De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Leinders test Jordan ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6928)

flugel 22-01-2004 14:25

Quote:

Originally posted by A.J.
Volgens VTM betaalde hij 5 miljoen € om te testen.
Volgens TV Limburg vond de test plaats op het circuit van Jordan in Barcelona

Goe bezig !!!

Zondag vroeg Frank Raes in sportweekend of het waar was of hij 300.000€ betaald had om te mogen testen, en hij antwoorde alleen dat hij het juiste bedrag nog niet gehoord had... dus ik veronderstel dat het allezins meer zal zijn dan 300.000€... 5 miljoen daarentegen lijkt mij toch overdreven :)

Dan even terug komen op wat Eric zei, op een forum ben je nog altijd vrij om te zeggen wat je wil (fatsoenlijk wel) doe je dit onder eigen naam of onder een schuilnaam maakt totaal geen verschil...
En kritiek geven op zoiets is niet enkel simpel maar niet meer dan normaal... een goede sportieve prestatie kan je dit bezwaarlijk noemen...

Scapa 22-01-2004 14:32

Er is blijkbaar nogal veel verwarring omtrent het bedrag nodig voor deze test en de som die de testrijder op tafel moet leggen. Het bedrag voor de test zal rond de 300.000 euro liggen en dat voor het zitje als derde rijder rond de 5 miljoen euro denk ik ;)

Ottooke 22-01-2004 15:03

Dat lijkt me ook veel beter kunnen. Volgens Bas op Q Music vanmorgen had hij een snelle tijd kunnen rijden. Heeft er iemand die tijd? En welke tijden reed Glock?

marcel 22-01-2004 16:24

Quote:

Originally posted by Ottooke
Dat lijkt me ook veel beter kunnen. Volgens Bas op Q Music vanmorgen had hij een snelle tijd kunnen rijden. Heeft er iemand die tijd? En welke tijden reed Glock?
ik heb op autosport.be een quote van Bas gelezen dat iedereen in de namiddag +/- 3 seconden trager reed dan smorgens. zijn tijd was 1.21 en een bekke, dus hij zou normaal gezien een tijd van rond de 1.19 / 1.18 kunnen gereden hebben. nu ja, da zijn zijn woorden, en ik kan alleen de besttijden van heel de dag vinden, dus tkan ook allemaal goedpraterij zijn, alhoewel die 1.21 mij toch tegenvalt van iemand die het circuit zou moeten kennen...

Gilles 22-01-2004 18:19

Tussentijden van gister:

1. Ralf Schumacher Williams BMW 1:15.620
2. Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:15.659
3. Fernando Alonso Renault F1 1:15.991
4. Rubens Barrichello Ferrari 1:16.026
5. Luca Badoer Ferrari 1:17.040
6. Jenson Button BAR Honda 1:17.040
7. Felipe Massa Sauber Petronas 1:17.739
8. Jarno Trulli Renault F1 1:17.785
9. Ricardo Zonta Toyota 1:17.895
10. Cristiano da Matta Toyota 1:18.426
11. Takuma Sato BAR Honda 1:18.507
12. Nico Rosberg Williams BMW 1:18.603
13. Christian Klien Jaguar Cosworth 1:19.578

einduitslag ...

1 Ralf Schumacher BMW-Williams (FW26) 1:15,620 70 ronden
2 Juan Pablo Montoya BMW-Williams (FW26) 1:15,659 52 ronden
3 Fernando Alonso Renault 1:15,719 103 ronden
4 Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1:16,027 74 ronden
5 Jenson Button B·A·R Honda 1:16,568 87 ronden
6 Luca Badoer Scuderia Ferrari 1:16,672 77 ronden
7 Nico Rosberg BMW-Williams 1:17,468 84 ronden
8 Felipe Massa Sauber Petronas (C23) 1:17,532 89 ronden
9 Cristiano da Matta Toyota (TF104) 1:17,695 64 ronden
10 Jarno Trulli Renault (TF104) 1:17,787 70 ronden
11 Ricardo Zonta Toyota 1:17,903 69 ronden
12 Christian Klien Jaguar (R5) 1:18,075 55 ronden
13 Takuma Sato B·A·R Honda 1:18,510 85 ronden
14 Bas Leinders Jordan Ford 1:21,836 16 ronden

FormulaV-JH495 22-01-2004 19:47

Kijk de algemen tijden van de dagen eens ... gisteren lagen de tijden wat hoger dan de dag ervoor .. ongeveer 2 sec.

maar ja ... hoe kan je nu zo'n kans verkloten ... jammer

Baron 22-01-2004 20:25

Quote:

Originally posted by Eric Dupain
We zouden podverdorie wat meer objectiever moeten zijn. We hebben zoveel goede rijders, in zoveel verschillende klasses van de autosport. Maar ja, het gelijk is zeker aan de pessimisten ???

Als Loix overmorgen crasht in de Monte Carlo zie ik iedereen zijn potlood al slijpen, ... het zijn net die personen die Loix zouden kussen mocht hij een podiumplaats behalen.

Voor zo'n vooringenomenheid heb ik maar één woord : walgelijk.

En ja, ook ik ben nu "off topic" !!!

