PDA

View Full Version : F1world.be F1-quiz op 5 februari 2005 - deelnemers


Sennake
01-02-2005, 09:28
Als ik het goed voorheb zijn we met 8 man om 2 teams te vormen voor de live-quiz van aanstaande zaterdag, namelijk :

Werner333
Pascal
Mark
Huudo
Sennake
A.J.
Alain
Carlos

We willen om 19.00 uur in Leuven zijn, dus wat de mensen betreft (in principe 5 of 6 man) die uit het "westen" komen spreken we af aan de carpool-parking "Tielt-Winge" om 18.30 uur. Van daar kunnen we met 1 of 2 wagen(s) verder rijden naar Leuven.

En natuurlijk niet vergeten om je beste geheugenkaart in te bouwen die dag :D

Guido
01-02-2005, 12:49
Originally posted by Sennake

We willen om 19.00 uur in Leuven zijn, dus wat de mensen betreft (in principe 5 of 6 man) die uit het "westen" komen spreken we af aan de carpool-parking "Tielt-Winge" om 18.30 uur. Van daar kunnen we met 1 of 2 wagen(s) verder rijden naar Leuven.

En natuurlijk niet vergeten om je beste geheugenkaart in te bouwen die dag :D

Ben je zeker dat dat niet het oosten moet zijn :D :D

Zal mij eens over bluetooth aan mijn digitale bibliotheek hangen vrijdagavond :D :+

A.J.
01-02-2005, 13:42
Mark, als je naar de Wheels komt rijden we samen door.

Sennake
01-02-2005, 15:49
Originally posted by Huudo
Ben je zeker dat dat niet het oosten moet zijn :D :D


Ik vernis me...ik bedoel ik vergis me... het OOSTEN uiteraard.

redje
01-02-2005, 16:26
Als het nodig is, kan ik altijd een wegbeschrijving mailen. Daar staat de nodige uitleg op, samen met plannen waar de parkings in de buurt van de locatie liggen. ;)

A.J.
01-02-2005, 16:48
Originally posted by redje
, samen met plannen waar de parkings in de buurt van de locatie liggen. ;)

wij parkeren liever op de locatie, niet in de buurt :D

redje
01-02-2005, 16:58
Originally posted by A.J.
wij parkeren liever op de locatie, niet in de buurt :D

Daar zullen al onze wagens al staan. :p

Pascal
01-02-2005, 17:29
Originally posted by Sennake
Werner333
Pascal
Mark
Huudo
Sennake
A.J.
Alain
Carlos

Heb helaas van Alain het bericht gekregen dat hij er niet kan bij zijn. Er is dus nog een plaats vrij in één van beide teams...

C U

Bezemwagen
01-02-2005, 19:11
Als er zich niemand anders meld, wil ik wel mee doen. Maar dan is het wel om den hoop te vergroten. Of om met de drankbriefkes te zwaaien.

A.J.
01-02-2005, 19:16
Originally posted by Bezemwagen
Of om met de drankbriefkes te zwaaien.

HEEL belangrijk

Mark
01-02-2005, 19:54
Originally posted by A.J.
Mark, als je naar de Wheels komt rijden we samen door.

Ok, zeg maar hoe laat ik ter plekke moet zijn.

A.J.
01-02-2005, 20:09
18u in de wheels

The Interceptor
01-02-2005, 20:53
Originally posted by redje
Als het nodig is, kan ik altijd een wegbeschrijving mailen. Daar staat de nodige uitleg op, samen met plannen waar de parkings in de buurt van de locatie liggen. ;)

Als ge nog niet veel met den auto in Leuven zijt geweest, kan een deftig plannetje (met de richtingen enzo) héél handig zijn :D

Ikzelf had ik graag meegedaan, maar ik vertrek op verlof.
Veel succes alvast en ik zal het verslagje wel lezen uiteraard ;)

redje
01-02-2005, 21:13
Ik heb er voor alle zekerheid eentje naar Huudo gestuurd. ;)

Alain
02-02-2005, 08:53
Ik verschoot nogal toen ik zag dat ik wel meedeed :)

Allee, niet dat ik niet wil meedoen, integendeel, maar ik vreesde dat mijn bericht Pascal niet bereikt had...wel dus.

