![]() |
Quote:
|
een satirisch stukje van http://www.racingtrack.de/
Hier Auszüge aus dem uns vorliegenden Bandmaterial (der Funkverkehr zwischen Ross Brawn und Michael Schumacher), welches in den letzten Runden vor Schumachers Sieg aufgezeichnet wurde. Wir haben es der besseren Verständlichkeit halber schon einmal für unsere Leser übersetzt: M. Schumacher (67 Runde): Ross!? (kurze Sprechpause) ...ich komme nicht an Rubens ran! Sag ihm das es Zeit wird! Ross Brawn (Technischer Direktor): Verstanden! (Pause im Funk) Ross Brawn: Jean (d. Red.: Jean Todt=Teamchef) sagt mir, Rubens will nicht. (Pause) Er sagt es würde teurer werden. M. Schumacher: Dieses A*******! Was denkt er, wer er ist? Ross Brawn: Bleib ruhig Michael! M. Schumacher: Wie viel? Ross Brawn: Jean sagt, Rubens will 2 Mille. (dann - Störung in der Aufnahme) M. Schumacher (68 Runde): Sag ihm 1.5 und ich gehe in der nächsten durch. Ross Brawn: Verstanden! (Pause im Funk) Ross Brawn: Jean sagt, Rubens will 1.5 und auf dem Podest ganz oben stehen! M. Schumacher: Was will er? Ross Brawn: Rubens will 1.5 Millionen 'Dollar' und auf dem Podest 'ganz oben' stehen! (Pause im Funk) M. Schumacher: Ok - geht klar, er soll nun kommen! Ross Brawn: Michael? (Pause) ...und Jean sagt, Rubens will bei der PK (d. Red.: PK=Pressekonferenz) in der Mitte sitzen. M. Schumacher (69 Runde): Na klar und die Schüssel will er bestimmt auch noch haben! Sag ihm es ist inakzeptabel! Nein - die 1.5 und Schluss! Ross Brawn: Michael? - (Ross Brawn räuspert sich) - Ja, die Schüssel will er auch haben... M. Schumacher: Sag ihm er bekommt alles! Jean soll ihm sagen es geht alles klar. Er soll Gas raus nehmen! ...dieses A**** (Funk bricht ab) Ross Brawn (70 Runde): Rubens wird Dich in der letzten gehen lassen und Du sollst (hämm) freundlich zu ihm sein! M. Schumacher: Was ist das für ein sch*** Tag. Kein... (Funk bricht ab) Ross Brawn: Jean fragt, ob der Deal stehen würde. M. Schumacher: Sch*** Jaaaa! Sag Jean, der Deal steht und er soll mich kommen lassen! Ross Brawn (71 Runde): Michael? M. Schumacher: Verdammt ja! Ross Brawn: Rubens lässt Dich auf Start/Ziel durch, sagt Jean! M. Schumacher: (Rascheln im Funk) - ...ok, auf Start/Ziel. Ross Brawn (nach dem Zieldurchlauf): Michael! Denk dran, sei nett zu Rubens es ist ein Teamsport. M. Schumacher: (Rascheln im Funk und Abriss er Aufzeichnung) |
voor de tragen van begrip onder ons ... dit is satire he ... niet waar gebeurd ;)
anders wel mooi gespeeld. airco |
Dit is volgens mij wat er ECHT gebeurd is :D
|
Wat is het probleem eigenlijk?
Barrichello die Schumacher voorlaat? En dan?? Ge rijdt in een team, en als het team beslist dat Schumacher moet winnen, dan wint Schumacher. Punt andere lijn. Dat het niet de mooiste manier is om te winnen is duidelijk. En het mag misschien raar klinken, maar Ferrari heeft tenminste het lef om het open te spelen... en toe te geven dat er teamorders zijn !!!!! Ron Dennis is altijd de eerste om te roepen dat er geen teamorders zijn. Toch krijgt Hakkinen eind 97 en de eerste race in 98 de zege cadeau van Coulthard. Ge denkt nu toch zelf niet dat dat geen teamorders waren zeker? Anders is Coulthard heiliger dan de paus. de vraag is natuurlij hoe heilig dat die is é :) en het is niet alleen in de F1 dat het gebeurt é! Parijs-Roubaix in '96: Museeuw, Tafi en Bortolami zijn alleen weg (allen Mapei). Al 50 km van de meet wist je wie er zou winnen... Maar daar kraait geen haan naar! Is het nu plots anders omdat het om SChumacher gaat? Is het anders omdat het Ferrari betreft? Ja sorry hoor, maar als ik hier sommige reacties lees, dan denk ik dat er eerder een paar verblind zijn door anti-Schumacher-afgodisme in de plaats... Als er iets niet juist gebeurd is, vinden ze het erg, maar als Schumacher of Ferrari erin betrokken is, dan is het nog 10 keer erger... Goedkoop hoor! En nogmaals, ik keur niet goed wat er gebeurd is, maar ge weet gewoon dat het gaat gebeuren. Eerlijk gezegd, ik zou verwonderd zijn geweest als het niet zou gebeurd zijn... Goeieavond. |
Quote:
Quote :Lambo .....En nogmaals, ik keur niet goed wat er gebeurd is, maar ge weet gewoon dat het gaat gebeuren. Eerlijk gezegd, ik zou verwonderd zijn geweest als het niet zou gebeurd zijn... Goeieavond.DD Enne Lambo; No Offence, hé !! Ik verwijs hier alleen maar naar iets, wat niet wil zeggen dat jouw visie twijfel wordt getrokken!l |
Kijk hé, ik ging omhoog tot tegen het plafond met dat gezever van Ferrari, ik hoop dat ik nu eens tot tegen het plafond kan gaan van plezier als de Fia hen enkele wedstrijden uitsluit of een andere zware straf uitspreekt. Wat jullie ook proberen uit te vinden om 1 en ander goed te spreken, het was een slag in het gezicht van de fans. En vergelijk formule 1 aub niet met wielrennen, ik heb nog nooit een F1 piloot z'n drinkbus zien weggooien...
