De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Spyker, de roddels, geruchten, nieuwtjes en ............... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14055)

brr01 05-07-2007 05:15

Spyker en F1 .... winstgevend ????

Mark 05-07-2007 19:29

Quote:

Originally Posted by brr01 (Post 214427)
Spyker en F1 .... winstgevend ????

Uiteraard, waarom denk je dat zo'n Mol instapt? Volgens eerdere berichten mikt Spyker F1 op een winst van € 7 milj. in 2007. Of ze dat halen is een andere vraag maar dat is wel het target voor 2007 ;)

Bramzel 10-07-2007 09:02

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...op-non-actief/

Doei Albers! Maximum Attack mag nu naast de baan worden voortgezet ;)

Blijft trouwens toch opmerkelijk hoeveel mensen er telkens weer in die fraude-praatjes van Joep van den Nieuwenhuizen trappen. (Gebrek aan) Resultaten uit het verleden bieden blijkbaar toch garanties (tot mislukking) voor de toekomst...

Wingendplate 10-07-2007 10:27

Maximum exit :applaus:

Wat zou het toch mooi zijn om Jos weer terug te krijgen :gas:

smiley 10-07-2007 10:31

ik dacht dat het klein ging worden...

Bramzel 10-07-2007 10:34

Mijn god nee, niet Verstappen. D'r moet daar helemaal geen Nederlander zitten, want in nederland hebben we momenteel geen enkele coureur zitten die qua talent/ervaring in de F1 thuishoort. Doornbos zou je nog kunnen overwegen, maar het is makkelijk blindstaren op die Champcar succesjes. Bij Minardi immers waren hij en Albers praktisch even snel, dus ik betwijfel het ten zeerste of hij daar betere zaken zou doen.

Met Sutil hebben ze een snel talent te pakken, die alleen eens moet leren z'n auto op de baan te houden. Zoek daar gewoon nog zo'n jongen bij, daar heb je veel meer aan dan zo'n nederlandse marketingkeuze.

Klien stapt nu inderdaad in, maar da's maar voor 2 of 3 races.

fenixracing 10-07-2007 10:47

Volledig gelijk :agree:
Op www.f1live.com staat dat die officeel buiten is.
Waarschijnlijk zal die ook wel naar champcar trekken.

Wingendplate 10-07-2007 10:51

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 214761)

Klien stapt nu inderdaad in, maar da's maar voor 2 of 3 races.

D'r loopt wel wat beters rond dan Christian Klien, of zou het iets met z'n voornaam te maken hebben. Probeer dan iets met Renault af te spreken dat een Nelson Piquet Jr. in kan stappen.

Yannick R 10-07-2007 12:23

Het blijft al gelijk wie er instapt, met een Spyker kan je geen potten breken. Met Super Aguri daarintegen valt er nog iets te forceren denk ik..

Bramzel 10-07-2007 12:38

Quote:

Originally Posted by Yannick R (Post 214768)
Het blijft al gelijk wie er instapt, met een Spyker kan je geen potten breken. Met Super Aguri daarintegen valt er nog iets te forceren denk ik..

Dat vind ik dan weer onzin. Achteraan of niet, je hebt altijd een teamgenoot waartegen je je kan profileren. Als er straks een Piquet Jr. instapt en 4 tienden sneller is dan Sutil, dan maak je toch indruk, ondanks dat je nog steeds achteraan staat. Zelfde voor Klien, die zal sneller moeten zijn dan Sutil, anders bewijst hij z'n carriere ook geen goede dienst.

bluelite 10-07-2007 14:14

Ze hebben Albers aan de deur gezet omdat hij zijn budget niet rondkreeg. Een plausibele verklaring, maar wat moet je denken als je dan ook nog leest dat het sommetje dat Albers aan Spyker schuldig is moet dienen voor de ontwikkeling van de auto? Met een miljoen kom je niet ver... Ik ben dus heel benieuwd naar het daadwerkelijke budget van Spyker en hoe lang ze het nog kunnen volhouden. Zoals het er nu naar uitziet halen ze het einde van het seizoen niet en mogen ze het boeltje alweer verkopen aan een andere rijke staalmagnaat, die op zijn beurt het boeltje verkoopt als al zijn geld is witgewassen.

