PDA

View Full Version : F1 wintertijd, het kleine nieuws


Mark
29-11-2004, 23:06
Kimi is op het foute pad terecht gekomen, blijkt toch een echt feestbeest te zijn. Lijkt wel een student :D

Effe voelen bij madam, niet zijn vrouw :D (http://www.aftonbladet.se/sport/0411/27/SPORT-27s20-kimi2-61_368.jpg)

Ohhhh, ik voel me niet goed (http://www.aftonbladet.se/sport/0411/27/SPORT-27s20-kimmi-12_368.jpg)

Hier lig ik lekker...... (http://www.aftonbladet.se/sport/0411/27/SPORT-27s20-kimmi3-40_368.jpg) \

E.e.a schijnt gebeurd te zijn op een vakantie in Mallorca, zeker een Ballerman Party. Zeer benieuwd hoe Norbert zijn werknemer de les gaat lezen. Daarnaast schijnt het huwelijk van Kimi met zijn finse madam in zwaar weer beland te zijn. Ach, Kimi is eindelijk inde puberteit terecht gekomen :D Meer gossip op: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,567338,00.html (voor de mensen die zweeds beheersen)

Andere leuk nieuwsitem is de verhouding BAR / Honda. Het mag duidelijk zijn dat Honda zwaar aan het investeren is in het team van BAR. Windtunnel, meer aandelen enzo......... In die aandelen zit een klein probleem, 10% daarvan is handen van een viertal namelijk Adrian Reynard, Rick Gorne, Graig Pollock, Jerry Forsythe. Honda wil die aandelen hebben en heeft een bood uitgebracht bij die vier heren van het eerste uur van BAR. Mochten die 4 niet akkoord gaan met het bod, dan kon BAR weleens richting faillisement gaan. Kan Honda voor een prikkie een doorstart maken ;)

British American Tobbaco wil sowieso van zijn aandelen af gezien het naderende reclameverbod. Op dit moment eigenlijk niet meer dan een stille vennoot.

Heerlijk hé, die gossip winter van de F1 ;)

TYRI F1
30-11-2004, 20:14
is dat niet hakkinen die dr bij staat?

ach, laat die gozer toch... tis vakantie voor hem!

Superdiesel
30-11-2004, 23:09
Het kleine nieuws?

Volgens Het Laatste Nieuws van vandaag heeft Midland F1, het team dat in 2006 aan de start zou komen (let wel "zou") al een rijder getekend hebben. De Mexicaan Mario Dominguez

ICEMAN
01-12-2004, 00:05
Waarom moet dat toch altijd in het groot uitgesmeerd worden? Dat zijn toch ook maar gewone mensen?

Mark
01-12-2004, 00:23
Originally posted by ICEMAN
Waarom moet dat toch altijd in het groot uitgesmeerd worden? Dat zijn toch ook maar gewone mensen?

Vrij simpel, voor publieke figuren gelden nu eenmaal andere wetten, normen en waarden (al dan niet terecht) dan voor de simpele Jan Doedels zoals jij en ik. Ook na "werktijd" worden dergelijke figuren gezien als een vertegenwoordiger van het desbetreffende bedrijf, in dit geval Mercedes.

B.V.S.
01-12-2004, 07:48
Hij is niet gewoon van veel te drinken... :D als ge u dan eens laat gaan is het prijs natuurlijk... :)

JV1
01-12-2004, 13:30
Dat van Raikkonen kon inderdaad niet ben ik wel met jullie eens en BAR gaat gewoon door geloof mij maar die gaan heus niet faiiliet, maar goed als Sauber het maar goed doet dan ben ik tevreden

Mark
01-12-2004, 13:40
Originally posted by JV1
Dat van Raikkonen kon inderdaad niet ben ik wel met jullie eens en BAR gaat gewoon door geloof mij maar die gaan heus niet faiiliet, maar goed als Sauber het maar goed doet dan ben ik tevreden

SVP BAR / Honda gaan gewoon door, maar om van vervelende aandeelhouders af te komen kon een doorstart d.m.v. een failisement weleens goed van pas komen.

JV1
01-12-2004, 13:41
Originally posted by Mark
SVP BAR / Honda gaan gewoon door, maar om van vervelende aandeelhouders af te komen kon een doorstart d.m.v. een failisement weleens goed van pas komen.

Dat klopt idd......

Mark
04-12-2004, 16:33
BAR is hard op weg naar een faillisement en de welbekende doorstart ;) De aangetekende poststukken vliegen over en weer tussen alle partijen :D

Het 10%-belang van de heren Adrian Reynard, Rick Gorne, Graig Pollock, Jerry Forsythe blijkt een struikelblok te vormen. Gorne en Reynard gaan akkoord met het bod van BAT (British American Tobbaco, 90% eigenaar BAR) op deze resterende 10%. Alleen Pollock ligt dwars...........naar het schijnt vallen deze 10% binnen één holding.

Geen probleem volgens de hedendaagse wetten, BAT heeft het proces in gang gezet om BAR failliet te laten gaan. Daarmee vervallen alle rechten van alle aandeelhouders. De curator zal dan op zoek gaan naar een overkoper van de boedel van BAR. Wees gerust dat zal BAT / Honda zijn ;)

Pollock zal wel geen kerstkaart ontvangen met de beste wensen voor 2005 van Reynard en Gorne.