Ik wens jullie veel succes, jammer genoeg is er zaterdag al iets anders gepland waar ik niet onder uit kan.

Guido
02-02-2005, 23:01
Originally posted by redje
Ik heb er voor alle zekerheid eentje naar Huudo gestuurd. ;)

Ontvangen. Tot zaterdag ;)

schumivill
05-02-2005, 12:02
Tot vanavond mannen,hopelijk word het een gezellige boel,en dat de beste mag winnen :)

manu
05-02-2005, 16:22
Ik zal deze avond ook aanwezig zijn, spijtig genoeg hebben 2 vrienden afgehaakt :frusty: dus als er een ploeg nog iemand nodig heeft laat maar iets weten en anders probeer ik het eens alleen met als motto: "meedoen is belangrijker dan winnen" :+

Mark
05-02-2005, 16:27
Originally posted by manu
Ik zal deze avond ook aanwezig zijn, spijtig genoeg hebben 2 vrienden afgehaakt :frusty: dus als er een ploeg nog iemand nodig heeft laat maar iets weten en anders probeer ik het eens alleen met als motto: "meedoen is belangrijker dan winnen" :+

Door omstandigheden is er bij ons eentje afgevallen..........dus join in with us ;) We zijn met twee teams aanwezig.

manu
05-02-2005, 16:36
Ok, bedankt.

Aangezien ik met de bus kom zal ik jullie daar wel zien.

Mark
06-02-2005, 04:18
De uitslag:

1: De Paddock I (AJ, Werner333, Sennake, Huudo)
2: De Paddock II (Manu, Bezemwagen, Pascal, Mark)

Een verdomd fijne avond bij de heren van www.F1world.be .........zowel qua uitslag als de quiz zelf. De quiz zat goed in elkaar voor een eerste editie. Enkele originele invalshoeken, goede presentatie en mooie prijzen.

Zoals altijd, de afwezigen hadden ongelijk ;) Wat mij betreft gaan we in 2006 weer voor de dubbel. De Paddock voor de algemene autosport en F1world.be voor de F1-kenners.

Alain
06-02-2005, 12:07
Proficiat heren! Ik hoop er volgend jaar alleszins bij te zijn!

Guido
06-02-2005, 14:22
Er zaten idd enkele leuke invalshoeken in. De opzet van de vragen enz. was ook goed bedacht en de prijzentafel was er eentje om u tegen te zeggen. Knap werk en volgend jaar nog van datte! :)

En natuurlijk waren er weer 2 luidruchtige tafels bij. :D :D

Goed geamuseerd. ;)

schumivill
06-02-2005, 14:31
En ik was met mij team "best of the rest" :D ,op amper 3 puntjes van DePaddock 2,kvond het ook heel plezant,we zaten wel juist naast een nogal luidruchtige tafel :p ,de vragen waren goed gevarieerd en leuke prijzen (we hebben de Eran prijs),voor herhaling vatbaar!

redje
06-02-2005, 15:08
Originally posted by Mark
De uitslag:

1: De Paddock I (AJ, Werner333, Sennake, Huudo)
2: De Paddock II (Manu, Bezemwagen, Pascal, Mark)

Een verdomd fijne avond bij de heren van www.F1world.be .........zowel qua uitslag als de quiz zelf. De quiz zat goed in elkaar voor een eerste editie. Enkele originele invalshoeken, goede presentatie en mooie prijzen.

Zoals altijd, de afwezigen hadden ongelijk ;) Wat mij betreft gaan we in 2006 weer voor de dubbel. De Paddock voor de algemene autosport en F1world.be voor de F1-kenners.