Bramzel 10-07-2007 15:10

Quote:

Originally Posted by bluelite (Post 214772)
Een plausibele verklaring, maar wat moet je denken als je dan ook nog leest dat het sommetje dat Albers aan Spyker schuldig is moet dienen voor de ontwikkeling van de auto? Met een miljoen kom je niet ver... Ik ben dus heel benieuwd naar het daadwerkelijke budget van Spyker en hoe lang ze het nog kunnen volhouden. Zoals het er nu naar uitziet halen ze het einde van het seizoen niet en mogen ze het boeltje alweer verkopen aan een andere rijke staalmagnaat, die op zijn beurt het boeltje verkoopt als al zijn geld is witgewassen.

Dat lijkt me doodnormaal. Een team als Spyker maakt een begroting gebaseerd op de inkomsten van alle partijen. Als opeens een partij wegvalt, heb je opeens een gat in je begroting. Idem als opeens een sponsor wegvalt, zoals Google Earth bij Honda. Reken maar dat die een gat in hun begroting hebben, het verschil is alleen dat er bij Honda een multinational achter staat die dat gat probleemloos vult. Spyker heeft die luxe niet, en moet het doen met hun eigen middelen. Is doodnormale bedrijfskunde lijkt me, je plant je jaar naar je inkomen. Krijg je minder binnen, moet je je planning aanpassen en ergens dus bezuinigen. Die ontwikkeling zal heus wel doorgaan, maar met minder geld kan men minder middelen toepassen en verloopt het proces dus langzamer.

Futse 10-07-2007 17:16

Quote:

Volgens eerdere berichten mikt Spyker F1 op een winst van € 7 milj. in 2007
Gesteld dat dit een realistische doelstelling is... Is het geld dat Albers dan in Spyker inbrengt gewoon bedoeld als pure winst voor de aandeelhouders? En kunnen ze dan toch niet gewoon de ontwikkelingen blijven doorvoeren die ze van plan waren, maar dan het jaar afsluiten met iets (nu ja, een paar miljoen zeker?) minder winst? Dan zouden de cijfers niet zo mooi ogen, maar de resultaten zouden misschien toch wat dichter liggen bij iets wat competitief zou lijken.... Hoe ver zouden ze achteraan bengelen zonder verdere noemenswaardige ontwikkelingen tijdens de rest van het seizoen?

B

FIRE 10-07-2007 20:21

Het vertrek van Albers bij Spyker zat er aan te komen. Al vind ik het een beetje een raar verhaal. Albers was toch paid driver ipv pay driver? ;) Bovendien vind ik de rol van Varosieau dubieus. Volgens diverse sites betreft het sponsor Nanchang Mingya, eigendom van de Nederlandse zakenman v/d Nieuwenhuizen, die zijn betalingen niet nagekomen is. "Bedrijvendokter" v/d Nieuwenhuizen is ook al zo'n dubieuze naam uit het Nederlandse zakenleven.

En dan dit:
http://www.racefreaks.nl/news_manage...rticleid=18419
Ze zijn daar echt wanhopig bij Spyker. :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Stranger 10-07-2007 20:25

Bij dat soort uitspraken van Tielemans Sr. vraag ik me af of de betreffende editor ook nog verder heeft nagevraagd of die uitspraken ergens op slaan of dat ie dacht een primeur te hebben en het klakkeloos overtypte.

Er zullen toch wel betere coureurs zijn met meer/hetzelfde budget...in zo'n geval zou je zelfs beter Albers voor iets minder kunnen laten rijden.

All times are GMT +2. The time now is 19:45.