E.e.a. is te lezen in de Autosport van 02-12-04

Jan
07-12-2004, 11:30
Volgens www.pitpass.com zou Andy Priaulx tijdens het winterseizoen een F1 test mogen afleggen in uiteraard de BMW Williams. Dat heeft BMW Motorsport chief Theissen afgelopen zondag bekend gemaakt tijdens een BMW feestje in Zell am See.
Op zich misschien geen opzienbarend nieuws, behalve dat het de eerste niet-eenzitterpiloot sinds 1998 zou zijn die een F1 test aangeboden krijgt. De prioriteit voor Priaulx in 2005 blijft vanzelfsprekend het WTCC, dus meer dan een soort kerstgeschenk hoef je er volgens mij niet achter te zoeken.

jan

Raceboy
07-12-2004, 14:06
Originally posted by jan

Op zich misschien geen opzienbarend nieuws, behalve dat het de eerste niet-eenzitterpiloot sinds 1998 zou zijn die een F1 test aangeboden krijgt

En Jeff Gordon dan en dit jaar Huisman?

marcel
07-12-2004, 14:44
Jeff Gordon was niet echt een test he, hij heeft misschien 5 ronden afgelegd met de williams.

A.J.
07-12-2004, 15:04
niet vergeten dat Andy Priaulx een heel goede F3 piloot was die races won in UK en ook tijdens de seizoensfinales in Macao en Korea hoge ogen gooide
en met zo'n voornaam moet hij wel snel gaan :D
zou zelfs passen in de rol als testpiloot vor het F1 team denk ik

Raceboy
07-12-2004, 15:28
Dat hij dat vooral maar niet doet. touringcars zijn duidelijk zijn ding wel. Beter WK touring cars dan also ran in een F1 race.

Jan
07-12-2004, 16:14
Originally posted by A.J.
niet vergeten dat Andy Priaulx een heel goede F3 piloot was die races won in UK en ook tijdens de seizoensfinales in Macao en Korea hoge ogen gooide

Dan hebben ze bij pitpass hun huiswerk niet goed gemaakt, en ben ik te goedgelovig geweest ;) Mogelijk waren de aanwezigen op dat feestje in Zell am See te zat om serieuze praat te verkopen (en dan zitten we eigenlijk weer terug bij post 1 van deze thread :D )

jan

Mark
07-12-2004, 19:25
Originally posted by jan
dus meer dan een soort kerstgeschenk hoef je er volgens mij niet achter te zoeken.


Idd, gewoon een dankjewel voor de getoonde diensten....hier zijn uw 20 rondjes F1 ;)

De carriere-ladder van Priaulx is wel opmerkelijk. Voordat hij in de Britse F3 terecht kwam was hij Brits heuvelklim kampioen.

Mark
12-12-2004, 20:59
Sterke uitspraak Hauptgeschäftsführer der Nürburgring GmbH, Dr. Walter Kafitz

Hauptgeschäftsführer der Nürburgring GmbH, Dr. Walter Kafitz: Betriebswirtschaftlich entsteht für die Nürburging GmbH zwar ein Verlust. Aber nach wie vor ist die Formel 1 die größte Veranstaltung am Ring und einer der wichtigsten Imageträger der Region und des Landes. Für die Eifel ist der Grand-Prix von Europa ein großer wirtschaftlicher Gewinn. Land und Kreis rechnen mit mehr als 60 Millionen Euro zusätzlichem Umsatz. Zudem verdient keine Rennstrecke der Welt Geld mit der F1 . Melbourne lässt sich den Australien-Grand-Prix rund acht Millionen Euro kosten. www.rz-online.de

2004 was een goed jaar voor de Nürburgring, alle evenementen zorgden voor leuke verdiensten. Echter door één Grand Prix Formule 1 op de kalender te hebben komt de hele onderneming in het rood terecht. De GP zelf is wel goed voor de nodige omzet in de regio...........maar het circuit zelf maakt verlies. Tja wie is de eigenaar van het circuit? De provincie / deelstaat Rheinland-Pfalz (90%) en de regio / gemeente Kreis Ahrweiler (10%)...... uiteindelijk dus de gewone man in de straat ;)

The Interceptor
14-12-2004, 17:54
Niet dat ik blij ben met dit nieuws, maar ik meld het toch maar even:

afgelopen weekend is Jenson Button op de "Johnny Herbert Karting" verslagen door een team van vrouwen, waar o.a. zijn vriendin deel van uitmaakte. Jenon werd nochtans bijgestaan door Alan McNish en Robbie Kerr.

Ik wist niet dat Louise Griffith buiten haar mooie voorkomen en zangtalent ook nog over een pak stuurmanskunsten beschikt. Ik ken weeral iemand om de volgende 4-uren karting in ons team te zetten se :)

volledig artikeltje op F1-racing.nl (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=71896)

The Interceptor
15-12-2004, 15:14
Op www.f1-racing.nl staat te lezen dat BAR nu ook echt te koop staat. Ze stellen de fans wel meteen gerust in hetzelfde artikeltje, maar ik blijf het maar een rare manier van werken vinden ...

TommySoprano
15-12-2004, 19:57
Op autosport.com las ik dat Boris Jeltsin, het Midlandteam heeft vervoegd. Waarschijnlijk als voorproever in de Hospitalitybar? :D

Mark
16-12-2004, 02:30
Midland komt misschien niet als extra nieuw team naar de Formule 1. Kans is aanwezig dat men Jordan gaat overnemen..........maakt enkele zaken toch simpeler en goedkoper ;)

Team Dubai gaat toch door.............alleen vanwege de dood van een of andere sjeik hebben ze even een mediastilte ingelast ;)

E.e.a. volgens Autosport 16-12-04

redje
16-12-2004, 15:49
Originally posted by The Interceptor
Op www.f1-racing.nl staat te lezen dat BAR nu ook echt te koop staat. Ze stellen de fans wel meteen gerust in hetzelfde artikeltje, maar ik blijf het maar een rare manier van werken vinden ...

