De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   10 hours of Zolder 2008 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17957)

Sir Kwietje 09-11-2008 17:19

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 239613)
Als het u dan toch zo weinig interesseert, dan blijf thuis & ga daar alles afbreken.

+1 :cool:

buchinski 09-11-2008 17:29

Dzjies.. effe getwijfed of ik hier een reactie op zou breien. Veel te zeggen en weinig goesting om ellenlange epistels neer te typen. Op heel veel forums maken ze er zich mee af door de simpele mededeling "don't feed the trolls" te posten.

Ikzelve ben geen "tin top" mens. Ik ben een openwheeler/monoposto aanhanger. Door de omstandigheden heb ik dit jaar een heel pak races gezien van wagens "met gesloten dak". Ook van de DSMEC en ook van de BGTC en BTCS. Vergeet trouwens niet dat dit een regionaal kampioenschap is! Mijn opinie (toch gebaseerd op een zekere objectieve waarneming) is dat de DSMEC een goed debuutjaar achter de rug heeft : volle velden (never mind of dat meer of minder is dan andere kampioenschappen), boeiende wedstrijden en een leuke omkadering (info, website, persberichten, ruchtbaarheid....) Bovendien, "voor het gewone volk", dat betekent dus betaalbare autosport!

crosserke 09-11-2008 18:38

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 239613)
Als het u dan toch zo weinig interesseert, dan blijf thuis & ga daar alles afbreken.

Dit is wat ik vastgesteld heb en spijtig voor sommige mensen de waarheid.Bgtc afbreken is ook makkelijk en dan is het pijnlijk ,om zo af te gaan.

ICEMAN 09-11-2008 18:48

Kies dan een andere sport als ge toch alles afbreekt. Of kijk eerst eens naa je eigen gebreken.

Raceboy 09-11-2008 20:17

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 239620)
.Bgtc afbreken is ook makkelijk en dan is het pijnlijk ,om zo af te gaan.

WTF gast wie is er afgegaan? Er stonden toch 50 wagens aan de start respectabel aantal voor een provinciaal kampioenschap. Remember DSMEC is nog altijd provinciaal niveau, BGTC moet zogezegd het hoogste zijn wat er van autosport te bereiken is volgens zijn nationaal statuut. DSMEC en BGTC zijn allebei nog nieuwe, beide zijn ze een voortzetting van een bestaand kampioenschap, DSMEC van de vroegere ZTC en BGTC van de belcar. Waar DSMEC de ZTCfilosofie verder volgt op enkele aanpassingen na, heeft de BGTC de belcar helemaal veranderd. Het enige wat ik vaststel is dat de deelnemers in DSMEC na de overname van de ZTC: gelijk, of licht gestegen zijn (van een 40 tal naar 50 wagens) en dat bij de BGTC het hele kampioenschap is ingestort (van 40 wagens naar met moeite 20).

Astra-fan 09-11-2008 21:33

Het gaat er niet om hoeveel er effectief aan de start stonden, het gaat erom hoeveel men er beloofd heeft.

Men heeft weken aan een stuk beweerd dat er misschien wel 70 wagens aan de start zouden staan. Er stonden er echter slechts 50, dus 20 minder.

Als men in de BGTC 30 wagens voorspeld en en doen er 25 mee schreewt men moord en brand. Wat is het verschil dan met deze situatie?

En diegenen die beweren dat er veel volk was die zijn gewoon aan het zeveren.

Feit is en blijft dat men over de BGTC niets goed kan zeggen en dat men de DSMEC de hemel blijft inprijzen.

Ik heb helemaal niets tegen de DSMEC maar ik ben het spuugzat dat men dit kampioenschap blijft vergelijken met de BGTC. Het is nu eenmaal moeilijker om een groot veld GT3-wagens aan de start te krijgen zoals in de BGTC dan een groot veld bij mekaar te krijgen van allerlei soorten wagens, gaande van GT's tot toerwagens.

Ik heb dit jaar verschillende races gezien van beide kampioenschappen en ik kan niet zeggen dat de races van de DSMEC mij meer hebben geboeid dan diegene van de BGTC.

Het aantal wagens is voor mij namelijk niet het enigste argument om een kampioenschap goed of slecht te vinden maar ook de kwaliteit van de deelnemers en de wagens.

Netforce_1 09-11-2008 22:45

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 239612)
Er was geen enkel drankkraampje open(behalve aan de eetstandjes),ook geen randanimatie gezien.Sorry vond het triestig.Al goed dat er nog wat bgtc auto's rondreden.