|
nogmaals ... ik denk dat niemand hier iets aan het goedspreken is ...
Er is enkel begrip voor de gedachtengang van Ferrari ... Moest ik hierdoor een massa miljarden extra kunnen verdienen dan zou ik hetgeen Ferrari heeft gedaan ook direct doen ... Dan wijkt de sportiviteit inderdaad voor het geld ... Vanuit F1 standpunt, sportiviteit, en vanuit het standpunt van de supporters is zoiets inderdaad totaal onaanvaardbaar ... en mag Ferrari inderdaad stevig gestraft worden ... Misschien is dit geval wel eens een aanleiding om het debat eens te starten of topsport samen kan gaan met big business, want dat is hetgeen de F1 (en vele andere sporten erbij) kapotmaakt. airco |
Geen probleem hoor Fordje, mijn mening staat niet boven de andere é. Trouwens, voor mij blijft Barrichello de man de de GP moest hebben gewonnen hoor. Al vind ik die quote niet echt aansluiten op wat Sennake heeft gezegd.
Ik weet wel dat je F1 niet met wielrennen kan vergelijken, maar wat ik probeer aan te tonen is het volgende: Als Museeuw die bewuste Parijs-Roubaix wint, dan is dat mooi. OK er was ook discussie over de manier waarop, maar kom. Als Museeuw zijn carrière stopt zal hij de geschiedenis ingaan als een van de grote allertijden. Op zijn palmares zal staan dat hij 3 keer Parijs-Roubaix heeft gewonnen, en iedereen zal dat prachtig vinden. Maar als Schumacher zijn carrière stopt, zal er altijd een groot deel zijn die hem niet bij de groten zullen tellen, gewoon omdat hij een zege cadeau heeft gekregen van een teamgenoot, net zoals Museeuw! Maar dat zal helemaal niet aanvaard worden. Over 10 jaar zal iedereen nog over dit incident spreken. Over P-R '96 wordt al lang niet meer gesproken. Er zullen er altijd zijn die zeggen dat hij records verbroken heeft door hulp van het team, en dat is toch niet zo? Hoeveel overwinningen heeft hij cadeau gekregen? Dat altijd meten met twee maten en gewichten, ben ik wa beu. Goeiemorgen :p |
Als ze nu bij wielrennen evenveel zouden verdienen dan bij de Formule1, dan bennek het 100% met je eens Lambo.
Maar hoeveel kijkers kijken er wereldwijd Formule1, tegenoverstaande het aantal dat naar wielrennen kijkt? Geld, Geld Geld en nog eens Geld..... |
Ja OK, maar de kosten om een F1-team te runnen en om een wielerteam te runnen zijn dan ook TOTAAL niet te vergelijken. En het is toch ietwat normaal dat een F1 coureur meer verdient dan een wielrenner: ten eerste is het een mondiale sport en ten tweede zijn de risico's toch nog altijd groter.
|
Quote:
Hé, dat wist ik nog niet ! Zelfs Fangio heeft nog wat te danken aan z'n teammaat :D |
De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat volgens de overlevereing Collins wel vrijwillig zijn wagen heeft afgestaan.
|
't zou anders een zicht zijn: Barrichello die ff voor Schumacher stopt, uitstapt en MS laat verderrijden :D
|
Bovendien had fangio moeten opgeven anders of het nu pech was of een stuurfout dat weet ik niet. In dit geval was echter van geeneen van beide sprake, het was gewoon onozel doen van ferrari...
FF |
All times are GMT +2. The time now is 01:46. |