Raar, want dat pas niet in het plaatje waarin Honda nu 45% eigenaar is.

TommySoprano
18-12-2004, 21:02
Nog in Autosport van deze week: Volgens Bernie kan er een F1-race komen in London maar dan moet "'t Stad" wel £100 miljoen op tafel leggen. Zien jullie dat al gebeuren in een stad waar auto's tol moeten betalen?

gwyllion
21-12-2004, 17:35
Na BMW en Honda geeft nu ook Mercedes-Benz de strijd tegen de introductie van V8-motoren op.

bron: www.f1racing.nl (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=72412)

Mr.Dallara
27-12-2004, 15:00
Niet rechtstreeks met het F1 silly season te maken, maar zonet heb ik op de site van het circuit van Barcelona gelezen dat men tussen nu en de F1 testen in januari het circuit een grondige opknapbeurd gaat geven. Vooral de track zelf dan.

Meer er over HIER (http://www.circuitcat.com/ingles/noticia.asp?id=870) ;)

Aangezien beelden meer zeggen dan woorden:
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216037.jpg
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216003.jpg
http://www.circuitcat.com/fotosnoticias/041216014.jpg

Toch wel enorm dat je dergelijke investeringen kan doen als circuit, ieder jaar opnieuw! Volgens mij moet dit (dank zij de redelijk lage huurpijs) één van de meest gebruikte circuits zijn ter wereld.

In 2004 haalden ze bijna 800.000 bezoekers op het circuit!!!

airco
03-01-2005, 17:57
Originally posted by Mark
Kimi is op het foute pad terecht gekomen

aansluitend ;)


Voor Kimi Raikkonen en echtgenote Jenny eindigde 2004 niet bepaald op een positieve noot. Kort voor Kerstmis stuurde het echtpaar nog vlug twee wagens naar de schroothoop. Beide Finnen waren betrokken bij een verkeersongeval.


Eerst was het McLaren-rijder Kimi Raikkonen die te snel ging in zijn Cadillac en in een rechtse bocht de controle over zijn peperdure wagen verloor. De wagen werd bij de crash ernstig beschadigd, maar de Fin bleef op enkele schrammen na gelukkig ongedeerd.

...

bron: f1racing.nl

gwyllion
03-01-2005, 18:17
Mercedes zal die auto's van Raikkonen wel gesaboteerd hebben: Kimi reed met een Cadillac en zijn vrouw reed met een BMW. Toeval ... :D

Mark
10-01-2005, 13:57
Originally posted by Mark

Andere leuk nieuwsitem is de verhouding BAR / Honda. Het mag duidelijk zijn dat Honda zwaar aan het investeren is in het team van BAR. Windtunnel, meer aandelen enzo......... In die aandelen zit een klein probleem, 10% daarvan is handen van een viertal namelijk Adrian Reynard, Rick Gorne, Graig Pollock, Jerry Forsythe. Honda wil die aandelen hebben en heeft een bod uitgebracht bij die vier heren van het eerste uur van BAR. Mochten die 4 niet akkoord gaan met het bod, dan kon BAR weleens richting faillisement gaan. Kan Honda voor een prikkie een doorstart maken ;)

British American Tobbaco wil sowieso van zijn aandelen af gezien het naderende reclameverbod. Op dit moment eigenlijk niet meer dan een stille vennoot.


En jawel hoor, BAR failliet en toch weer niet :D Die hebben we zien aankomen;)

BAT en Honda hebben samen de vennootschap BARH Ltd. opgericht. Binnen die joint venture heeft BAT 55% van de aandelen, Honda 45%. www.pitstoptv.be (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7342)

Met de loop der tijd zal het percentage van BAT fors afnemen en dat van Honda uiteraard fors toenemen.

Via een vereffening kon BARH het BAR-team overnemen van de curatoren. www.pitstoptv.be (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7342)

Graig Pollock staat dus met lege handen, benieuwd of de 4 heren van het eerste uur nog steeds vriendjes zijn. Reynard, Gorne en Forsythe pissen naast de pot.

Mark
13-01-2005, 20:02
Robert Doornbos in de formule 1!!!! Nieuws kun je ook lezen uit andere berichten. Vandaag is bekend geworden dat Heikki Kovalainen en Nicolas Lapierre gaan rijden voor Arden in de GP2.

Het mag bekend zijn dat Doornbos in 2004 een tweejarig comtract had getekend bij Arden. Uteraard met een clausule dat het contract ontbonden zou worden als hij een zitje kreeg in de F1.

Conclusie van vandaag, geen Doornbos bij Arden........dus in de F1 ;) 1ste, 2de of 3de coureur? Geen idee.....

Luigi
13-01-2005, 22:20
All right! Das goe nieuws.

Mark
24-01-2005, 21:29
Kimi is weer stout geweest, afgelopen weekend schijnt hij een Londonse nachtclub in "vlieg-modus" te hebben verlaten :D Door de lokale buitenwipper (B) of uitsmijter (NL) is hij de tent uitgezet. Let wel volgens berichten in de Engelse en Finse pers ;)

Originally posted by Mark
Vrij simpel, voor publieke figuren gelden nu eenmaal andere wetten, normen en waarden (al dan niet terecht) dan voor de simpele Jan Doedels zoals jij en ik. Ook na "werktijd" worden dergelijke figuren gezien als een vertegenwoordiger van het desbetreffende bedrijf, in dit geval Mercedes.

