PDA

View Full Version : FIA GT '05: Nieuwtjes en andere weetjes.

Mark
19-11-2004, 21:57
Op verschillende sites heb ik gelezen dat de Aston Martin in 2005 niet geleverd zou worden aan privateers. Zoiets moet je niet zeggen tegen Sjeik Al Maktoum :D

Dit oosters heerschap wil met alle middelen een tweetal DBR 9's inzetten in de tweede helft van het seizoen. Eentje voor hem zelf, samen met David Terrien. De andere?

2 Saleens S7-R en een drietal Ferrari 550's minder 2005........die ruilen we om tegen een 5-tal Maserati's MC12 ;) AB (Alzen Bartels) en Scuderia Italia zijn in een vergevorderd stadium. De kans dat we de MC12 aan het werk zien op Le Mans in 2005 word overigens steeds kleiner. De "narrow-track" versie zal niet klaar zijn voor de 12 uren van Sebring. Geen deelname aldaar verkleint de kans om toegelaten te worden tot Le Mans.

Blijft toch een leuk blad, die Engelse Autosport (editie 18-11-04).......alleen is de lay-out veranderd (alweer) :fight:

Brecht
21-11-2004, 15:18
FIA GT zal in 2005 ook Istanbul aandoen

BRON : www.planetlemans.com

Greetzz.. Corvetteboy

The Interceptor
22-11-2004, 01:17
Er worden ook weer twee Corvettes C5-R vrijgegeven dacht ik? Deze zien we misschien (hopelijk) ook wel in de FIA GT rijden volgend jaar.

Integra
22-11-2004, 18:12
Originally posted by The Interceptor
Er worden ook weer twee Corvettes C5-R vrijgegeven dacht ik? Deze zien we misschien (hopelijk) ook wel in de FIA GT rijden volgend jaar.
Dat wordt afwachten. 2 kandidaat-kopers:
-Creation autosportif
-Mike Hezemans :)

'k heb eigenlijk een klein vraagske, gaan er volgend jaar dan nog eigenlijk prodrive 550's overblijven in het FIA GT kampioenschap? Ik zou het erg vinden als er geen meer zouden overblijven. Hoe zit het met de Saleens? Konrad Motorsport heeft de 2 RML Saleens overgekocht.

Mark
22-11-2004, 20:06
Originally posted by Integra
Dat wordt afwachten. 2 kandidaat-kopers:
-Creation autosportif

Je mag blij zijn als die in 2005 uberhaupt nog iets gaan doen ;) Zeer zeker geen FIA GT, misschien LMES met een inferieure Reynard :D

Hezemans schijnt aanwezig te zijn geweest bij de laatste testen van de C5-R in Florida.

Raceboy
22-11-2004, 20:33
Staan idd 2 lister storms te koop. toegelaten tot belcar of niet? nee omdat hij ooit GT1 is geweest. Ja want hij is wel toegelaten tot FIA GT. Ik vind de lijst van toegelaten wagens nu echter efkes niet.

Integra
22-11-2004, 22:42
Originally posted by Mark
Je mag blij zijn als die in 2005 uberhaupt nog iets gaan doen ;) Zeer zeker geen FIA GT, misschien LMES met een inferieure Reynard :D

Hoe durf je mijn dierbare Zytek inferieur te noemen? :p :D

Mark
22-11-2004, 22:58
Originally posted by Integra

'k heb eigenlijk een klein vraagske, gaan er volgend jaar dan nog eigenlijk prodrive 550's overblijven in het FIA GT kampioenschap?

De kans dat je een F550 terug ziet is groter dan de geflopte F575. Zelfs Ferrari die-hard John Bosch heeft de 575 (weliswaar LMES) aan de kant gezet voor iets anders.

Stefan
22-11-2004, 23:01
John Bosch gaat volgend jaar LMES rijden met 1 of 2 Prodrive 550's toch?

Baron
25-11-2004, 14:13

Op de sites van Project Le Mans en GT-Eins wordt gezegd dat Antoine Hezemans volgend jaar een C5-R zou inzetten in FIA-GT. De wagen zou bestuurd worden door Mike Hezemans en Anthony Kumpen.
Er wordt ook nog bij vermeld dat dit een zeer sterke combinatie zou kunnen zijn op voorwaarde dat er steun van GM is, en....dat vader Toine zelf niet gaat knutselen aan de wagen. :D

The Interceptor
25-11-2004, 17:49

Toen ik dit berichtje schreef, wist ik eigenlijk al dat Hezemans één van de Corvettes had gekocht samen met Anthony, maar wegens nog niet officieel gemaakt heb ik men mondje maar gehouden.
Hezemans zou ook nog een optie hebben op de tweede Corvette, maar dan zal hem eerst nog ergens centen moeten vinden. Ik ben alvast benieuwd wat ze met die wagen in FIA GT kunnen doen volgend jaar, ze zouden toch zeer competitief moeten kunnen zijn, en Mike en Anthony hebben ondertussen toch ook al voldoende ervaring in het GT-racen.

Mark
25-11-2004, 19:59
Mike en Anthony hebben ondertussen toch ook al voldoende ervaring in het GT-racen.

Dat wil niet zeggen dat ze veel kilometers in de benen hebben qua FIA GT ;) Met de aankoop van de C5-R zijn er verdomd weinig excuses te vinden, die fabrieks P&M uit het ALMS zijn bullet proof..........dus finishen.

Brecht
25-11-2004, 22:46
Yup, als je ziet wat ze deze C5-R's hebben gepresteerd in de ALMS. Alle wedstrijden gewonnen in hun klasse + dus ook de 24 uren van Le-Mans. En dan nogwel 70 % van de wedstrijden als 1 en 2 over de Finish gekomen. Zou dus eigelijk nix veranderen aan deze wagen. Misschien ooit wel eens een gastoptreden in de Belcar?

Greetzz.. Corvetteboy

Scapa
26-11-2004, 00:23
Inderdaad maar zoals hierboven ook al staat: als den Toine wat veel begint te prutsen... :D

Mark
03-12-2004, 22:31
"Fusie" in aantocht!!