Wij vonden het ook een geslaagde eerste editie van deze quiz. Het enige grote minpunt was een wat magere opkomst, maar verder was de quiz meer dan geslaagd. Voor de rest moeten we nog werken aan wat details, maar die zijn de volgende keer makkelijk op te lossen.

Als de Paddock de volgende jaren zo blijft domineren, zullen we daar toch wat aan moeten doen hé. :D Nee ze, we gaan niet de FIA-toer op.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn er volgende jaar weer 2 grote quizzes over autosport, die van Depaddock en die van F1world.be. Beide evenementen zijn zeker voor herhaling vatbaar. En ik kan, voor mezelf dan toch, al zeggen dat, als ik die bewuste dag kan, zeker aanwezig zal zijn op de volgende quiz van depaddock. Niet dat ik er genoeg van ken om met de top mee te doen, maar voor de fun doe ik zeker mee.

manu
06-02-2005, 15:44
CHAPEAU voor de organisatoren, het was inderdaad een heel toffe en leerrijke avond. :+ Zeker voor herhaling vatbaar.

Bezemwagen
06-02-2005, 19:14
Dankzij mijn teammaats tweede geworden.
Miin inbreng was echter beperkt tot het zwaaien van drankbonnekes :D
De quiz zat wel goed in elkaar en is voor herhaling vatbaar

Sennake
06-02-2005, 21:38
Wat mij betreft was het een zeer geslaagde avond! Ik vond de quiz zeer goed gemaakt, met een goede mix van moeilijkheidsgraden en invalshoeken. En als quizmaster van de Paddock quiz vond ik het zeer aangenaam om eens aan de andere kant van de barrierre te staan, als deelnemer. Ik denk dat we een nieuwe weg ingeslagen zijn met onze collega's van F1world.be, zowel wijzelf als zij willen er een jaarlijks weerkerend evenement van maken. Dus : de afwezigen hadden misschien wel ongelijk, maar hun kans is nog niet verkeken ;)

bluelite
08-02-2005, 21:58
De quiz was té makkelijk voor jullie :D Natuurlijk kunnen we er niets aan veranderen dat jullie zoveel weten van alles wat met Formule 1 of simpelweg met autosport te maken heeft.

Bedankt voor jullie komst ;)

Aan het winnende team: Normaalgezien zal men jullie een pakket opsturen met alle informatie over jullie anti-slip-dagje in Zandvoort. Hoelang het duurt voor alles bij jullie aangekomen is weet ik niet, maar reken dat het toch 2 à 3 weken kan duren. Indien jullie toch niets gekregen hebben, weet mij dan te contacteren: michel@f1world.be

redje
19-02-2005, 17:41
Ons verslag van de quiz is helemaal af:

Eerste editie van de F1world.be 'Grote Formule 1 Quiz'

Op 5 februari jongstleden vond de eerste editie van de 'Grote Formule 1 Quiz', georganiseerd door F1world.be, plaats in Leuven. We kunnen wel stellen dat de quiz een succes was, ondanks de onervarenheid van de redactie om quizzen te organiseren en ondanks een mindere opkomst.

Op een, vermoedelijk zonnige, herfstdag werd er tijdens een redactievergadering geopperd om een F1-quiz te organiseren. Aangezien dit voorstel op het enthousiasme van de hele redactie kon rekenen, werd gedurende enkele maanden alles in het werk gesteld om er een gezellige quiz-avond van te maken: prijzen zoeken, vragen opstellen, materiaal bijeenzoeken... Het bleek al snel dat, hoewel we geen ervaring hadden met het organiseren van dergelijk evenement, het toch vlot verliep.

