Log in

View Full Version : 73ste Rally Monte-Carlo - 20 tem 23 januari 2005


Guido
15-01-2005, 00:59
Vreemd, heel vreemd vind ik dat. De Monte is toch een rally met uitstraling, eentje die zowat iedereen kent en die ook altijd in het nieuws is.

Zat even te kijken op de officiële site: ACM.MC (http://www.acm.mc/rallye/rallye_intro.php)

klik ik op de entrylist (http://www.acm.mc/rallye/rallye_generic.php?whereto=./redac/2005/redac_engages_2005.php) en wat blijkt? Slechts 35 voertuigen ingeschreven... :eek: Mooie reglementering hebben ze bij de FIA, geen enkele Gr.N :frusty:

Geen wonder dat de organisatie denkt om volgend jaar de FIA reglementering naast zich neer te leggen, ook al zou dat dan betekenen dat de rallye van de FIA kalender zou verdwijnen. hmm, zegt me wel wat, zo'n beetje à la LeMans -> hors championat, is altijd leuk voor de entrylists. (zie artikel op turbomagazine.be (http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=560&idback2=2) ) Wordt ongetwijfeld vervolgd.


Nu goed, de strijd aan de kop, zal er natuurlijk niet minder interessant om zijn. Ik tip nog steeds op Martin. :D De vernieuwde 307 ziet er best wel woest uit.

http://www.peugeot.com/sport/sport_auto/rallye/fr/actu/images/photo_rub.jpg

foto van peugeot sport (http://www.peugeot.com/default_sport_rallye.htm)

Of zal het dan toch Loeb zijn, die de oudere Xsara met de nodige ervaring naar de overwinning zal sturen? Subaru gaf al eerder aan dat ze het kalm aan willen gaan doen, maar ik verwacht Sarrazin wel vooraan, tenzij die door de elementen verrast zal worden. Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara. Van Rovanpera en die Mitsu's verwacht ik niets, net zomin als van de Skoda's. Wellicht dat de 206 van Auriol en de OMV Xsara het met de Mitsu's en Skoda's gaan uitvechten voor de punten. De Ford jongens zullen het gat dan wel opvullen tss Peugeot/Citroën/Subaru en de rest.

En de al even traditionele vraag die bij deze al even tradtionele rally hoort: "Gaat het sneeuwen, vriezen of dooien?" :D

gwyllion
21-01-2005, 11:04
Loeb begint SS1 al onmiddellijk met een knaltijd. Duval is 2de snelste en dan volgen de 2 Peugeots.

Rasse
21-01-2005, 11:05
Volgens mij heeft Huudo een kristallen bol. Voor de eerste speciale dan toch...

The Interceptor
21-01-2005, 12:57
Originally posted by Huudo
Duval niet echt, omdat die de raad zal meekrijgen de eerste 2 à 3 rallies of safe te rijden om te wennen aan de Xsara.

Zo safe doet hem het toch ook niet precies, ofja SS1 mss :D
Toch wel knap al 2 keer de 2e tijd! Op SS2 was hem in elke split de snelste, enkel in de laatste net teveel moeten toegeven op Grönholm

Voorlopige top3 (na SS2):

1. Loeb
2. DUVAL +10.5
3. Grönholm +13.2

Van Sarrazin had ik meer verwacht eigenlijk, hij staat al op een goeie 45 sec.

Straks toch een beetje online volgen denk :D

Scapa
21-01-2005, 13:01
De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.

Guido
21-01-2005, 14:10
Originally posted by Scapa
De Swa gaat er tegenaan! Hij zal vrees ik toch op pech van Loeb moeten rekenen om van hem te winnen in de Monte.

Of het draait uit op een heuse krachtmeeting. Zou wat zijn. :)

lotuzzz
21-01-2005, 14:46
Duval houdt ook op SS3 Loeb goed bij! Toch tot aan Split 3... 2,5 secondjes is't verschil voorlopig, in't nadeel van de swa weliswaar, maar als je dan ziet dat al de rest op 10 seconden of meer volgt...
Straf van den Duval, in z'n eerste wedstrijd met deze auto al 'mee' met Loeb...!!

Edit: Vanaf split 4 is't minder gegaan... gestrand op 12 seconden, misschien toch een foutje ergens.
Maar wél mooi 2e, alwéér! :cool:

Guido
21-01-2005, 15:16
SS3 zit er nu zo goed als op.

