PDA

View Full Version : Formule Renault B NL ???


vortex
23-12-2004, 23:44
Van het F renault 1600 front in Belgie is nog enigszins nieuws te horen geweest.
Maar rond het NL kamp. F renault 2000 is het akelig stil.
staat er nog wat op stapel of zit hier nu ook de klad in?

:( :confused: :confused:

Mark
24-12-2004, 00:31
Originally posted by vortex

staat er nog wat op stapel of zit hier nu ook de klad in?


Is het dat dan ooit een succesnummer geweest? Het is wel leuk dat FRenault 2000 NL aansluit op het europese gebeuren........maar de budgetten zijn van dien aard dat we nooit 20 nederlandstalige rijders aan de start zien. Belgisch FRenault 1600 is ietwat vriendelijker op dat gebied, de stijgende deelnemers aantallen bewijzen dat.

Aangezien FFord niets meer voorstelt is de instapklasse op dit moment voor karters de FRenault 1600 of FBMW en in grote autosportmarkten wellicht FRenault 2000.

Voor de Benelux, eerst leren lopen en vallen met de 1600 versie en de echte talenten stromen dan door naar een 2000 kampioenschap.

We zullen wel zien hoe druk het gaat worden in het Nederlands FRenault 2000 kampioenschap ;)

vortex
24-12-2004, 00:35
volledig mee eens. we gaan het zien.
zodra ik wat hoor zal ik het hier posten.

racefan00
05-01-2005, 21:13
Kijk ff op http://www.formulenederland.nl/
het is niet zo recent Zaterdag 13 November 2004

pascual
23-01-2005, 13:36
Hier in Spanje stoppen ze met de F.Renault 1600, zou vervangen worden door F.BMW. Van de geruchten dat de Renault 1600 motoren door Hyundai motoren zouden vervangen worden hoor ik niets meer.

Verder lijkt de F.Renault 2000 Benelux heel moeilijk te worden, te weinig deelnemers!

Had Ford Belgium maar wat meer gedaan voor de F.Ford, deze formule blijft het altijd overleven, dat waren teminste nog mooie tijden, een starters veld van vele Fordjes en nog redelijk betaalbaar en in vele landen nog altijd aktief!

FIRE
23-01-2005, 14:58
Originally posted by pascual
Hier in Spanje stoppen ze met de F.Renault 1600, zou vervangen worden door F.BMW. Van de geruchten dat de Renault 1600 motoren door Hyundai motoren zouden vervangen worden hoor ik niets meer.
Een Hyundai motor in een een Formule Renault dat zal Renault denk ik ook nooit toestaan.


Originally posted by pascual
Verder lijkt de F.Renault 2000 Benelux heel moeilijk te worden, te weinig deelnemers!
Jammer dat Belgie en Nederland niet allebei Formule Renault 1600 of 2000 hebben dan konden ze namelijk de krachten bundelen.

FIRE
26-01-2005, 22:19
Yelmer Buurman vertrekt in ieder geval naar het Britse F. Renault kampioenschap. Hij gaat rijden voor Fortec Motorsport.

Bron: http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1375

Pascal
28-01-2005, 02:43
Vanaf moeten de deelnemers in de Belgische FR 1600 15 jaar oud zijn ipv 14 jaar zoals voorheen.

http://www.renault-sport.be/newsdet.asp?ref=103

C U

pascual
28-01-2005, 18:33
[QUOTE]Originally posted by FIRE
[B]Een Hyundai motor in een een Formule Renault dat zal Renault denk ik ook nooit toestaan.



Deze chassis zijn niet van Renault zelf he! Dus ze kunnen er gelijk welke motor inleggen. Maar ze hebben blijkbaar voor de F.BMW gekozen i.p.v. FR.1600. Echt jammer dat hierdoor weerom een formule verdwijnt.

FIRE
28-01-2005, 18:41
Originally posted by pascual
[QUOTE]Originally posted by FIRE
[B]Een Hyundai motor in een een Formule Renault dat zal Renault denk ik ook nooit toestaan.



Deze chassis zijn niet van Renault zelf he! Dus ze kunnen er gelijk welke motor inleggen. Maar ze hebben blijkbaar voor de F.BMW gekozen i.p.v. FR.1600. Echt jammer dat hierdoor weerom een formule verdwijnt.
Deze wagen is in opdracht van Renautl ontwikkelt door Tatuus (?), dus ik ging er vanuit dat Renault het alleenrecht heeft op deze wagen.

Mark
29-01-2005, 13:21
Originally posted by vortex
.
Maar rond het NL kamp. F renault 2000 is het akelig stil.
staat er nog wat op stapel of zit hier nu ook de klad in?

