PDA

View Full Version : Op gelijke voet met Bert Longin !!! - VRT ma 3 jan.


Pascal
28-12-2004, 01:18
Sommigen onder jullie zullen het programma wel kennen. IK moet zeggen dat ik het soms wel goed vind. Hangt af van het onderwerp en hoe het ingevuld is.

Concept, voor zij die het niet kennen, is dat de patron van een bedrijf een week lang meedraait in alle afdelingen van zijn bedrijf. Maar dan wel op de werkvloer. Maw : de handen uit de mouwen steken. Uit deze ervaring tracht hij dan lessen te trekken om zijn bedrijf beter te maken en hierbij vooral oog te hebben voor zijn werknemers.

Volgende week maandag is Bert Longin aan de beurt. Ben eens benieuwd hoe hij het er vanaf zal brengen als hij de riolen aan het kuisen is....

NOg vergeten : het is op maandagavond op TV 1.

C U

Mark
28-12-2004, 01:30
Originally posted by Pascal

Volgende week maandag is Bert Longin aan de beurt. Ben eens benieuwd hoe hij het er vanaf zal brengen als hij de riolen aan het kuisen is....


Dan verwacht ik beelden van de 24 uur van Zolder 2004. Destijds hebben we een cameraploeg van de VRT op post gehad. De "circuit-regeltjes" snapten ze niet helemaal ;) De beste camera-man zag er geen enkel gevaar om zijn statief en camera voor de muur of interventiewagen te plaatsen. Heb hem toen maar zo vriendelijk mogelijk verzocht om zijn camera standpunt te verplaatsen..............na twee pogingen was het de redacteur duidelijk wat wel en wat niet kon.

Daarna nog een gesprekje gehad met dat TV-team en spraken over een TV-uitzending op de VRT in het najaar. Dat zal deze wel zijn..........

Raceboy
29-12-2004, 01:08
Bert keert terug naar de werkvloer en zelfs daaronder. Onder de grond zien we hem de ene dag slib uit riolen zuigen, de andere dag reinigt hij de leidingen van een tankstation. Een dag in de winkel en het atelier van zijn eigen bedrijf is een hele beproeving : de baas kan het tempo van zijn werknemers absoluut niet meer volgen.
Bij het reinigen van de composteringshall ontsnapt Bert op het nippertje aan een ongeval : een hogedruklans slaat op hol en Bert valt bijna van een hoge stelling. Gelukkig "bijna".
Tenslotte reinigt hij rioolputje na rioolputje, straat in, straat uit. Geen enkel putje laat hij ongereinigd achter, maar deze –noodzakelijke- job gaat gauw vervelen.

Hij ondervindt aan den lijve wat zijn strenge beleid inhoudt voor de mannen die dag, in dag uit op de baan zijn en wanneer hij, een week later, met zijn management samenzit, weet Bert precies waar het beter kan en waar de knelpunten zitten voor zijn werknemers.


tgaat dus spannend worden.

Brecht
03-01-2005, 21:09
In het programma ''op gelijke voet'' dat vanavond is om 21:30 op VRT gaat het over Bert Longin.

'' Bert keert terug naar de werkvloer en zelfs daaronder. Onder de grond zien we hem de ene dag slib uit riolen zuigen, de andere dag reinigt hij de leidingen van een tankstation. Een dag in de winkel en het atelier van zijn eigen bedrijf is een hele beproeving : de baas kan het tempo van zijn werknemers absoluut niet meer volgen.
Bij het reinigen van de composteringshall ontsnapt Bert op het nippertje aan een ongeval : een hogedruklans slaat op hol en Bert valt bijna van een hoge stelling. Gelukkig "bijna".
Tenslotte reinigt hij rioolputje na rioolputje, straat in, straat uit. Geen enkel putje laat hij ongereinigd achter, maar deze –noodzakelijke- job gaat gauw vervelen.

Hij ondervindt aan den lijve wat zijn strenge beleid inhoudt voor de mannen die dag, in dag uit op de baan zijn en wanneer hij, een week later, met zijn management samenzit, weet Bert precies waar het beter kan en waar de knelpunten zitten voor zijn werknemers. ''

(Stukje komt van www.tv1.be)


Greetzz.. Corvetteboy

/* samengevoegd met bestaand topic */

airco
03-01-2005, 23:18
Was best een aangenaam programma ....

