PDA

View Full Version : Vraag 1 en 2


Sennake
02-01-2005, 00:37
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2005.jpg

Ok, hier gaan we weer voor een seizoen autosportquiz!!

Zoals je ziet hebben we rekening gehouden met de suggestie om de vragen wat meer te spreiden over het jaar. 2 keer per maand 2 vragen, gedurende 10 maanden levert dus 40 vragen op. November en december zijn rustmaanden.

HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/kalender_2005.jpg) vind je de Quiz-kalender waarop je zowel de data ziet staan waarop de vragen online komen als wanneer jij je antwoorden moet binnensturen. Aangezien er 20 dubbele vragen gesteld worden dit jaar en er 19 GP's zijn blijft er maar 1 vragenstel over waaraan geen GP gehangen wordt. Ik was eerst van plan om dit te doen met vraag 1 en 2, maar dan zou de laatste deadline (16 oktober, GP van China) 1 dag na het online zetten van de vragen (15 oktober) vallen, en dat leek me absoluut te vermijden. Dus heb ik de ganse rij GP-data naar voren geschoven zodat de deadline nu altijd ruim na de online-plaatsing van de vragen komt.

Eén en ander betekent dat je nu dus een zeer ruime marge hebt want de antwoorden moeten pas binnen zijn bij het begin van het F1-seizoen op 6 maart 2005! Maar het MAG ook vroeger natuurlijk. Op deze wijze denk ik dat we ook tegemoet komen aan onze "winterslaap-quizzers" die misschien pas nà 15 januari (onze oorspronkelijke deadline voor vraag 1 en 2) wakker worden en zo de start van de race missen ;)

Ook zullen er minder categorieën zijn en dus meer vragen per categorie. In de praktijk betekent dit dat er 4 moeilijkheidsgraden zullen zijn met 10 vragen per moeilijkheidsgraad. In deze eerste "graad" zijn alle vragen gemakkelijk en evenveel waard, nl. 1 punt per goed antwoord op een sub-vraag. Elke vraag telt 5 subvragen dus er zijn 5 punten per vraag of 10 punten per 2 weken te verdienen in moelijkheidsgraad 1. Omdat de vragen zo simpel zijn geven we pas tips vanaf graad 2.

Alles duidelijk? Dan gaan we weer van start ;)

We beginnen weer met een "makkie", zodat iedereen de smaak van het quizzen goed te pakken krijgt :)

Moeilijkheidsgraad : 1
Punten per goed antwoord : 1

Vraag 1 :

[list=1]
Wie zit er achter het stuur in deze wagen?
Om welke rally gaat het hier?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde resultaat in deze rally?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/01.jpg

Vraag 2 :

[list=1]
Wie zit er achter het stuur in deze wagen?
Om welke GP gaat het hier?
In welk jaar speelt dit zich af?
Wat is de naam van de wagen (merk + type)?
Wat was het behaalde resultaat in deze race?
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2005/02.jpg

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de START van de GP van Australië op 6 maart 2005.

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

Juha
02-01-2005, 01:16
De eerste van 2005 is onderweg! :)

Jan
02-01-2005, 11:29
Mij zo bruut uit mijn diepe winterslaap wekken, dat gaat nooit goed aflopen :no: :no: :no:

jan :D

Sennake
02-01-2005, 12:35
Ja sorry hoor Jan, maar als het aan ons gelegen had, waren we pas terug gestart bij het begin van het F1-seizoen. De Paddockers hebben er echter anders over beslist en wilden meer een grotere spreiding over het jaar van de vragen, en een minder uitgesproken stijging van moeilijkheidsgraad. En dat was niet in dovemansoren gezegd...

We trachten altijd zoveel mogelijk onze forummers te plezieren en rekening te houden met hun wensen. Dus : de kop is eraf ;)

Nu, veel opzoekwerk zal hier nog wel niet aan te pas komen dus je kan rap terug in je winterslaapkamer terugkeren eh :D

airco
02-01-2005, 13:09
ga dit jaar ook eens meedoen ... Alle alvast de eerste 2 vragen :)

zouden allemaal juist in de mailbox van guy moeten liggen :D

Baron
02-01-2005, 18:56
Amai, is me dat effen schrikken! :confused:
De Nieuwsjaarskater zit nog in mijn kop en daar zijn de eerste vragen voor de nieuwe Paddockquiz al. :+
Die nieuwe spelregels lijken me wel OK te zijn.
Vooruit, we beginnen eraan.
Aan alle deelnemers heel veel succes gewenst! ;)

AlainH
03-01-2005, 00:44
Ik doe ook weer mee, veel succes aan iedereen ( maar ni teveel natuurlijk :D )

The Interceptor
03-01-2005, 01:14
Ik ga ook weer meedoen, en proberen om nu eens tot het einde door te gaan. Deze vragen waren om 2 min opgelost :p (kdenk toch dat ze juist zijn :rolleyes: )

veel succes iedereen !!