Loeb deelt al een ferme tik uit, Duval volgt maar op een afstandje, maar wordt op de hielen gezeten door Gardemeister. Panizzi draait er een 4de tijd :eek: op de voet gevolgd door Gronholm. Op 6 Sarrazin die net een tik sneller is dan Solberg. Martin op 8 (benieuwd of ze bij Peugeot nu ook gaan zeggen dat 'em te vroeg remt en te laat uitaccelereert) met Kresta op 9 en Schwarz die er de top 10 rond maakt. Wie is er niet te zien in de top10? Right, Rovanpera. ;)

Misschien dat Auriol later nog iets kan forceren op SS3, maar daar mis ik de gegevens van.

De top8 ziet er voorlopig als volgt uit:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm
4. Gardemeister
5. Martin
6. Solberg
7. Panizzi
8. Sarrazin

The Interceptor
21-01-2005, 15:30
Lotuzzz, gij zijt ook goe aan't leren precies? :D

We kunnen toch wel stellen dat de Swa weer berensterk aan 't seizoen begonnen is!! Ik verwacht nog wel minstens ne scratch van hem, mss zelfs vandaag nog, want de SS4 is gewoon dezelfde als SS3!
Ik vind anders ook dat Gardemeister goed meedraait voor zijn eerste rally in de Focus.

Sennake
21-01-2005, 15:49
Originally posted by Huudo
De top8 ziet er voorlopig als volgt uit:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm
4. Gardemeister
5. Martin
6. Solberg
7. Panizzi
8. Sarrazin

Jawadde, als het zo blijft scoor ik maximaal met de prono... :D

gwyllion
21-01-2005, 15:51
Gardemeister begint op dreef te komen met zijn nieuwe wagen en copiloot (in de eerste 2 specials reed hij nog niet voluit).

De Subarus hebben nog steeds remproblemen en Panizzi heeft veel last van het HANS systeem.

Duval is gespind tijdens SS3; dit verklaart de vertraging.

Guido
21-01-2005, 15:55
Je zou eerder denken dat Rovanpera last heeft van zijn HANS. Als je ziet hoe Panizzi op SS3 rijdt. Wat zou het dan geven moest hij er geen last van hebben? :D

gwyllion
21-01-2005, 18:52
De top 3 blijft hetzelfde op het einde van dag 1:
1. Loeb
2. Duval
3. Gronholm

The Interceptor
21-01-2005, 18:53
Is Duval weer gespind op SS4? Bij de eerste splits was hij de snelste, maar in de laatste 2 weer meer dan 10 sec verloren :(

Mja morge ... ge zult wel zien :p

gwyllion
21-01-2005, 19:08
De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.

Duval en Loeb hebben veel geluk gehad tijdens SS3. Ze zijn toen alle twee gespind op sneeuw die door toeschouwers op de baan gegooid was :heh:

Guido
21-01-2005, 19:43
De top15 dan na 4 specials.

1. Loeb/Elena - Citroën :D
2. Duval/Prevot - Citroën +32"7 :)
3. Gronholm/Rautianen - Peugeot +1'01"5
4. Solberg/Mils - Subaru +1'27"7
5. Gardemeister/Honkanen - Ford +1'30"3 :)
6. Martin/Park - Peugeot +1'39"1
7. Auriol/Giraudet - Peugeot 206 +2'01"9 :D
8. Panizzi/Panizzi - Mitsubishi +2'03"4
9. Sarrzin/Pivato - Subaru +2'15"1 :(
10. Kresta/Tomanek - Ford +2'41"2 :(
11. Rovanpera/Peitilainen - Mitsubishi +3'06"3 :(
12. Bengue/Escudero - Skoda +3'24"2 :(
13. Stohl/Minor - Kronos Xsara +4'05"3
14. Rossetti/Esposito - Peugeot 206 +4'26"1
15. Schwarz/Hiermer - Skoda +4'47"9 :(
En verder nog


Loeb meesterlijk, Duval volgt, maar ondertussen al op een halve minuut en Peugeot heeft de Pirelli's blijkbaar nog niet op punt. Gardemeister doet goed mee op die 5de stek, Martin valt wat tegen en Auriol die zoals gedacht voor de Mitsu's staat, maar Rovanpera en beide Skoda's zijn dé ontgoocheling van de eerste dag. Had ook ietsje meer van Stohl verwacht. Freddy had in die Xsara moeten zitten.