The promoters ( GT Association, Promoters of the Japan GT Championshipintend and SRO, promoter of the FIA GT Championship) to put a high level of effort into organising co-promoted championship events in 2006. Despite some differences in the technical regulations, both organisations will work with the FIA towards establishing a balance of performance between the FIA GT1 class and the JAF GT 500 class, as well as FIA GT2 regulations and the JAF GT 300 class for the joint events in the near future. pressrelease www.fiagt.com

Waar o waar gaan die twee samenrijden? Kan ik mijn vlucht al boeken naar ginder?

Mark
12-12-2004, 18:40
In 2005 zal het FIA GT een klasse erbij krijgen. Naast GT en N-GT krijgen we een GT3 klasse erbij. De namen van GT en N-GT gaan ook verdwijnen.

2004 GT => 2005 GT1
2004 N-GT => 2005 GT2
nieuw in 2005 => GT3

Wagens zoals de Mosler, Vertigo en TVR's kunnen we daar verwachten. Mooie ontwikkeling om de dalende deelnemers aantallen in 2004 een halt toe te roepen, relatief gezien goedkopere wagens om aan het rijden te houden.

Bramzel
13-12-2004, 18:57
Hoe zit dat nu met Hezemans en de Corvette? Ik hoor berichten dat hij hem al lang zou hebben gekocht, maar ook andere berichten. Is hier nu al een duidelijk antwoord over?

Thomaske
13-12-2004, 19:30
Heb ergens horen vallen dat ze er volop aan aan 't werken zijn. Neenee niet wat bijknutselen maar gewoon helemaal kijken hoe 't precies in elkaar zit.

Maar klopt het wel?

Mvg

Mark
14-12-2004, 20:40
De conclusie dat de 575 in 2004 spec een misser is mag gerechtvaardigd worden. Zojuist op www.turbomagazine.be gelezen dat ze met een "Evolution 2" bezig zijn. Zowat elk punt van de wagen worden onder handen genomen.................maar of ze daarmee het vertrouwen van de klanten terugwinnen? De leider van het project is Jean-Jacques His, die zit (zat?) aardig hoog in de rangen van de F1 Ferrari afdeling.

Buzzbomb
14-12-2004, 21:13
Sinds hij bij Renault F1 is vertrokken (een jaar of twee terug)heeft hij zich zo ver ik weet bezig gehouden met de productie motoren van Ferrari.

Bramzel
16-12-2004, 19:16
Heb vandaag bevestiging gekregen dat Hezemans inmiddels in het bezit is van een Corvette C5R (weet niet of dit een 2004-spec is of een oudere) en deze door Mike Hezemans en Anthony Kumpen zal worden bestuurd in het FIAGT kampioenschap.

Integra
18-12-2004, 09:50
Afgelopen dagen is er op Estoril getest.

resultaten:

Yesterday (16-12-2004)

- Mika Salo (car #33) - 1'35''078 (97 laps)
- Andrea Bertolini (car #34) - 1'35''235 (78 laps)
- Fabio Babini (car #34) - 1'37"036 (40 laps)
Today (17-12-2004)

- Andrea Bertolini (car #34) - 1'34''966 (66 laps)
- Mika Salo (car #33) - 1'35''678 (38 laps)
- Fabio Babini (car #33) - 1'35"886 (72 laps)
- Fabio Babini (car #34) - 1'35"982 (53 laps)

Mistery
18-12-2004, 13:04
Originally posted by Bramzel
Heb vandaag bevestiging gekregen dat Hezemans inmiddels in het bezit is van een Corvette C5R (weet niet of dit een 2004-spec is of een oudere) en deze door Mike Hezemans en Anthony Kumpen zal worden bestuurd in het FIAGT kampioenschap.

In overleg met de betrokken personen volgende reactie:

"Ja, de geruchten zijn er. En het is overduidelijk da we die piste bewandelen. Dat steken we ook niet onder stoelen of banken. Maar er is op dit ogenblik geen enkele zekerheid, niettegenstaande alle zgn 'zekerheden' die sommige personen of bepaalde sites ook mogen beweren. Voor de rest : geen verder commentaar, jullie vernemen het wel als alles (eventueel) rond zou zijn, maar dat is het momenteel niet. Aan een 'roddelkrant' doen wij niet mee, onze interesse gaat uit naar feiten, niet naar zaken die zomaar uit de lucht gegrepen worden. Overigens: alle insinuaties die in een Waalse krant worden gemaakt, als zou GLPK het MVD Belcar kampioenschap gaan boycotten, zijn verdraaide gegevens, waarbij de zgn 'bron' de woorden van de betreffende piloten verkeerd heeft verwoord."

Dixit de heren zelf. Daarbij melden ze dat alle speculaties 'waarom' Mike Hezemans momenteel over de 'grote plas' verblijft, pure hersenspinselen zijn, en dat die erop duiden dat de personen die bepaalde 'waarheden' komen verklaren, helemaal niet op de hoogte zijn van de interne keuken, wat ze ook mogen beweren of insinueren.

Dit alles via de betrokken personen zelf, die dus niet tegenspreken dat ze in onderhandeling zijn, doch het geheel staat (momenteel) verre van een akkoord. Verder nieuws volgt, hopelijk vrij snel.

MVG,
Dries De Smet
PR & Press Anthony Kumpen

Bramzel
18-12-2004, 14:38
Verre van een akkoord? Toch grappig dan dat Toine Hezemans op DailySportsCar bevestigd dat ze een C5R hebben besteld. Misschien is de deelname van Kumpen in het project dan nog onzeker, maar Toine heeft dus bevestigd dat ze een Corvette hebben besteld.

Mistery
18-12-2004, 15:16
@ Bramzel..

