PDA

View Full Version : Video-archief Pitstop.TV opent zijn deuren


Peter Baert
21-12-2004, 18:12
Pitstop.TV is vanaf nu dé Nederlandstalige autosport-site bij uitstek voor video's met autosport-actie uit binnen- en buitenland. Zo kun je nu urenlang terugblikken op het seizoen 2003 met kwaliteitsvolle clips.

Peter Baert: "Er is de jongste weken in de eerste plaats veel aandacht gegaan naar het vernieuwen van de website en het forum. Pitstop.tv maakt nu deel uit van Skynet Belgacom en dankzij onze partner kunnen we nu ook echt werk maken van professionele video streaming. Het resultaat vind je onder video 2003."
"Op dit ogenblik zijn we volop bezig met het encoderen van alle Pitstop.TV-uitzendingen van 2004. Als alles volgens planning verloopt, is alles klaar in de loop van volgende week. Of een nieuwe schat aan autosport-actie op je computer!"

Binnen afzienbare tijd groeit Pitstop.TV uit tot een echt TV-station op internet met een eigen programmatie.

Scapa
21-12-2004, 18:17
Dit kunnen we alleen maar aanmoedigen natuurlijk. Heb je er al een idee van hoe dit gaat evolueren naar de toekomst? Kan me voorstellen dat dit niet gratis gaat blijven voor iedereen (alleen voor Belgacom gebruikers bvb)?

Peter Baert
21-12-2004, 20:36
Ik kan me voorstellen dat er in de toekomst bepaalde evoluties zullen zijn.

:)

Guido
21-12-2004, 22:23
Ik had de overgang naar Skynet al eerder gemerkt. Ik vind het een moedige stap en misschien wel de beste optie naar de toekomst. Alvast bravo! ;)

Belle
22-12-2004, 01:04
Peter, dat vind ik nu echt geweldig!! Dat wordt weer uren kijkplezier! Ik was een paar afleveringen vergeten opnemen in 2003 dus is het wel leuk om die beelden terug te zien... ;)

So thanks a million! :D

B.V.S.
22-12-2004, 10:14
:applaus: schitterend!

Thomaske
22-12-2004, 10:42
Prachtig gedaan!

Aerogi
22-12-2004, 12:42
Ziet er tof uit. Alleen, als het zoiets zal zijn dat de Telenet gebruikers er niet van zullen kunnen meegenieten, zal er voor veel Vlamingen niet veel aan zijn.

De website van Idool was ook zoiets dacht ik. Je moest Skynet gebruiker zijn om die site te kunnen 'bekijken'... Allez volgens mijn vriendin toch... :D

Peter Baert
22-12-2004, 12:52
Er zijn een dik miljoen Belgacom-ADSL abonnees in België. Telenetters, die in de minderheid zijn, zullen ook kunnen kijken, maar aan lagere kwaliteit.

Niet Telenet, maar Skynet investeert in servers en bandbreedte voor Pitstop.TV. We hebben dezelfde streaming geprobeerd bij VTM, maar wegens veel te duur (wegens hoge trafiek) zijn we ermee gestopt. Skynet zit aan de bron en voorziet ons van alle technische faciliteiten, die anders onbetaalbaar zouden zijn.

Is het dan niet logisch dat Skynet de video-service van Pitstop.TV een beetje exclusief maakt?

Neem nu het voetbal. Ik hoor nergens kritiek dat de topmatchen van het Belgisch voetbal exclusief worden uitgezonden op Canal Plus. Waarom zouden we kritiek geven? Canal Plus betaalt er een smak geld voor en dan is het maar logisch dat die matchen enkel bij hen te zien zijn. Wil je die matchen zien, dan moet je een decoder kopen en een abonnement nemen.

Maar voor internet liggen de zaken blijkbaar anders. Vind ik vreemd. Autosportliefhebbers kopen maandelijks voor een pak euro's tijdschriften en bladen en boekskes. Tot je het waagt om voor een streaming video een halve euro (de prijs van een SMS) te vragen. Kot te klein.

En dit nu ook. Skynet investeert, Skynet krijgt de exclusiviteit.

Voor de gamers onder ons. Heeft een Belgacom ADSL-er toegang tot de games-afdeling van Telenet?

:)

Yvonne
22-12-2004, 13:12
Hi Peter,

Een top idee, die videostreaming. Pitstop is voor mij, in Holland, niet te zien. En nu kan ik het allemaal toch volgen.

Thanks!! Hopelijk is race seizoen 2004 snel te bekijken.