Lap seg, nergens ene kunnen drinken:mad:
Wat betreft de randanimatie :confused: we komen toch naar het circuit voor de auto's/race op de piste :gas:

BSOT 09-11-2008 23:24

Heb met enige aandacht alles even rustig doorgelezen. Sommige punten zijn juist, anderen weer niet. Voor sommigen is een verklaring, voor andere dan weer niet.

Wat betreft het aantal deelnemers. Vorige week maandag stonden er 69 wagens ingeschreven. (was te volgen op onze website met naam en toenaam). Sommige annulaties zijn begrijpbaar. Neem nu Bader met de BMW Z3. Deze brave man gaat bij KS Motorsport rijden, Bader is vast ingeschreven, KS als guest en Bader neemt zijn startnummer mee naar KS. Gevolg, 1 startnummer minder. Hetzelfde is gebeurd met startnummer 444. Gabriels schrijft 2 wagens in, Bruno brengt 444 mee om te rijden en 1 ingeschreven wagen valt dus weg. Nog aanvaardbaar is bv de annulatie van Chad. Ingeschreven voor het ganse jaar maar geen wagens meer beschikbaar om de strijd aan te gaan. JD Competition idem, allen vast ingeschreven wagens. Erger is het met teams die zich inschrijven, startnummers reseerveren en dan 2 dagen voor de race doodleuk een mailtje sturen om te zeggen dat ze geen budget of piloten hebben. Zij die het een beetje gevolgd hebben weten welke teams er op de lijst stonden en dewelke niet op de grid stonden.

Les voor 2009: inschrijven = betalen en dan kom je op de lijst

Wat betreft publiek: we hebben de poging gedaan, zowel Dunlop als Quick. Eerlijk gezegd deed het pijn toen ik bij de start naar de tribune keek maar we hebben de poging gedaan. Een brave man heeft toch een set banden gewonnen. Er zal nog veel werk aan de winkel zijn maar daar waren we ons voor de 10H ook al van bewust. We moeten de acties nog vergroten en zullen in 2009 dan ook opnieuw pieken tijden de Go Fast X-days.

Negatieve reacties betreffende BGTC zal je hier van mij niet gelezen hebben. Beide kampioenschappen zijn niet te vergelijken met elkaar en zoals we al herhaaldelijke keren gezegd hebben, de DSMEC is het doorgeefluik van Sky Limitevents en GDC, over DSMEC naar nationale kampioenschappen zoals BGTC. De BGTC is niet beter of slechter dan de DSMEC, het is gewoon anders.

@ Jeep: Die IEMAND heeft er geen problemen mee hoor dat je zijn naam noemt :). Jij kent mij en ik ken jou, en ik ben best wijs genoeg om na een event te evalueren wat goed en niet goed was.

Mensen moeten zich ook bewust van zaken welke je als huurder van circuit Zolder zelf in de hand hebt. Dat niet alle drankkraampjes open waren, kan zijn. zou ook niet weten waarom je deze dient open te doen zonder volk en met een eigen Dunlop Café :)

Wat enigen onder jullie misschien niet opgevallen is; er weergamlde commentaar door de luidsprekers van Circuit Zolder op een niet A weekend. Kwestie van die 1400 bezoekers dan toch te voorzien van de juiste info.

Wat betreft fouten in het programmaboekje: als je lang moeten zoeken hebt naar namen die er niet in stonden dan komt dat omdat wij niet de juiste info kregen of omdat dit team annuleerde. De 1400 bezoekers die er waren hebben op zijn minst een programmaboekje + prodrivers gehad, wees blij voor een regionaal kampioenschap.

Verder aan sommige opmerking gewoon geen aandacht schenken. Als journalisten al persoonlijke steken onder water gaan geven in persberichten moeten we ook daar in de toekomst kijken met wie we samenwerken. Een journalist die voor de 2 kampioenschappen werkt kan blijkbaar niet subjectief werken voor de 2 tegelijk, dat was voor mij de grootste les van het weekend.

RKG 10-11-2008 02:36

Ik ben de volledige 10 uren aanwezig geweest en ik kan niet zeggen dat ik mij verveeld heb. Ik had verwacht dat er minder wagens aanwezig gingen zijn dan op de voorlopige deelnemerslijst van vrijdag, maar vond het toch een groot startveld.

