View Full Version : 54th Swedish Rally - 11 tem 13 feb 2005
Laat ik de thread van Zweden dan maar beginnen met de WRC's die op de entrylist staan. Het zijn er een pak. In totaal nemen er 74 equipes deel. Ongeloogelijk hoeveel privé-teams of semi-fabrieksteams er deelnemen met een WRC
Een overzichtje :eek:
Ford Focus - 8 stuks (van verschillende jaartallen)
Subaru Impreza - 5 stuks (ook verschillende jaartallen)
Mitsubishi Lancer - 4 stuks
Peugeot 307 - 3 stuks
Skoda Fabia - 3 stuks
Citroën Xsara - 2 stuks
Toyota Corolla - 1 stuk
Peugeot 206 WRC - 1 stuk
1 LOEB Sébastien - ELENA Daniel Citroën Xsara WRC A8
2 DUVAL François - PREVOT Stéphane Citroën Xsara WRC A8
3 GARDEMEISTER Toni - HONKANEN Jakke Ford Focus WRC A8
4 SOLBERG Henning - MENKERUD CATO Ford Focus WRC A8
5 SOLBERG Petter - MILLS Philip Subaru Impreza WRC A8
6 SARRAZIN Stéphane - GIRAUDET Denis Subaru Impreza WRC A8
7 GRONHOLM Marcus - RAUTIAINEN Timo Peugeot 307 WRC A8
8 MARTIN Markko - PARK Michael Peugeot 307 WRC A8
9 ROVANPERA Harri - PIETILAINEN Risto Mitsubishi Lancer WRC A8
10 GALLI Gigi - D'AMORE Guido Mitsubishi Lancer WRC A8
11 EKSTRÖM Mattias - BERGMAN Stephan Skoda Fabia WRC A8
12 TUOHINO Janne - MARKKULA Mikko Skoda Fabia WRC A8
14 WARMBOLD Antony - ORR Michael Ford Focus WRC A8
15 ATKINSON Chris - MACNEALL Glenn Subaru Impreza WRC A8
16 PAASONEN Jani - VAINIKKA Jani Skoda Fabia WRC A8
17 KRESTA Roman - TOMANEK Jan Ford Focus WRC A8
18 SOHLBERG Kristian - LINDSTRÖM kaj Ford Focus WRC A8
19 CARLSSON Daniel - ANDERSSON Mattias Peugeot 307 WRC A8
20 RÄDSTROM Thomas - SKALLMAN Jörgen Subaru Impreza WRC A8
21 JOHANSSON Tobias - FLÖENE Ola Subaru Impreza WRC A8
22 PYKÄLISTÖ Juuso - OVASKAINEN Mika Ford Focus WRC A8
23 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo Ford Focus WRC A8
24 LATVALA Jari-Matti - ANTTILLA Miikka Toyota Corolla WRC A8
25 WALFRIDSON Stig-Olov - BÄCKMAN Lars Mitsubishi Lancer WRC A8
26 SCHIE Thomas - BERGSTEN Göran Ford Focus WRC A8
27 DALSJÖ Rune - PETTERSEN kjell Mitsubishi Lancer WRC A8
74 TRACEY George - ANDERSSON Maria Peugeot 206 A8
ook nog george tracey met een 206 WRC
Originally posted by jurgen
ook nog george tracey met een 206 WRC
Idd, goed opgelet! ;)
Op Rally-Live (http://rally.racing-live.com/en/index.html?http://rally.racing-live.com/en/headlines/news/detail/050203161320.shtml) staat ie te boek als een 206 A6, dus ik dacht dat het ging om een S1600 versie.
Op de "Officiell Anmälingslista" (http://www.swedishrally.com/site2005/swe/dokument/Official%20entry%20list%202005.pdf) staat ie correct als A8 aangeduid. Het zal dan met de blauwe 206 zijn, ex-Kronos. (zie ook mijn sig :D)
gwyllion
10-02-2005, 12:53
Het sneeuwt dan toch in Zweden :applaus:
WRC - Het sneeuwt in Zweden (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7631) (pitstop.tv)
Maar volgens wrc.com niet genoeg om sneeuwbanken te vormen waar de wagens tegen kunnen rijden om sneller door de bochten te gaan :(
gwyllion
10-02-2005, 12:58
Enkele tijden van de shakedown staan op wrc.com:
Leading Uddeholm Swedish Rally shakedown times
1 Gardemeister (Ford) 1m59.6s
2 Johanssen (Subaru) 1m59.7s *
3 Solberg (Subaru) 2m00.0s
4 Gronholm (Peugeot) 2m00.0s
5 Loeb (Citroen) 2m01.2s
6 Ekstrom (Skoda) 2m01.3s
7 Galli (Mitsubishi) 2m03.7s
8 Duval (Citroen) 2m04.7s
9 Rovanpera (Mitsubishi) 2m05.5s
10 Sarazzin (Subaru) 2m08.0s
* denotes privateer entry
Op www.swedishrally.com staat een andere top 5: Kristian Solberg is even snel als Gardemeister gegaan.