Zapper
03-01-2005, 11:43
Ik doe voor de eerste keer mee onder het motto: meedoen is belangrijker dan de antwoorden juist hebben...

sledge
03-01-2005, 11:54
Ik zal ook weer meedoen, en het deze keer hopelijk iets langer uithouden dan vorig toen, toen ik m'n motivatie wat verloren was na die vragen over de Belgische autosport.

Guido
03-01-2005, 14:35
Ik ga de draad ook weer eens oppikken denk ik. ;) Ik heb de kalender (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=9733) ook eens bekeken en blijkt dat we nu veel meer tijd hebben om de antwoorden te vinden, dus dan moet het zeker wel lukken. Enkel uitkijken in oktober waar we maar 2 weken hebben. Dat zal het voor de laatste 2 rondes extra moeilijk en dus ook extra spannend maken!

I'm in! ;)

ICEMAN
03-01-2005, 16:29
Misschien een stomme vraag, maar bij de 2de foto zoeken jullie daar het resultaat van de vrije trainingen? Zo ja, van beide?

Sennake
03-01-2005, 16:46
Originally posted by ICEMAN
Misschien een stomme vraag, maar bij de 2de foto zoeken jullie daar het resultaat van de vrije trainingen? Zo ja, van beide?

Neen, we zoeken het resultaat van de RACE. Niet zo'n stomme vraag trouwens, ik heb de vraag dan ook aangepast.

Maareuh : niet teveel in detail treden hier eh Iceman, voor je het weet heb je het antwoord al verklapt :no:

Jan
03-01-2005, 17:04
Ik denk dat ik mij toch nog maar eens omdraai in mijn winterbed, tegen de tijd van de nieuwe deadline is de vraag nog zeker 7 keer aangepast :D :D :D

jan

Sennake
03-01-2005, 17:20
Originally posted by jan
Ik denk dat ik mij toch nog maar eens omdraai in mijn winterbed, tegen de tijd van de nieuwe deadline is de vraag nog zeker 7 keer aangepast :D :D :D

jan

Zie dan toch maar dat je uw wekker op tijd zet :D :D :D

Luigi
04-01-2005, 14:34
Ik wil ook deelnemen aan deze quiz. Er is maar 1 probleem: ik krijg die rallyfoto niet op mijn scherm. Het is een allerleukst wit vierkant met een rood kruisje in! Die tweede vraag is no problem.

ICEMAN
04-01-2005, 20:55
Myn antwoorden zijn ook al binnen. Nu maar afwachten.

Brecht
15-01-2005, 12:58
Kzal maar nog eens meedoen voor de fun, en deze keer de quiz proberen uit te zingen tot het einde. Antwoorden vraag 1 en 2 zijn normaalgezien binnen.

Greetzz.. Corvetteboy

RX-7 freakske
18-01-2005, 16:52
Ik ga dit jaar ook eens een poging doen om mee te doen, men eertse antwoorden zijn binnen.

vanni
23-01-2005, 14:36
Is het bij vraag 2 het resultaat vd gezochte piloot die telt ??

JJoris
23-01-2005, 16:08
Ik kan de moed niet opbrengen om nog eens deel te nemen aan jullie prachtige kwis.

Sennake
23-01-2005, 16:58
Originally posted by vanni
Is het bij vraag 2 het resultaat vd gezochte piloot die telt ??

Dat lijkt me wel logisch ja.

Rallyloverke
01-02-2005, 20:07
Tiens, van vraag 1 zie ik de foto niet?

=> Opgelost, even alles afgesloten, herstarten en klaar, da's het virus Windows XP waarschijnlijk

Pat
22-02-2005, 21:20
De eerste twee zijn binnen ! :gas:

Jan
22-02-2005, 23:59
Ik heb mijne wekker nu toch al gezet, maar ik word daar zooo moe van :rolleyes:

jan

bazzie
27-02-2005, 14:31
Ik heb het er vorig jaar niet zo slecht van af gebracht vind ik zelf, dus ga ik dit jaar mijn kans nog eens wagen. Ik ga mijn best doen om de quiz weer tot het einde mee te spelen, maar ik kan niks beloven :)

Voor de eerste 2 vragen is al niet veel opzoekwerk nodig, maar het is toch weer even wennen na zo'n lange winterstop...

bazzie
02-03-2005, 01:22
Mijn antwoorden zijn onderweg.

Fré
02-03-2005, 14:21
Mijn antwoorden zijn ook onderweg.

Guido
05-03-2005, 22:21
Oh jee, dat ging bijna mis. Zoveel tijd hebben en dan nog bijna te laat. Ik heb het veel te druk. :D

Enfin, we zijn vertrokken. ;)

The Interceptor
06-03-2005, 17:17
En ik ben dus te laat met mijn antwoorden :(

Sennake
06-03-2005, 17:38
Originally posted by The Interceptor
En ik ben dus te laat met mijn antwoorden :(

Tja, 2 maanden en 6 dagen is natuurlijk ook wel erg nipt voor zo'n moeilijke vragen :rolleyes:

Volgende keer beter dan maar? ;)