View Full Version : BMW 1 reeks by G&A Racing: work in progress pictures!
Hier een paar foto's van de 1 reeks waar het team momenteel aan bezig is om dit jaar in de Belcar mee aan te treden. Zoals je kan zien is er nog wel heel wat werk aan maar ze geven toch al een idee van hoe ze er gaat uitzien. Updates zullen volgen in de komende maanden. Enjoy :)
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan/images/1%20REEKS%20002.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan/images/1%20REEKS%20003.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan/images/1%20REEKS%20004.jpg
Op onze homepage http://www.GnA-racing.be staan er nog een paar meer.
Dat ziet er zeer veelbelovend uit :) Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Hopelijk veranderen jullie toch wel heel wat ten opzichte van het standaardmodel. Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken.
Originally posted by raceboy
Hopelijk veranderen jullie toch wel heel wat ten opzichte van het standaardmodel. Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken.
Als je de foto's eens goed bekijkt, denk ik dat je je daarover geen zorgen moet maken! ;)
Buzzbomb
01-01-2005, 23:14
Mooi project! Leuk om de voortgang zo te zien :)
"Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken."
En daarom is het niks? :s
Ik vind hem gaaf, ziet er erg goed uit in het echt.
Originally posted by Buzzbomb
Mooi project! Leuk om de voortgang zo te zien :)
"Want bij Top Gear is deze BMW toch wel redelijk afgebroken."
En daarom is het niks? :s
Ik vind hem gaaf, ziet er erg goed uit in het echt.
Hola, dat heb ik niet gezegd he. Bij top gear bleek alleen dat de wegversie een slechte wegligging had. Dat wil je dus niet in je koersauto overbrengen he. Maar als ze er zo aan werken, zal het wel in orde komen. Het enige wat niet geod kome is naar mijn smaak de look. Ik vind de M1 echt niet mooi.
Ik heb juist in alle tests tot nu toe gelezen dat het veruit de beste rijderswagen is in z'n klasse. Qua wegligging versloeg hij de Ford Focus, tot nu toe altijd de maatstaf qua wegligging.
De 1 heeft een zeer geavanceerde ophanging. Die op onze wagen zal natuurlijk wel verschillen van de gewone wegversie. Als ik het goed voorheb staat een 3,2L (400 pk) met een sequentiële versnellingsbak ook niet in de cataloog ;) :D
ps: Top Gear is op het vlak van tests allesbehalve een referentie. Auto's die niet van Engelse makelij zijn krijgen het altijd iets harder te verduren, zeker indien een concurrent in Engeland gebouwd wordt. Nog niet opgevallen? ;)
Originally posted by raceboy
Hola, dat heb ik niet gezegd he. Bij top gear bleek alleen dat de wegversie een slechte wegligging had. Dat wil je dus niet in je koersauto overbrengen he. Maar als ze er zo aan werken, zal het wel in orde komen. Het enige wat niet geod kome is naar mijn smaak de look. Ik vind de M1 echt niet mooi.
met alle respect voor top gear, maar dat vind ik nu eens echt belachelijk. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over de ophanging van de 1, integendeel zelfs. Ik dacht dat die ging aanleunen bij het karakter van de Mini, en die ophanging is super, voor een baanwagen uiteraard!
wat de G&A 1 reeks betreft : bangelijk project, wordt weer iets deftig, ik heb het al lang gezien ;)
Wild Goose
02-01-2005, 11:27
Gaat een vreed beestig baksken worden. :applaus:
Originally posted by Scapa
De 1 heeft een zeer geavanceerde ophanging. Die op onze wagen zal natuurlijk wel verschillen van de gewone wegversie. Als ik het goed voorheb staat een 3,2L (400 pk) met een sequentiële versnellingsbak ook niet in de cataloog ;) :D
Wat is nou het voordeel van zo'n 1 Serie tov een 3 Serie BMW. Kan me voorstellen dat een iets grotere 3 Serie sedan met zo'n zware motor een betere wegligging heeft.
Originally posted by Scapa
ps: Top Gear is op het vlak van tests allesbehalve een referentie. Auto's die niet van Engelse makelij zijn krijgen het altijd iets harder te verduren, zeker indien een concurrent in Engeland gebouwd wordt. Nog niet opgevallen? ;)
Vooral Duitsers... :D
Originally posted by FIRE
Wat is nou het voordeel van zo'n 1 Serie tov een 3 Serie BMW. Kan me voorstellen dat een iets grotere 3 Serie sedan met zo'n zware motor een betere wegligging heeft.