Bwa, naar het schijnt sneeuwt het nu nog dus dat komt wel goed. Er is nog tijd tot 9.00u morgen om sneeuwbanken te vormen. Nog ne hele nacht sneeuwen en vriezen en da wordt ne ouderwetse Swedish rally!
het is inderdaad een zachte winter in Zweden, heb het enkele weken geleden zelf nog ondervonden.
Ik verwacht een nog openere strijd zonder die duivelse sneeuwbanken.
Rallyloverke
10-02-2005, 13:21
Huudo, je zegt "duivelse sneewbanken", maar zijn er geen specialisten die de sneeuwbanken gebruiken om op de weg te blijven. Daar waar ze normaal ver uit de bocht zouden gaan, "leunen" ze dan even tegen de sneeuwbanken aan.
Ben ook van mening dat die sneeuwbanken meer voordeel geven...
Het zal een aartsmoeilijke rally worden: sneeuw, gravel, ijs en dit alles door elkaar...
Rallyloverke
10-02-2005, 13:25
Zó mag Gardemeister een heel weekend rijden :)
Ze bieden inderdaad een voordeel als je ze juist weet te gebruiken, maar het kan ook anders uitpakken natuurlijk, vandaar duivels ;)
gwyllion
10-02-2005, 14:39
De vorige shakedown tijden waren blijkbaar maar voorlopig. De shakedown is nu volledig afgerond.
1. Solberg Subaru 1:56.7
2. Loeb Citroën 1:57.2
3. Duval Citroën 1:57.9
4. Kresta Ford 1:58.2
5. Paasonen Skoda 1:58.5
6. Gardemeister Ford 1:59.6
= Solberg Ford 1:59.6
= Sohlberg Ford 1:59.6
9. Grönholm Peugeot 2:00.0
10. Galli Mitsubishi 2:00.4
11. Tuohino Skoda 2:00.7
12. Ekström Skoda 2:01.3
13. Rovanpera Mitsubishi 2:02.6
14. Martin Peugeot 2:04.4
bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=7633)
gwyllion
10-02-2005, 14:46
Originally posted by gwyllion
Het sneeuwt dan toch in Zweden :applaus:
Het is maar een dun laagje (5 cm) :(
op wrc.com staan de finale tijden van de shakedown..
Solberg is snelste en duval derde...
Nu is Gardemeister pas 11de....
Huudo, misschien toch je prono wat aanpassen :D
Rallyloverke
10-02-2005, 15:51
:) Huudo , je hebt m'n chrono gekopieerd en gepaste ? :)
Originally posted by Johan
:) Huudo , je hebt m'n chrono gekopieerd en gepaste ? :)
:eek: neen, toch niet. Da's wel puur toeval. Had een beetje naar de eerste tijden hier gekeken.
Rallyloverke
11-02-2005, 09:37
Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D
Thomaske
11-02-2005, 09:56
Zeker wordt Gardemeister onderschat op een ondergrond zoals Zweden. Ik heb hem ook niet in mijn top-drie staan maarja. Gardemeister kan een hele mooie lijnen zoeken in de sneeuw. Dit ben ik te weten gekomen door de verslagen van de wintertesten van de Focus.
Mvg
Originally posted by Johan
Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D
baaah, derde is goed genoeg voor mij :D
juist tussentijden eens bekeken op wrc.com voor kp1:
galli, carlsson, paasonen gaan goed mee vooraan..
Zal wel te wijten zijn aan het feit dat die later gestart zijn...
gwyllion
11-02-2005, 11:09
Originally posted by Johan
Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D
Die jaar wordt door M-Sport geen nieuwe homologatie aangevraagd van de Ford Focus. In de loop van het seizoen zal dit hen zeker parten spelen, aangezien ze geen grote updates kunnen doorvoeren.
