PDA

View Full Version : Rittensport: Initiatie kaartlezen


Werner333
12-02-2005, 15:36
Op donderdag 24 februari organiseert de historic car club afdeling van de MAK een initiatie avond kaartlezen.
Wat houd dit in?
Er gaat wat theoretische uitleg gegeven worden over het rijden van TK’s en RT’s.
Daarna wordt het rijden van een ingetekende lijn op kaart behandelt.
Technieken, hulpmiddeltjes, waar zitten de moeilijkheden, enz.
Vervolgens gaat het rijden van een pijlen rit wat naderbij bekeken worden.
Deze theorie wordt gevold door een praktische proef van +/- 60 minuten waar de verschillende systemen in de praktijk kunnen uitgetest worden.
Nadien volgt er dan een bespreking van deze proef.
Indien er mensen zijn die liever hun bolleke pijl kennis nog eens opfrissen, ook dit kan. Het parcours is ook uitgetekend in bolleke pijl.

Praktisch:
Wanneer: Donderdag 24 februari,
Waar: In de zaal achteraan het clublokaal: Taverne Normandie, Hoogstraat 27 Zemst
Deelname kost: gratis voor MAKHCC en ander MAK leden, €10 per equipe die geen lid zijn.

Gratis deelname voor clubleden van De Paddock!!!

Aanwezig 20.00 uur. Zodra iedereen er is vangen we aan. De rit start ten laatste om 21.30.

Gelieve op voorhand in te schrijven door een simpel mailtje te sturen naar makhcc@pandora.be
Laat eventueel al weten of je kaartleesrit of de bolleke pijl wenst te rijden.
Dit omwille van organisatorische redenen.

Pat
14-02-2005, 01:44
Wij doen een poging !
Mijn co werd al ongezond als hij hoorde over het praktische gedeelte.
De jongen is er nog altijd niet over ... :D :D :D

Jan
18-02-2005, 00:30
Wouter en mezelf laten deze gelegenheid niet voorbijgaan ;)

Ik verwacht dat ook Patrick en Rudi (en/of Marc) zich zullen inschrijven.

jan

Guido
18-02-2005, 11:12
donderdag 24-feb is onmogelijk voor mij. 't zal voor een volgende keer zijn.

Pat
21-02-2005, 23:08
@Werner

Sorry, griep heeft toegeslagen ... hele week buiten strijd :( :( :(

Werner333
22-02-2005, 21:33
Beterschap gewenst.
Het ziet er nochtans goed uit. Het gaat sneeuwen :D :D :D

Jan
23-02-2005, 00:02
Originally posted by Werner333

Het ziet er nochtans goed uit. Het gaat sneeuwen :D :D :D

Ben bij ons in de straatjes al wat gaan oefenen, niet simpel als je bijna permanent je koppeling moet induwen en vooral van het rempedaal moet afblijven. :D
Het ligt er momenteel spiegelglad bij.

jan

kartmonster
23-02-2005, 18:45
Wiffe De Weerdt
Hans Lauwers

willen zich ook inschrijven

Werner333
23-02-2005, 18:50
Genoteerd.

Jan
25-02-2005, 09:46
Dit was weeral een fijne avond, we hebben nadien zelfs de weg naar huis nog teruggevonden :D :D :D

Ideaal programma ook, eerst wat theorie, dan een praktische proef en tenslotte de toelichtingen over waar nu precies de addertjes onder het bevroren gras zaten. Natuurlijk is dergelijk programma slechts mogelijk als je met een beperkte groep bent.

Toch zijn er kollega's die er bij deze korte rit in slaagden de kortste weg terug naar Taverne Normandie te verwarren met de snelste weg, gevolg: de finale tijdscontrole gemist :no:
Ja, als de dorst het hoogst is......

jan

Pascal
26-02-2005, 03:01
Was inderdaad tof. Kleine groep leerlingen en een kleine groep uitstekende leraars. Bij de MAK zitten mannen die al jarenlang ervaring hebben...

Voor hen die er niet konden zijn, en ook voor zij die er wel waren, zal de MAK in de toekomst nog dergelijke avonden met een resem aan andere navigatietechnieken inrichten. Dat hebben ze toch beloofd en we zullen hen eraan houden...

Mij zal je er alvast nog zien...

C U

Pinzie
06-01-2006, 13:28
Leuk initiatief en misschien wel voor herhaling vatbaar ????

Pascal
06-01-2006, 17:04
In de loop van het jaar zijn er meedere initiatiedagen geweest. Telkens werd er een ander aspect van de "rittensport" belicht. Hiervan werd, naar mijn mening, geen melding van gemaakt op het forum.

Gezien het feit dat er terug meer interesse is (van nieuwelingen) kunnen we er eens over nadenken om in 2006 dit te herhalen. We houden je op de hoogte...

C U

Pinzie
06-01-2006, 17:10
Hartelijk dank alvast, en ik hoop dat er ook gebruik zal worden gemaakt door degenen die de stap willen zetten. In het begin is alle hulp en tips van harte welkom dank ik...

Tot rittensport!

Kaze
31-08-2006, 10:49
Gezien het feit dat er terug meer interesse is (van nieuwelingen) kunnen we er eens over nadenken om in 2006 dit te herhalen. We houden je op de hoogte...

C U

2006 is bijna gedaan...

Jan
31-08-2006, 13:51
2006 is bijna gedaan...

Het "school"jaar 2006 begint morgen:D :D :D

Maar inderdaad Kaze, je hebt een punt.

Werner333
05-09-2006, 22:24
Ons niet afjagen he. ;)
Eind oktober doen we iets, maar het zal vrij basic zijn.
Meer voor debutanten enkel bol pijl met tafel oefeningen en praktische raadgevingen voor mensen die nog nooit gereden hebben. (vb controle kaart, wat doe je ermee?)
Winter 2007 doen we wel iets met kaarten.