View Full Version : F1 Teampresentaties 2005
The Interceptor
13-01-2005, 18:53
Afgelopen week zijn er toch al twee teampresentaties geweest, ik ben ongetwijfeld niet de enige die dit heeft opgemerkt.
8 januari: Toyota
op verschillende sites zoals www.f1racing.nl staan er heel wat foto's van deze presentatie. Weinig verschillen met vorig jaar precies. Nog altijd dat saaie kleurenschema, enkel de overal werd lichtjes gewijzigd, door de mouwen wat grijs te maken :rolleyes: .
13 januari: Sauber
De voorstelling van Sauber was reeds eergisteren gepland, in Maleisië, maar omwille van de Tsunami's werd die dus afgelast. Vandaag hebben ze dan gewoon een berichtje op hun site gezet met enkele (weinig, maar hi-res) foto's bij. (www.sauber.ch)
Hier valt wel meer te zeggen dan bij Toyota vind ik. Kleurenschema is behalve aan de neus ook nauwelijks veranderd. Maar aan de vormgeving is wel te zien dat ze hard in hun nieuwe windtunnel gewerkt hebben. Kijk vooral naar deze foto (http://www.sauber.ch/images/home/upload/SP_ET8278.jpg) .
Verder zijn ze van Bridgestone naar Michelin overgeschakeld, en hebben ze terug zelf een versnellingsbak ontwikkeld, toch al héél wat minder Ferrari als vorig jaar he :)
Maar wat me bij de Toyota nog niet meteen was opgevallen, is de nieuwe hoogte van de voorvleugel. Dat is echt geen zicht meer hoor :frusty:
Andere reeds geplande teampresentaties:
16 Januari: BAR
31 Januari: Williams
1 Februari: Renault
7 Februari: Red Bull Racing
Kijk eens naar de voorvleugel bij de Sauber: ook zo hoog bij de grond, het is dan ook een nieuw reglement om de bolides langzamer te maken.
Die hoogte van de voorvleugel is op esthetisch vlak inderdaad een miskleun van formaat.
De toyota blijft inderdaad een grijze muis. Dat ze nu de mouwen van de overals ook grijs hebben gemaat bevestigd alleen maar dit imago. Maar wat wil je nu ook met Rood-Wit als kleuren (Oneliner ;) )
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24.jpg
Het lijkt wel alsof er haaienkieuwen zitten bovenop de zijpontons. Ook al omdat de motorkap zo nauw rond de uitlaten zit (terwijl daar gewoonlijk nog ruimte is om koellucht te laten passeren).
Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.
Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken. :)
Originally posted by Zaibatsu Racing
Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken. :)
Mijn gedacht zijn ze Montoya daar serieus aant temmen bij McLaren .... De PR regels zijn precies iets strakker bij McLaren
Originally posted by raceboy
Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.
Idd niets nieuws, maar deze keer zijn het wel permanente openingen (niet enkel bij de warmste gp's).
Door die kleine pontons en die kieuwen lijkt het erop dat de radiatoren meer horizontaal dan verticaal geplaatst moeten zijn, want onderaan is bijna geen ruimte meer. (zoals bij de bodemeffectwagens van eind jaren '70)
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/sauberc24b.jpg
The Interceptor
14-01-2005, 00:20
Ik heb de foto's nog eens zitten bezien, want ja de nieuwe Sauber bevalt me wel precies :).
Ik was net aan't denken dat de kleurschikking van de velgen wel goed bij de wagen past, en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn. Niet dat het de wagen sneller gaat maken :).
En tegenwoordig staat op bijna elke F1-wagen achter de luchtinlaat nog zo'n horizontaal vleugeltje, mogen ze van mij ook direct afschaffen hoor, en zoals het er opstaat, lijkt het mij maar weinig efficiënt te zijn, maar ik zal wel mis zijn natuurlijk.
Originally posted by The Interceptor
...en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn....
Misschien om ze uit elkaar te houden, links heeft andere richting van draad dan rechts ( tegen de draairichting van het wiel om het vanzelf loskomen te voorkomen )
waarschijnlijk, mclaren reed zo vorig jaar tijdens de vrijdagtests met gekleurde vlekken op de banden
The Interceptor
14-01-2005, 16:58
Vandaag rijdt de nieuwe Sauber voor het eerst rond, in Valencia met Massa achter het stuur. Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar ze hebben daar wel een voorvleugel bij die op de presentatiefoto's nog niet te zien was.