In het begin sloeg bert een beetje een modderfiguur .... maar later op de week vlotte een en ander toch wel iets beter ....

Knap firmaatje oevrigens ;)

FIRE
03-01-2005, 23:22
Originally posted by airco
Was best een aangenaam programma ....

Inderdaad

Originally posted by airco
In het begin sloeg bert een beetje een modderfiguur .... maar later op de week vlotte een en ander toch wel iets beter ....
Het valt denk ik ook niet mee als je van de ene op de andere dag ander werk moet doen.

Snap alleen niet waarom ze niet op het idee kwamen om een paar rijplaten te gebruiken ipv een lift om die hogedrukreiniger in/uit die bus te krijgen.

AlainH
03-01-2005, 23:27
Mooie reportage !
En 't was meer een compostfiguur ipv een modderfiguur :D

Hij mag fier zijn op zijn bedrijf, en zijn werknemers.

Raceboy
04-01-2005, 00:11
Opgemerkt dat die bedrijfskledie daar best wel mooi is met overal de viper op.

airco
04-01-2005, 00:30
Originally posted by FIRE
Inderdaad
Snap alleen niet waarom ze niet op het idee kwamen om een paar rijplaten te gebruiken ipv een lift om die hogedrukreiniger in/uit die bus te krijgen.

waarschijnlijk omdat niet al die machientjes op wieltjes staan ... ;)

Guido
04-01-2005, 01:01
Idd, Bert heeft een mooi bedrijf, waar de mannen blijkbaar graag werken. 't is aan het werkvolk dat ge kunt zien of het ergens goed is. Alles tot in de puntjes verzorgd. Uniforme kledij is daar één van.

Stel u voor, Huudo heeft langer dan een halfuur aan een stuk TV gekeken zonder dat er autosport op was. :eek:

Raceboy
04-01-2005, 01:40
Nee er zat vooral geen autosport in dat programma. Jij kijkt ook niet goed :p

Mark
04-01-2005, 02:04
Helemaal correct was het programma niet. er zijn maar enkele freaks die daar opletten. Toevallig hier op De Paddock :D

Je kreeg de indruk dat zijn "stage" op de werkvloer van maandag 16-8 tot vrijdag 20-8 duurde en dan in het weekend effe de 24 uur van Zolder erbij doen. Volgens mij heeft Longin toch wel enkele kilometers gemaakt op de woensdag en donderdag.

Weet iemand waar ze de bedrijfkleding maken voor Longin Services? Eens bellen of ze al een nieuwe print hebben ontvangen m.b.t. wagen op die T-shirts en truien :D

Leuk programma.

Bart.Vandecavey
04-01-2005, 10:16
Ik vond wel dat zijn personeel nogal hard was voor hem...

Integra
04-01-2005, 11:32
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik vond wel dat zijn personeel nogal hard was voor hem...
Payback time? :p

Raceboy
04-01-2005, 13:23
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik vond wel dat zijn personeel nogal hard was voor hem...

Hard ? amaai kan ik bij u komen werken da moet daar nogal een softe omgeving zijn.

Guido
04-01-2005, 13:56
Originally posted by raceboy
Nee er zat vooral geen autosport in dat programma. Jij kijkt ook niet goed :p

een minuut wat Vipers en wat Porsches zien en een podium... als we dat al autosport gaan noemen op TV... :p

marcel
06-01-2005, 01:18
het is het enige dat nog in het budget van VTM past qua autosport

Pascal
06-01-2005, 02:25
Toeval of niet maar vandaag is Longin Service bij ons in de straat de "kolkjes" komen reinigen. Ik heb echter niet kunnen zien of het oudste voertuig uit het wagenpark nu al vervangen was :D :D :D

Eén ding is zeker : Bert was er niet bij...

C U

Guido
06-01-2005, 11:15
Originally posted by Pascal

NOg vergeten : het is op maandagavond op TV 1.



Originally posted by marcel
het is het enige dat nog in het budget van VTM past qua autosport

... :D