Het opstellen van de vragen bleek soms moeilijker dan verwacht, maar we hadden onszelf dan ook hoge eisen gesteld. De prijzentafel zou hier zeker niet voor mogen onderdoen. Dankzij de steun van ERAN Racing, Team Astromega en het FORMULE 1-tijdschrift konden we schitterende prijzen ter beschikking stellen. Bovendien konden we rekenen op de steun van de gérant van Alma I om in deze lokalen onze quiz te organiseren. En natuurlijk mogen we hier Stefaan Lammens niet vergeten. Hij offerde een vrije zaterdag-avond op om onze quiz te presenteren.

Door het vele werk waren de verwachtingen van de redactie hoog gespannen op 5 februari. Het lokaal was nog maar pas volledig aangekleed of de eerste deelnemers arriveerden al toen de klok juist 7 uur had geslagen. De mensen werden ondergedompeld in een F1-sfeer. Het opvallendste was waarschijnlijk dat er niet 1 projectiescherm was, maar wel 3. In afwachting van de quiz kon men genieten van de GP van Mexico 1986 of een documentaire over autosport in de jaren '50. De aanwezigen hadden het raden naar het nut van deze schermen.

Eenmaal de teams, enkele minder dan ingeschreven, aanwezig waren, kon de quiz op tijd van start gaan. De deelnemers waren verrast dat ze zich niet alleen op de quiz-vragen zelf dienden te concentreren, maar ook op de twee andere projectieschermen. Ook over zowel de GP van Mexico 1986 als de documentaire zou er immers een vraag gesteld worden, kwestie van de deelnemers wat te verstrooien.

Als opwarmer kreeg men vragen voorgeschoteld waarvoor men toch al diep in het geheugen moest tasten. Daarna zouden de moeilijkere vragen komen. Zo dachten wij het toch, tot we de antwoordformulieren verbeterden. De twee Depaddock-teams hadden een perfecte score op de eerste ronde. Echter hadden wij een moeilijke tweede ronde voorzien door wat statistieken te bevragen. Het beste wat er gehaald werd, was een 7 op 10 door Alsevill Racing en Ploeg 3 en drie vragen van de 10 werden maar door 1 team correct beantwoord. De rondes die zouden volgen, waren van een aanvaarbaarder niveau. Depaddock I en II bleven domineren, op een manier die momenteel enkel door Ferrari geïmiteerd wordt. Ze lieten weinig steken vallen. Hun tegenstanders moesten er echter niet voor onderdoen. Alsevill Racing, VRL (Vlaamse Racing League) en WW Racing konden de kloof klein houden.

Depaddock ging op hun élan verder, net als de andere teams uit de top 5. Die rangorde zou in de laatste helft van de quiz niet meer wijzigen. Naarmate het einde naderde werden de behandelde onderwerpen ook recenter en dus ook makkelijker. Echter bleken de allerlaatste vragen voor sommigen ware hersenbrekers. Vraag 6 van de laatste ronde kon door niemand goed beantwoord worden. Enkel team Manah Manah wist het antwoord op de voorlaatste vraag (uit de categorie 'Wie?').

De tussenstand na 100 vragen:
Depaddock I 88
Depaddock II 82
Alsevill Racing 79
VRL 78
WW Racing 72
BRS 64
Ploeg 3 60
Aspiranten 52
Eervol Voorlaatst 51
Pif Paf 42
Manah Manah 38

Maar de moeilijkste vragen moesten nog komen. Over de GP van Mexico zou er gevraagd worden wat het startnummer van Senna was. De film van de GP was afgezet, maar begon een eigen leven te leiden en begon zich verder af te spelen. Het toeval wilde dat Senna net door het beeld passeerde toen Joachim deze vraag stelde. Hilarisch werd er gelachen, maar niet getreurd. Het duurde maar even vooraleer een nieuwe vraag (wie stond er op pole voor die GP) bedacht werd, die door 9 van de 11 teams correct beantwoord werd. Dit bleek kinderspel te zijn want de vraag over de documentaire was van een ander kaliber. Wie won de GP van Groot-Brittannië 1958? Om de moeilijkheidsgraad van deze vraag aan te tonen, geven we even mee dat niemand dit kon oplossen. Beide vragen waren goed voor 5 punten. Hiermee kon men dus verloren terrein goedmaken.

