PDA

View Full Version : Bye Bye Xp


Finish
10-11-2001, 12:50
2 weken en 1 dag heeft het geduurd om tot het besluit te komen dat Windows XP niet het systeem is dat Bill Gates voorstelde als het stabielste ooit.
Dit lijkt me vooral te liggen aan het feit dat als je een jaar lang Windows 2000 gewoon bent, je weinig of geen verschil ziet tussen XP en 2K.
Het belangrijkste was toch wel dat de drivers van mijn USB-adsl modem rare toeren maakten met XP zodat XP gewoon na een tijd mijn verbinding bij overbelasting (teveel downloaden...) laat 'laggen' en plotseling uitschakelt.
Wat nog: Misschien minder belangrijk, maar voor de Quakers, UTeejers enzo onder ons: spel draait compleet anders qua 'gevoeligheid'.
Wat nog: Mijn CD-RW doet enorm rare toeren onder XP en burnt op momenten okay, op momenten crasht hij totaal zodat ik mijn toch wel dure cd'tjes enkel nog als frisbee of onderleggertje kan gebruiken.
Wat nog: het afsluiten van de PC eindigt in een soort van crash, waardoor ik met de afzetknop moet afsluiten, wat resulteert in de vreselijk irritante 'scandisk' die het systeem zogezegd 'herstelt'.
Wat nog: Sommige programmaatjes (Xolox=filesharing) sluiten gewoon mijn verbinding af. Xolox is net zoiets als kazaa maar je vindt er een pak meer op, dus heb ik dit ding toch graag op m'n pc staan.
Wat nog: Een irritante ingebouwde firewall die het filesharing-systeem bij aanvang gewoon blokkeert, maar die valt gelukkig uit te zetten
Wat nog, wat nog, wat nog.......

Ik ken de opvolger van XP nog niet, maar mijn god, wat hoop ik dat microsoft daar ECHT iets veranderd heeft, want XP lijkt me toch totaal geen 'revolutie' zoals de Windows 95 die was.

In ieder geval, tot straks. /me is op naar de format en good old windows 2000, hét paradepaardje van Microsoft dat alles probleemloos laat draaien.

p.s. : Delete thread 'Win XP NL' :D :D

airco
10-11-2001, 15:14
*woot*woot*

nadat ek paar dagen geleden win XP nog afbrak, zalek het nu ff verdedigen!!

Al de problemen die gij opnoemt, zijn allemaal driver-related. Het is eigenlijk te begrijpen dat drivers 3 weken na de lancering nog niet geoptimaliseerd zijn. In geval van usb-apparaten geldt dit zeker. Win 2k, win 98, win ME, win 95, nieuwe Linux-kernels, freeBSD, net BSD!! allemaal hebben ze daar last van gehad.

Gewoon een kwestie van 6 maand wachten, en dan zal ook ik win XP proberen!! elk nieuw OS heeft eerst 6 maand tijd nodig om goed ingepast te raken!! Dit is echter geen reden om Bill gates of microsoft hiervoor af te breken!! Kunnen ze zelf eigenlijk weinig aan doen!!

airco

TiBo
10-11-2001, 17:52
Ik vind XP een prima OS, maar zoals Airco al komt te zeggen zijn de drivers nog niet allemaal op punt gesteld.
Hoewel vele onderdelen van vrij simpele aard zijn, is het systeem toch vrij volledig. Zo hoef ik geen ACDSee meer en wordt CD's branden toch een stuk "natuurlijker".
Microsoft heeft er duidelijk voor gekozen om nu alle software zeer eenvoudig te houden en het in "Longhorn" of "Blackcomb" op punt te stellen. Als bedrijven nu de kans laten liggen om "The Big M" aan te klagen, zijn ze voor de toekomst zwaar "gejost".

Hoedanook, XP is is volgens mij een frisse wind (dit klinkt vreemd :D)voor de OS-wereld.

Raceboy
10-11-2001, 18:29
Originally posted by TiBo
. Zo hoef ik geen ACDSee meer

Kan je de fotos dan in slideshow over je scherm laten verschijnen ?

TiBo
10-11-2001, 19:15
Jep!

Pas op, voor alle functionaliteiten hebt ge nog steeds ACDSee nodig, maar qua gebruiksgemak mag de XP-functie er best zijn.