Op f1racing.nl staat er een duidelijke foto (http://images.f1racing.net/large/38614.jpg) van.
Ik vind dit soort ideetjes wel leuk eigenlijk en 't lijkt me wel efficiënt ook, nu natuurlijk afwachten of het op de baan ook de verwachtte voordelen geeft.
bluelite
14-01-2005, 18:38
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=8631_0_2_0_C nog foto's van de C24 tijdens de roll-out vanmorgen en vanmiddag
lijkt mij eigenlijk een high-downforce vleugeltje, speciaal voor de tragere circuits
Originally posted by AlainH
Misschien om ze uit elkaar te houden, links heeft andere richting van draad dan rechts ( tegen de draairichting van het wiel om het vanzelf loskomen te voorkomen )
Dat is inderdaad de meest logische uitleg ;)
Originally posted by AlainH
Misschien om ze uit elkaar te houden, links heeft andere richting van draad dan rechts ( tegen de draairichting van het wiel om het vanzelf loskomen te voorkomen )
De Carrera GT heeft dat ook. Ferrari rijdt ook met rode moeren links en blauwe rechts. Dat is gewoon een traditionele manier om de kanten te kunnen onderscheiden.
Originally posted by redje
De Carrera GT heeft dat ook. Ferrari rijdt ook met rode moeren links en blauwe rechts. Dat is gewoon een traditionele manier om de kanten te kunnen onderscheiden.
idd, sommige rallyteams (mitsu) gebruiken zelfs deze manier om ophangingscomponenten te onderscheiden
The Interceptor
16-01-2005, 00:35
Originally posted by HHugo
[IMG]Het lijkt wel alsof er haaienkieuwen zitten bovenop de zijpontons. Ook al omdat de motorkap zo nauw rond de uitlaten zit (terwijl daar gewoonlijk nog ruimte is om koellucht te laten passeren).
Bij Sauber zijn ze heel tevreden over de eerst test van hun nieuwe wagen. 70 rondjes zonder grote problemen gereden.
"We hadden alleen een probleem met het te heet worden van het bodywork rond de uitlaten. Dat probleem was snel opgelost en we konden de test volgens schema vervolgen"
bron: www.f1racing.nl
The Interceptor
16-01-2005, 14:30
BAR heeft vandaag zijn BAR-007 voorgesteld. Wat meteen opvalt is de voorvleugel. Ze zijn daar bij BAR weer op de rand van het reglement bezig precies :)
Verder is de wagen achteraan ook grondig veranderd en het kleurenschema iets gewijzigd, maar persoonlijk vind ik die van vorig jaar (of de zwarte testversie ook wel) er beter uitzien dan deze :(
En hopelijk is deze 007 even onoverwinnelijk als de gelijknamige geheim agent :D en dus eindelijk die eerste overwinning voor BAR en Jenson!
Foto's heb ik nog niet veel gezien, enkele op www.f1racing.nl maar geen al te duidelijke eigenlijk.
gwyllion
16-01-2005, 14:41
Veel speciale neuzen dit jaar.
http://images.f1racing.net/large/38719.jpg
http://images.f1racing.net/large/38615.jpg
Taku pledges: I will push even harder.
Je weet dus nu al dat we in 2005 spektakel gaan krijgen. Look out Barichello :cool:
Originally posted by The Interceptor
Foto's heb ik nog niet veel gezien, enkele op www.f1racing.nl maar geen al te duidelijke eigenlijk.
Kijk eens op www.pitpass.com, daar vind je alle foto's van de BAR 007 waar je naar op zoek bent ;)
jan
Eens goed in de gaten houden: de verschillen tussen "aero-vormgeving" op de presentaties van de teams en bij de start van de eerste GP. Kan me moeilijk voorstellen dat die teams nu al het achterste van hun tong laten zien ;) Misschien zijn ze bewust zand in de oog aan het strooien van de rest.
ja, da zeiden ze vorig jaar ook allemaal van de williams-stofzuiger...
The Interceptor
17-01-2005, 15:56
Originally posted by jan
Kijk eens op www.pitpass.com, daar vind je alle foto's van de BAR 007 waar je naar op zoek bent ;)
jan
thx, dat zijn inderdaad de foto's die ik wou zien ;)
gwyllion
24-01-2005, 15:46
De neus van McLaren MP4-20 is gigantisch.
http://images.f1racing.net/large/38911.jpg
gigantisch? tegenover hun neus van vorig jaar misschien wel, maar voor de rest... lijkt me niet veel groter dan die van ferrari of zo ze...
gwyllion
28-01-2005, 16:23
Ferrari test vandaag met een nieuwe neus.
http://images.f1racing.net/large/39051.jpg
Echt wel een speciaal geval.