Tja daar denken ze dus McLaren ook zo over:

Martin Whitmarsh, algemeen directeur McLaren F1: "Zelfs als de berichtgeving niet helemaal juist zou zijn, dan is de perceptie wel bijzonder negatief, en dat moeten we ernstig nemen. Een hele reeks internationale merken is verbonden met ons team, zij investeren niet in Formule 1 voor dat soort toestanden."

Volledige verhaal: Pitstoptv.be (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7519)

The Interceptor
25-01-2005, 00:44
De Kimi toch :) nooit gedacht dat het zo'n feestbeest was :p

En in zijn commentaren blijft hij nog altijd even 'cool': "Dat gaat over mijn privé-leven. Wat ik in de auto doe, is helemaal anders"

Mark
26-01-2005, 00:30
Volgens de laatste Autosport maken Timo Glock en Robert Doornbos de meeste kans op een zitje bij Jordan. Er staan ook wat getallen bij...............ik viel achterover ;)

Timo Glock zou 3.5 miljoen Engelse Ponden (dik 5 miljoen Euro) meenemen van zijn trouwe sponsor DHL. Maar bij het lezen van het bedrag dat bij Doornbos stond kieperde ik van mijn burostoel. Maar liefst 10 miljoen Engelse Ponden (13, 14 miljoen Euro)...........nu zit Autosport er niet vaak naast maar dit is toch wel heel extreem. Op papa's centjes hoeft hij niet meer te rekenen;)

buruno
26-01-2005, 10:31
Hoe zit het eigenlijk met Bas Leinders?? Al heel lang niks gehoord...

Mr.Dallara
02-02-2005, 21:49
Volgens pitstop.tv heeft vandaag Red-Bull z'n roll out gedaan van hun 2005 wagen in Lommel op de testbaan van Ford! :) Toch wel mooi, een F1 wagen op Belgische boden buiten een GP weekend. :)
Maarja, op een tekste en heel mss een foto na ziet niemand iets van wat er daar op die ford testbaan gebeurd in Lommel. :mad:

Iemand toevalling vandaag in de regio van Lommel een machtige V10 gehoord of enkel (machtig gepainte) Red Bull Racing trailers zien paseren?

Raceboy
02-02-2005, 22:07
Zo speciaal is dat niet hoor. Jaguar deed dat ook ieder jaar.
Wel een beetje raar dat red bull dat ook nog doet want die hebben toch geen enkele band meer met ford.

Mr.Dallara
04-02-2005, 20:23
Vandaag heeft BAR al de 5e! Honda motor in rook zien op gaan om minder dan twee weken!

Als de ingenieurs bij Honda niet snel een drastische oplossing gaan vinden, gaat ze bij BAR in 2005 een serieus down seizoen tegemoet gaan denk ik.

Het is overduidelijk dat dit geen toeval is, en er dus echt een ontwikkelings of productie of ontwerp of ... fout is. En de tijd begingt stillaan te dringen voor oplossingen denk ik.

Guido
04-02-2005, 20:30
Originally posted by raceboy
Zo speciaal is dat niet hoor. Jaguar deed dat ook ieder jaar.
Wel een beetje raar dat red bull dat ook nog doet want die hebben toch geen enkele band meer met ford.

Niet alleen Ford gebruikt de "Lommel Proving Ground". Heel wat andere merken gebruiken de piste ook als testbaan. ;)

Raceboy
04-02-2005, 20:33
Maar welke merken dan want volvo enzo das ook ford.

Guido
04-02-2005, 20:35
Originally posted by raceboy
Maar welke merken dan want volvo enzo das ook ford.

Ik dacht ieder merk dat betaalt om de baan af te huren, als ik me niet vergis.

Mark
05-02-2005, 16:17
2004 was oersaai, 2005 net zo? Meerdere teams maken bepaald geen goede winterperiode mee.

-BAR: De Honda motoren spatten bij het minste of geringste uit elkaar. Hoe gaan die het ooit twee weekends uithouden?
-Sauber: Ze geven nu al aan dat er een ontwerpfoutje zit in de nieuwe Sauber. Foutje van de windtunnel?
-Williams: Tussen neus en lippen door lees je dat ze bij Williams niet helemaal tevreden zijn met de nieuwe FW27. Ai.....
-McLaren: wel snel maar nog niet betrouwbaar............

Wie stampt er vrolijk zijn rondjes op los in een gemodificeerde 2004 wagen, die voldoet aan de 2005 regels, en is snel en uiteraard betrouwbaar? Juist ja, het braafste kind van de klas. Ferrari.

Autofan
05-02-2005, 16:43
@ Mark

Ferrari heeft gisteren met Barrichello een motor opgeblazen en ook de rode baron heeft er al eentje opgeblazen. Dat zijn er nog altijd minder dan McLaren. Eerst goed checken en dan pas conclusies trekken...

Luigi
05-02-2005, 18:54
Kmoe wel zeggen dat degene die deze winter het minste lawaai gemaakt hebben (in de pers) nu wel goe bezig zijn: RENAULT. Naar mijn bescheiden mening zijn ze zeer gevaarlijk geworden.

Raceboy
05-02-2005, 20:22
De nieuwe bolide van Minardi, die tijdens de Grand Prix van San Marino zal debuteren, zal compleet en radicaal anders worden dan de huidige auto. Vooral op aerodynamisch vlak zullen er volgens teambaas Paul Stoddart veel vernieuwingen worden doorgevoerd.

De nieuwe auto van Minardi, de PS05, zal onder andere een compleet andere engine cover krijgen. Hierop zouden zoveel minivleugeltjes worden geplaatst, dat er nauwelijks ruimte voor sponsors zou overblijven. Ook de neus zal een radicaal ontwerp krijgen.

bron: fok.nl

nu ben ik toch eens benieuwd :+ te zien vanaf de 4de koers van 2005.

