Dank u Driesco

Niet wenen Vedran, er komt snel een nieuwe, wees gerust. ;);)

Selespeed
17-11-2004, 14:25

Ik wil TC rijden samen met Chris en eventueel Philippe Robben
Met wat: Alfa 147 cup of Clio (maar dan om TC algemeen te winnen)

We gaan: zeker een Porsche en een Alfa (of Clio) kopen maar zelf geen onderhoud meer doen. De wagens zullen uitbesteed worden aan een team of tuner die alles klaar zet.

2 keer Alfa, in één post. Nu gaat mijn hart als Alfisti sneller slaan.
Als dit waarheid wordt krijg je alvast één superfan :)

Scalle
17-11-2004, 16:46
Twee op z'n minst !!! :D

Driesco
19-11-2004, 04:26
Net de koper aan de lijn gehad en ik begin het te snappen. :)
De wagen komt niet in de toren maar wel in zijn bureau. Wie pitstop.tv gelezen heeft weet dat ze in Dubai iets gaan bouwen en daar gaat hij staan. Ik denk dat ze een soort museum gaan bouwen aan het nieuwe F1 circuit.

PS: Prins Hassan El Omar heeft 2 tickets verzonden om eens naar hem te komen kijken. Gelukkig zijn het bij Britisch Airways juist acties om naar ginder te gaan, anders kunnen we er nog bijleggen :)

MECANO
19-11-2004, 19:29
en wat moet het kosten om naar daar te vliegen, dan kan ak al is gaan zien of ik nog verlof krijg.
PS. anders gaan we met de vrachtwagen zoals naar zweden
kan wel plezant zijn...

Driesco
19-11-2004, 19:32
Originally posted by MECANO
PS. anders gaan we met de vrachtwagen zoals naar zweden
kan wel plezant zijn...

:) kieken :)

Roverke 114
19-11-2004, 19:40
En wanneer is dat geplant om daarheen te gaan en hij is dus echt verkocht om in het museum te zetten!

Driesco
19-11-2004, 21:07
Originally posted by roverke 114
En wanneer is dat geplant om daarheen te gaan en hij is dus echt verkocht om in het museum te zetten!

Koper heeft 3 data waaruit hij kan kiezen wanneer hij op de boot moet. Normaal gezien zal het 14 december worden.

Rasse
26-11-2004, 03:03
Wat betreft dat meer kosten dan de wagen, Driesco rook Sterling Pounds dus hij was net iets duurder vandaag dan gisteren. We moeten hem ook nog vanonder het stof halen hé en onze ingenieurs :):) kosten pakken geld per uur. Ook de emotionele waarde is niet betaalbaar, we hebben ze er dus maar gewoon bijgeteld. ;)

Dries ! Gij sze Jood !
Allez, dat is goed nieuws. Proficiat maat !
Volgende keer een pint op uwen account.

Mr.Dallara
07-11-2005, 22:02
Ondertussen staat de Volvo weer tekoop!

En je raad nooit wie hem tekoop aanbied! :crazy:

Volvo S40 BTCCS Chassis 001 40.000 EUR

Name Email Telephone Country
Dries Heyman info@transporama.be +32 474 95 23 86 Belgium

Chassis 001 - ex Rickard Rydell 1997 - complete with all FIA homologation. 9m³ spareparts - no engines - lot of gearbox spareparts. Complete list of spare parts availible. No deal with cheques, just cash money or transfer to my bank account.

More info > http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=26882&cat=0

Heeft Dries hem dan terug gekocht? :fight:

Of is hij dan eigenlijk heel de tijd in België gebleven? :confused: :crazy:

Tja, in waarde zal hij in iedere geval niet gestegen zijn. En ik denk dat er nog steeds geen vraag is naar dergelijke wagens...

crosserke
09-11-2005, 16:54
Volgens mij gaan ze hem nog moeilijk verkocht krijgen.Misschien iets voor de sprinterscup volgend jaar.Waarom is den Driesco geband?

marcel
09-11-2005, 18:46
als ik mij niet vergis is dat op zijn eigen aanvraag gebeurd

Chauffeur
09-11-2005, 18:47
Driesco is niet geband maar was mijnen naam beu:)

Ok, voor de laatste maal den uitleg. Volvo stond klaar om te verzenden toen ze mij van de KBC belden dat er een cheque was binnengekomen vanuit England. Hassan had mij namelijk gezegd dat de wagen ging betaald worden door één van zijn Engelse firma's. Op 27 december 2004 belden ze terug van de KBC met de vraag of ik even kon langskomen naar de bank omdat ze hun twijfels hadden over de cheque. Om een lang verhaal kort te maken, slimme jongens bij de bank want je kon het met het gewone oog niet zien. In 1996 had Hassan (die helemaal niet Hassan blijkt te zijn) een wagen verkocht aan een Engelse BMW garage. Deze man heeft Hassan betaald met een Cheque. Nu, ongeveer 8 jaar later hebben die mannen dus een copij van deze cheque gemaakt, het bedrag voor de Volvo ingevuld en zo gewoon netjes naar de KBC ban k in Lokeren verzonden. Stel: dat ik Chris de opdracht zou gegeven hebben op 24/12/2004 om de Volvo te laten verschepen dan waren we alles kwijt. Door de kertsperiode was er geen haast en dat geluk hebben we gehad. Om de cheque te innen moest ik 1250 euro betalen waarbij de bank het recht heeft om 1 maand na inning de bedragen terug te vorderen moest het om een valse cheque gaan ( wat het geval was). Indien ikzelf een onderzoek wou openen kon ik dat doen maar diende ikzelf alle kosten te dragen als het vals zou zijn (wat het geval was). Via de ambassade dan nog een poging gedaan om die man zijn identiteit op te zoeken maar tevergeefs. Ik zit nog met de Volvo, maar dat is niet zo erg, wat veel erger is, is dat deze BMW garage uit Manchester bijna een flink bedrag aan zijn broek had, want er was wel dekking op de Cheque. Als de man in de bank dus niet allert was geweest, was de Volvo weg, had ik mijn centen, maar was die Engelsman vele euro's armer.

Dat is dus het verhaal. Voor de rest al heel veel volk gehad me interesse todat ze horen wat het kost om er mee te rijden. Laat maar staan die handel, hij staat warm en droog, zoals goede rode wijn. OOIT komt er wel eens enen op de proppen die deze wagen aan zijn collectie wil toevoegen, zoniet blijft hij heel mooi staan. De enigste plaats waar ik hem graag zou zien staan is Volvo Vermant, en dan nog liefst in zijn toonzaal, zoals we besproken hebben met deze lieve man.

Voila, iedereen tevreden, dan mag dit wat mij betreft toe. Ik op verlof in Dubai, no way. :)

Sennake
09-11-2005, 19:00
Voila, iedereen tevreden, dan mag dit wat mij betreft toe.

En zo geschiedde.