TommySoprano
22-12-2004, 13:26
Je hebt gelijk wat dat abonnementsgeld betreft, Peter.
Maar mensen menen nu eenmaal dat iets wat gratis is dat ook altijd zo moet blijven. Een verworven recht als het ware...
En autosportbladen kosten inderdaad handen vol geld, maar voor een hobby heb je veel over. Trouwens binnen dit en 5 jaar verdwijnen "nieuwsbladen" als Autohebdo, Autosport en Autosprint. Ze moeten het nu al op snelheid afleggen tegen sites als Crash.net, autosport.com en pitstop.tv!
Er zal alleen nog plaats zijn voor maandbladen die uitgebreide achtergrondverhalen en erg mooie fotografie brengen.
En zijn autosportbladen ooit gratis geweest? Ik dacht het niet...


Ik weet niet of de Media Award van de RACB nog bestaat, maar ik vind in ieder geval dat jij hem moest krijgen dit jaar, voor je niet aflatende strijd om de autosport te promoten in Vlaanderen Veloland. De impact van een verslag op Pitstop.tv is veel groter dan de schamele berichtjes in de Vlaamse kranten. (HBVL niet meegerekend) De Belgische autosportbladen zijn erg francofoon getint en bereiken niet zo'n groot publiek, als Pitstop.tv

Veel plezier en arbeidsvreugde toegewenst in 2005 en voor ons veel mooie filmpjes...

Mark
22-12-2004, 20:20
Originally posted by Peter Baert
Tot je het waagt om voor een streaming video een halve euro (de prijs van een SMS) te vragen. Kot te klein.


Nou het was niet de halve euro voor dat filmpje, het probleem zat hem in de onduidelijkheid over het aantal sms'jes ;)

Originally posted by Peter Baert
Er zijn een dik miljoen Belgacom-ADSL abonnees in België. Telenetters, die in de minderheid zijn, zullen ook kunnen kijken, maar aan lagere kwaliteit


Kan ik hieruit concluderen dat de filmpjes gratis blijven? Dan heb ik er geen probleem mee dat "niet-Skynetters" een iets mindere kwaliteit te zien krijgen. Die exclusiviteit mag Skynet wel hebben voor haar eigen klanten..........uiteindelijk betalen die toch de facaliteiten in de vorm van de maandelijkse bijdrage.

Echter, indien de fimpjes door iedereen betaald moeten worden en ik als "niet-skynetter" hetzelfde betaal als mijn buurman die wel "skynetter" is.......dan wil wel dezelfde kwaliteit. Mocht mijn buurman "skynetter" minder hoeven te betalen dan ik als "niet skynetter".......bij gelijkblijvende kwaliteit, dan heb ik er weer geen probleem mee.

Neemt niet weg, de fans uit Zuid-Nederland kunnen nu ook eens kijken naar Pitstop. Dankjewel ;)

Raceboy
22-12-2004, 21:08
Originally posted by Peter Baert


Voor de gamers onder ons. Heeft een Belgacom ADSL-er toegang tot de games-afdeling van Telenet?

:)

ja.

Ik vind nu wel dat je appelen met peren vergelijkt. Als je voetbal wilt op canal plus koop je canal plus bij. Je koopt dan geen heel nieuw abbo aan dat hetzelfde is dan MIXCT-ICS maar dan met canal+ bij. Als ik telenetter was (and thank god i'm not :D) dan moet ik om de filmpjes op jouw site te zien maar een volledig ADSl abbo bij skynet bijpakken?

JPMontoya
23-12-2004, 00:56
Ik heb UPC hier in leuven op kot; de streaming is van iets mindere kwaliteit maar gewoon op t gemakske die stream opzetten (op mute) en dan als ie volledig geladen is genieten van de stream zonder haperen.

R@ce@holiC
23-12-2004, 02:47
hoe kan je de stream eerst volledig laten laden? ik krijg hier stukken en brokken , effe beeld , dan stil beeld en enkel sound...

FIRE
23-12-2004, 17:29
Originally posted by R@ce@holiC
hoe kan je de stream eerst volledig laten laden? ik krijg hier stukken en brokken , effe beeld , dan stil beeld en enkel sound...
Ik heb hetzelfde probleem.

Raceboy
23-12-2004, 18:25
op pauze zetten

Belle
23-12-2004, 18:32
Wel, vroeger had ik dat soms voor en dan zette ik dat ding ff op pauze zodat hij verder kon laden. Eens het clipje volledig geladen was, klikte ik op play. Zo kun je het zonder brokken zien.

Belle
23-12-2004, 18:34
Sorry voor de dubbele post Raceboy, had je bericht pas later gezien. ;)