PDA

View Full Version : Verhouding pont BMW


pudding1
15-11-2004, 17:39
Een vraagje, wij beginnen te rijden touring cup en wij zoeken een goede verhouding van de pont Zolder, weet hier iemand iets van ???

AlainH
15-11-2004, 19:12
Welke versnellingsbak wilt ge gebruiken ?

pudding1
16-11-2004, 10:39
boaf, origineel e36 325 --> 5e rechtstreeks zeker

AlainH
16-11-2004, 19:49
En de diameter van de wielen ben ik nog vergeten te vragen, alsook max rpm...

pudding1
17-11-2004, 11:59
R18 ; 6500 RPM we rijden nu met 3.9 maar is wat te lang voor zolder

AlainH
17-11-2004, 19:59
Met die gegevens is een 3,91 toch niet slecht in Zolder...
Vlak voor de chicane, bijna op max rpm in 5de, moet je toch net bij of over de 200 km/h geraken ( als de Bianchi natuurlijk heel goed genomen wordt )...

Ik zou toch niet korter dan 4,27 proberen...

pudding1
18-11-2004, 10:07
Thx, zit inderdaad redelijk hoog in 5 maar probleem zit 'm in de chicanes waar we eigenlijk wat te laag zitten en net niet goed weg komen.

Zaterdag (ZSC) tegen identiek dezelfde wagen en die ging op de rechte stukken vlottjes weg, idem motor en vermogen. Natuurlijk, wij rijden op grotere velgen, remmen ==> groter traagheidsmoment, maar wou even weten wat een specialist er van dacht.

pascual
23-01-2005, 13:45
Originally posted by pudding1
Thx, zit inderdaad redelijk hoog in 5 maar probleem zit 'm in de chicanes waar we eigenlijk wat te laag zitten en net niet goed weg komen.

Zaterdag (ZSC) tegen identiek dezelfde wagen en die ging op de rechte stukken vlottjes weg, idem motor en vermogen. Natuurlijk, wij rijden op grotere velgen, remmen ==> groter traagheidsmoment, maar wou even weten wat een specialist er van dacht.

Gewoon gaas geven jongen! :D

FIRE
23-01-2005, 15:01
Ik zie dit topic al een tijdje voorbij komen. Maar wat is nu eigenlijk een pont? Is dit de versnellingsbakverhouding?

A.J.
23-01-2005, 15:40
achterbrug

gwyllion
24-01-2005, 11:31
Originally posted by A.J.
achterbrug
Weer een van die automechanica termen die we uit het Frans overgenomen hebben :rolleyes:

pascual
25-01-2005, 17:03
Originally posted by gwyllion
Weer een van die automechanica termen die we uit het Frans overgenomen hebben :rolleyes:

Er zijn veel mensen die de nederlandse termen niet eens kennen laat staan de nederlandse taal. Niemand kan deze taal perfect!

Zoals: Traagloop, koppeling, momentsleutel, slagmoersleutel, schokdemper en niet te verwarren met schokbreker! vluchtheuvel niet verwarren met verkeersdrempel hoevaak hoor ik niet zeggen (oa. in een reklame spot van Carglas) ik reed over een vluchtheuvel;maar daar mag of kan men niet overrijden = middenberm. Spoorweg is niet hetzelfde als een overweg, enz. .

Zo zie je maar nederlands blijkt moeilijk te zijn. In Spanje kan ieder persoon spaans spreken, ook al komt hij uit BILBAO of BARCELONA en dan spreken wij nog niet over de VS waar je in 2 talen duizende km of miles kan afleggen, is dat makkelijk, hier in Europa is het een echte ramp op dat gebied.

FastFons
26-01-2005, 01:35
Ik vind het goed zoals het is, Vlaanderen wordt al genoeg geregeerd door leraarkes Nederlands (no offence moesten er hier zo zitten).
Bovendien heb je in elk vakgebied een eigen taal, dat maakt het net zo tof.
Ik ken overigens genoeg mensen die geen CV kunnen maken zonder dt-fout of zonder iets "gegoven" te hebben, maar in hun vakgebied behoren ze wel tot de besten, laten we dat dan aub even door de vingers zien ipv op details te vitten...

