PDA

View Full Version : Finale: De Paddock Photo Award 2004


De Paddock
31-01-2005, 20:08
Geachte deelnemers en leden van de publieksjury,

We zijn aangekomen in de laatste fase van de Paddock Photo Award 2004, de finale! Nadat de deelnemers in de maanden november '04 en december '04 door hun archieven hebben lopen spitten om de beste foto's uit te kiezen was het aan de lezers van De Paddock om in de maand januari hun nominaties kenbaar te maken. Vandaag, 31 januari 2005, presenteren we jullie de winnaars van de halve finale.

Op de pagina "Finale" ( http://www.depaddock.eu/photoaward => Finale ) treffen jullie de 27 foto's aan die door de vakjury beoordeeld gaan worden. De kansen zijn vanaf nu weer gelijk voor iedereen. Er zal geen onderscheid gemaakt worden tussen een foto die eerste, tweede of derde is geworden in zijn klasse. We spreken in de finale van één categorie, de laureaten uit de verschillende categorieën gaan het tegen elkaar opnemen in één klasse.

De oplettende kijker zal merken dat er bij enkele categorieën meer dan drie foto's per categorie tot de finale zijn doorgedrongen. Ondanks de 300 nominaties die we mochten ontvangen was de strijd in enkele klassen zeer spannend te noemen. In die desbetreffende klassen zijn dan ook enkele foto's met eenzelfde puntenaantal geëindigd op een van de eerste drie plaatsen. Door deze ex aequo's zal de strijd in de finale nog intensiever worden.

Uit de klasse Junior is maar één foto toegelaten tot de finale. De reden hiervan is het gebrek aan inschrijvingen, volgens het reglement hadden de inzendingen uit deze categorie bij een andere klasse ingedeeld moeten worden. Als organisator vonden we dat niet fair voor onze jonge deelnemers, vandaar dat we de klasse hebben laten bestaan maar met de restrictie dat er maar één foto naar de finale mocht gaan.

In de maand februari zal de vakjury, waarvan de leden op een later tijdstip bekend zullen worden gemaakt, zich gaan buigen over de 27 laureaten zodat wij ergens begin maart de uiteindelijke winnaar bekend kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Organisatie De Paddock Photo Award 2004

Jochie
11-02-2005, 20:25
Doeme, ik ben er nie bij! ;)

Ik heb (ongetwijfeld net als alle andere deelnemers) lang zitten twijfelen welke fotos ik ging indienen.
Het was mijn eerste fotowedstrijd en ik weet dus echt nie hoe verstandig te kiezen uit die hoop fotos die ik de laatste helft van vorig jaar gemaakt had.

Heb uiteindelijk gekozen voor beelden waarvan ik vond dat ze iets meer hadden bij de tweede indruk ten nadele van enkele van mijn beelden die het meer bij de eerste indruk deden.

Of mijn beelden die een directere impact hebben het wel gehaald zouden hebben is iets wat ik nooit zal weten maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben (alle respect voor de fotos die gekozen zijn!), ik mis hier echt ervaring.

Volgende keer hopelijk beter, een bedankt voor alle organisatoren en proficiat aan de fotografen die nog meedoen! :)

Jochie

Scapa
18-02-2005, 00:11
Zijn een paar van mijn favorieten bij :) Echt chique exemplaren bij.