Toch wel tof dat je niet alle eer bij die post voor jezelf neemt, maar nu toch ook de bron gaat vernoemen, zijnde DSC. Die kerels durven namelijk soms wel eens gaan twijfelen bij de oorsprong van nieuws, tot ze met hun neus op de feiten gedrukt worden. :D
Als je echter goed gaat lezen (wat Hezemans zelf zegt), gaat het over een <b>bestelling</B>, niks meer, niks minder, en voor twee wagens zijn er momenteel 7 bestellingen. Dus er kan niet aan elke vraag worden voldaan. Ik weet het, DSC heeft dit nieuws op een zeer dubieuze manier gebracht, tenzij men woord voor woord gaat lezen. En leren lezen kan nooit kwaad, is ook al uit het verleden gebleken. ;) Vooral noorderburen lezen anders als wij Belgen :p . Zal wel aan on 'taaltje' liggen natuurlijk ;)
Maar dus niet te vroeg conclusies trekken, wat men ook denkt te mogen weten of afleiden. Zoals de betrokkenen dus zelf lieten weten : alles is verre van zeker, wat men ook moge beweren! Dat men die gedachtengang volgt, is een feit, maar tot op heden bleven alle zekerheden uit. Misschien verandert dat alles binnen korte termijn (enkele uren, dagen ?), maar dan vernemen jullie het wel.

Mark
18-12-2004, 16:05
In 2005 zal het FIA GT een klasse erbij krijgen.

nieuw in 2005 => GT3

De GT3 is klasse is in het leven geroepen om het verwachte gebrek aan inschrijvingen voor de GT2 (N-GT) op te vullen. Echter als je leest hoe Ratel deze klasse wil promoten dan heb ik toch enkele bedenkingen.

De wagens in klasse GT3 zullen qua snelheid gelijk worden gesteld aan de deelnemers in GT2. Door middel van gewichtformules en het spelen met de luchtoevoer voor de motoren moeten beide klassen evensnel worden. Anders gezegd, een Mosler, TVR of Vertigo moet net zo snel worden als de Porsche 996 GT3-RSR of Ferrari 360GTC. Daar zullen fabrieken als Porsche en Ferrari toch niet al te blij mee zijn.

Een nog groter nadeel is dat de wagens in de GT3 eigenlijk voor de kat zijn viool meerijden. Ze kunnen geen punten verdienen voor het kampioenschap. Ze rijden voor spek en bonen mee.............maar kunnen eventueel de uitslag bepalen voor de deelnemers in de GT2 klasse. Denk bijvoorbeeld aan een race-incident tussen een GT3 wagen en een GT2 wagen.

E.e.a. volgens de Autosport 16-12-04

Mark
19-12-2004, 13:49
Een C5R 2004 spec. is verkocht, die zien we niet terug in Europa maar in het ALMS. Mid America Motorworks is de gelukkige eigenaar geworden, de coureurs zijn de 18- en 19-jarige zonen van Pap en Mams Mid America Motorworks.

Bericht klik hier (http://motortrend.com/features/news/112_news041217_yagercorvette/)

Bericht is gelezen door een Oosterbuur ;)

Bramzel
19-12-2004, 14:55
Originally posted by Mistery
@ Bramzel..

Toch wel tof dat je niet alle eer bij die post voor jezelf neemt, maar nu toch ook de bron gaat vernoemen, zijnde DSC. Die kerels durven namelijk soms wel eens gaan twijfelen bij de oorsprong van nieuws, tot ze met hun neus op de feiten gedrukt worden. :D
Als je echter goed gaat lezen (wat Hezemans zelf zegt), gaat het over een <b>bestelling</B>, niks meer, niks minder, en voor twee wagens zijn er momenteel 7 bestellingen. Dus er kan niet aan elke vraag worden voldaan. Ik weet het, DSC heeft dit nieuws op een zeer dubieuze manier gebracht, tenzij men woord voor woord gaat lezen. En leren lezen kan nooit kwaad, is ook al uit het verleden gebleken. ;) Vooral noorderburen lezen anders als wij Belgen :p . Zal wel aan on 'taaltje' liggen natuurlijk ;)
Maar dus niet te vroeg conclusies trekken, wat men ook denkt te mogen weten of afleiden. Zoals de betrokkenen dus zelf lieten weten : alles is verre van zeker, wat men ook moge beweren! Dat men die gedachtengang volgt, is een feit, maar tot op heden bleven alle zekerheden uit. Misschien verandert dat alles binnen korte termijn (enkele uren, dagen ?), maar dan vernemen jullie het wel.

Heb m'n info niet alleen van DSC, ook iemand die ik ken die zeer dicht bij Mike Hezemans staat zei het. Dit was voordat DSC er melding van maakte, vandaar.

The Interceptor
19-12-2004, 18:50
Ik had het ook al via een (dacht ik) vertrouwbaar persoon te horen gekregen.

Er werden toch 2 Corvette's C5R 2004 spec vrijgegeven? Eentje dus blijkbaar naar de ALMS, de andere naar ... Ik hoop altans dat Mike en Anthony het rondkrijgen. Met die wagen valt in FIA GT wel iets te winnen denk!

Mark
19-12-2004, 19:14
Een C5R 2004 spec. is verkocht, die zien we niet terug in Europa maar in het ALMS.

Er gaan twee C5R's richting MAM. Papa Mike Yager legt wel wat meer gewicht in de schaal dan een of andere Europese vastgoedboer :D Surf eens rond op www.mamotorworks.com Die kerel is gewoon Corvette, met een uitstekende staat van dienst.

De chassis die richting MAM gaan zijn de 005 en de 006. Dit zijn de wagens die o.a. Le Mans 2002 hebben gereden. Beide chassis zouden inclusief 2004 spec. afgeleverd worden.

Als ik de nummertjes goed tel zijn er in totaal 11 C5R's van Pratt&Miller. De 007 is in handen van SRT. Blijven er nog 4 stuks over..........geloof dat er eentje is afgeschreven wegens een brandje (met achter het stuur Dale Earnhard jr.)

Heeft iemand een nieuwe link voor: http://palmeter.com/C5RInfoIndex.htm ?,werkt niet meer :fight:

Wellicht worden er meer dan 2 verkocht?

