PDA

View Full Version : Pan American Formula Renault Championship


Mr.Dallara
28-01-2005, 17:16
http://www.panamracing.com/images/main_pic_panamracing.jpg

Er was al maanden sprake van, en blijkbaar gaat dan toch heel het project van grond ( :rolleyes: weeeeeeeeeeeeeeeeer een éénzitter serie er bij.... :fight: )

Het gaat hem dus ook een volledig Amerikaans kampioenschap dat men gaat rijden op Noord- en Zuid Amerikaanse bodem.

De hoofd serie zal dus de "PanAm Formula V6" zijn (met de oude FRV6 wagens), verder zullen er ook de "PanAm Formula Renault 2000" rijden tijdens deze Amerikaanse Renault weekends.

De kalender is als volgt:

7-19 June Mosport Toronto, Canada
1-3 July Barber Birmingham, AL
5-7 Aug Trois Rivieres Canada
16-18 Sept Mexico City Mexico
7-9 Oct San Jose Costa Rica
..-.. Oct Curitiba Brazil
..-.. Oct Buenos Aires Argentina
..-.. Nov Cordoba Argen

Het seizoen start daar wel opmerkelijk laat!

Er is ook al een officielle site online: www.panamv6.com (http://www.panamv6.com)

Ik ben alvast benieuwd of ze dit kampioenschap goed gaan kunnen vullen met wat kwantiteit maar ook kwaliteit qua teams en piloten.

Mark
29-01-2005, 13:18
[QUOTE]Originally posted by Mr.Dallara
[B]
Het seizoen start daar wel opmerkelijk laat!
[QUOTE]

Logische verklaring kan zijn dat alle wagens eerst gereviseerd worden voordat ze verscheept worden naar de andere kant van de grote plas. Ze beginnen dan wel laat maar gaan dan ook langer door en die reden is vrij simpel. De laatste races vinden plaats op het zuidelijk halfrond........het is daar dan lente / zomer ;)

Denk niet dat die klasse een bedreiging is voor enige Europese klasse dan ook. Eigenlijk, eindelijk weer eens een klasse erbij op de Amerikaanse continenten........in de afgelopen jaren zijn er daar heel wat verdwenen, vooral in het wat hogere marksegment.

FIRE
29-01-2005, 15:38
Originally posted by Mark
Denk niet dat die klasse een bedreiging is voor enige Europese klasse dan ook. Eigenlijk, eindelijk weer eens een klasse erbij op de Amerikaanse continenten........in de afgelopen jaren zijn er daar heel wat verdwenen, vooral in het wat hogere marksegment.
Hier sluit ik me bij aan.

Mark
05-02-2005, 15:53
Originally posted by Mr.Dallara
Ik ben alvast benieuwd of ze dit kampioenschap goed gaan kunnen vullen met wat kwantiteit maar ook kwaliteit qua teams en piloten.

Nou, volgens mij zijn ze die aan het ronselen op de kleuterschool :D
Sixteen-year-old C.R. Crews from Frisco, Texas, felt a major power upgrade last week, when the former Star Mazda driver was asked by Renault and Team AKA to try a car from the new Pan-American F-Renault V6 championship. www.speedtv.com (http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/15049/)

Het was niet de eerste keer dat ie zoveel PK's achter zijn luier ;) voelde. Het joch heeft al ervaring met Daytona Prototypes en een test in een Champcar van Walker Racing zal binnen enkele weken plaatsvinden.

De vraag is: Wat deed U toen u 16 was? :D

FIRE
05-02-2005, 16:03
Originally posted by Mark
De vraag is: Wat deed U toen u 16 was? :D
Slechts 49,9cc :D