Nou ik lees vooral wie iets gaat doen dan FRenault 2000 NL

Yelmer Buurman => Brits FRenault 2000
Xavier Maassen => Europees FRenault 2000
Paul Meijer => Zeer zeker niet meer in FRenault 2000
Carlo van Dam => Europees FRenault 2000......misschien enkele wedstrijden in NL

Blijvers
De nieuwe Schumacher :D Junior Strous
Bas Lammers

FIRE
29-01-2005, 15:30
Nu al die "toppers" naar het buitenland gaan krijgt men toch nooit een vol veld? :(


Wat gaat v/d Ende doen?

vortex
15-02-2005, 13:21
De nederlandse autosport zit voor een deel in zwaar weer. De NAV is al haast failliet. Wat goed gaat zijn de private series als BRL, DSC en Clio en Seat cups en de ZAC/DNRT.
Ik zie zoals het er nu naar uitziet de F Renault en F Ford niet eens van start gaan in 2005. Misschien als ze samengevoegd worden dat het een acceptabel veld wordt.
Circuit Zandvoort voelt al nattigheid, want die waren er als de kippen bij om het DSC veld te splitsen, zodat er weer 2 races bij waren in een weekend. En dat onder het mom van geluidsproblemen, wat echt geen argument is en ter plekke zelf bedacht. Daar is niet iederen even blij mee binnen dsc, maar wat moet je.
Het is ook verdacht stil in Formule-land. Normaal gesproken rond deze tijd weten we wel zon beetje wie wat en waar gaat doen.
Doch het is en blijft stil. Aldus zie ik het vwb formule racen somber in voor NL. Het is voorlopig niet anders. Maar wie weet..

Mark
17-02-2005, 13:58
Vandaag de bevestiging op italiaracing.net dat Xavier Maassen aan de slag gaat bij de Italiano's van JD Motorsport. Ploegmaats zijn Carlos Iaconelli en Marcello Puglisi. Programma: Europees FRenault 2000.

Ik zie echt geen 10 structurele deelnemers voor het Nederlands FRenault 2000 kmapioenschap. Over 4, 5 weken zijn al de eerste races........en zo goed als niets bevestigd voor het Nederlands kampioenschap. Opdoeken die handel!

vortex
17-02-2005, 16:19
Gister was Van Amersfoort Racing anders druk aan het testen op Zandvoort. Ook de truck van MP stond er. Dat is dan ook zon beetje de basis van F Renault NL. Veel te mager uiteraard. Een serieus programma kan dan ook niet gemaakt worden. Dus inderdaad, afblazen en wel z.sp.mog., opdat deze teams nog tijdig naar bv. Duits Kampioenschap kunnen overstappen.
Dat brnegt dan ook zolangzamerhand de vraag te boven waar ook racend Belgie zich zorgen over maakt: hoet gaat men in NL en B zometeen een dagvullend programma in elkaar draaien????

FIRE
23-02-2005, 21:53
Alweer een potentiele kandidaat die mogelijk in het buitenland aan het werk gaat:

Helmert Jan van der Slik test Formule Renault 2000 in Frankrijk (http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=163)

Mark
26-02-2005, 13:23
En alweer eentje die richting buitenland gaat:

De Nederlander Dave van den Heuvel ( Deelnemer Belgisch FRenault 1600 in 2004) gaat ook richting de UK. Voor Motaworld gaat hij rijden in de FRenault 2000.

racefan00
28-02-2005, 18:42
Verschuur met 3 autos:
-----------------------------------------------------------------
Jonathan Tonet, die kan terugblikken op een geslaagd seizoen in de Formule Renault 1600, zet een stapje hoger op de ladder in de formule racerij.

Meer info op:
http://www.racingworld.be/nieuws/1752/

ok

Stranger
01-03-2005, 00:29
Vraag me af hoe serieus de F. Renault dit jaar in Nederland is.

Op het programma van de Paasraces staat alleen een race op maandag, geen kwalificatie. Op de poster van de 1000km van Spa komen ze zelfs niet eens (meer) voor.

FIRE
04-03-2005, 12:29
Volgens www.autosport.nl:

Voor het nieuwe seizoen zijn de reglementen niet ingrijpend gewijzigd. Veertien coureurs staan naar verwachting op de grid. Het streven van Renault is in ieder geval om twintig auto’s aan de start te krijgen in seizoen 2006.

Zeven evenementen staan er op de racekalender van de FR2.0 NK dit jaar. De seizoensstart is op 28 maart 2005 tijdens de Paasraces op Circuit Park Zandvoort. Ook staan races in België (Spa) en Assen op het programma.

14 Deelnemers zou me niet tegevallen.

FIRE
24-09-2005, 21:10
In het Nederlandse autosportblad Start staat deze maand een column van Willem J. Staat. Hij zegt daarin dat Renault na dit jaar stopt met het Nederlandse Formule Renault kampioenschap.

Het zou het einde betekenen van een kampioenschap dat nooit echt van de grond gekomen is.

Mark
24-09-2005, 21:38
Het zou het einde betekenen van een kampioenschap dat nooit echt van de grond gekomen is.

Hadden we dat voor de start van dit kampioenschap in 2002/2003 niet al voorspeld? ;)

Stranger
25-09-2005, 12:25
Hmm, hoe gaan ze die weekends vullen ;)

FIRE
25-09-2005, 12:37
Hmm, hoe gaan ze die weekends vullen ;)
Met de nieuwe BMW Cup....

Stranger
25-09-2005, 12:38
Die BMW 130i-Cup?

En maar zeuren dat talent in Nederland geen kans krijgt ;)

FIRE
25-09-2005, 13:02
Die BMW 130i-Cup?

En maar zeuren dat talent in Nederland geen kans krijgt ;)

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=960

De eerste wagen wordt op dit moment door Carly Motors gebouwd.

Ik ben bang dat dit weer een kleine grid op gaat leveren, zo'n BMW is namelijk vast niet goedkoop.