Gardemeister is 13de op SS1 (20 sec trager dan Solberg) :( Hij moet natuurlijk 2de starten achter Loeb, wat een nadeel kan zijn.
Rallyloverke
11-02-2005, 11:31
Inderdaad, de eerste starters hebben wel een nadeel dacht ik tov de nakomers.
gwyllion
11-02-2005, 11:46
Split times kan je niet meer bekijken, tenzij WRC+ hebt (kost geld) :mad:
Solberg lijkt ook de snelste te zijn op SS2. Een mooie start.
gwyllion
11-02-2005, 12:34
Gronholm neemt de leiding na een knaltijd op SS3. Gronholm, Loeb en Solberg binnen 2 tienden.
Galli blijft verdomd snel (zeker in vergelijking met de eerste Mitsubishi rijder Rovanpera) en Carlsson heeft pech en verliest een minuut.
gwyllion
11-02-2005, 13:01
De Skodas doen het zeer goed op de eerste 3 proeven: Ekstrom 7, Tuohino 8 en Paasonen 9. Ze blijven zelfs voor het legertje Fords, maar dat kan allemaal snel veranderen.
Rallyloverke
11-02-2005, 13:31
Duval kan mijns insziens toch wel goed volgen. Hopelijk blijft hij dit weekend wel op de baan.
Duval is bezig aan een slimme rally denk ik. Al wat telt is finishen dus geen risico's nemen en profiteren van uitvallers gedurende het weekend.
Originally posted by gwyllion
Split times kan je niet meer bekijken, tenzij WRC+ hebt (kost geld) :mad:
Ik heb juist £39.99 betaald (da's een goei €60 zeker?) voor een gans jaar rallyplezier. En de radio WRC heb ik er ook nog gratis bij :)
Ik vind dat een verantwoorde investering. Vooral omdat ik meer naar WRC "luister" terwijl ik aan het modelbouwen ben dan dat ik op het scherm zit te kijken...
Da is zeker de moeite maar gij hebt visa of iets dergelijks. Ikke nie :'( :(
Ik vreesde dat Loeb niet mee zou kunnen met de Scandinaven, maar in SS6 plakt hij Gronholm toch 2,7 seconden aan zijn broek :) Hij kan dus toch mee :)
Kan het closer? Na SS 06 neemt Solberg de leiding met de ongelofelijke voorsprong van 0,1 seconden!!!
gwyllion
11-02-2005, 17:19
Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?
De Mitsubishi is echt wel snel in de handen van Galli: hij heeft de scratch op SS6 :eek: Wat gaat dat wel niet geven met actieve differentielen?!
Na dag 1 ziet de voorlopige tussenstand er dus zo uit :
http://www.depaddock.eu/sennake/zweden2005_01.jpg
Opvallend zijn de 4 verschillende wagens in de top 4 en de sterke prestatie van Galli. En alles is nog mogelijk voor de toppers.
Dag 2 zal zoals gewoonlijk wel enkele slachtoffers eisen... (in de goede zin van het woord eh ;) )
Originally posted by gwyllion
Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?
Op radio WRC heb ik gehoord dat het grote probleem het ontbreken van sneeuw is. Maar dan weer net niet genoeg om andere banden te steken. Als je dus op sneeuwbanden een SS moet rijden in een groot gedeelte gravel, zijn al je spijkers weg tegen dat je op de sneeuw tercht komt. Dat heeft Ford misschien als eerste op een goede manier opgevangen?
Originally posted by Sennake
Als je dus op sneeuwbanden een SS moet rijden in een groot gedeelte gravel, zijn al je spijkers weg tegen dat je op de sneeuw tercht komt.
Meestal zijn dat Monte Carlo toestanden, maar nu dus ook in Zweden.
Maar het belangrijkste voor mij: Solberg op 1. :D
Kan er trouwens iemand de topictitel eens veranderen in Swedish? ;)
Originally posted by Juha
Kan er trouwens iemand de topictitel eens veranderen in Swedish? ;)
U vraagt, wij draaien :)
Overigens is er vandaag nog wel een sprint-special te rijden die ik even over het hoofd gezien had. Aangezien de verschillen zo klein zijn aan de top kan de tussenstand na dag 1 er toch nog iets anders gaan uitzien. Ik ben benieuwd.
gwyllion
11-02-2005, 18:21
Originally posted by gwyllion
Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?
