De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Barrichello blijft in koude staan bij Ferrari ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1389)

Finish 17-01-2002 14:01

Fisichella heeft de groffe pech gehad voor een subtopteam te kiezen in '98 dat flink op de weg terug was, na de chaos die Alesi en Berger er hadden achtergelaten (net zoals bij Ferrari in 96).
Hij kiest dan -nota bene 98, het jaar waarin Jordan zelfs voor overwinningen meedoet, getuige België 98) voor Benetton dat aanmoddert en nadien -mede dankzij Wurz- dieper en dieper van de top verwijderd wordt. Dieptepunt toch wel vorig seizoen, de Minardi's waren bijna sneller. Dat noem ik dan ferme pech hebben. Had Fisichella in '98 een andere keuze genomen (in die tijd was Benetton best nog aantrekkelijk), had z'n loopbaan er anders uitgezien.

Het feit dat Fisico in zo'n slabakkend team met verschillende teameigenaren om het jaar (Benetton, Richards, Briatore) toch nog altijd kopman speelde, en bij momenten zelfs podiumplaatsen kon verwerven (vooral Canada) maakt hem tot 1 van de betere op het veld, voor mij althans.
Als er eerntje is waar ik fervent voor supporter in 2002 is het Fisico wel. Die verdient het.

Trulli heeft zowat net hetzelfde verhaal erop zitten. Als vervanger van Panis in '97 best snel (reed zelfs nog es op kop) en kwam dus in een achteruitgaand team terecht; Prost. Daar blijft hij dan een seizoentje slabakken en krijgt hij een voorstel van een ander team dat net dat seizoen terug op topniveau presteert; Jordan.
MAAR, vanaf 2000 begint ook dat team weer te slabakken, en kan hij het daar ook vergeten.

Conclusie van mijn verhaal:
Fisico en Trulli zijn allebei in een 'slabakkend' team terechtgekomen. Op de verkeerde moment.

'slabakken' is een raar woord eh :)

Alain 17-01-2002 14:05

Sennake, daar kan ik namen op plakken : Briatore en Haug/ Dennis.
Raikkonen zal ongetwijfeld schitteren bij McLaren maar hun eigen Mercedesprotégé over het hoofd zien ????
Ik ben absoluut geen fan van Heidfeld maar zijn talent heeft hij volgens mij reeds bewezen. Denk eens aan zijn debuutjaar in de F3000. Hij was de enige die Montoya aankon en dat wil toch wat zeggen.

Alain 17-01-2002 14:11

Finish, Fischella en Trulli hadden niet te kiezen.
Briatore had met hun een langdurig contract afgesloten en wilde Fisichella bij Bennetton hebben na zijn schitterend debuutseizoen. Dit was echter zeer tegen de zin van Fisichella. Dat is uiteindelijk nog beslist voor een rechtbank en uiteraard trok Briatore aan het langste eind.
Trulli werd door Briatore uitgeleend en heeft hem definitief ingelijfd na voldoende ervaring op te doen.
Alonso is hetzelfde lot beschoren vrees ik...

Finish 17-01-2002 14:31

Even het bewijs wat voor een kwal die Briatore niet is.

airco 17-01-2002 15:22

Quote:

Originally posted by alain

ahum, I beg to differ on that one.
All due respect maar ik vind niet dat Coulthard over dat extra meer beschikt om wereldkampioen te worden met een "normale wagen". Er zijn mijns inziens wel enkele andere die die skill wel degelijk bezitten en DC hoort daar niet bij, net als Barrichello.
Over MS en Juan bestaat geen twijfel maar Fisichella en Trulli horen bij deze mannen. Heidfeld niet vergeten!

mja ik vind de 3, die je opnoemt zeker geen slechte piloten. Integendeel. Er is enkel weinig materiaal om mee te vergelijken. Ik heb Montoya en DC erbij gezet omdat ze het voorbije jaar getoond hebben om toch constant te kunnen presteren, zelfs als iedereen naar hen begon te kijken. Fisichella, Trulli en Heidfeld hebben nooit in de allergrootste belangstelling gestaan, nooit onder die massa's druk. Ik zou niet twijfelen aan hun drivers-skills, wel aan hun mentale weerbaarheid om onder druk te presteren.

airco

Sennake 17-01-2002 15:26

Tja Airco jong, ge zijt vandaag gewoon goe bezig denk ik :-)
Weer kan ik me daar alleen maar 100% achter scharen :-)

airco 17-01-2002 15:47

*off topic mode*

tis door den blok denk ik!! Mor moest et da zijn dan hebde een probleem, want mijnen blok is gedaan nu!!

*off topic mode*

Alain 17-01-2002 16:52

Aaaaaaaaaaah, in dat opzicht bedoel je "dat extra meer".
Dan kan je inderdaad moeilijk gaan vergelijken, om te beginnen het feit dat ze zelden of nooit in een bevoorrechte positie gezeten hebben.
Fisichella en Trulli hebben al flitsen van hun klasse getoond. Jammer genoeg ook al enkele blunders. Dat gebeurt nu eenmaal als je de gebreken van de wagen wil compenseren met je talent.
Ik reageerde enkel op basis van de driver skills en niet vanuit het mentale standpunt.

Cheers

All times are GMT +2. The time now is 10:56.