Raceboy
05-02-2005, 20:52
Dat ralf S. niet van de slimste is wisten we al, maar nu hebben ze ook nog zijn wijsheidstanden getrokken. Hij kon ineens niet meer met een F1 bolide rijden. Al zeggen ze dat dat van de pijn was ;)

Mark
08-02-2005, 15:40
Het is algemeen bekend dat je als organisator van een GP verdomd goed moet opletten wil je iets van je centen terugzien. Bernie gaat zelfs zover om te zeggen dat organisatoren van GP's op nieuwe circuits niets aan de F1 zullen verdienen. Het is een prestige-object dat je in huis haalt volgens die kleine brillemans. Dat mag in zijn ogen best wat kosten :D

Ook de "oudere" GP's hebben moeite om break-even te draaien. De Nürburgring zag zijn winst van 2004 smelten toen de F1-afrekening kwam.

Geloof dat Didier Defourny ook rode cijfers voor zijn ogen ziet:

De organisator van de Formule 1-wedstrijd in Spa-Francorchamps, Didier Defourny, weigert om voor de editie van 2004 de gemeentetaks op evenementen te betalen. Het gaat om ongeveer 1,5 miljoen euro.
HBVL.BE (http://www.hbvl.be/nieuws/sport/motorsport/default.asp?art={23B96059-6720-4200-A812-CEB4CDFBEBDC})


Mag de lokale bevolking weer opdraaien voor de kosten?

gwyllion
08-02-2005, 16:43
McLaren test een nieuwe aerodynamisch element: hoorns.
http://images.f1racing.net/large/39434.jpg

Het ziet er in elk geval niet uit. Eigenlijk is dit meer iets voor Red Bull :D

Mark
08-02-2005, 20:26
Ook dit is niet om aan te zien:

http://www.speedtv.com/_assets/library/img/large/54454_dfj.jpg
Foto: www.speedtv.com

marcel
08-02-2005, 21:39
die hele jordan is niet om aan te zien...

FIRE
08-02-2005, 21:52
Originally posted by marcel
die hele jordan is niet om aan te zien...
Idd

Luigi
08-02-2005, 22:17
Vooruit zullen ze ook al nie gaan met die twee groentjes. Ik zie Albers hen nog serieus afdrogen. Maar ja, that's life. We zien wel.

Mark
08-02-2005, 22:38
Originally posted by gwyllion
McLaren test een nieuwe aerodynamisch element: hoorns.
http://images.f1racing.net/large/39434.jpg

Het ziet er in elk geval niet uit. Eigenlijk is dit meer iets voor Red Bull :D

Het lijkt wel een omgekeerde vliegende non :D

http://www.nostalgiacentral.com/images_tv/flyingnun.jpghttp://www.magicmakers.com/retail/Hats/flyingnun.jpg

Superdiesel
08-02-2005, 23:21
Originally posted by Mark

Mag de lokale bevolking weer opdraaien voor de kosten?


Zo zou ik het niet direct stellen.
Het zijn gewoon minder inkomsten voor de gemeente. Iets anders dan een verliespost die de belastingbetaler dient te vullen.

Raceboy
08-02-2005, 23:32
indirect draait de bevolking er dan wel voor op. Dat geld is niet niks he. Daar zullen wel speciale dingen mee gebeuren.

Scapa
08-02-2005, 23:59
Originally posted by Zaibatsu Racing
Vooruit zullen ze ook al nie gaan met die twee groentjes. Ik zie Albers hen nog serieus afdrogen. Maar ja, that's life. We zien wel.

Albers? No no :D

Raceboy
09-02-2005, 21:42
FIA president Max Mosley has told the nine teams that declined to meet with him in London ten days ago that he is prepared to abandon talks on cutting the cost of competing in Formula One, as they now seem to be avoiding crisis talks they all craved last season.

bron: crash.net

wat is dit nu de omgekeerde wereld? Als er iemand ambetant deed was het wel ferrari. de hele zaak kon vorig jaar al opgelost zijn ,maar neen ferrari moest zijn zin weer hebben.

gwyllion
09-02-2005, 22:25
Originally posted by Mark
Het lijkt wel een omgekeerde vliegende non :D
Montoya heeft deze bolide omgedoopt tot "Darth Vader" en er vandaag onmiddellijk de snelste ronde mee gereden.

gwyllion
09-02-2005, 22:29
Originally posted by raceboy
wat is dit nu de omgekeerde wereld? Als er iemand ambetant deed was het wel ferrari. de hele zaak kon vorig jaar al opgelost zijn ,maar neen ferrari moest zijn zin weer hebben.
Ferrari was blijkbaar bijna uit Formule 1 gestapt.

F1 - Ecclestone hield Ferrari in Formule 1 (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7626) (pitstop.tv)

gwyllion
10-02-2005, 22:10
Villeneuve blijft echt wel een pak trager dan Massa. Die 2 seconden verschil kunnen toch moeilijk alleen aan de remmen liggen?

F1 - Villeneuve over zijn zwakke chrono's (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7630)

Mark
12-02-2005, 13:49
Van Hooydonk wil in België aan de start staan “De kans is groot dat Jeff in Francorchamps met een Minardi aan de start staat”, opent vader en manager Mike in Het Nieuwsblad. “Het project van derde rijder hebben we zo goed als laten varen. Bas Leinders heeft vorig jaar aangetoond dat dat commercieel niet echt interessant is. Onze potentiële sponsors willen nu bekijken wat een deelname aan een grand prix aan return oplevert, om dan eventueel meer te investeren.”
www.racefreaks.nl

marcel
12-02-2005, 15:59
tiens, heeft Van Hooydonck het persbericht van Bas Leinders vorig jaar gecopy-pasted?