Brecht
19-12-2004, 19:40
Kan goed zijn, Ik herinner me nog heel goed dat er in de ALMS dit jaar in 1 wedstrijd namelijk de Toronto Grand Prix of Mosport 3 C5-R's aan de start stonden, de derde Corvette toen bestuurd door onder meer Dale Earnhardt JR, die 3de Corvette die toen jammergenoeg bij de Warm up in de vlammen op ging. Ze zullen mss deze wagen terug opgebouwd hebben en nu verkopen.

Greetzz.. Corvetteboy

Raceboy
19-12-2004, 20:06
da was infineon raceway.

Brecht
19-12-2004, 20:27
Originally posted by raceboy
da was infineon raceway.

Kan ook zijn :)

Greetzz.. Corvetteboy

Mark
28-12-2004, 18:02
Op het einde van 2005 kunnen we weleens een nieuwe FIA GT wagen verwachten. Het komt uit Zweden en het is geen Volvo. Rara wat is dat?

De Koenigsegg CCR (http://www.koenigsegg.com/thecars/index.asp?submenu=3). Volgens Christian von Koenigsegg moet het eerste model eind 2005 op het circuit terug te vinden zijn om te testen. Dit met als doel een FIA GT deelname in 2006 en in een later stadium Le Mans.

Koenigsegg gaat dit project uitvoeren met een nog nader te noemen team. Behalve een Zweeds project is er ook een Australisch team die een project in gang heeft gezet met het oog op het FIA GT kampioenschap. Dit model zou het daglicht al zien tijdens het F1 weekend in Melbourne a.s. maart.

According to Autosport Issue 30-12-04 ;) (Heb dat blad vandaag al ontvangen :eek: )

Mark
04-01-2005, 14:28

Waar o waar gaan die twee samenrijden? Kan ik mijn vlucht al boeken naar ginder?

Niet in de buurt helaas, Japan, de VS, Australië en wellicht andere circuits in Azië komen in aanmerking voor de "fusie wedstrijden" in 2006. Zeer benieuwd hoe ze de technische reglementen op elkaar gaan afstemmen. Meer in het frans op www.virages.net

Raceboy
04-01-2005, 20:15
Waarom moet er afgestemd worden? Het gata gewoon niet samen, een silhouetteserie en echte wagens.

Werner333
04-01-2005, 21:08
IDD raceboy. NO silhouetttes please.

Scapa
04-01-2005, 21:19
Mja, het verschil tussen een FIA-GT GT1 auto en een JGTC is niet zo groot ze...

Raceboy
04-01-2005, 21:31
Dat zou ik zo niet zeggen. Met een ferrari 575 zit je nog steeds vast aan de beperkingen van het straatmodel. Zo een JGTC bestaat volledig uit composiet materialen, is vormgegeven in de windtunnen en weegt niets. Beetje ongelijke strijd niet?

Scapa
04-01-2005, 21:41
De 575 heeft minstens evenveel uren in de windtunnel gestaan en heeft ook amper iets met het straatmodel te maken. Die bakken zitten eveneens vol met composietmaterialen.

Werner333
04-01-2005, 21:46
LOL.
Voor mij zijn de JGTC niet echte silhouettes. DTM wel.

Scapa
04-01-2005, 22:03
http://www.fluent.com/about/news/newsletters/03v12i2_fall/a10.htm :eek:

Mark
12-01-2005, 12:02
Maximaal 5 Maserati's MC 12 in het FIA GT 2005, heel wat minder dan de cowboy verhalen enige maanden terug ;)

until today I can confirm you that some private teams will present some MC12 in the FIA GT Championship. We have five cars with FIA GT1 homologation (that expires in 2012) available and we are finalising the contracts. As soon as possible we will announce the names of the teams.
Andrea Cittadini
Maserati
www.lmsr.net

2 stuks gaan we zeker aan het werk zien via een of ander verkapt "fabrieksteam".

Raceboy
12-01-2005, 13:31
HEt lijkt me dat we wel eens meerdere corvettes kunnen gaan zien. En nu gaat het hier niet over de p&m versie. Xero zoekt ook naar piloten om FIA GT te rijden. De eerste kandidaten in GT3?

Bramzel
12-01-2005, 18:03
Maximaal 5 Maserati's MC 12 in het FIA GT 2005, heel wat minder dan de cowboy verhalen enige maanden terug ;)

2 stuks gaan we zeker aan het werk zien via een of ander verkapt "fabrieksteam".

Nog niet bevestigd maar hoogstwaarschijnlijk:
2x AF Corse (het verkapte fabrieksteam)
2x Vitaphone AB Racing (Alzen/Bartelds)

Laatste is nog niet echt duidelijk maar er zijn sterke geruchten over Deletraz die een MC12 zou hebben besteld.

Mark
13-01-2005, 19:43
2 * Saleen S7-R kunnen we bijschrijven op de lijst van GT1 deelnemers. Graham Nash Motorsport is verantwoordelijk voor deze bijdrage.........tevens gaan ze van start in het LMES met twee Saleens. Bron LMSR.net

Bramzel
13-01-2005, 20:58
Da's dus 1x bijschrijven, de 1e was al bekend. Benieuwd wie de 2e gaan piloteren.

Mark
14-01-2005, 21:52
According to Autosport, Cirtek will run a Prodrive Ferrari 550 in this year's FIA GT Championship. Cirtek has inked a deal with Alexei Vasiliev and Nikolaj Fomenko to campaign the car. The Russians, who drove for Freisinger last season, will announce another high profile driver. http://www.lmsr.net/

Dus de Yukos-boys zijn weg bij Freisinger, benieuwd wat daar dan zal gebeuren. Geloof dat die Russen daar voor drie wagens betaald hebben in 2004 :D

Tevens nog een Prodrive / Care 550 richting LMES voor Team MenX .........dat was ooit ook eens een FIA N-GT klant ;)

Bramzel
14-01-2005, 22:27
Freisinger zal waarschijnlijk dan met 2 wagens doorgaan. De jaren voor 2004 deden ze het ook zonder Yukos, zie niet in waarom dat niet weer zou lukken.

