De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   F.Renault 2000 Noord-Europees kampioenschap in 2006? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11531)

Mr.Dallara 03-03-2006 01:05

Ondertussen zou de kalender nog 348keer gewijzigd zijn! :) Hoe hij er nu juist uitziet weet ik niet, maar zou binnen de 2 weken moeten verschijnen...

De organisatoren (Renault Nederland en vooral Renault Duitsland) zouden al met zekerheid 19 starters hebben...

Mr.Dallara 21-03-2006 12:31

De volgende kalender wijziging is er weer! :) Start vh seizoen in Oschersleben op 23 april tijdens Beru top 10.

Ondertussen hebben de 1e testen plaats gevonden in Oschersleben, er waren maar 13 wagens op de track doordat eurocup piloten een testverbod hadden...
Blijkbaar zouden er een heel aantal een (gedeeltelijk) dubbel programma hebben! Met zekerheid zouden er al 22 wagens op de grid staan en er is al spraken van een 30 tal!

Dit lijkt me toch wel beter te gaan dan verwacht...

More info...

Verder nog steeds geen site vh kampoeinschap te vinden. :( Zelfs op de site's van renault sport Nederland of Duitsland (wat de organisatoren zijn) is er geen spoor van een kalender of meer informatie van het deelnemersveld of van wat dan ook... :fight:

TB8 22-03-2006 08:56

Laatste update van de kalender, deze ziet er al weer heel anders uit:

Voorlopige kalender NEC Formule Renault:
23 april Oschersleben (Duitsland) BeruTop10
14 mei Spa-Francorchamps (België) LMES
28 mei Nürburgring (Duitsland) BeruTop10
05 juni Zandvoort (Nederland) (Pinksterraces)
02 juli Oschersleben (Duitsland) FIA GT
16 juli Assen (Nederland) BeruTop10
13 augustus Anderstorp (Zweden) STCC
17 september Salzburgring (Oostenrijk) BeruTop10

Maar waarschijnlijk eind van de week of volgende week wordt er (eindelijk) de definitieve kalender verwacht...

Circuit Zandvoort maakt inmiddels reclame dat de klasse met de Paasraces in actie zal komen, maar waarschijnlijk wordt dit dus met Pinksteren...

bluelite 13-08-2006 19:00

Even nog eens dit topic naar boven halen om een conclusie te trekken op het einde van het eerste NEC-seizoen. Midden augustus worden de laatste twee races op de Salzburgring gereden.

Wat denken jullie van het kampioenschap, zoals jullie het dit jaar gezien hebben? Zowel qua organisatie, omkadering, piloten, teams,...?

Ik persoonlijk denk dat de organisatie van de NEC nog best meeviel. Ik heb slechts twee raceweekenden (Oschersleben en Spa) ter plaats gevolgd en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met wat ik zag.

In het begin leek het alsof de NEC moest onderdoen voor de Eurocup, wat de kwaliteit van de piloten betreft. Mannen als VDD en Albuquerque die in de Eurocup niet meteen de prestaties neerzetten die we in de NEC wel zagen. Maar nu zien we toch dat ze 1ste en 3de in de Eurocup staan en in de NEC zijn zij de leiders in het kampioenschap. Dus toch niet zo'n slecht kampioenschap?

Wat de teams betreft mogen we ook best tevreden zijn: 2 teams van Motopark Oschersleben, Koiranen (meer dan genoeg ervaring en titels), SL Formula Racing (Duits kampioen in '05 met Saarinen en ervaring), Lukoil Racing (Duits vice-kampioen in '05 en een pak ervaring in Russisch F3-kampioenschap), AR Motorsport (Brits kampioen met Ton Strouss en ook een pak ervaring), JD Motorsport (destijds nog Duits kampioen met Klien en dan even teruggevallen en nu weer aan de top), MP Motorsport,...

Actie was er à la volonté, dus ook daar kunnen we niet klagen. Een gemiddelde NEC-race is spannender dan een heel F1-seizoen.

Naar volgend jaar toe denk ik dat het kampioenschap nog zal groeien, al kost een zitje bij één van de topteams een pak.

Mark 13-08-2006 19:41

Quote:

Originally Posted by bluelite
AR Motorsport (Brits kampioen met Ton Strouss en ook een pak ervaring)

Junior Strouss was in zijn derde jaar als FRenault 2.0 de winnaar van het Britse winterkampioenschap, kleine nuance ;)

Volgend jaar? Het valt en staat met de participatie van Renault Duitsland. Ze hebben dit jaar een kort seizoen. Na de volgende week begint het NEC kampioenschap al aan zijn winterpauze

bluelite 13-08-2006 20:54

Met 8 raceweekenden heeft de NEC wel één raceweekend meer dan de Eurocup. Vooral in het begin van het seizoen was het voor de piloten die NEC en Eurocup combineerden heel druk.

Als Renault eindelijk eens de moeite zou doen en zich achter zijn eigen kampioenschappen zou scharen, dan krijgen we een kampioenschap dat kan blijven bestaan.

All times are GMT +2. The time now is 05:19.