FIRE
12-02-2005, 16:17
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 1 wedstrijd in kan stappen.

marcel
12-02-2005, 19:47
is nochtans perfect mogelijk...

Raceboy
12-02-2005, 20:14
Hij moet dan wel een superlicentie halen he.

Finish
12-02-2005, 22:09
...bovendien moet het Minardi-team dan financieel rondkomen tot augustus-september. Zoals de zaken er nu voor staan, overleeft Stoddart enkel nog op hollands sponsorgeld. Daarenboven start Minardi met de -supersnelle (!)- wagen van vorig seizoen.
Als Van Hooydonk ooit een superlicentie krijgt en in Spa ophef kan maken door zich slechts 4 keer te laten dubbelen tov de 6 ronden achterstand van Albers, zal hij exact één weekend ietwat in de belangstelling staan. Na Spa zakt hij hoedanook roemloos weg in de vergetelheid, net als sponsorprotégés Nakano, Bruni, Baumgartner, Yoong, Leinders, Kiesa, Wilson, Verstappen, Marques en talloze andere Minardisten.

Er zijn momenteel drie manieren om een F1-test (en nadien een F1-zitje) te versieren:

1) Je kunde tonen in een 'inferieure' autosportklasse en hopen dat een F1-teambaas interesse toont. (Raikkonen, Button, Montoya, Heidfeld..)
2) Met een rijkelijke sponsorbagage aankloppen bij Jordan of Minardi. (Albers, Karthikeyan, Monteiro, Nissany, Friesacher, Kiesa, Doornbos)
3) Familie zijn van een bekend (ex-)F1 coureur of de nationaliteit hebben van het gros der aandeelhouders/sponsors van het team waarbij je solliciteert. Brazilianen scoren meestal ook goed, vooral onder het mom van 'nieuwe Senna'. (Klien, Ralfke Schumacher, Villeneuve)

In F1 komen is dus al relatief moeilijk, in F1 blijven hangt van 2 factoren af:

1) De wagen die toevallig dat seizoen af en toe echt wel snel gaat. (Raikkonen bij Sauber, Sato bij BAR als schoolvoorbeeld - bij Jordan bakte hij er niks van-)
2) De verrassing van formaat als je bij een underdogteam zit. (Webber en Alonso bij Minardi)

Bij deze wou ik dus bewijzen dat F1 voor Van Hooydonk :no: is.
Maar in feite wisten jullie dat al langer ;)

Finish
13-02-2005, 16:19
Mijn woorden van gisteren zijn nog niet koud of hier komen we al met de eerste niet deelname van Minardi

Het zou mogelijk kunnen zijn dat het Minardi-team niet mag deelnemen aan de Grand Prix van Australië over drie weken in Melbourne. Het team van Christijan Albers wil aan de start verschijnen met een aangepaste 2004-auto die voldoet aan de veiligheidseisen van 2005 maar niet aan de technische regels van 2005.
Acht van de negen andere teams hebben ervoor getekend geen bezwaar te hebben dat het team met deze auto aan de start zal verschijnen tijdens de eerste drie races van het seizoen. Het enige team dat nog niet akkoord is gegaan is het Ferrari-team. Dat team kan er dus nu voor zorgen dat Minardi eventueel niet van start kan gaan.

Technische gezien zal de PS04B illegaal bevonden worden met betrekking tot de nieuwe 2005-regels. Het Minardi team heeft ervoor gekozen om met haar beperkte budget zich volledig op de 2005-auto te storten, maar dat hield wel in dat het team de eerste drie races met de oude wagen aan de start zal moeten verschijnen. Als alles teams ermee akkoord gaan zal Stoddart's wagens niet afgekeurd worden bij de technische keuring in Melbourne, echter zoals het er nu voor staat zal het team niet goedgekeurd worden bij de technische keuring.

"Alle teams, behalve Ferrari, steunen ons. Wij zijn van mening dat we voldoen aan het reglement maar als het Ferrari team en de FIA vinden dat ze moeilijk moeten doen dan is dat aan hen," zei Stoddart.

FIA President Max Mosley is duidelijk als het op regels aankomt: "Als er niet van te voren een overeenkomst is waarbij alle teams akkoord gaan, dan zal Minardi's 2004-auto niet goedgekeurd worden en dus nooit uit de pitstraat van Melbourne rijden."



bron: f1racing.nl

Wel frappant dat net Ferrari niet akkoord gaat. De eerste tegen de laatste.

marcel
13-02-2005, 19:30
da's toch wel zwak van ferrari ze... moest het Jordan zijn, zou ik het begrijpen, da's een rechtstreekse concurrent, maar ferrari heeft niks te vrezen van Minardi....

gwyllion
14-02-2005, 14:24
Originally posted by Finish
Mijn woorden van gisteren zijn nog niet koud of hier komen we al met de eerste niet deelname van Minardi
De stoppen zijn doorgeschoten bij Stoddart. Eerst zei hij al zich kandidaat te stellen om Mosley op te volgen als voorzitter van FIA. Nu beweert hij dat de Minardi volledig in orde zal zijn, omdat de regels van 2004 nog steeds geldig zijn :D

It's my belief, and that belief is backed up by some pretty solid legal advice, that the 2004 regulations are still in force.