Autofan
21-01-2005, 20:21
Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.

Thomaske
21-01-2005, 20:25
Toch al een serieuze kloof in de tussenstand zo te zien. Het is dus overduidelijk dat Loeb er alles op zet om de eerste rally te winnen van het seizoen.

Het is heel knap wat François Duval hier doet. Als je weet dat hij nog nooit een rally heeft gereden met deze wagen is het wel prachtig dat hij na de eerste dag op de tweede plaats staat. En dit dan nog op iets meer dan een halve minuut.
Pet af voor Duval.

De Subaru's vallen me wel wat tegen de eerste dag maar ik denk wel aan beterschap voor de komende dagen.

Peugeot vind morgen de perfecte banden en dan gaan ze ook meespelen voor 't podium. Hier ben ik zo goed als zeker van.

Met vriendelijke groeten

Dominique
21-01-2005, 22:01
De analyse van Huudo was zeker niet slecht:

Martin gaat nog zo slecht niet voor zijn eerste rally met de 307 (nog wat wennen aan de auto en de omstandigheden);
Gardemeister is in meesterlijke doen;
Duval is super goed bezig (als hij het maar uithoudt tot zondag);
en eerste Mitsu-piloot Rovanpera ligt al meer dan 1 minuut achter op zijn 2e man ...

net hetgeen we er van hadden verwacht, zie.

Guido
21-01-2005, 22:25
Originally posted by Autofan
Inderdaad mooi van Duval. Maar het lijkt inderdaad echt op een kermiskoers, zoals Stéphane Prévot het vooraf aankondigde. Slechts één opgever na de eerste dag, daaruit kan men concluderen dat het parcours totaal niet Monte Carlo waardig is.

'k heb de commentaren zo'n beetje zitten lezen achteraf op diverse sites, en ik denk dat de meeste die wat achterop zitten, heeel voorzichtig hebben gereden op de eerste dag om er toch maar zeker niet af te gaan. Dus ik denk dat het niet zozeer aan de Monte licht maar eerder aan de terughoudendheid van de piloten. Er zijn er toch redelijk wat die in een nieuwe wagen onderweg zijn. De prestatie van Duval na de eerste dag is dan ook zeeer verdienstelijk te noemen en spreekt boekdelen over de ballen waarmee ie rondrijdt. :)

Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ;)

Pascal
22-01-2005, 01:17
Originally posted by Huudo
'k heb de commentaren zo'n beetje zitten lezen achteraf op diverse sites, en ik denk dat de meeste die wat achterop zitten, heeel voorzichtig hebben gereden op de eerste dag om er toch maar zeker niet af te gaan. Dus ik denk dat het niet zozeer aan de Monte licht maar eerder aan de terughoudendheid van de piloten. Er zijn er toch redelijk wat die in een nieuwe wagen onderweg zijn. De prestatie van Duval na de eerste dag is dan ook zeeer verdienstelijk te noemen en spreekt boekdelen over de ballen waarmee ie rondrijdt. :)

Morgen wordt het leuk, dan gaan ze wat harder gaan en zullen de eerste 'grote' opgaves wel volgen. ;)

Idd voorzichtigheid was geboden. Heb zonet de beelden op Eurosport gezien. Man, man, man het was op sommige stukken echt veraderlijk. "Verry Slippery..."

Wie wat meer risico's durfde nemen en daarbij nog wat geluk had zette goede tijden neer.

Wachten wat dag 2 brengt...

C U

Autofan
22-01-2005, 10:30
Ik heb diezelfde beelden op Eurosport ook gezien, maar het lag er toch wel minder glad bij dan voorgaande jaren. Voor vandaag voorspellen ze wat sneeuw, nu nog hopen dat dit gaat uitkomen ;)

Sennake
22-01-2005, 11:19
SS 5 is ondertussen reeds afgelegd en weer was Loeb de snelste, maar Duval moet deze keer maar 5 seconden toegeven op zijn teammaat. Gardemeister zette de derde tijd neer op bijna 20 seconden van Loeb! Dan volgen Panizzi, Kresta, Solberg en Gronholm. Voorlopig kan niemand dus de Citroëns bedreigen, en ligt de hiërarchie binnen het Citroën-team ook zo'n beetje vast.

