PDA

View Full Version : Licentie mania of pure "heb je ons gezien show"


Driesco
11-02-2005, 20:40
Je koopt een licentie (bij één of andere bond, want in dit grote land als België is 1 licentie niet mogelijk) en je wil gaan rijden. Je komt op een circuit aan bij je wagen en het eerste wat je te horen krijgt: ge moet naar daar of ginder om uw licentie te laten tonen.
Als kindjes in de rij sta je daar dan om 6.45 aan te schuiven om je licentie te laten bekijken, ze zetten een vinkje, je bent een pak tijd kwijt en je kan terug gaan aanschuiven richting box.

Aan alle heren van de VAS, please, we hebben een licentie voor het ganse jaar, jullie delen ons zelf het nummer mede. Het nummer van de laatste wedstrijd zou nog steeds het hetzelfde nummer moeten zijn als dat van de eerste wedstrijd. Als je wil weten wie er gaat rijden volstaat volgens mij dat elk team zich per wedstrijd inschrijft per fax en zijn of haar piloten bevestigd aan de wedstrijdleiding.

Heb er al verschillende malen aan zitten denken waarom zoiets nodig is. Kan een eenvoudige check niet bij de briefing, de transponderverdeling, de pitlanemensen, enz...

Kan iemand van de VAS uitleggen waarom we telkens onze licenties dienen te tonen?

Mvg

Dries

SpèédfreaK
12-02-2005, 00:34
Breek me de bek niet open. Ik heb uw voorzet begrepen Driesco ;)

Race Promotion Night: Ik dacht, mij gaan ze niet hebben, ik ken die tiesten ondertussen al; Wij waren blijven slapen op circuit dus ik kon al beginnen met de verplaatsing naar de chalet (1,5km van de boxen?) Tijdens de 10u moet er toch zo'n teamfiche ingevuld worden: ik mijn huiswerk gelezen, aangeschoven voor de grote enveloppe, fichke ingevuld, terug rijtje schuiven in de verstijvende kou voor licentie-controle. Alles in orde dacht ik maar voor alle zekerheid vraag ik nog eens: Is alles in orde? Hebben jullie nog iets nodig van mij? Moet ik nog iets hebben/weten van jullie? Waarop ik respectievelijk een ja, neen, neen kreeg.

Alles in orde dus. Terug naar den box. Dan de briefing. De gebruikelijke uitleg en blablabla, ... "en voor het tanken gebruiken jullie de speciale kaart die in jullie grote enveloppe zat"

Ikke stond daar: :confused: :confused: :confused: : Niets gezien.

"Ah, als die er niet bij zat dan hebben jullie het voorschot niet gestort" :no:

Als je weet dat wij het voorschot reeds 2 weken op voorhand gestort hadden dan kan je begrijpen hoe ik mij voelde :frusty:

Alé, waar kwam het op neer. Terwijl ik eigenlijk in de auto moest stappen kon ik nog eens het kilometertje op en neer naar de chalet. Eens daar aangekomen zei ik gewoon dat mijn kaart er niet was. De betreffende dame trok haar schof open, voilà c'est, hier heb je ze. Zonder boe of ba kreeg ik ineens die kaart en kon ik terug naar de box. :rolleyes: Als je dan weet dat ik nog speciaal gevraagd had of ik iets nodig had, tja :fight: Gelukkig hadden we de scooter bij, maar de keren dat ik die afstand al te voet heb afgelegd door de VAS dat wil je niet weten. En dan moet je nog zien dat je je kaart bij hebt of ge moet nog moeite doen om terug binnen te geraken!

Met alle respect voor die mensen die het mogelijk maken dat wij kunnen koersen; toch heb ik nog een aantal intrigerende vraagjes:

- Waarom moeten die van de organisatie meestal zuur kijken als ze iets tegen "hun klanten" zeggen. "Wij staan hier voor jou plezier dus voeg u maar" staat dikwijls op hun gezicht te lezen.

- Waarom moet de technische commisie op banale dingen beginnen vitten? Ik was persoonlijk getuige van een startweigering tijdens een VAS rally omdat er op het Keuringsbewijs wel een stempel stond, maar geen parafje. :eek: Het team achter ons had het zelfde probleem maar loste dat snel op door zelf een parafje te zetten voor ze het gezien hadden. Wij konden naar huis: weken van voorbereiding en verkenning voor niets...

- Waarom moet een koersdirecteur zich gedragen als een schoolmeester van het eerste leerjaar? En directeur moet idd gezag hebben, maar moet dat op de manier van "ja meneer, nee meneer, ik zal het niet meer doen meneer".

- Waarom hield de VAS vorig jaar het puntenklassement niet zorgvuldig bij?

- Waarom kan je als team geen gestructureerde tijdenlijst krijgen PER RONDE? Mits een kleine informatica-aanpassing kan men bij Circuit Zolder perfect die lijsten digitaal bezorgen.

- Waarom geen vette, informerende, entertainende, commercialiserende site? Neem eens een voorbeeld aan www.supercarchallenge.nl

- en zo kan ik nog tien vragen stellen..

Het komt gewoon op het volgende neer: Hallo VAS, WAKKER WORDEN!!! Kom van jullie ivoren toren, wees wat jovialer en lacht wat meer. Piloten en teams zijn uw klanten: wij betalen hopen inschrijvingsgeld en waarom? Om te hopen dat de baan opmogen en om na 4 uur te weten wie er eerst was. Maar verdere service? Info? Commercialisering? Klantvriendelijkheid?

En dan spreek ik nog niet over de geluidsnormen omdat het buiten hun autoriteit is. Maar je moet tegenwoordig wel al een serieuze demper-tuner in huis hebben om geen geluidsproblemen te hebben in Zolder.

Sorry mannen, ik race voor mijn hobby maar het wordt steeds moeilijker zoeken naar de hobby-factor. Ik hoop dat er binnen de VAS snel positieve stappen worden gezet om van de autosport terug een feest te maken. :gas:

Driesco
12-02-2005, 00:42
Als onze Rode Duivels alle voorzetten zo zouden benutten :applaus:

Wat de website betreft: we werken momenteel zeer hard aan een nieuw exemplaar enkel voor TC en sprinters Cup. Geen nieuws-site, die zijn er genoeg en kunnen we niet zo goed als die mannen zelf, niet te veel foto's, want dat kunnen anderen ook beter, maar gewoon de belangrijke info die van de instanties naar de teams ZOU moeten vloeien. Laat ons het zo samenvatten, wil je iets weten over TC of Sprinters Cup dan zit je goed, wil je nieuws en foto's dan ga je beter naar de gekende betere sites.

Mvg

Dries