Ik verschoot wel even toen ik aankwam en lege tribunes zag(weet trouwens niet hoeveel toeschouwers er vorig jaar waren want het waren mijn eerste 10 uren), wat natuurlijk wel jammer was. Maar dat heeft natuurlijk mijn winstkansen verhoogd voor de winterbanden..., dus normaal ben ik die brave man :D

Laatste paar uren van de wedstrijd heb ik in de pitbox van giallo corse en pdg gevolgd. Toch een paar dolle uren meegemaakt daar. En het was mooi om te zien hoe PDG en ook G&R ernaast doorwerkten om toch nog voor het vallen van de vlag hun wagen de pits uit te krijgen, en wat de euforie van de teamleden was toen dat lukte.

Wat mij eigenlijk het meeste is bijgebleven is dat iedereen braafjes voor het verhoog aan het podium bleef staan(omdat daar bij andere evenementen alleen de rijders mogen komen), en Hans Van De Ven riep van "kom maar allemaal naar boven, laten we het gezellige maken"!

crosserke 10-11-2008 14:06

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 239634)
Heb met enige aandacht alles even rustig doorgelezen. Sommige punten zijn juist, anderen weer niet. Voor sommigen is een verklaring, voor andere dan weer niet.

Wat betreft het aantal deelnemers. Vorige week maandag stonden er 69 wagens ingeschreven. (was te volgen op onze website met naam en toenaam). Sommige annulaties zijn begrijpbaar. Neem nu Bader met de BMW Z3. Deze brave man gaat bij KS Motorsport rijden, Bader is vast ingeschreven, KS als guest en Bader neemt zijn startnummer mee naar KS. Gevolg, 1 startnummer minder. Hetzelfde is gebeurd met startnummer 444. Gabriels schrijft 2 wagens in, Bruno brengt 444 mee om te rijden en 1 ingeschreven wagen valt dus weg. Nog aanvaardbaar is bv de annulatie van Chad. Ingeschreven voor het ganse jaar maar geen wagens meer beschikbaar om de strijd aan te gaan. JD Competition idem, allen vast ingeschreven wagens. Erger is het met teams die zich inschrijven, startnummers reseerveren en dan 2 dagen voor de race doodleuk een mailtje sturen om te zeggen dat ze geen budget of piloten hebben. Zij die het een beetje gevolgd hebben weten welke teams er op de lijst stonden en dewelke niet op de grid stonden.

Les voor 2009: inschrijven = betalen en dan kom je op de lijst

Wat betreft publiek: we hebben de poging gedaan, zowel Dunlop als Quick. Eerlijk gezegd deed het pijn toen ik bij de start naar de tribune keek maar we hebben de poging gedaan. Een brave man heeft toch een set banden gewonnen. Er zal nog veel werk aan de winkel zijn maar daar waren we ons voor de 10H ook al van bewust. We moeten de acties nog vergroten en zullen in 2009 dan ook opnieuw pieken tijden de Go Fast X-days.

Negatieve reacties betreffende BGTC zal je hier van mij niet gelezen hebben. Beide kampioenschappen zijn niet te vergelijken met elkaar en zoals we al herhaaldelijke keren gezegd hebben, de DSMEC is het doorgeefluik van Sky Limitevents en GDC, over DSMEC naar nationale kampioenschappen zoals BGTC. De BGTC is niet beter of slechter dan de DSMEC, het is gewoon anders.

@ Jeep: Die IEMAND heeft er geen problemen mee hoor dat je zijn naam noemt :). Jij kent mij en ik ken jou, en ik ben best wijs genoeg om na een event te evalueren wat goed en niet goed was.

Mensen moeten zich ook bewust van zaken welke je als huurder van circuit Zolder zelf in de hand hebt. Dat niet alle drankkraampjes open waren, kan zijn. zou ook niet weten waarom je deze dient open te doen zonder volk en met een eigen Dunlop Café :)

Wat enigen onder jullie misschien niet opgevallen is; er weergamlde commentaar door de luidsprekers van Circuit Zolder op een niet A weekend. Kwestie van die 1400 bezoekers dan toch te voorzien van de juiste info.

Wat betreft fouten in het programmaboekje: als je lang moeten zoeken hebt naar namen die er niet in stonden dan komt dat omdat wij niet de juiste info kregen of omdat dit team annuleerde. De 1400 bezoekers die er waren hebben op zijn minst een programmaboekje + prodrivers gehad, wees blij voor een regionaal kampioenschap.

Verder aan sommige opmerking gewoon geen aandacht schenken. Als journalisten al persoonlijke steken onder water gaan geven in persberichten moeten we ook daar in de toekomst kijken met wie we samenwerken. Een journalist die voor de 2 kampioenschappen werkt kan blijkbaar niet subjectief werken voor de 2 tegelijk, dat was voor mij de grootste les van het weekend.

