Mark
12-01-2005, 21:20
Tussen alle treurige berichten van Cups die weinig tot geen deelnemers hebben zijn er nog klassen die wel deelnemers weten aan te trekken. De Dutch Supercar Challenge(DSC) kon weleens een sterke groei doormaken in 2005.
Al enkele jaren maakt het DSC een gezonde groei zowel kwalitatief als kwantitatief. Afgelopen jaar zagen we al regelmatig een uitverkocht huis qua aantal deelnemers. Voor enkele wedstrijden waren er zelfs wachtlijsten van 15 wagens!!Door het stopzetten van de Alfa en Clio cup in Nederland zijn er aanwijzigingen dat het aantal deelnemers weleens explosief kan groeien in 2005.
Het idee is om de klasse GT, Supersport en Sport op te splitsen in twee klassen. GT- en Toerwagens, wellicht met een onderverdeling. Als ze in totaal 80 tot 90 wagens kunnen vinden dan gaat het hele spelletje door. Volgens de kalender komen ze dit jaar 3 maal naar België. Dat kon weleens leuke sprintwedstrijden gaan opleveren....
Richting echte endurance zal het niet gaan. Reden: Hollandse gierig- en zuinigheid :D
''Er zijn nogal wat eigenaren/rijders die niet graag een ander in de wagen laten rijden, ongeveer 60% van ons startveld rijdt alleen en wil dit ook zo houden.''
organisator Dick van Elk, forum supercarchallenge.nl
Daarnaast zijn veel teams niet voorzien op de eisen die een Endurance race met zich meebrengt. Denk aan tank-installaties e.d.
In het DSC rijden wel aparte (niet altijd even snel) wagens mee. Denk aan de Panoz. Voor 2005 mogen we twee DTM Opel Astra's spec. 2000 verwachten. In de Autsport van deze week is te lezen dat de Engelsman Steve Hirst een tweetal van deze wagens heeft aangeschaft. Zijn oude BTCC Audi A4 heeft hij aan de kant gezet.
Met één wagen zl hij fulltime deelnemen aan de DSC en aan enkele geselecteerde wedstrijden van de Britcar. Voor de tweede wagen worden nog rijders gezocht. De wagens hebben in 2000 en 2001 deelgenomen aan het DTM, daarna hebben ze dienst gedaan als taxi-DTM. Het taxi-kitje zou hij ook hebben overgenomen.
Toch leuk dat zo'n eigenwijze privateer als Van Elk wel succes heeft met zijn klasse ;)
Al enkele jaren maakt het DSC een gezonde groei zowel kwalitatief als kwantitatief. Afgelopen jaar zagen we al regelmatig een uitverkocht huis qua aantal deelnemers. Voor enkele wedstrijden waren er zelfs wachtlijsten van 15 wagens!!Door het stopzetten van de Alfa en Clio cup in Nederland zijn er aanwijzigingen dat het aantal deelnemers weleens explosief kan groeien in 2005.
Het idee is om de klasse GT, Supersport en Sport op te splitsen in twee klassen. GT- en Toerwagens, wellicht met een onderverdeling. Als ze in totaal 80 tot 90 wagens kunnen vinden dan gaat het hele spelletje door. Volgens de kalender komen ze dit jaar 3 maal naar België. Dat kon weleens leuke sprintwedstrijden gaan opleveren....
Richting echte endurance zal het niet gaan. Reden: Hollandse gierig- en zuinigheid :D
''Er zijn nogal wat eigenaren/rijders die niet graag een ander in de wagen laten rijden, ongeveer 60% van ons startveld rijdt alleen en wil dit ook zo houden.''
organisator Dick van Elk, forum supercarchallenge.nl
Daarnaast zijn veel teams niet voorzien op de eisen die een Endurance race met zich meebrengt. Denk aan tank-installaties e.d.
In het DSC rijden wel aparte (niet altijd even snel) wagens mee. Denk aan de Panoz. Voor 2005 mogen we twee DTM Opel Astra's spec. 2000 verwachten. In de Autsport van deze week is te lezen dat de Engelsman Steve Hirst een tweetal van deze wagens heeft aangeschaft. Zijn oude BTCC Audi A4 heeft hij aan de kant gezet.
Met één wagen zl hij fulltime deelnemen aan de DSC en aan enkele geselecteerde wedstrijden van de Britcar. Voor de tweede wagen worden nog rijders gezocht. De wagens hebben in 2000 en 2001 deelgenomen aan het DTM, daarna hebben ze dienst gedaan als taxi-DTM. Het taxi-kitje zou hij ook hebben overgenomen.
Toch leuk dat zo'n eigenwijze privateer als Van Elk wel succes heeft met zijn klasse ;)