Ze hebben bij Ford de afstelling van de achterophanging wat gewijzigd en nu lijkt het dus beter. De Focus schoof heel de tijd weg waardoor men niet rechtdoor kon rijden.
gwyllion
11-02-2005, 18:52
Originally posted by Sennake
Overigens is er vandaag nog wel een sprint-special te rijden die ik even over het hoofd gezien had. Aangezien de verschillen zo klein zijn aan de top kan de tussenstand na dag 1 er toch nog iets anders gaan uitzien. Ik ben benieuwd.
Gronholm is eerste na de eerste dag met 2 tienden voorsprong op Solberg.
Originally posted by gwyllion
Gronholm is eerste na de eerste dag met 2 tienden voorsprong op Solberg.
Idd, Solberg had slechts 0,1 seconden voorsprong op Gronholm vóór de sprint, en aangezien hij 0,3 seconden langzamer gereden heeft dan Gronholm neemt die nu de leiding over met 0,2 seconden. M.a.w. : ze straten morgen "tijdsgelijk". Kan nog spannend worden.
Originally posted by Sennake
Dag 2 zal zoals gewoonlijk wel enkele slachtoffers eisen... (in de goede zin van het woord eh ;) )
In WRC Prono-land kent men geen vrienden, een keiharde strijd zal het worden:D
Als ik me niet vergis staan zowel Gronholm, Solberg en Galli op Pirelli's. Me dunkt dat Pirelli het juiste rubber mee naar Zweden heeft genomen. ;)
Ekström momenteel 8ste.. :gas:
Thomaske
12-02-2005, 12:07
Solberg slaat een kloof. Gronholm volgt en dan Loeb. Duval opgerukt aanr een 4de plaats.
Mvg
Rallyloverke
12-02-2005, 12:24
Jawadde! Ik kijk even net naar de resultaten en ben toch verbaasd over Duval daar in Zweden! Hopelijk blijft ie op de baan hé. Loeb is ook mooi aan het terugkomen voor de eerste plaats.
Wat is in de laatste SS gebeurd met Duval ???
Blijkbaar heeft hij op deze SS een fout gemaakt. Staat pas 19° in de Stage en 17 overall.
Een mooi klassement kan hij dus ook nu weer vergeten.(met of zonder eigen fout, het feit is dat er iets is misgegaan)
Twee rally's, twee "mistakes".... Hoever mag hij gaan van Citroën ?
STAGE
1. 7 M. GRÖNHOLM 13:25.4 0.0
2. 5 P. SOLBERG 13:31.7 6.3
3. 1 S. LOEB 13:33.2 1.5
4. 15 C. ATKINSON 13:47.0 13.8
5. 10 G. GALLI 13:51.6 4.6
6. 3 T. GARDEMEISTER13:57.3 5.7
7. 11 M. EKSTRÖM 13:59.2 1.9
8. 8 M. MÄRTIN 14:00.0 0.8
9. 4 H. SOLBERG 14:00.3 0.3
10. 9 H. ROVANPERÄ 14:00.5 0.2
11. 19 D. CARLSSON 14:01.9 1.4
12. 14 A. WARMBOLD 14:05.7 3.8
13. 17 R. KRESTA 14:05.7 0.0
14. 6 S. SARRAZIN 14:07.5 1.8
15. 16 J. PAASONEN 14:15.9 8.4
16. 12 J. TUOHINO 14:18.1 2.2
17. 24 J. LATVALA 14:18.6 0.5
18. 25 S. WALFRIDSON 14:33.7 15.1
19. 2 F. DUVAL 18:19.6 3:45.9
OVERALL
1. 7 M. GRÖNHOLM 1:48:03.7 0:00 1:48:03.7 0.0
2. 5 P. SOLBERG 1:48:03.8 0:00 1:48:03.8 0.1
3. 1 S. LOEB 1:48:23.7 0:00 1:48:23.7 19.9
4. 10 G. GALLI 1:49:36.3 0:00 1:49:36.3 1:12.6
5. 8 M. MÄRTIN 1:49:39.1 0:00 1:49:39.1 2.8
6. 3 T. GARDEMEISTER 1:50:44.1 0:00 1:50:44.1 1:05.0
17. 2 F. DUVAL 1:53:44.3 0:00 1:53:44.3 12.5
Duval is lek gereden en heeft ter plaatse het wiel moeten vervangen (zie pitstop.tv)
Rallyloverke
12-02-2005, 14:50
Da's tegenslag. Ze zullen hem daar bij Citroën wel niet voor "straffen", zoals Peugeot vorig Loix na Zweden heeft buitengekieperd veronderstel ik?