Raceboy
19-01-2005, 00:01
After a less than successful 2005, where the team concentrated on its prototype project, Pearce revealed that former single-seater ace Justin Keen and American Liz Halliday will pair up to drive a 2005 specification Storm GT in the eleven-race FIA GT Championship, while the team will also lease cars to European teams for the French and Italian series.

bron: crash.net

Mark
19-01-2005, 19:18
Dus de Yukos-boys zijn weg bij Freisinger, benieuwd wat daar dan zal gebeuren. Geloof dat die Russen daar voor drie wagens betaald hebben in 2004 :D

Heren,

Freisinger stopt met het FIA GT !!! Geen racen in 2005.......misschien de 24 uur van Spa en de Nurburgring. Wellicht een come-back in 2006........

De reden die Manfred opgeeft: Het opstarten van een bedrijf in Moskou. Of dat de volledige waarheid is? De tijd zal het leren.

Staat te lezen in de Autosport van 20-01-05.

N-GT / GT2 ligt ferm op zijn gat in 2005 ;)

Thomaske
19-01-2005, 19:31
Heb gehoord dat ze naar Amerika wouden afreizen voor seizoen 2005. Maar dat nieuws zal ook niet meer kloppen zeker als je nieuws uit de recente uitgave van autosport komt.

Mvg

pipo
19-01-2005, 19:31
Als de steun van Porsche wegvalt, krijg je een heel ander plaatje :D

Bramzel
19-01-2005, 20:10
Maar naar welk team gaat die steun van Porsche nu dan? Da's de vraag, want Porsche zal echt niet zomaar die NGT-dominantie opeens aan GPC geven met hun 360.

pipo
19-01-2005, 21:57
Bij Porsche zijn ze van plan om veel minder steun te geven dan vroeger om alle andere teams die met een GT3 RS/RSR rijden, meer kans te geven om te winnen.

Mark
20-01-2005, 00:56
Originally posted by pipo
Als de steun van Porsche wegvalt, krijg je een heel ander plaatje :D

Psst, zwijg ;) :D Fabrieksteams in het FIA GT mogen helemaal niet volgens de reglementen :D

De tendens dat Porsche zijn "fabrieks teams" inkrimpt is ook het geval in de ALMS. Onder het motto: Zo kunnen onze klanten weer voor de prijzen rijden ;)

Bramzel
20-01-2005, 15:33
Hoezo ook in het ALMS? Volgens mij ging AJR juist volgend jaar weer met 2 wagens rijden.

Zou het trouwens geen slechte ontwikkeling vinden. Dan kunnen teams als Flying lizard, Gruppe M, Eurotech, etc. ook weer/meer winnen zoals je al zei.

pipo
20-01-2005, 18:47
Inderdaad, één met fabrieksrijders, en (waarschijnlijk) één met betalende rijders.

Mark
23-01-2005, 14:29
De conclusie dat de 575 in 2004 spec een misser is mag gerechtvaardigd worden. Zojuist op www.turbomagazine.be gelezen dat ze met een "Evolution 2" bezig zijn. Zowat elk punt van de wagen worden onder handen genomen.................maar of ze daarmee het vertrouwen van de klanten terugwinnen? De leider van het project is Jean-Jacques His, die zit (zat?) aardig hoog in de rangen van de F1 Ferrari afdeling.

Bij één misser gaat het niet blijven, op racingworld.it (http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=1255) gooien ze wat getallen in de lucht om het drama 575 compleet te maken. Aan het kitje "Evolution 2" schijnt een prijskaartje van 150.000 tot 200.000 euro vast te hangen. Met de aanschaf van de wagen in 2004 kom je dan bijna op 1.000.000 Euro uit :eek: Het is nog maar de vraag of je hiermee een platte prijs gaat pakken, 2004 was een fiasco en met de komst van de goed geprepareerde Aston Martin ( Prodrive's 550 concept met een nieuw jasje aan ;) ) in 2006 zijn dergelijke investeringen toch voor niemand meer te rechtvaardigen. Er is geen enkele garantie op succes dat je met het nieuwe kitje wel prijzen gaat pakken in 2005.

Volgens dat artikel is op 78 dagen voor de start van het nieuwe seizoen nog steeds niet bekend wie er met een 575 of een Maserati MC12 aan de start gaat komen. Ze mogen blij zijn als ze met de GT1 + GT2 klasse aan de 25 wagens gaan komen, GT3 is van levensbelang om de het kampioenschap levend te houden.

Mark
23-01-2005, 17:01
GT3 is van levensbelang om de het kampioenschap levend te houden.

Bij deze dus:
The Balfe Motorsport team will enter the international GT arena in 2005 with an assault on the new Group 2 category of the FIA GT Championship........

........A successful assault with a Mosler at the GT Festival in Bahrain at the end of last year, beating some of factory backed 2004 FIA runners, proved that both the car and team is capable of competing at the sharp end of the GT2 class

bron: www.crah.net (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=8&nid=104529&apn=1) , zaterdag 22-01-05

Weinig Maserati's MC 12 in het FIA GT? Dan maar in een lokaal clubkampioenschap :D

:Offtopic:
Volgens een artikel in het blad Sport Auto wil de Zwitser Pierre von Mentlen een geel geverfde Maserati MC12 inzetten in de Duitse Divinol Cup. Geen idee of het hier gaat om echte racewagen of een aangepaste straatwagen. De eigenaar van het Swiss Racing Team zien we dan voorbij flitsen op Circuit Zolder tijdens de ADAC Rundstrecken Rennen op 25/26-06-05. Dit was zijn speeltje in 2004, klik hier (http://www.zandbak.net/2004/divinol/001.jpg)

FIRE
23-01-2005, 18:05
Hoe gaat deze nieuwe klasse nou heten? GT3 (wat me logisch lijkt) of Group 2?