Die neus is lomp en lelijk. Da stukske voorvleugel onderaan lijkt toch mij nie helemaal koscher. Maar of da ze ga tegenhouden om weer alles te pakken da weet ik nog nie zo...
gwyllion
28-01-2005, 18:50
Originally posted by Zaibatsu Racing
Die neus is lomp en lelijk. Da stukske voorvleugel onderaan lijkt toch mij nie helemaal koscher. Maar of da ze ga tegenhouden om weer alles te pakken da weet ik nog nie zo...
De BAR 007 heeft toch iets vergelijkbaars.
http://images.f1racing.net/large/38719.jpg
Andere wagens (zoals de McLaren en Renault) hebben toch ook een voorvleugel die in het midden een stuk lager is dan aan de uiteinden.
http://images.f1racing.net/large/38939.jpg
http://images.f1racing.net/large/38911.jpg
idd, die ferrari-neus is gewoon de esthetisch onverantwoorde versie daarvan...
gwyllion
28-01-2005, 19:33
Waarschijnlijk zal deze neus gebruikt worden op een F2004 die omgebouwd is naar het nieuwe reglement. De F2005 zal (hopelijk) wel een andere neus hebben.
gwyllion
31-01-2005, 14:04
Zoals wat te verwachten was, wordt Heidfeld de 2de piloot bij BMW Williams.
eindelijk heeft die jongen is een goed zitje. Ik ben eens benieuwd. Ik denk wel dat hij aangenaam kan verrassen.
gwyllion
31-01-2005, 14:46
En de bijhorende neus :D
http://images.f1racing.net/large/39127.jpg
gwyllion
31-01-2005, 14:48
Originally posted by raceboy
eindelijk heeft die jongen is een goed zitje. Ik ben eens benieuwd. Ik denk wel dat hij aangenaam kan verrassen.
Kerel links ziet er niet zo enthousiast uit :p
http://images.f1racing.net/large/39120.jpg
Originally posted by gwyllion
Kerel links ziet er niet zo enthousiast uit :p
http://images.f1racing.net/large/39120.jpg
bwa rechts precies ook niet zo.
Originally posted by raceboy
bwa rechts precies ook niet zo.
Dat is de huisstijl jonges, ze gaan rijden voor Williams he. ;)
Verder moet ik zeggen dat het met de F1 ieder jaar achteruit gaat qua looks. Ze zien er gewoon niet meer uit. :( Een trend die ingezet werd eind jaren '90. Ik weet het wel aero en stuff, maar goed, het lijkt helemaal nergens meer op.
The Interceptor
31-01-2005, 23:16
Huudo, ik deel dezelfde mening, van alle nieuwe F1 wagens en dat zijn er ondertussen toch al een aantal, zit er maar eentje tussen waar ik nog zeg, "awel dat vind ik nu nog ne schone auto se", en het gaat dan over de Sauber. Kwa uitstraling vind ik nog altijd de wagens van eind jaren '60 zo bangelijk :D
En Heidfeld tweede rijder, ik ben eens benieuwd. De verwachtte, en denk ik ook juiste keuze van Williams, al had ik Pizzonia dat zitje misschien nog meer gegund, die jongen verdiend ook een degelijk zitje!
Maar ik weet nog niet goed wat we van Williams moeten verwachten dit jaar. Enerzijds denk ik dat hun wagen én motor zeker tot de besten van het veld gerekend mag worden. Maar over de piloten heb ik toch nog ietwat mijn twijfels. Ongetwijfeld allebei talenten, maar dan wel twee die het dit jaar moeten gaan bewijzen en dat zal niet simpel zijn, maar best nog wel interessant denk.
Enja ik kan het ook niet onder stoelen of banken steken dat ik liever Jenson in deze wagen had gezien :frusty:
de eerste renault van het jaar is plat
http://vrtnieuws.streampower.be/sport_master/in_beeld/sportinbeeld_fotogalerij/SIB_050202_alonso_b.jpg
foto: sporza.be
The Interceptor
03-02-2005, 03:01
In't vervolg toch beter bronnen raadplegen raceboy!