Tenslotte was er nog de Rode Draad van de quiz. Bepaalde letters van de antwoorden waren nodig om een woord te vormen. Een goed antwoord was ook hier goed voor 5 punten. 9 teams wisten te raden dat we Jochen Rindt zochten. Depaddock I wist dit al na 4 ronden en dat bewees dat ze zeker geen onverdiende winnaars zijn.

De eindstand:



Depaddock I 98
Depaddock II 92
Alsevill Racing 89
VRL 88
WW Racing 82
BRS 74
Ploeg 3 65
Aspiranten 62
Pif paf 52
Eervol Voorlaatste 51
Manah Manah 43

Proficiat aan de winnaars en aan alle deelnemers vanwege F1world.be!

De prijzentafel was goed gevuld. De deelnemers konden kiezen uit:
-circuitdoop met ERAN Racing
-slipcursussen op Zandvoort
-bezoek aan Team Astromega
-jaarabonnement FORMULE 1
-posterspecials FORMULE 1
-jaaroverzichten FORMULE 1
-kortingsbonnen voor Formule 1 Shop in Kermt, geschonken door Kartgrid.be VZW en door de Formule 1 Shop zelf
-kartingbonnen FKI Machelen
-miniaturen TF104
-miniatuur truck RenaultF1
-mok Renault F1
-Wiel-klok
-verscheidene boeken
- ...

Er was voor elk wat wils. De winnaars hadden de eer en het genoegen om als eersten hun prijzen te mogen kiezen, vervolgens de tweede enz.

Bewust hadden we ervoor gekozen de quiz niet te lang te maken, zodat er des te langer kon worden nagepraat. Zo konden wij onze concullega's van depaddock.eu eens ontmoeten, al was het voor enkelen van ons niet de eerste keer. F1world.be heeft immers met twee teams deelgemen aan de Autosport-quiz van depaddock.eu. De deelnemers hadden nu ook de gelegenheid om al die vragen die al lang op hun lever lagen, te stellen aan Stefaan Lammens. De tijd vloog voorbij en toen de laatste deelnemers na 1 uur zondagmorgen huiswaarts keerden, kon de afbraak beginnen.

Voor de F1world.be-redactie was dit een meer dan geslaagde eerste editie van de 'Grote Formule 1 Quiz'. Die enkele details die niet verliepen zoals gewenst, konden de pret niet verstoren en zorgden meer dan eens voor enorme hilariteit. De deelnemers herinneren zich nog zeker die nu al legendarische Grand Prix van Groenland.

Tot slot willen wij van de gelegenheid gebruik maken om nogmaals iedereen die ons steunde te bedanken. Het klinkt clichématig, maar zonder hen was deze quiz er niet geweest.
Zo waren er de mensen van depaddock.eu en kartgrid.be VZW die ons op hun sites reclame lieten maken. De laatste stelde ook prijzen ter beschikking. De ouders van redactielid Robby mogen we ook niet vergeten, net als de vader van redactielid Geoffrey. Stefaan Lammens offerde zich op om onze quiz te presenteren. De mensen van ERAN Racing, Team Astromega, tijdschrift FORMULE 1, Toyota België, Bridgestone Benelux, Formule 1 Shop Kermt... zorgden ervoor dat we jullie leuke prijzen ter beschikking konden stellen. And last but not least, nog een proficiat en een welgemeende bedankt aan alle deelnemers.

Wij hopen alvast dat jullie het ook leuk vonden en dat wij jullie de volgende keer mogen terugzien.


Foto's kan men hier (http://www.f1world.be/f1-filesco.php?id=8902_0_3_0_C) vinden.