Dries,

Dit is een eerlijke analyse van jou.
Ik heb(en duidelijk ik niet alleen) gereageerd op al de vorige posts vanaf de dsmec van start ging.En zeker niet alleen op de posts van uw kant.Wij zijn de grootste de beste,we gaan het anders doen,randanimatie voor heel de familie.We gaan de toeschouwers terug naar het circuit halen,wij rijden als eerste onder kunstlicht enz,enz daarmee steeds de vergelijking met andere kampioenschappen makend.
Laat ons zeggen volgend jaar beter!!!En eigenlijk twijfel ik daar niet aan.

guntha 10-11-2008 14:07

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 239638)
Laatste paar uren van de wedstrijd heb ik in de pitbox van giallo corse en pdg gevolgd. Toch een paar dolle uren meegemaakt daar. En het was mooi om te zien hoe PDG en ook G&R ernaast doorwerkten om toch nog voor het vallen van de vlag hun wagen de pits uit te krijgen, en wat de euforie van de teamleden was toen dat lukte.
!

Je had inderdaad een goed moment gekozen om te komen kijken :eek: Alles opeens. Alfa gebotst en de porsche(pdg) wielmoer afgebroken. Dan naast ons de porsche 944 die nog binnenkwam net voor einde.
Daarna iedereen op de pitmuur zitten voor afvlaggen:champagne:

fan 10-11-2008 16:30

bedankje

Een dikke proficiat aan organisatie en vas voor dit leuke autosport seizoen
op deze manier kunnen amateurs met een werkmans budget nog op een deftig niveau aan autosport doen, waar snelle en minder snelle wagens met respect voor elkaar kunnen racen. Spijtig genoeg vond tijdens de 10 uren een piloot met een blauwe ferrari het nodig om tragere deelnemers voorbij te gaan en telkens veel te vroeg insturen is dat echt nodig? voor de rest niks dan lof

Grtz
Stefaan
quick service racing

Belle 10-11-2008 20:01

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 239645)
Je had inderdaad een goed moment gekozen om te komen kijken :eek: Alles opeens. Alfa gebotst en de porsche(pdg) wielmoer afgebroken. Dan naast ons de porsche 944 die nog binnenkwam net voor einde.
Daarna iedereen op de pitmuur zitten voor afvlaggen:champagne:

Inderdaad, wij stonden toen in de box van G&R en het was toch best spannend toen de wagens van jullie en PDG de finish nog moesten halen.

Uiteindelijk is het dan nog goedgekomen. Het was me toch wat met Porsches en afgebroken wielen, amai...

fenixracing 10-11-2008 21:46

Persoonlijk had ik er ook meer van verwacht. Voor mij was het nog boeiend maar ik een paar collegas meegenomen, en die vonden er niet zoveel aan.
Maar ik vond ook wel dat er heel weinig volk was , en zeer weinig randanimatie.Sommige komen niet alleen voor de race.
Voor ik hier voor aangevallen wordt.Wil ik tog duidelijk maken dat ik mij goed geamuseerd heb.Maar dat de gewone toeschouwer een beetje teleurgesteld was.De reden zijn ondertussen gekend.De standaard toeschouwer ziet liever flitsene bolides van de bgtc.

Speed997 10-11-2008 22:00

Inderdaad erg jammer dat er zo weinig publiek op de tribune zat bij de start. Normaal staan wij daar ook nooit voor de start, maar door de oproep van Dries en als bedanking voor de vele inspanningen van Dunlop stonden we er toch in het geel. Moest ieder die rondliep op het circuit daar gestaan hebben dan zou dat toch een ander beeld gegeven hebben. Ook om 18 uur stonden we maar met 3 aan de Dunlopstand. De eerste winnaar was zelfs niet aanwezig (had nog 15 min de tijd om zich aan te melden), zodat nr 2 die er wel was waarschijnlijk de lucky winnar was (en verdiend volgens mij: hij is steeds aanwezig en deelt met alle paddockers op het forum zijn foto's en mooie filmpjes). Dankzij het voorlezen van de naam, wist ik wie hij was.
In elk geval bedankt Dries voor het mooie seizoen. Wij hebben volop genoten en zien al uit naar 2009. In de Ottobar achteraf zat de sfeer er ook goed in (alleen jammer dat de plaats iets te klein is voor het vele volk).
Succes met de voorbereidingen voor het volgende seizoen dat vast nog beter zal zijn. :applaus::bye:

All times are GMT +2. The time now is 16:25.