Op f1racing.nl staat deze foto, net getrokken voordat de Renault-mannen een doek over de wagen legden, waarna de wagen weggetakeld werd.
http://images.f1racing.net/large/39274.jpg
In het testverslagje van vandaag hadden ze er nog niet eens iets over gezegd. Op f1-live.com staat er wel meer info. Beide Renaults hebben technische problemen gehad, over een crash is geen sprake. ;)
Waar ze dat bij Sporza vandaan halen is me ook een raadsel, waarschijnlijk gewoon die foto gezien, en er maar een logisch (??) tekstje bijgezet :no:
Red Bull heeft zijn kleurenschema voor 2005 voorgesteld.
http://img.photobucket.com/albums/v247/s3nna/39353.jpg
de Red Bull is nu officieel de lelijkste bolide die ik ooit gezien heb (qua kleuren). Die auto heeft gewoon geen uitstraling. Allé dat is mijn gedacht.
gwyllion
07-02-2005, 14:25
Ik kan de kleuren wel apprecieren, alleen het grijs is lelijk.
ik vind het toch een knappe wagen...
Superdiesel
07-02-2005, 22:23
Ik vind het juist knap. Vooral die rode en grijze streep komen mooi uit.
Alleen staan er naast Red Bull zelf niet veel sponsors op de wagen, niet?
Ze gaan terug naar waar Red Bulls F1 avontuur ooit begon, : Zie deze Sauber (http://www.vieux-volants.com/Galerie%20photos/Salon%20de%20l%20automobile%20geneve%202004/Sauber%20C14%201995.htm)
latere saubers hebben ook zo'n gele neus, trouwens...
De nieuwe Jordan
http://f1.racing-live.com/photos/2005/team-jordan/diapo_102.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2005/team-jordan/diapo_103.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2005/team-jordan/diapo_112.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2005/team-jordan/diapo_118.jpg
Is dat 100% zeker de nieuwe euh..Midland ? Weinig innovatie anders.
gwyllion
25-02-2005, 12:53
En de nieuwe Ferrari ziet er zo uit:
http://images.f1racing.net/large/40157.jpg
Nu nog die doek eraf :(
http://images.f1racing.net/large/40162.jpg
Ze gaan dus toch met dat lelijk voorvleugel-vleugeltje rijden. Het ziet er niet uit.
gwyllion
25-02-2005, 14:12
Originally posted by Zaibatsu Racing
Ze gaan dus toch met dat lelijk voorvleugel-vleugeltje rijden. Het ziet er niet uit.
Inderdaad. Ik zie op het eerste zicht niet zo veel verschil met de wagen die ze tijdens de winter getest hebben. Ik had een revolutionaire voorvleugel verwacht; ik dacht dat die extra vleugeltjes onder de neus maar een tussen oplossing waren, maar blijkbaar is het definitief :(
gwyllion
25-02-2005, 18:36
Foto's van de Jordan: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_gallery_display.php?fes_gal_id=375
En de Jordan ziet er ook niet uit. Hij is zo kaal. Der staat daar gewoon géén sponsoring op!!! Gaat het dan echt zó slecht bij Jordan? Ik blijf er hoe dan ook toch voor supporteren ze, ben altijd al voor de "gele" geweest, da verandert nie.
gwyllion
15-04-2005, 13:28
Overzicht van motorvermogen van de verschillende merken (volgens Autosport; vermoedelijk bepaald door het analyse van geluidsmeting): http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8206
BAR heeft nog maar weinig kunnen doen met de krachtigste motor van allen. Het ding moet natuurlijk heel blijven :D
gwyllion
15-04-2005, 16:55
De eerste 3 foto's van de nieuwe Minardi: http://www.f1racing.nl/nl/gallery.php?catID=1706
http://images.f1racing.net/large/42833.jpg
The Interceptor
15-04-2005, 22:51
Overzicht van motorvermogen van de verschillende merken (volgens Autosport; vermoedelijk bepaald door het analyse van geluidsmeting): http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8206
BAR heeft nog maar weinig kunnen doen met de krachtigste motor van allen. Het ding moet natuurlijk heel blijven :D
verschiet er wel van dat Cosworth de minst krachtige van het veld zou zijn :confused:
verschiet er wel van dat Cosworth de minst krachtige van het veld zou zijn :confused:
Serieus? Was naar mijn mening wel te verwachten.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.