Mark
24-01-2005, 18:43
Originally posted by FIRE
Hoe gaat deze nieuwe klasse nou heten? GT3 (wat me logisch lijkt) of Group 2?

Zie steeds vaker "Group 2" opduiken......

Is Ratel hopeloos ofzo? Volgens een artikel (http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=761&back=1) op turbomagazine.be zou zelfs de nieuwe Renault Megane Throphy een kandidaat zijn voor deze klasse. Vanaf 2006 zou Renault ook niet moeilijk doen om de wagen ( 75 meter gelaste vlambuis :D ) vrij te geven voor andere kampioenschappen. De wagen zou nu al enkele seconden sneller zijn dan een Porsche GT3 cup.

Laurant Gaud, de manager van de Renault Megane Throphy, zegt in de autosport van 20-01-05 dat het mogelijk moet zijn dat we de wagen aan het werk kunnen zien in nationale kampioeschappen in landen zoals Spanje, Frankrijk, UK, Duitsland en België .

Originally posted by Driesco
Wij dus ook. Licht, ZEER BETROUWBAAR, en pijlsnel.
Momenteel staan er zo een 10 tal te koop. De Megane zou een optie kunnen zijn, op voorwaarde dat:

- ze op tijd kunnen leveren
- ze niet exclusief voor het kampioenschap bestemd zijn

Je bent een jaar te vroeg ;)

Raceboy
24-01-2005, 19:16
och hij zal ergens wel een renault spider en een lotus elise kunen vinden zeker? ;)

Mark
04-02-2005, 23:54

Volgens een artikel in het blad Sport Auto wil de Zwitser Pierre von Mentlen een geel geverfde Maserati MC12 inzetten in de Duitse Divinol Cup. Geen idee of het hier gaat om echte racewagen of een aangepaste straatwagen. De eigenaar van het Swiss Racing Team zien we dan voorbij flitsen op Circuit Zolder tijdens de ADAC Rundstrecken Rennen op 25/26-06-05. Dit was zijn speeltje in 2004, klik hier (http://www.zandbak.net/2004/divinol/001.jpg)

Tja is de Maserati MC12 de wagen in 2005 voor de lokale GT-kapioenschappen? :D

Het gerucht omtrent Pierre von Mentlen en zijn MC12 is wederom opgedoken op GT-eins.de Darin de bevestiging van de rijder zelf dat er nieuwe wagen zit aan te komen. De wagen leren kennen in de Divinol-cup en dan wellicht Duits Pro-Car en misschien FIA GT.

Ga je een Duitse pagina verder, project-lemans.de, en daar lees je dat er een MC12 richting het Italiaans GT kampioenschap gaat. Het team Racing Box (ooit eens de partner van ;) ) gaat met de rijders Gabriel Matteuzzi en Giuseppe Perazzini van start in dit nationale kampioenschap........kans bestaat op een deelname aan de 24 uur van Spa. Een beetje nationaal kampioenschap heeft dus een MC12 aan de start in 2005 :D

Wanneer gaan we eens lezen dat er een Mazza van start gaat in het FIA GT? Voor Le Mans, LMES en ALMS is de deur keihard dicht gesmeten, oef een ferme tik op de neus.

AlainH
05-02-2005, 01:02
Een Belcar-piloot is ook al is gaan kijken naar zo'n Maserati...

Scapa
05-02-2005, 01:20
Tja, bij kijken zal het blijven jammer genoeg :D 2 à 2.5 miljoen euro moet je rekenen om een seizoen met de Maserati te racen. Hallo kroket :D

AlainH
05-02-2005, 01:22
Het geld is geen probleem, een team vinden die de wagen kan inzetten zonder de fabriekssteun was zijn grote zorg...

Mark
06-02-2005, 23:44
Originally posted by AlainH
Het geld is geen probleem, een team vinden die de wagen kan inzetten zonder de fabriekssteun was zijn grote zorg ...

Was, dat is verleden tijd ;), heeft ie dan iets gevonden wat uitkomst kan bieden?

Nog een lekkere quote:
De relatie Longin-Kumpen, de afgelopen jaren succesvol in de Belcar, zou een verlengstuk kunnen krijgen in de FIA GT. Longin geeft de voorkeur aan een deal met GLPK.

Longin: "Ik wacht op GLPK en Anthony om een beslissing te nemen. Wij zouden dan samenrijden op een Corvette.'' www.pitstoptv.be

Dus als alles meezit Kumpen en Longing samen op een 'Vette............wat gaat Hezemans dan doen? Een samenwerking tussen GLPK en Hezemans of is er ambras in de tent tussen de Hasseleers en de boeren uit Eindhovuhhh! :D

Kijk, dergelijke quotes voeden natuurlijk de geruchtenstroom van de regelrechte harde kern der forummers. Speculaties? Dat kun je die gasten dus niet verwijten.

Jochie
07-02-2005, 13:46
misclicked :)

Jochie
07-02-2005, 14:17
misclicked :)

Jochie

Baron
08-02-2005, 00:29
Dus als alles meezit Kumpen en Longing samen op een 'Vette............wat gaat Hezemans dan doen? Een samenwerking tussen GLPK en Hezemans of is er ambras in de tent tussen de Hasseleers en de boeren uit Eindhovuhhh! :D

Kijk, dergelijke quotes voeden natuurlijk de geruchtenstroom van de regelrechte harde kern der forummers. Speculaties? Dat kun je die gasten dus niet verwijten.

Tja, na de geruchten en de tegenstrijdige berichten uit Hasselt en Eindhoven over de Corvette blijft het opvallend stil bij GLPK en Carsport Holland, zowel wat betreft hun FIA-GT als hun Belcar-plannen.

TommySoprano
11-02-2005, 15:34
Woensdag heel even met Bert Longin gesproken op de persvoorstelling van het shinerayteam. Sympathieke kerel net als Kris Van Woensel en Danny Colebunders die ook aanwezig waren.