Ik weet dat het off-topic is, maar net zoals Eric Dupain blijft die stroom negatieve kritiek op mijn lever liggen.
Zoals Eric zegt hebben wij Belgen steeds meer dan behoorlijk ons mannetje gestaan in zowat alle vormen van gemotoriseerde sporten. Dat heeft ons verschillende wereld- en Europese kampioenen en recordhouders opgeleverd. We zouden verdomme fier moeten zijn op wat wij Belgen gepresteerd hebben. Een beetje meer zelfverzekerdheid zoals de Duitsers of Nederlanders dat hebben, zou geen kwaad kunnen.
Dat "petit Belge"-minderwaardigheidscomplex is op niets gebaseerd en is iets dat wij ons grotendeels zelf aanpraten.
Leinders heeft zijn kans, letterlijk, verknald. Spijtig, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Er zijn nog talentrijke Belgen, Heylen en d'Ambrosio om er maar een paar te noemen, die er aankomen en die hun kans ook nog wel zullen krijgen.

Autosport.be 22-01-2004 22:10

Amai Amai....

Een aantal feiten op een rijtje zetten:

De eerste ronde dat een F1-wagen uit de pits rijdt dient hij een aantal "checks" uit te voeren. Eén daarvan is het voluit accelereren van 3e naar 6e versnelling, in veel gevallen zonder tractie-controle. Dit om te cartografie van de motor op punt te stellen. Leinders, als F1-rookie, zal zich dan ook geen vragen gesteld hebben bij deze procedure. Als er dan op die plaats olie op de baan ligt, dan zullen weinigen op de baan blijven. Of er nu effectief olie lag of niet, dat weten weinigen, maar het voordeel van de twijfel is toch niet teveel gevraagd, of wel.

Daarna heeft men 7 uren nodig gehad om de auto weer rijklaar te krijgen. Een aantal electronische onderdelen die beschadigd waren dienden opnieuw geassembleerd te worden.

Bas is dan stipt om 16u buiten gereden voor zijn installatieronde. Om 16u10 kwam hij opnieuw buiten, en heeft nooit meer dan 4 ronden na elkaar kunnen rijden door 3 rode-vlag situaties. Ik weet niet wat jullie hadden verwacht, maar onder de 1.20 duiken in 8 snelle rondes tijd, en dit met 0 km F1-ervaring... hmmm...

We hebben ter plaatse geen enkele negatieve commentaar gehoord, wel integendeel. Hij heeft enorme pech gehad, punt.

En voor de liefhebbers, Bas zijn eerste rode vlag werd door deze rookie veroorzaakt (een zekere RB):

http://images.autosport.be/image.asp...size=3&style=3

Mistery 22-01-2004 22:52

Rookie ... :D

Wimanna 23-01-2004 00:17

Ik kwam het volgende tegen daarnet....

Quote:

Geen al te goed begin voor onze Belgische hoop gisteren. Bas Leinders spinde van de baan in zijn eerste ronde en kon dus amper 17 testrondjes afleggen. Niet goed voor een vast zitje bij het team van Jordan, maar...

"Het was niet mijn schuld," verklaard Leinders, "ik deed alles precies zoals ze mij gezegd hadden en dat lukte vrij goed. Tot ik in de zesde bocht plotseling van de baan schoof en in de bandenmuur terechtkwam."
Op het einde van de dag was er voor het plotselinge schuiven een verklaring: Jordan bekende dat het niet Bas Leinders zijn fout was, maar het was het circuit zelf. Een van de wagens voor de Belg was aan het lekken geslagen en liet een oliespoor achter precies op de plek waar de man van Bree eraf schoof.

Goed nieuws dus voor de Belgische hoop. Bas Leinders krijgt morgen een tweede kans om zich te bewijzen in de Jordan, en als die lukt hangt er een Formule 1-debuut in de lucht. Dan wordt hij de eerste Belg in de Formule 1 sinds september 1994, toen de Waalse coureur Philippe Adams zonder veel succes in een Lotus op het circuit van Estoril in Portugal racete.
Klopt dit? Ik vind nergens anders zulke info (www.f1pits.net)

Pascal 23-01-2004 00:41

In HbvL stond dat hij gisteren reeds terug naar België keerde. Moet hij nog snel een last-minute ticket nemen om er tijdig te zijn ?????

C U

Autosport.be 23-01-2004 00:46

Hij ZOU tot zaterdag blijven, en er was inderdaad een kansJE dat hij vrijdag nog kon testen.

Kortom: geen kat die het eigenlijk goed weet :)

The Interceptor 23-01-2004 15:26

Deze foto staat sinds daarnet op www.f1-live.com

Heeft Bas dan toch nog een tweede kans gekregen?
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_140.jpg

Scapa 23-01-2004 15:31

Deze voormiddag heeft Heidfeld in ieder geval test. Zou kunnen dat Bas deze namiddag heeft overgenomen maar toch nog nergens iets van gelezen.

The Interceptor 23-01-2004 17:32

Het lijkt me toch te zijn dat enkel Heidfeld aan het testen is ja, op recentere foto's zit hij terug in de wagen! en op autosport.be staat ook dat Bas niet meer zou rijden en terug thuis is!

All times are GMT +2. The time now is 14:30.