FF

mig 523
12-04-2006, 18:53
yo de manne . wie kan er mij helpen ik rijdt met ne 523 kheb 18 gestoke me265 erop . ma ik vind dat ik te lange vittesse heb kheb ne 3.15 steke van pont origineel,. ma kwil korter, doe nu 235 top als ik ma 210 doe is da ni erg of 200 kwil gewoon dat da kot beter optrekt kheb al gechipt bij heiinz 186 pk kga nog ne airbox steke ma denk dat diene auto veel plezanter gaat rijden please help .thx makkers

Pascal
13-04-2006, 12:54
yo de manne . wie kan er mij helpen ik rijdt met ne 523 kheb 18 gestoke me265 erop . ma ik vind dat ik te lange vittesse heb kheb ne 3.15 steke van pont origineel,. ma kwil korter, doe nu 235 top als ik ma 210 doe is da ni erg of 200 kwil gewoon dat da kot beter optrekt kheb al gechipt bij heiinz 186 pk kga nog ne airbox steke ma denk dat diene auto veel plezanter gaat rijden please help .thx makkers

Vooreerst welkom op het forum.

Ik zou je echter willen aanraden je taal een beetje aan te passen. Ik ken zelf niets van techniek. Als ik er wel iets zou van kennen, zou ik je in dit geval niet kunnen helpen. Na ongeveer anderhalve zin van jouw tekst zou ik namelijk stoppen met lezen...

Groetjes

C U

Jan
13-04-2006, 15:16
Ik zou je echter willen aanraden je taal een beetje aan te passen. Ik ken zelf niets van techniek. Als ik er wel iets zou van kennen, zou ik je in dit geval niet kunnen helpen. Na ongeveer anderhalve zin van jouw tekst zou ik namelijk stoppen met lezen...

Groetjes

C U
:applaus: Pascal, ook al ken je niets van techniek, raadt hem aan 15 of 16 te steke me 225 erop, zijn kot gaa beter optrekke makker:rolleyes:

Clubman
13-04-2006, 17:16
:Offtopic:

Is dit misschien een idee voor een thread ?

Die overeenkomsten van "ABN" en "gebruikstermen" ?

Er zouden leuke dingen kunnen uit komen EN nog nuttig ook ! :eek:

mig 523
14-04-2006, 00:00
alle tof om zo eerlijk te zijn ? kval mss direct met de deur in huis ma ben ni echt iemand da veel op de computer zit en op forumkes klapt zit gewoon met een probleem en dacht op internet een antwoord te vinden en aangezien ik hier al enkele gesprekken volg dacht ik van hier zitte snuggere mense , mense die iets over auto's en race en dergelijke bezig zijn en niet met mense die eerst zien of da zin wel goed overkomt en dan pas overgaan naar het volgende . alle op al diegene dat da ook vinden dak zo slecht overkwam mijn excuses twas ni zo bedoeld . sorry :(

mig 523
14-04-2006, 00:07
by the way jan thx voor de raad en da is wel zo want origineel rijdt ik op 15 duim met 225en dan trekt hij wel echt beter ma die velgen zijn super dom. dus dacht ik van ne kortere pont ?

mig 523
14-04-2006, 00:11
hallo alain zou u zo vriendelijk willen zijn met mij contact op te zoeken ik heb een paar vraagjes . mss kunde er nog iets op verdienen als ge mij kunt helpen .

Jan
14-04-2006, 09:15
by the way jan thx voor de raad en da is wel zo want origineel rijdt ik op 15 duim met 225en dan trekt hij wel echt beter ma die velgen zijn super dom. dus dacht ik van ne kortere pont ?

Ja, mooi is niet altijd doeltreffend hé. Het probleem met grotere velgen is vooral dat ze vaak veel meer wegen dan die met kleinere diameter. Daardoor wordt de niet afgeveerde massa groter en is er meer moeite nodig om die mooie grote wielen aan 't bollen te krijgen. De goedkoopste en meest efficiënte oplossing voor snel accelereren zijn uw originele velgen en banden;)

En wat het taalgebruik betreft, over een dt-fout wordt hier niet gevallen, maar leestekens bevorderen wel de leesbaarheid. Je mag niet vergeten dat hier zowat 1300 geregistreerde gebruikers zijn, verspreid over Vlaanderen en Nederland. Als je je kansen op een antwoord wil verhogen, is het dus aangeraden een voor iedereen begrijpbare taal te hanteren;)

pudding1
27-04-2006, 15:16
En? ondertussen je probleem al opgelost?

mig 523
03-05-2006, 17:58
jaja , kheb met ne verstandige man geklapt en het is in orde gekomen . tis precies of ik rijdt met mijn originele velgen , ma eigenlijk 18. perfect dus .