PDA

View Full Version : Koenigsegg LMP


Werner333
08-11-2001, 20:46
Na de prachtige sportwagen gaat de Zweedse autobouwer nu ook een Le Mans prototype bouwen.
Op de foto's zie boven de CC en onder computer bewerkingen van de LMP. Het chassis van de LMP zou indentiek zijn aan de CC. De motor zou een supercharged boxer 12 cilinder zijn. Nog ontworpen door Carlo Chiti. Koenigsegg heeft de rechten van deze motor gekocht en gaat ook een beperkte serie van de CC met deze motor uitbrengen.
http://www.ite.his.se/~a97ricfr/CC+LMP1.jpg http://www.ite.his.se/~a97ricfr/CC+LMP2.jpg

Meer info vind je hier: http://www.ite.his.se/~a97ricfr/index.htm

Mark
08-11-2001, 23:26
ennuh werner, net op totalmotorsport geweest?:D :D :D :D

wat een prachtbak, maar lijkt me stug dat we hem ooit op Le Mans zien. als ik alles goed begrijp is het model al 2 jaar oud. Wat me blijft intrigeren is de W12 motor. Ik kan nergens wat terug vinden over het "life-project" uit begin negentiger jaren.

:rolleyes:

Werner333
08-11-2001, 23:52
Originally posted by Marshal
ennuh werner, net op totalmotorsport geweest?

Yep. Ondanks het feit dat de site op haar gat ligt is het forum daar nog steeds the place to be voor Sportscars en Gt racing.

Sennake
09-11-2001, 00:08
Sjiek gedaan die computerbewerkingen, maar de computer-artiest moet zijn logo in het midden leren zetten. En dat dat moeilijk is besef ik maar al te goed (i.p.v. computertekeningen zit ik met hetzelfde probleem bij het decals aanbrengen)...

Mark
09-11-2001, 22:41
Moet mijn uitspraak herroepen, in de autosport spreken ze er nu ook over. Daar hebben ze het trouwens over een motor van Motor Morderni .....was dat niet BMW in disguise?:D

Werner333
10-11-2001, 18:17
Originally posted by Marshal
Daar hebben ze het trouwens over een motor van Motor Morderni .....was dat niet BMW in disguise?:D :no:
Dat is de doorontwikkelde Alfa motor van Carlo Chiti.

AuForm
19-11-2001, 10:11
Originally posted by Marshal
Wat me blijft intrigeren is de W12 motor. Ik kan nergens wat terug vinden over het "life-project" uit begin negentiger jaren.

:rolleyes: Een W12 motor met drie banken heeft een aangeboren hitte probleem. Dit is teminste wat ik denk. En om deze reden heeft Audi niet doorgedaan met zijn 5v W12 (Avus concept), en Bugatti niet met de W18 (EB118-Eb218-Chiron18/4 /Veyron18/4 concepten). Een 3-banken design zou tussen twee cilinderbanken twee uitlaten hebben. Dit zou leiden tot een enorme hitte. Het is tenmiste mijn theorie, dus je moet ze niet geloven.


PJ

Lambo
20-11-2001, 13:03
Inderdaad Auform, de W18 is afgevoerd wegens onoplosbare problemen qua hitte-afvoer.

Een ander vraagje: over een drietal jaar is er ooit een prototype van een Mercedes Maybach Coupé voorgesteld. Toen was er sprake dat die mogelijks ooit met een V24 zou worden uitgerust (Twee aan elkaar gekoppelde V12-motoren) Weet iemand of Mercedes bezig is met die ontwikkeling, of als die stilletjes is afgevoerd? Over de Maybach Coupé zelf heb ik sedertdien ook eigenlijk niets meer vernomen.