Longin hoopt dat GLPK vooralsnog een Corvette inzet voor de FIA GT. Indien dat niet lukt wordt het waarschijnlijkeen Maserati MC12 samen met Wendlinger.

gwyllion
11-02-2005, 17:00
Originally posted by TommySoprano
Longin hoopt dat GLPK vooralsnog een Corvette inzet voor de FIA GT. Indien dat niet lukt wordt het waarschijnlijkeen Maserati MC12 samen met Wendlinger.
Ik snap wel niet waarom hij zo twijfelen tussen GLPK of de Maserati, wat toch wel de te kloppen wagen zou moeten worden volgend jaar.

JPMontoya
11-02-2005, 18:11
Ja begrijp ik ook niet goed - Maserati met zo'n klasse piloot als Wendlinger met een team dat ervaring heeft in FIA GT waarom dan nog twijfelen ....

Mark
11-02-2005, 19:59
Originally posted by JPMontoya
Ja begrijp ik ook niet goed - Maserati met zo'n klasse piloot als Wendlinger met een team dat ervaring heeft in FIA GT waarom dan nog twijfelen ....

Hmmmm, budget :confused:

Overigens de eerste MC12 schijnt nu definitief te zijn. Het wereldberoemde Schnabl :D Engineering gaat er eentje inzetten in het FIA GT. Vreemde naam maar toch niet ;) Het is het team rondom Bartels......maar hij wat "ruzie" met zijn vriendje Alzen. De tweede rijder kon weleens Alex Margaritis (talentje uit de Euro F3) worden. Een tweede MC 12 zou ook weleens kunnen maar die zou dan "betaald" worden door de fabriek met als coureurs: Andrea Bertolini en Fabio Babini.

Maar die naam, Schnabl. En meneer hoe komt u aan die MC12? Gewoon door te schnabbelen :D

Alzen gaat dan met Walter Lechner jr. verder op een Saleen van Konrad.

bron: italiaracing.net / dsc.com

Bramzel
12-02-2005, 04:16
Originally posted by JPMontoya

Misschien (niet onbelangrijk) dat Longin zich beter thuisvoelt bij GPLK dan bij JMB. Dat kan de doorslag geven, zelfs als de wagen van het andere team een fractie beter is.

Het is het team rondom Bartels......maar hij wat "ruzie" met zijn vriendje Alzen.

Waarop baseer je dat? Dat ze niet samen verder gaan betekend niet automatisch dat ze ruzie hebben.

Mark
13-02-2005, 00:57
Eindelijk nog eens de bevestiging van een GT1 deelnemer:

Polish team RAM Racing is due to take part in a limited campaign in the 2005 season of the FIA GT Championship. The team will also be competing in the Polish GT Championship, which clashes with Silverstone and Spa.

http://www.lmsr.net/ram2005.html

Nu hoop ik toch dat ze Spa verkiezen boven het Pools GT kampioenschap met een wagen die er zo uitziet:
http://www.rallycross.pl/galeria/big/rs5_77.jpg
http://www.rallycross.pl/galeria/big/rs5_64.jpg
http://www.rallycross.pl/galeria/big/rs5k_04.jpg

Raceboy
15-02-2005, 12:34
Psst, zwijg ;) :D Fabrieksteams in het FIA GT mogen helemaal niet volgens de reglementen :D

De tendens dat Porsche zijn "fabrieks teams" inkrimpt is ook het geval in de ALMS. Onder het motto: Zo kunnen onze klanten weer voor de prijzen rijden ;)

toch een "fabrieks"team in FIA GT. Gruppe M wordt ondersteunt door porsche. Marc Lieb/ rockefeller en Collard/Sugden worden de teams. Tijdens de 24 uur krijgen ze steun van Luhr en Maassen.

E.eA. volgens autosport ;)

Raceboy
15-02-2005, 12:36
OOk in de autosport: een foto van de nieuwe 575GTC voor 2005. Hij heeft naar het schijnt "major aerodynamic changes. Zou het dan toch nog wat worden met die 575?

gwyllion
15-02-2005, 14:14
toch een "fabrieks"team in FIA GT. Gruppe M wordt ondersteunt door porsche.

E.eA. volgens autosport ;)
Hierover heeft Porsche een persbericht de wereld rond gestuurd: hier (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=532). Daar hoef je Autosport niet voor te kopen :D Die foto van de vernieuwde 575 daarentegen, die zou ik wel eens willen zien :frusty:

Mark
16-02-2005, 18:58
Mensen veranderen weleens van mening :rolleyes:

THE FIAGT Championship could become a world series fought out by factory teams inside two years.

Series boss Stéphane Ratel this week put a proposal to the FIA’s Manufacturers Commission which would change the face of the European-based series that has been orientated towards privateers since its relaunch in 2000. He was seeking a commitment from four manufacturers to run or support a minimum of five GT1 class cars.

Autosport magazine 17-02-05

In de rest van het stukje komen de namen van Maserati, Ferrari, Aston Martin, BMW, Nissan en Mercedes voorbij als mogelijke kandidaten. Waarom heeft Ratel zijn mening herzien? De komst van de MC12 :mad: Komt mijn nare gevoel (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=6916) toch uit.

Raceboy
16-02-2005, 19:02
Spijtig, het was een mooi kampioenschap. Nog 3 jaar dus en het zal weer dood zijn.

gwyllion
16-02-2005, 19:17
Spijtig, het was een mooi kampioenschap. Nog 3 jaar dus en het zal weer dood zijn.
Inderdaad, als je ziet wat het kost om een Maserati MC12 in te zetten :eek: De kosten zullen zeer snel de pan uit rijzen, met de gekende gevolgen :fight:

Mr.Dallara
21-02-2005, 20:38
Is er ook dit seizoen een officiële/collectieve testdag voorzien voor de FIA GT?? Datum(s)? Circuit?

Als ik het goed voorheb was die in 2003 in Spanje (Valencia denk ik).

Bramzel
23-02-2005, 11:17
22 en 23 Maart op Monza als ik me niet vergis.