Duval's nachtmerrie is bewaarheid geworden : al wat hij wou vermijden is morgen als eerste te moeten vertrekken, omdat ze sneeuw voorspellen vannacht en hij geen zin heeft om voor "sneeuwploeg" te spelen.
Welnu, hij staat 15e en morgen vertrekt de top-15 in omgekeerde volgorde. Hij is er dus aan voor de moeite...
Ik trouwens ook : ik had op Loeb getipt voor de prono, en ik hoor hem net zeggen op radio WRC dat de Citroën met motorproblemen kampt (die ze wel nog hopen op te lossen) waardoor hij besloten heeft vanaf nu gewoon te gaan uitrijden. Je kan op de radio ook wel horen dat de motor niet echt gezond klinkt.
Niks big attack dus, als dat al tot de mogelijkheden behoorde met een tip-top in orde wagen is het enige wat Loeb de overwinning nu nog kan opleveren een opgave van zowel Solberg als Gronholm. Not likely. Eén van die 2 gasten zie ik nog wel uitvallen, maar niet allebei...
Op de persconferentie wist Loeb te vertellen dat ze vrezen dat er water in de cilinders komt. Het is bijlange niet zeker of ze gaan kunnen uitrijden morgen...
Originally posted by Sennake
Op de persconferentie wist Loeb te vertellen dat ze vrezen dat er water in de cilinders komt. Het is bijlange niet zeker of ze gaan kunnen uitrijden morgen...
Dat zou dan ook de eerste keer sinds lang zijn, dat ze motorproblemen hebben bij Citroën en ook zeker al lang geleden dat de 2 kopmannen nog zo dicht op elkaar zaten na de 2de dag. Spannend! Ik denk trouwens niet dat er 1 van beide nog af gaat. Ze gaan het spannend maken tot het laatste :D :D
gwyllion
13-02-2005, 00:07
Originally posted by Huudo
Dat zou dan ook de eerste keer sinds lang zijn, dat ze motorproblemen hebben bij Citroën
Motor moet sinds dit jaar 2 rallies meegaan. Misschien ligt daar de oorzaak.
Ze hebben de koppakking vervangen, maar als er echt een scheur in het blok zit gaat dat niet veel helpen.
gwyllion
13-02-2005, 00:11
Originally posted by smiley
Ekström momenteel 8ste.. :gas:
Spijtig dat stuurbekrachtiging kapot gegaan zijn, anders had hij wel eens in de punten kunnen eindigen.
"I'm really disappointed about the power steering problem because I was just concentrating on driving my own rally and staying on the road. It is impossible to drive one of these cars at anything more than walking speed when that happens - now I understand why other WRC drivers complain so much when I see them on television!"
Hij merkte vandaag ook duidelijk dat hij ervaring miste in vergelijking de echte toppers.
Toch een mooie prestatie. Die kerel is echt wel een natuurtalent. Het filmpje op pitstop.tv is leuk (vooral het interview met zijn moeder die de bijnaam burnout heeft :D ).
Gronholm eraf gegaan op SS16 ... toch niet te geloven. Zo wordt ge natuurlijk geen wereldkampioen. :rolleyes:
Gevolg is dat Solberg het voetje kan lichten, aangezien die nu 50 sec. voorsprong heeft op Loeb, die het op zijn beurt ook kalmaan doet gezien de motorproblemen. Maar met een voorsprong van een goeie minuut op Martin zou dat moeten lukken. Gardemeister is ondertussen nu 4de en volgt op zijn beurt dan weer op een goeie minuut van Martin.
Originally posted by Sennake
Eén van die 2 gasten zie ik nog wel uitvallen, maar niet allebei...
:cool: :D :cool:
Originally posted by Huudo
Gronholm eraf gegaan op SS16 ... toch niet te geloven.
Bwa, ge kunt zo af en toe eens iemand anders geloven eh :D :D :D
gwyllion
13-02-2005, 14:05
De motor van Loeb heeft het begeven. Loeb dus ook out.
das slecht voor mene prono ma wel goed voor et kampioenschap...
gwyllion
13-02-2005, 14:51
Het podium is bekend: Solberg, Martin en Gardemeister.
1. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 2004 3hours 00mins 52.1secs
2. Markko Martin Peugeot 307 WRC +02mins 11.1secs
3. Toni Gardemeister Ford Focus RS WRC 04 +03mins 14.7secs
4. Harri Rovanpera Mitsubishi Lancer Evo WRC05 +03mins 26.4secs
5. Henning Solberg Ford Focus RS WRC 04 +03mins 29.8secs
6. Daniel Carlsson Peugeot 307 WRC +03mins 42.5secs
7. Gianluigi Galli Mitsubishi Lancer Evo WRC05 +04mins 04.0secs
8. Roman Kresta Ford Focus RS WRC 04 +04mins 39.6secs
9. Jani Paasonen Skoda Fabia WRC +05mins 11.1secs
10. Mattias Ekstrom Skoda Fabia WRC +07mins 04.2secs
crash.net
gwyllion
13-02-2005, 15:28
Gardemeister neemt dankzij 2 podiumplaatsen op rij de leiding in het kampioenschap. En Ford neemt de leiding in het merkenklassement.
Mitsubishi is back, getuige de scratch voor Rovanpera en Galli. Proficiat.
Thomaske
13-02-2005, 16:19
Deze prestaties van Gardemeister en Mitsubishi had niemand verwacht volgens mij.
Prachtig wat ze hier lieten zien.
Mvg
Originally posted by Thomaske_GLPK
Deze prestaties van Gardemeister en Mitsubishi had niemand verwacht volgens mij.
Prachtig wat ze hier lieten zien.
Mvg
eeem mijne prono klopt toch op plaats 2 en 3. :D
Originally posted by gwyllion
Mitsubishi is back, getuige de scratch voor Rovanpera en Galli. Proficiat.
Een beetje back dan toch. ;) Galli was zeer sterk op vrijdag, maar viel dan terug. Rovanperä behaalt een scratch op een moment dat iedereen zowat het voetje ligt en aan finishen begint te denken. Maar goed, ze zijn alleszins beter gestart dan in 2004.
De regel met 1 motor per 2 rallies zou wel eens een goede zaak kunnen zijn voor het kampioenschap.
gwyllion
14-02-2005, 11:33
Originally posted by gwyllion
Gardemeister neemt dankzij 2 podiumplaatsen op rij de leiding in het kampioenschap. En Ford neemt de leiding in het merkenklassement.
Vanaf Mexico zal Ford het vermoedelijk moeilijker krijgen: Subaru en Skoda zullen dan een nieuwe versie van hun wagen inzetten en Mitsubishi krijgt een actief centraal differentieel, terwijl Ford geen nieuwe homologatie heeft aangevraagd en dus geen grote wijzigingen meer kan uitvoeren.
Rallyloverke
14-02-2005, 12:42
Zonder de problemen in de aanvang van de rally had Gardemeister toch wel meegedaan voor de overwinning denk ik , jammer genoeg voor m'n prono is dit nièt het geval geweest ...
Randopmerking : Gronholm heeft dus de opdracht van Peugeot om het kalmer aan te doen op de laatste dag niet echt opgevolgd, moeten ze hem nu ook niet aan de kant zetten, zoals ze vorig jaar "onze" freddy lapten?
ik denk dat gronholm wat meer krediet krijgt dan Loix...
Wat mij altijd opvalt bij Gronholm is dat het altijd alles of niets is..
Of wel winnen of wel wagen goed kapot...
Originally posted by kulgan
ik denk dat gronholm wat meer krediet krijgt dan Loix...
Wat mij altijd opvalt bij Gronholm is dat het altijd alles of niets is..
Of wel winnen of wel wagen goed kapot...
Wat meer krediet? Het hele team is rond hem gebouwd. Vraag maar aan Burns, Loix en nu ook Märtin. ;)
't is altijd al een "on-off" jongen geweest. Als de auto goed is, kan ie wereldkampioen worden. Anders niet, want dan gaat ie er altijd 'over', op zoek naar die extra seconden.
Hoe zou dat komen dat ze rond een bepaalde persoon een team durven bouwen ?
Waarschijnlijk omdat ze denken dat die steengoed is, maar meestal loopt het gigantisch slecht af, wanneer die dan het team verlaat. Voorbeelden genoeg van in de autosport. ;)
en het is altijd dezelfde belg die op een bepaald moment ploegmaat van zo iemand wordt :D
Gronholm, Makkinen,
Originally posted by kulgan
en het is altijd dezelfde belg die op een bepaald moment ploegmaat van zo iemand wordt :D
Gronholm, Makkinen,
Of ga maar eens vragen bij McLaren of over enkele jaren bij Ferrari.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.