PDA

View Full Version : Champion's verdwijnt


TommySoprano
06-12-2004, 20:07
Net op pitstop.tv gelezen dat Champions vanaf 2005 niet meer wordt uitgezonden. De WK-rallies zouden belicht worden in een programma dat onheilspellend genoeg "Tout le sport" gaat heten.
Over de BK-rallies wordt er niks gezegd...

Na het stoppen van de Citroën Challenge is dit weer een zware klap voor de Belgische rallysport...

Bart
06-12-2004, 21:52
Bijzonder spijtig! Ik ben altijd een enorme fan geweest van Champion's. Ik heb zelfs ooit de gelegenheid gehad om naast Gaban plaatst te nemen tijdens de Champion's Days (in 2003 het 5de grootste evenement in Spa Francorchamps).

De persoonlijke aanpak van Fraikin vond ik 1 van de sterke punten. En om maar te zwijgen van de "sappige" interviews met Bodson, Bob Colsoul of dit seizoen Corrado Provera! Of Loix die een paar zinnen in het Nederlands mag zeggen. En als Belgische zender Loeb en Solberg samen voor de camera krijgen... je moet het maar doen.

Gérald Wéry, Daniel Parmentier, Paul Fraikin en de talloze losse medewerkers hebben voor prachtige stukjes televisie gezorgd!

Scapa
06-12-2004, 22:15
Altijd mooie reportages. De intro zal me altijd bijblijven. Fraikin kent z'n vak, de piloten, teammanagers,.... Jammer dat dit wegvalt. Autosportliefhebbers worden bijna verplicht een Schotelantenne te kopen willen ze aan hun trekken komen.

Guido
06-12-2004, 22:39
Waar gaat dat naartoe, waar gaat dat naartoe... :eek:

Als ze ook al in Wallonië de autosportprogramma's beginnen afvoeren, dan is het wel heeeel erg gesteld. Ik kan mijn ogen niet geloven...

Ik kijk nog nauwelijks TV, maar als ook Champion's afgevoerd wordt, naar wat moet ik dan gaan beginnen kijken, waar moeten we dan onze beelden vandaan gaan halen?

Op rally gebied is Fraikin en zijn crew één van de beste ter wereld, kwa professionaliteit, aanpak enz. Ik heb eens ooit de kans gehad in de UK een programma over het WRC te bekijken. Jongens, jongens, was me dat een commercieel boeltje. Bij Champion's niets van dat. Gewoon een super enthoesiate kerel die de boel staat te presenteren en zijn 'métier' verdomd goed kent.

't is erg geworden.

Bart.Vandecavey
07-12-2004, 11:23
à ne rater sous aucune prétexte :(

Bart
15-12-2004, 17:49
petitie behoud Champion's => Sauvons CHAMPION'S (http://www.sauvonschampions.tv)

Maarten
15-12-2004, 17:55
ik heb ze ook binnengekregen via mail
er waren er op die moment al meer dan 21 000, geen idee wanneer ze is opgesteld maar ik kreeg het van een hotmailadres dat er speciaal voor opgesteld is, zo'n junk mail is natuurlijk wel welkom!!

Ottooke
15-12-2004, 23:53
Als nu alle Paddockers een mail gaan sturen dan denk ik niet dat het veel zal helpen. Dit wordt dan al snel gezien als spam door de RTBF. Ik zie juist dat er een optie "au nom d'une association dénommée" beschikbaar is op het formulier. Misschien is het beter dat iemand in naam van het forum reageert ipv allemaal een mailtje te sturen (die worden dan toch niet gelezen).
Ik stel voor dat de voorzitter van de vzw dit dan doet.

Bart
23-12-2004, 17:07
In de laatste Turbo wordt het verdwijnen van het "Champion's label" formeel tegengesproken door Michel Lecomte (hoofdredacteur dienst sport). Wél is er sprake van een grondige opfrisbeurt in april / mei 2005.

=> Paul Fraikin blijft de WK rally's volgen
=> RTBF zal hetzelfde doen op Belgische rallywegen
=> inhoud wordt uitgebreid met "magazine onderwerpen"; ook andere disciplines zullen aan bod komen


heel duidelijk is dit berichtje niet voor mij:
=> er staat niet dat Paul Fraikin het WK ter plaatse blijft volgen
=> Er staat niet uitdrukkelijk bij dat de "magazine onderwerpen" over autosport gaan... maar als het Champion's label behouden blijft is de kans bestaande.

Tijdens de laatste aflevering van dit jaar was er trouwens nog sprake van de "Champion's Days 2005".

afwachten dus ;)

(Bron: Turbo magazine nr 129)