Scapa
23-02-2005, 14:05
Bartels Motor & Sport GmbH zet definitief 2 Maserati's MC 12 in. Ze zullen de kleuren dragen van Vitaphone. Schets en meer informatie: hier klikken (http://www.motorsport2000.de/index.php4?mitte=incs/newsausgabe.inc&news=4496)

JPMontoya
23-02-2005, 16:45
Originally posted by Scapa
Bartels Motor & Sport GmbH zet definitief 2 Maserati's MC 12 in. Ze zullen de kleuren dragen van Vitaphone. Schets en meer informatie: hier klikken (http://www.motorsport2000.de/index.php4?mitte=incs/newsausgabe.inc&news=4496)

Bartels en z'n gevolg groeit het geld toch echt op de rug precies :)

Scapa
23-02-2005, 19:25
Indien Longin de keuze zou hebben tussen Vitaphone en JMB is de keuze snel gemaakt imho...

Raceboy
23-02-2005, 19:59
leuk leuk, vooral omdat anthony al gezegd heeft dat als ze maar enkele belcar koersen ze wel een zouden kunenn gaan experimenteren. en dat terwijl er nog een Pagani in de garage staat ;)

The Interceptor
23-02-2005, 20:03
In dat berichtje staat dat ze de openingswedstrijd van ELMS ook rijden, in Monza, dat zal wel Spa moeten zijn ;)

En dit zal waarschijnlijk ook wel gevolgen hebben voor GLPK in Belcar: doen ze nog mee? of maar enkele races? of toch volledig, maar dan (gedeeltelijk) zonder Anthony? ...

Mark
23-02-2005, 20:44
Volgens Autosport is Jamie Davies een sterke kandidaat voor een van de zitjes bij Bartels. De UK is voor Maserati een belangrijke markt........dus graag een Brit erin. Oja, ene Sam Li zit in het management team van Jamie Davies.............dat si wat anders dan Hub Rothengather :D

Scapa
23-02-2005, 20:51
Sam zijn wil is wet... :D

FIRE
23-02-2005, 20:52
Originally posted by Scapa
Sam zijn wil is wet... :D
Niet helemaal hij kon geen fabrieksondersteuning afdwingen voor een LMP project en daarom heeft hij Veloqx opgedoekt. :D

Scapa
23-02-2005, 20:56
Niet helemaal hij kon geen fabrieksondersteuning afdwingen voor een LMP project en daarom heeft hij Veloqx opgedoekt. :D

Ok, maar hij heeft het wel gehad vorig jaar. ;)

FIRE
23-02-2005, 20:58
Maar als het dan effe tegenzit dan doekt ie het zaakje weer op (die daarom meer respekt heeft voor mensen zoals Henry Pescarolo en Jan Lammers)

Scapa
16-03-2005, 11:57
De rijders op de Lambo zijn gekend: Peter Kox en Norman Simon. Ze rijden met het nummer 13 in een pikzwarte Lambo.

Foto: gt-eins.de (http://www.gt-eins.de/CMS/images/stories/2005/FIAGT/reiterlambo.jpg)

Bramzel
16-03-2005, 15:50

Precies de reden waarom hij toen ook gestopt is met de 360's in het FIAGT: hij kreeg geen fabriekssteun. Dus ben het met je eens dat hij een "quitter" is, telkens als hij z'n zin niet krijgt doekt hij de boel op. Beetje verwend kereltje volgens mij ;)

gwyllion
16-03-2005, 16:55
Maar als het dan effe tegenzit dan doekt ie het zaakje weer op (die daarom meer respekt heeft voor mensen zoals Henry Pescarolo en Jan Lammers)
Ik vind het trouwens wel een schade dat Lammers vorig jaar en dit jaar niet deelneemt in LMES en toch verwacht om 2 entries voor Le Mans te verkrijgen :no:

fish88
16-03-2005, 17:09
dat is bullshit. zoveel geld heeft jan lammers nou ook weer niet. dit word dacht ik ook het laatste jaar voor racing for holland want hierna gaat hij zich richten op dat nederlandse A1GP team

FIRE
16-03-2005, 17:45
Originally posted by fish88
dat is bullshit. zoveel geld heeft jan lammers nou ook weer niet. dit word dacht ik ook het laatste jaar voor racing for holland want hierna gaat hij zich richten op dat nederlandse A1GP team
Lammers wil wel deelnemen aan LMES maar kan niet vanwege financiele redenen. Dat Lammers vorig jaar in eerste instantie maar met 1 wagen deel mocht nemen vond ik een schande, als hij dit jaar slechts toestemming krijgt voor 1 wagen is dat niet geheel onterecht. Al heb ik liever een 2e RfH wagen dan een slecht presterende Tauris-Cat of zoiets, bij RfH heb je in ieder geval een competatieve wagen.

Het A1GP wordt gerund door RfH mensen, maar betaald door anderen. Lammers wordt dus als uithangbord gebruikt. Waar heb je gelezen dat RfH er mee stopt als sportscar team? Ik heb andere verhalen gehoord over de toekomst van RfH.

fish88
16-03-2005, 18:04
oh ik dacht dat jan lammers dat a1gp zou betalen? en hij zij ergens dat hij nog niet zker weet wat hij in 2006 zou doen (weet niet meer waar ik heb gelezen). wat voor plannen had jij dan gelezen?

JPMontoya
22-03-2005, 00:33
Gillet Vertigo Streiff in 2005 zal waarschijnlijk een zeer beperkt programma worden.

Idee is om de 24h van Franco te doen en ter voorbereiding waarschijnlijk de Spa Euro Race

Veder wil men naar het einde van het jaar Zuhai - Dubai - Bahrain doen in FIA GT.

Mistery
03-04-2005, 15:50
Nadat we hem vorig jaar al in Belcar zagen, weet Arturo Merzario blijkbaar van geen ophouden. Voor de eerste FIA GT race is deze 'jongeling' alvast ingeschreven met de F360 Modena van het Italiaanse Mastercar..

"73 Mastercar ITA
Massimo Monti-ITA/Arturo Merzario-ITA/tba / Ferrari 360 Modena"

(Volledige lijst op www.racingworld.be )