Een belangrijke reden om voor de 1 serie te kiezen was denk ik het feit dat een nieuw en origineel model is. De 3 serie verandert binnenkort dus het zou een beetje dom zijn om daar nu nog een race-versie van te maken. Toen ik de auto voor het eerst zag deed ze me onmiddellijk denken aan de Z3 van Beliën.
How how, voor we topgear helemaal afmaken... De 1 werd geroemd om zijn speciaal uiterlijk en voor zijn wegligging!
Alleen ging de 1 de boot in als het op afwerking aankwam (erg goedkoop plastiek en indrukbaar dashboard...), als het op ruimte aankwam (weinig plaats achteraan en weinig kofferruimte) en vooral qua prijs! Het ging er dan ook om dat de wagen ondanks zijn ferme meerprijs ook niks wezenlijks meer biedt dan de concurrentie, zeker als je de belangrijkste factoren in dat segment bekijkt: ruimte, kwaliteit en betrouwbaarheid... En dan mag de wagen dan nog een goeie wegligging hebben of een fris uiterlijk, in dat segement van wagens ben je dan geen goede koop!
Dus in volgens mijn bescheiden mening legden ze daar precies de vinger op de wonde van deze 1-reeks!
Maar back on topic: heel erg leuk project!! Ook al vind ik de 1 een afzichtelijke wagen, dit project vind ik dan weer erg leuk! Hoe diverser het startveld, hoe beter! Is dit trouwens de eerste race-1? Of zijn er nog mensen die nog aan dergelijke project werken in binnen- of buitenland?
Originally posted by Lambo
Is dit trouwens de eerste race-1? Of zijn er nog mensen die nog aan dergelijke project werken in binnen- of buitenland?
Tuurlijk, the Germans again ;) :D http://www.team-dose.de/
Een diesel voor de Langstreckenpokal op de Nürburgring.
Originally posted by Maarten
met alle respect voor top gear, maar dat vind ik nu eens echt belachelijk. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over de ophanging van de 1, integendeel zelfs. Ik dacht dat die ging aanleunen bij het karakter van de Mini, en die ophanging is super, voor een baanwagen uiteraard!
wat de G&A 1 reeks betreft : bangelijk project, wordt weer iets deftig, ik heb het al lang gezien ;)
Wadde!? De mini een goede ophanging??? Is het daarmee dat een Yaris met zo'n 120pk sneller is dan een mini met 163pk??? Alle piloten zijn het eens; een mini is geen echte race-wagen. Oke voor op de baan hoor je mij niets zeggen, maar het circuit is toch iets anders. En in de Belcar rijdt niemand met een baan ophanging eronder.
En wat is een goeie ophanging voor de straat?? Zacht, geruisloos, banden slijtage zolaag mogelijk,.... .
Wat de 1 reeks betreft, eindelijk eens iets anders dan de andere; Hopelijk een ding dat snel zal zijn, ik kijk er al naar uit. Wanneer denken jullie hem voor het eerst te test?
Daar kan ik op dit moment geen antwoord op geven.
Originally posted by Scapa
Daar kan ik op dit moment geen antwoord op geven.
er zijn op het einde van Februari een paar testdagen gepland in warmere oorden, maar als alles goed gaat moet hij het asfalt van Zolder eerst geproefd hebben
R@ce@holiC
29-01-2005, 15:44
Update : enkele recentere foto's van de werken aan de 1-reeks:
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan29/images/G%26A%20racing%20005.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan29/images/G%26A%20racing%20003.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-jan29/images/G%26A%20racing%20017.jpg
Meer foto's via www.GnA-Racing.be.
De piloot komt nogal ver naar achteren... of lijkt dit alleen zo???
wat meer uitleg graag
http://www.gna-racing.be./foto2005/1-jan29/images/G%26A%20racing%20012.jpg
De piloot zal inderdaad verder achteruit zitten dan normaal het geval is. Is om een betere gewichtsverdeling te bekomen.
Ik heb het al lang gezien... Weer een nieuwe aanwinst voor de Belcar. Supercar in wording
Thomaske
02-02-2005, 17:08
Het is net zoals in de DTM en met de V8 Stars. Die zitten ook zo ver achter uit.
Het gaat een mooie wagen worden en ik hoop ook dat deze wagen mooie resultaten kan neerzetten in Toerisme.
Mvg
Nu nog betalende piloten vinden...
Heel knap project !!!
Keep up the gr8 work !!!
Vandaag nog wat meer foto's ;-)
R@ce@holiC
16-02-2005, 19:32
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-feb/images/1%20003.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/1-feb/images/1%20002.jpg
meer foto's nog altijd via www.GnA-Racing.be :)
De werken aan de wagen vlotten goed. De zoektocht naar piloten loopt dan weer stroever en zonder piloten geen races... Piloten met budget aarzel niet om het team te contacteren.