As such, we've elected not to waste a lot of money that a team like Minardi can ill afford to do, by doing an interim car, as it's called, that may be racing to 2005 regulations, maybe if they're legal. We are going to stand by, as I said, some very solid legal advice that the 2004 regulations are still in full force and effect, and we will be racing our 2004 cars legally in Melbourne, Malaysia and Bahrain. After that we are introducing our 2005 car.
bron: Stoddart: Our car is legal! (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=1&nid=105332) (crash.net)

Finish
15-02-2005, 14:32
De nieuwe McLaren is snel, heeft een gewaagd rijdersduo, én:

Pedro de La Rosa zal op vrijdag voor McLaren uitkomen in de eerste drie Grand Prix. Dit vertelde hij een Spaanse krant. Wie daarna de derde auto zal besturen is nog onduidelijk.

bron:f1racing.nl

Vrijdagtrainingen ! Een 'topteam' als McLaren kan naar hartelust testen op het circuit. Toch wel een dijk van een voordeel, als je het mij vraagt.
Bovendien lees je bij alle teams over problemen; de Renault en Toyota zijn niet betrouwbaar op lange afstanden, de Williams is volgens Webber en Heidfeld te traag, net als de BAR en de Sauber. Enkel de Minardi zal vlammen, omdat die met een wagen starten die reglementair is met 2004 :+

Scapa
15-02-2005, 14:43
Forza Minardi :applaus:

gwyllion
15-02-2005, 16:28
Toyota test vandaag met een volledig gewijzigde TF105.
http://images.f1racing.net/large/39776.jpg

"Het onderstel, achterste bodywork, remsysteem, de neus, voorvleugel en bardgeboards zijn allemaal nieuw", vertelt Mike Gascoyne. "Dit was niet goedkoop, maar Toyota moet groot leren denken. De mogelijkheden zijn er, dus het team moet daar gebruik van maken. Deze winter hebben we dat gedaan."

bron: Metamorfose voor Toyota TF105 (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=76936) (f1racing.nl)

gwyllion
15-02-2005, 16:30
Als Toyota eindelijk de gigantisch groot budget ten volle benut, zouden ze dit jaar grote progressie moeten maken.

Guido
15-02-2005, 17:10
Originally posted by Finish
De nieuwe McLaren is snel, heeft een gewaagd rijdersduo, én:


bron:f1racing.nl

Vrijdagtrainingen ! Een 'topteam' als McLaren kan naar hartelust testen op het circuit. Toch wel een dijk van een voordeel, als je het mij vraagt.
Bovendien lees je bij alle teams over problemen; de Renault en Toyota zijn niet betrouwbaar op lange afstanden, de Williams is volgens Webber en Heidfeld te traag, net als de BAR en de Sauber. Enkel de Minardi zal vlammen, omdat die met een wagen starten die reglementair is met 2004 :+

Zal te zien zijn of Wurz in de nieuwe auto kan, tegen dat ze aan de 4de GP beginnen. Anders zal het De La Rosa wel blijven. Ze idd, gigantisch veel data kunnen sprokkelen op die dag. :cool:

gwyllion
15-02-2005, 18:37
Vandaag testte Jordan voor de eerste keer met de andere merken; na een enkele prive testdagen in Silverstone. Zo kunnen we eindelijk een idee vormen hoeveel trager ze zijn: Karthikeyan was 5 sec trager dan Alonso en Monteiro nog een 2 sec trager.
Pos. Driver Team Time Laps
1 F. Alonso Renault 01:14:991 110
2 JP. Montoya McLaren 01:15:227 82
3 R. Zonta Toyota 01:15:374 83
4 K. Räikkönen McLaren 01:15:404 71
5 G. Fisichella Renault 01:15:648 63
6 D. Coulthard Red Bull 01:15:713 92
7 V. Liuzzi Red Bull 01:16:143 70
8 M. Webber Williams 01:16:509 92
9 J. Trulli Toyota 01:16:551 97
10 M. Schumacher Ferrari 01:16:639 101
11 A. Pizzonia Williams 01:16:726 54
12 N. Karthikeyan Jordan 01:20:029 81
13 T. Monteiro Jordan 01:22:076 86
Schumi was trouwens ook bij de traagste vandaag. Het worden interessante laatste testdagen.

Raceboy
17-02-2005, 00:21
een platte Mclaren een well-shaken Kimi :

http://motorsport.com/photos/f1/2005/gen/f1-2005-gen-dl-0319.jpg

gwyllion
17-02-2005, 14:30
Originally posted by gwyllion
Schumi was trouwens ook bij de traagste vandaag. Het worden interessante laatste testdagen. Ze hoeven nog niet te panikeren bij Ferrari. Vandaag heeft Barrichello al een rondje 1:14.641 gereden en Schumi 1:14.920. Ter vergelijking: gisteren reed Fisichella 1:14.408 en vandaag staat de beste tijd voorlopig op naam van De La Rosa met 1:14.542.

Tijden van alle rondes in Barcelona vind je hier (http://circuit.pde-racing.info/circuitcat/p00.php?codi=09C) (worden live upgedate).

gwyllion
17-02-2005, 18:44
Volgens autosport.com ast Sauber voor 2006 met de klantenmotor van BMW.
Sauber eyes BMW deal

Sauber could land a customer supply of BMW engines, ending a deal with current supplier Ferrari that dates back to 1997, according to Autosport magazine. New team Red Bull Racing is also pursuing a deal with the Munich-based company.
Klinkt logisch: dit jaar eigen versnellingsbak i.p.v. Ferrari bak en overstap van Bridgestone naar Michelin. Sauber lijkt relatie met Ferrari af te bouwen.