Scapa
22-01-2005, 13:33
Loeb en Duval even snel op CP3 van SS6. Bengué slechts 0,3 trager op dat punt :eek:

Duurt wel lang eer de twee Citroëns aan het einde van de SS zijn...

kartboyke
22-01-2005, 13:47
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Bron: pitstop

Sennake
22-01-2005, 13:52
Originally posted by kartboyke
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Bron: pitstop

Ik vreesde al zoiets, het duurde een eeuwigheid tegen dat de Citroëns hun split time verscheen. Hopelijk is Prevot niet te erg gewond...

Een anticlimax voor Citroën in elk geval... :(

Scapa
22-01-2005, 13:55
Doeme eh :frusty:

Dominique
22-01-2005, 13:58
in SS7 was het dan de beurt aan Schwarz: er af gegaan en naar het hospitaal gevlogen volgens de site bij Mitsubishi.

gwyllion
22-01-2005, 14:00
Originally posted by gwyllion
De remproblemen van Subaru vormen een misterie. Tijdens de service zou het opgelost zijn, maar halfweg SS3 kreeg Solberg er terug last van.
WRC - Cargo remmen voor Subaru (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7485) :D (pitstop.tv)

sledge
22-01-2005, 14:01
Gardemeister is blijkbaar ook een goeie 2 minuten verloren.

gwyllion
22-01-2005, 14:04
Originally posted by kartboyke
Duval is op een paal gereden in SS6.
Loeb is gestopt voor te helpen, Prevot zou gekwetst zijn aan het been.

Loeb kon ook niet verder omdat er die paal de weg verspert.

Er is ook iets misgelopen met Sarrazin. Hij verliest 40 minuten tijdens SS6.

sledge
22-01-2005, 14:07
Iedereen die na Martin aan CP5 passeert, lijkt tijd te verliezen?

gwyllion
22-01-2005, 14:09
Originally posted by sledge
Iedereen die na Martin aan CP5 passeert, lijkt tijd te verliezen?
Raar, zou dat nog iets met de crash van Schwarz te maken hebben?

gwyllion
22-01-2005, 14:11
Loeb heeft voor SS6 dezelfde tijd als Bengue gekregen. Daar lijkt het althans op.

En alle JWRC rijders krijgen dezelfde tijd als Rovanpera.

sledge
22-01-2005, 14:11
Sneeuw mischien?

gwyllion
22-01-2005, 14:15
De top 3 ziet er na SS7 voorlopig wel heel raar uit:
1. Martin
2. Panizzi
3. Auriol

gwyllion
22-01-2005, 14:34
SS7 zal geneutraliseerd worden.
WRC - Chaos in Monte Carlo, rally ligt stil na crashes op KP 6 en 7 (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7487) (pitstop.tv)

gwyllion
22-01-2005, 14:38
De tijd van Solberg, Grönholm en Gardemeister voor SS7 is aangepast. Ze hebben dezelfde tijd als de scratch van Bengue gekregen.

De top 3 wordt daardoor voorlopig:
1. Grönholm
2. Gardemeister
3. Solberg

Maar Loeb zal wel op 1 komen te staan uiteindelijk.

sledge
22-01-2005, 14:42
En wat met Loeb voor SS7?

Sennake
22-01-2005, 14:46
Dat is nog niet duidelijk. Aangezien Loeb nog steeds vast zit op KP6 heeft hij zelfs geen meter van KP7 kunnen rijden. Vermoedlijk wordt KP7 geannuleerd (is mijn persoonlijke appreciatie eh).

gwyllion
22-01-2005, 14:48
Originally posted by gwyllion

Er is ook iets misgelopen met Sarrazin. Hij verliest 40 minuten tijdens SS6.
Ophanging gebroken.

gwyllion
22-01-2005, 14:49
Originally posted by Sennake
Dat is nog niet duidelijk. Aangezien Loeb nog steeds vast zit op KP6 heeft hij zelfs geen meter van KP7 kunnen rijden. Vermoedlijk wordt KP7 geannuleerd (is mijn persoonlijke appreciatie eh).
Ofwel krijgt hij opnieuw de scratch tijd van Bengue. Loeb is de enige WRC toppiloot die KP7 niet kunnen starten is.

sledge
22-01-2005, 14:49
Lijkt me inderdaad ook het beste. Er zijn teveel rijders waarvan de tijd moet aangepast worden.

*edit*
Dat was op Sennake zijn reply.

