![]() |
Quote:
ffie een simplistisch voorbeeld: Maar ne nen Opel Astra kan je ook met veel verschillende spoilers kopen, andere uitlaten, andere motorisatie. Maar het is en blijft een opel Astra omdat het chasis hetzelfde is gebleven. ==> voor meer uitleg ==> Werner 333 ==> de chasisnummer-man. airco |
De wagen van 2001 is de F2001.
De F2001b is de wagen die op Suzuka gereden heeft en al een voorontwikkeling was/is van de F2002. Het chassis (= monocoque) is hetzelfde als dat van de F2001 waardoor, zoals reeds opgemerkt hierboven, geen nieuwe crashtest noodzakelijk is. Het aerodynamisch pakket van de F2001b verschilt wel van dat van de F2001, maar is niet zo extreem als dat van de F2002. Ook de ophanging van de F2001b is lichtjes anders dan dat van de F2001. Ik denk niet dat het mogelijk is om de nieuwe combinatie motor/versnellingsbak van de F2002 in de F2001b in te bouwen. Ferrari gaat voor betrouwbaarheid, en wie kan het hen kwalijk nemen? McLaren zaagt natuurlijk het hardst maar dat is alleen omdat ze bij Ferrari niet zo stom zijn als bij McLaren om het seizoen aan te vangen met een onbetrouwbare wagen. |
't Is me wat moois! Ferrari rijdt met nen "ouwen" bak, McLaren en Williams rijden met "ouwe" banden...
't Is percies een old-timer GP geworden!! (klein bekke overdreven maar allee...) |
En naar goede "oude" gewoonte gaat Ferrari gewoon door met winnen. :D :D :D
|
Quote:
Kheb weer iets in mind, een bepaald mogelijk scenario... |
Williams en McLaren 2 DNF's en Ferrari nen 1-2 finish.
Dan komek dus echt nie bij vant lachen dan zene. Alhoewel dak vrees dat da nie echt realiteit gaat worden. airco |
Quote:
Ferrari was vroeger nooit bij de eersten op de 1e GP... De laatste jaren wel natuurlijk... |
Met al dat oud materiaal heeft Minardi straks nog het modernste materiaal of zo :D .
|
nu ook niet overdrijven he ;)
de F1-2001B is nog geen antiek zene |
Als ik me niet vergis rijdt Sauber nog altijd met ferrari motoren. en dat zijn dan de motoren van het vorige seizoen, dit jaar dus de motor van 2001. En nu gaat ferrari ook van start met die motor ('t zal wel een evolutie zijn, maar toch). Dat zou in principe willen zeggen dat zij vergelijkbare snelheden halen...
Dus... zondag: top of the bill: M schumacher head to head met Massa :fight: |
Dat is inderdaad wel een unieke kans voor sauber. Maar Ferrari rijdt wel met een hybride motor de 050D.
dit is een stukje dat ik vond over de F12001b. Quote:
Quote:
airco |
verdomde interessant artikel :)
|
All times are GMT +2. The time now is 11:54. |