Luigi
17-02-2005, 22:07
Red Bull heeft ondertussen ook ne keer gebeld naar BMW voor 2006. Ook zouden ze ne keer gepolsd hebben bij Ferrari. Midland-Jordan trouwens ook.
Naar het schijnt hangt het van de GPWC-deals af welke motor waar terechtkomt.

Mark
18-02-2005, 13:53
Manfredi Ravetto, Pastorelli's manager. "We zijn in de afrondingsfase van een zeer interessante deal voor Nicky. IK ben er zeker van dat deze nieuwe wending een belangrijke stap is in Nicky"s carrière. Helaas kan ik er op dit moment nog niets over zeggen, maar we zullen binnenkort met interessant nieuws naar buiten komen. Nog even afwachten dus" aldus Manfredi Ravetto.

www.autosport.nl


Tja geen Champcar, wat dan? Enige opties lijken mij F1 en DTM.

gwyllion
18-02-2005, 14:30
Originally posted by Mark
Tja geen Champcar, wat dan? Enige opties lijken mij F1 en DTM.
F1 wordt uitdrukkelijk ontkend.
Pastorelli zeker niet naar Minardi

Minardi praat niet met Nicky Pastorelli. Een woordvoerder van het team vertelde aan F1Racing.nl dat hij kan garanderen dat de Nederlander niet voor het team zal uitkomen.

"We praten niet met Pastorelli, dat kan ik je garanderen," vertelde hij. "We hebben op dit moment inderdaad geen derde rijder, maar we zijn niet hard op zoek. Het staat niet hoog op de lijst, misschien rijden we de eerste drie races zonder."
bron: www.f1racing.nl (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=77267)

gwyllion
18-02-2005, 14:32
Pizonnia heeft blijkbaar geen zin om te testen voor Williams en wil blijkbaar naar ChampCar.
bron: Pizzonia wil niet meer testen (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=77205) (f1racing.nl)

gwyllion
18-02-2005, 17:22
Originally posted by gwyllion
F1 wordt uitdrukkelijk ontkend.
Foutje, F1 zitje bij Minardi wordt uitdrukkelijk ontkend. F1 zitje bij Jordan daarentegen wordt officieel bekend gemaakt :eek: Hij zou vandaag in Barcelona al kunnen testen.

bron: Pastorelli derde coureur bij Jordan (http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=77295) (f1racing.nl)

2 Kezen in F1. Proficiat :+

FIRE
18-02-2005, 19:19
Zal Doornbos niet leuk vinden.

Raceboy
24-02-2005, 00:57
onder het motto: dromen doen we 's nachts: Bas nieuwste plan :

Bas Leinders heeft nog altijd geen werk gevonden. Maar de Belg hoopt nog altijd op een plaatsje bij Williams-BMW.
Bas Leinders
(foto Belga)
De Britse renstal verbood derde rijder Antonio Pizzonia om naar de Indycar te verhuizen. Is dat geen slechte zaak voor Leinders? "Nee, want ik ga voor de vierde plaats bij Williams. Topteams hebben twee testrijders nodig."

bron: sporza

Gerard
24-02-2005, 16:31
http://www.speedpics.nl/upload/photos/tblCategory_542557300F/tblGallery_4E2AA9B13F/11_photo-photoLarge.jpg

Schumacher had het helemaal gehad met al die nattigheid in Valencia. Bridgestone was met Ferrari naar het flink zuidelijk gelegen Valencia getogen om nog wat tests voor de banden te doen. E.e.a. viel letterlijk in het water.

Tijd om de hond uit te laten en wat te oefenen voor een van de vele vriendschappelijke voetbalpartijtjes die door het seizoen heen gehouden worden.

foto: speedpics (http://www.speedpics.nl)

gwyllion
24-02-2005, 16:37
Schoon schoenen heeft Schumi aan :D

Mark
02-03-2005, 22:43
Voor de tweede opeenvolgende dag heeft Ferrari met de nieuwe F2005 getest in Mugello. Het testwerk is opmerkelijk, omdat het valt in de week vóór een Grand Prix

Volledige artikel op: http://www.pitstoptv.be


Logische verklaring? Bridgestone heeft Ferrari vriendelijk verzocht om de introductie van de 2005 wagen te bespoedigen. De resultaten van de nieuwe rubbers en de 2004 wagen zijn niet naar tevredenheid van Bridgestone. Slecht weggedrag, instabiel, blablabla................vandaar dat de Japanners aan het pushen zijn om de 2005 te laten debuteren in Bahrain, de derde Grand Prix van het jaar. Komt dan gunstig uit met de gewijzigde regels voor het wisselen van de motoren ;)

Leuk artikel in de Autosport van 03-03-05

Raceboy
04-03-2005, 14:49
BAs heeft weer een grote mond :D geen Williams dan maar mclaren :rolleyes:

"Maar ik wacht nog op een antwoord van McLaren. Mijn opvolger bij Minardi is een Israëliër. Hij is 43 jaar en racet nog maar drie jaar. Die kan niets méér dan ik. Veel minder zelfs."

trouwens Bas liegt ook graag:

"Uitwijken naar Amerika voor de Champ-cars is een andere optie. Daar hebben we concrete contacten, er zijn nog maar een achttal rijders bekend in dat kampioenschap."

Ik kom op 18.

VAn Hooydonck zou heel dit bij een eenmalig optreden als dere rijder staan.



"Dat is heel concreet", zegt van Hooydonk. "Ik kreeg deze week telefoon vanuit Australië dat ik derde rijder kon worden. Hun huidige derde man had immers geen budget. Maar het ging niet door, omdat ik geen superlicentie heb. Eerst moet ik meer dan 300 kilometer in de F1 afleggen."

bron: sporza