Log in

View Full Version : Problemen met Vernis

Dragu
17-01-2005, 23:23
Heeft er soms nog iemand problemen gehad met vernis op de wagen ?
Ik heb de 206 wrc van Loix in de Condroz gemaakt en heb die vernist met TS-13 van Tamiya .
En wat blijkt na enkele minuutjes , de decals lijken los te komen en stuk te gaan .

Heb altijd de Motip Lackspray gebruikt en nu es op aan raden van een paar mensen die Tamiya gebruikt en nu dit .
Daar gaat mijn Loix 206 pffffffffffffffff

Dominique
18-01-2005, 00:36
Ben je er zeker van dat die decals perfect droog waren vooraleer je de vernis er op hebt gezet? Dat is een vereiste.

Dat het aan de verschillende merken van lak zou liggen zou me een beetje verbazen (alhoewel het wel kan natuurlijk), maar ik heb ook een Tamiya TS26 spray can gebruikt op de blauwe 206 voor de voorbumper, en dat lukte perfect.
Dus ik zou het eerder zoeken bij de decals.

Heeft iemand al ooit problemen gehad met de combinatie Renaissance en Tamiya Clear?

Dragu
18-01-2005, 00:39
de Decals waren van zondag middag erop , en heb hem gespotten rond 21u30 vandaag ( maandag ) .

Guido
18-01-2005, 01:53
Tot nu toe, heb ik altijd enamel vernis van Revell gebruikt. Er mag gezegd worden wat wil, maar dat is nog altijd de beste - voor mij persoonlijk ;)

Maar goed, het lijkt me, dat de decals niet 100% tegen het oppervlak gezeten hebben en dat de vernis kans gezien heeft om eronder te kruipen. De vochtigheidsgraad in de kamer kan er ook mee te maken hebben. Indien te vochtig weer = kweddelen bij het spuiten. :(
Stomme vraag maar, TS zijn dat de spuitbussen?

Gouden raad. Als je al jaar en dag een techniek met een bepaald product hebt ontwikkelt, wijk er dan nooit van af (tenzij ge echt heeel zeker zijt) en laat uwe kop niet zotmaken. Heb het zelf ook al aan de hand gehad, dat ik eens iets ging proberen omdat het zogezegd beter was, mijn Corolla ligt nog altijd stil. Anderen gingen na jaren, ook iets proberen wat ik deed en het liep ook mis.

Sennake
18-01-2005, 07:55
Originally posted by Huudo
Stomme vraag maar, TS zijn dat de spuitbussen?

TS = Tamiya Spraycan ;) Staat op elke spuitbus van Tamiya te lezen hoor (ik dacht dat je er onlangs ook een paar gekocht had?)

Nismo
18-01-2005, 11:36
Tamiya heeft verschillende soorten spuitbussen, kijk maar eens in hun catalogus.Dit zijn de verschillende soorten en waarvoor ze geschikt zijn:TS = geschikt voor het spuiten langs de buitenkant
MS= idem als TS
AS= is voor diegene die vliegtuigen, tanks,ed
bouwen,zijn meestal matte kleuren
PS=is voor lexanbody's die langs de binnenkant
worden gespoten (Elektro RC )
PC= Idem als PS maar voor brandstof RC
TS, MS en in mindere mate PS zijn de spuitbussen die ik gebruik om mijn modellen te spuiten.Ik gebruik geen vernis , alleen maar Tamiya Modeling Wax, en mijn modellen zien er prima uit.
Diegene die vorig jaar in Hasselt zijn komen kijken zullen mijne stand en mijn modellen zeker gezien hebben.Die stand waar die Nissan 280Z stond.

Dragu
18-01-2005, 11:40
Bedankt voor de info !!
Strakske een andere kit halen !
Wil zoveel mogelijk auto's van Loix hebben , dus deze moet er zeker bij !

Guido
18-01-2005, 14:28
Originally posted by Dragu
Bedankt voor de info !!
Strakske een andere kit halen !
Wil zoveel mogelijk auto's van Loix hebben , dus deze moet er zeker bij !

Er zijn er blijkbaar meer die dat in gedachten hebben ;)

gofastfreddy
18-01-2005, 18:57
ikzelf ben ook bezig mijn collectie frddy loix wagens uit te breiden zit momenteel al aan 27 wagens op 1/43 .
en de 28ste wodt normaal gezien de carina e van in de 24uren.

een groot deel in die cast maar toch ook een aantal in kit .

heb nu nog de corolla en mitsu staan op 1/24 .

had er vroeger meer verschillende celicas en nog ne mitsu mmar die zijn weg ( stuk in de verhuis zeeeeeer jammer he )

maar ik moet toegeven sedert dat HUUDO en DOMINIQUE op het freddy loix forum hun wagens tonen , en de link maakten naar het paddock forum.

dat de goesting om er terug aan te beginnen zeer is toegenomen.

zeker om de 206en te maken.

bedankt mannen voor al jullie nuttige info.

ze zullen toch al beter dan wat ik in het begin maakte.

Dominique
18-01-2005, 21:02
Originally posted by Huudo
Er zijn er blijkbaar meer die dat in gedachten hebben ;)

Wie? Ikke? :D

Dominique
18-01-2005, 21:06
Originally posted by gofastfreddy

maar ik moet toegeven sedert dat HUUDO en DOMINIQUE op het freddy loix forum hun wagens tonen , en de link maakten naar het paddock forum.

dat de goesting om er terug aan te beginnen zeer is toegenomen.

zeker om de 206en te maken.

bedankt mannen voor al jullie nuttige info.

Dat is te veel eer naar mijn gevoel.
Maar 't is geire gedaan, jong. ;)