Guido
22-01-2005, 15:21
Was er hier niet iemand die gisteren zei dat we vandaag brokken gingen krijgen? :D En wat Duval betreft. Wederom een verdienstelijke poging maar "to finish first, you first have to finish". Ik vrees dat we dit in 2005 nog vaker gaan zien. En dan Bengue die de topmerken eens een ferme neus zet. Mooi is dat voor Skoda.

A.J.
22-01-2005, 15:38
Huudo, geef me de winnende lottocijfers eens voor vanavond :D

Dominique
22-01-2005, 16:04
Spijtig Andy, maar ik was u voor :D

The Interceptor
22-01-2005, 17:07
Amai was me da allemaal, aan de foto's te zien die op pitstoptv.be staan, heeft Duval de paal wel heel hard geraakt hoor :eek: Hij zal toch teveel geaasd hebben op die eerste scratch, hij kan idd beter nog ietske rustiger aan doen in't begin! Maar da komt allemaal wel goe :)
Toch eens benieuwd hoeveel Loeb vandaag nog kan rijden

Brecht
22-01-2005, 19:10
Wat een ommekeer voor Mitsubishi, Panizzi wint zo maar eventjes de 8ste stage :eek: , gevolgt door Solberg, Bengue, Grönholm en Loeb.

BRON : www.wrc.com

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion
22-01-2005, 19:22
Originally posted by Huudo
En dan Bengue die de topmerken eens een ferme neus zet. Mooi is dat voor Skoda.
Schwarz was ook snel onderweg. Spijtig voor dat de Skodas gisteren last van wat problemen (gas van Schwarz werkte niet correct). En Bengue moest nog aan de wagen wennen.

gwyllion
22-01-2005, 19:33
Auriol heeft opgegeven met een oververhitte motor.

Dominique
22-01-2005, 19:38
Panizzi zet nu weer een 2e tijd neer (die moest dringend naar het toilet denk ik).
Bengué zou iets geraakt hebben, en zijn wiel (?) hebben beschadigd. Hij zou de auto niet meer aan de praat krijgen na de proef.

Bron: site Mitsubishi sports.

gwyllion
22-01-2005, 20:07
Bengué was inderdaad snel onderweg, maar heeft op het einde veel tijd verloren.

gwyllion
22-01-2005, 20:10
Foto's van de crash van Duval.
http://www.rally-action.com/photo/2005/1/487/gallery.shtml

Rolkooi is in 2. Er kan morgen dus niet opnieuw gestart worden in Superrally systeem.

The Interceptor
22-01-2005, 23:07
Ik had er sowieso al niet meer op gerekend dat hij morgen terug zou starten. Auto zwaar geschadigd, maar vooral Prévot die toch wel lichtjes geblesseerd is.

Rolkooi in 2 :eek: geeft nog meer aan hoe hard de klapper wel niet geweest moet zijn. En dat is al meteen één van de max 12 te gebruiken chassis naar de vaantjes zeker? Bij Citroën zullen ze der ni content mee zijn, top 2 lag al zogoed als vast.

marcel
22-01-2005, 23:38
daar straks had canvas de onboard beelden van de crash in hun journaal. zware klap...

Thomaske
23-01-2005, 07:43
Goede morgen. Allemaal kijken naar Eurosport zou ik zeggen want daar komt de rally deze morgen ook op en zeker ook de onboard beelden van de crash van Duval.

Mvg

Autofan
23-01-2005, 10:05
Originally posted by Thomaske_GLPK
Goede morgen. Allemaal kijken naar Eurosport zou ik zeggen want daar komt de rally deze morgen ook op en zeker ook de onboard beelden van de crash van Duval.

Mvg

Inderdaad. En niet alleen dat hé ;) Ook de spin van Sarrazin kwam er op en de crash van Schwarz onboard. Daarna ook de crash van Sarrazin tegen een talude.

Thomaske
23-01-2005, 10:16
Prachtige beelden waren het op Eurosport. Alles zeer mooi geordend en al het nieuws zat er in.

Mvg

sledge
23-01-2005, 10:31
Gardemeister lijkt voor Solberg aan CP3 te ziojn aangekomen.

Thomaske
23-01-2005, 11:21
Solberg en Gronholm zijn gecrasht tegen een muur. Volgens Loeb zijn ze allebei tegen dezelfde muur terecht gekomen.