RX-7 freakske
17-02-2005, 15:20
De wagen begint een mooie look te krijgen.
Hopelijk lukt het jullie om op tijd piloten te vinden en veel succes te behalen in het Belcar kampioenschap ;-)
R@ce@holiC
03-03-2005, 21:11
Vandaag was er een korte roll-out in Zolder, hier enkele foto's :
http://www.gna-racing.be/foto2005/rol1/images/1.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/rol1/images/7.jpg
Meer foto's op www.GnA-Racing.be
Originally posted by R@ce@holiC
Vandaag was er een korte roll-out in Zolder, hier enkele foto's :
http://www.gna-racing.be/foto2005/rol1/images/1.jpg
http://www.gna-racing.be/foto2005/rol1/images/7.jpg
Meer foto's op www.GnA-Racing.be
Zoals je kan zien waren de zijschorten nog niet af. De wagen staat op de foto's door omstandigheden ook op smallere velgen.
WOW!!! :)
Ziet er erg mooi uit (behalve dan de achtervleugel, maar dat is bij een hatchback altijd een probleem).
Sodeknetter wat een beauty! Hoop echt dat er zich rijders voor aandienen!
Originally posted by FIRE
WOW!!! :)
Ziet er erg mooi uit (behalve dan de achtervleugel, maar dat is bij een hatchback altijd een probleem).
En ook niet echt reglementair denk ik.
Originally posted by pipo
En ook niet echt reglementair denk ik.
Is idem als bij de Mini S3, volledig reglementair :) Liberaal reglement eh ;)
Thomaske
04-03-2005, 07:51
Prachtige wagen!
Mvg
Originally posted by Scapa
Is idem als bij de Mini S3, volledig reglementair :) Liberaal reglement eh ;)
"25. De silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen
zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale
maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden."
Quote uit het reglement. De officiele BMW verleden jaar had hetzelfde probleem en moest bij zijn eerste race in Spa voor de officiele trainingen ook een andere achtervleugel monteren omdat die achter de auto achteruit kwam.
Originally posted by pipo
"25. De silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aërodynamische hulpmiddelen
zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale
maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden."
Quote uit het reglement. De officiele BMW verleden jaar had hetzelfde probleem en moest bij zijn eerste race in Spa voor de officiele trainingen ook een andere achtervleugel monteren omdat die achter de auto achteruit kwam.
De silhouet is behouden gebleven. De vleugel komt bij ons ook niet achter de bumper.
Originally posted by Scapa
De silhouet is behouden gebleven. De vleugel komt bij ons ook niet achter de bumper.
Die achterbumper heeft anders wel een ferme driehoeks-vorm. Net zoiets als die Porsche van RTM tijdens de World Series 2003 aan de voorkant. De Paddock, ook voor uw pre-technische controle :D
Schoon bakske ! En met die vleugel is niks mis, men noemt dat "het reglement naar uw hand zetten" :)
De lelijkste Belcar-wagen die er is.
Originally posted by Mark
Die achterbumper heeft anders wel een ferme driehoeks-vorm. Net zoiets als die Porsche van RTM tijdens de World Series 2003 aan de voorkant. De Paddock, ook voor uw pre-technische controle :D
Welke toen verboden werd door de technische keuring.
Originally posted by AlainH
Schoon bakske ! En met die vleugel is niks mis, men noemt dat "het reglement naar uw hand zetten" :)
Inderdaad :)
@pipo: waarom verboden? De lengte van de wagen kwam niet meer overeen met wat op z'n papieren stond...
Originally posted by Autofan
De lelijkste Belcar-wagen die er is.
Ik vind de 1 op zich geen mooie wagen, maar ik heb wel alle respekt voor een team dat toch probeert om origineel uit de hoek te komen op deze manier.
En laat ons eerlijk zijn, lelijk of mooi dat is een vrij subjectief gegeven, ik denk dat het enige objectieve waar hij kan op beoordeeld worden zijn snelheid is ;)
Originally posted by Autofan
De lelijkste Belcar-wagen die er is.
meningen verschillen, blijkbaar, ik vind het een knappe wagen
Wild Goose
04-03-2005, 23:06
Ik vindt het ook een mooi racemonstertje, en ik hoop dat de beemer mooie prestaties gaat neer zetten.
Al piloten voor gevonden trouwens?
Bart.Vandecavey
05-03-2005, 08:41
Ik denk dat we nog moeten wachten totdat hij volledig af is... In ieder geval mooi initiatief
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.