Allebei zijn ze hun linkervoorwiel kwijt. Solberg kreeg uit het Subaru kamp de opdracht zijn wagen aan de kant te zetten om verder schade te beperken. Gronholm moet/ moest nog 50km rijden op drie wielen tot aan de Service in Monaco maar de politie zal hem wel van de baan pikken.

Loeb is zo goed als zeker van zijn eerste over winning in 2005.

Bron: www.pitstop.tv

Mvg

Dominique
23-01-2005, 12:26
Dit zou een mooie beloning kunnen worden voor zowel Gardemeister als Panizzi: een podiumplaats voor een hele rally lang sterke prestaties neer te hebben gezet.

Ondertussen kruipt Panizzi stillekes aan verder naar Gardemeister. Zou hij zijn toverdoos nog eens opentrekken en Gardemeister het vuur aan de schenen kunnen leggen? In de laatste lus heeft hij 9 seconden teruggenomen op Gardemeister, maar hij staat er nu nog 25 achter. Misschien is dat toch iets te veel.

Ook een prachtige demonstratie (van hoe het NIET moet) van Haha Rovanpippo: die sul verliest nu ook nog zijn plaats aan Manfred Stohl. Terwijl zijn 2e man (waarschijnlijk) op het podium zal staan speelt hij het klaar om aan een toeristentempo verder te taffelen.

kartmonster
23-01-2005, 14:08
voor de mensen die buiten het uitzendgebied vallen zoals... de regio mechelen...
om 15.30 algemene samenvatting op rtbf 2 van de de monte carlo.

Brecht
23-01-2005, 14:19
Loeb wint stage 14, voor Kresta, Sarrazin, Gardemeister en Grönholm. Panizzi werd pas 7de. Gardemeister inhalen zal er dus niet meer bij zitten.

BRON : www.wrc.com

Greetzz.. Corvetteboy

Guido
23-01-2005, 15:29
Voila zie, de eerste WRC rally van het jaar zit er weeral op.

En dit is de toch wel verrassende uitslag. Niet dat de overwinning van Loeb een verrassing is, maar de rest van het podium en de top-8 des te meer.

1. Loeb/Elena - Citroën
2. Gardemeister/Honkanen - Ford +2'58"3
3. Panizzi/Panizzi - Mitsubishi +3'40"1
4. Martin/Park - Peugeot +5'27"7
5. Gronholm/Rautiainen - Peugeot +7'33"8
6. Stohl/Minor - Kronos Xsara +8'08"9
7. Rovanpera/Peitilainen - Mitsubishi +8'29"3
8. Kresta/Tomanek - Ford +9'18"1

te onthouden:
- Loeb's dominantie (goed voor 9 scratches)
- Ford en Mitsu pakken podium én punten met beide wagens in de top8
- Gardemeister en Panizzi rijden een super rally
- Peugeot slechts op 4 én 5 - zo gaat sigaar Provera geen kampioen worden...
- Mitsu de overstap naar Pirelli sneller verteerd dan Peugeot?
- Subaru puntenloos na de eerste rally!
- Skoda toch nog met 1 puntje naar huis.
- Stohl die in de privé Xsara knap door consistent rijden enkele fabriekspiloten punten afsnoept

Zal me straks eens aan het rekenen zetten en de eerste tussenstand van de prono posten ;)

*** Edited ***
Aangepast na een correctere analyse van Gwyllion :D

gwyllion
24-01-2005, 11:21
Originally posted by Huudo
- Subaru en Skoda puntenloos na de eerste rally!
- Stohl die in de privé Xsara knap enkele fabriekspiloten aftroeft
Skoda heeft weldegelijk 1 puntje gepakt bij constructeur, omdat Stohl geen punten scoort voor het constructeurskampioenschap.

Stohl troeft niet echt fabriekspiloten af. Hij rijdt gewoon uit (nooit echt snel), terwijl de rest allerlei crashen meemaken :D

Guido
24-01-2005, 17:41
Originally posted by gwyllion
Skoda heeft weldegelijk 1 puntje gepakt bij constructeur, omdat Stohl geen punten scoort voor het constructeurskampioenschap.

Stohl troeft niet echt fabriekspiloten af. Hij rijdt gewoon uit (nooit echt snel), terwijl de rest allerlei crashen meemaken :D

Idd, dat zal ik moeten aanpassen dan. ;) :D